Paljonko miehesi pitäisi tienata että jäisit KOTIÄIDIKSI?
Mies sai tuntuvan palkankorotuksen ja mielessä pyörii omien tuntien vähentäminen, opiskelu ja lyhyemmät päivät, kuntosalilla roikkuminen ja lapsien kanssa paremmin jaksaminen...
En tosin jaksanut vauva-aikojakaan puurtaa kuin sen reilun vuoden kotona. Teen itsekin aivotyötä ja olen kohtuullisen hyvin palkattu ellen hyvätuloisen rajalla. Kannattaisiko kokeilla pari vuotta kokonaan ilman töitä, toki samalla opiskellen omaan alaan liittyviä opintoja yliopistolla?
Kommentit (88)
Kuinka ihmeessä pärjäätte miehenne tuloilla? Onko teillä lapsia? Ja vielä kysyn, että siis mihin asemaan olet päässyt?
Tuohonhan tulee päälle vielä lapsilisät ja asumistuki, sekä mahdollinen toimeentulotuki. Jotka eivät siis ole verotettavaa tuloa
Meillä elää 6 henkeä 1500-2000€/kk riipuen kuukaudesta.
Kaikkeen pakolliseen raha kyllä riittää... ei sentään matkoihin eikä ravintola ruokaan.
kun en voi nyt muutakaan. Nuorempi lapsi lähtee parin vuoden päästä kouluun. Olen sairastanut masennusta vuosia ja jotenkin kitkutellut välillä pätkätöissä ja välillä työttömänä. Nyt pariin vuoteen en ole enää edes ollut työttömien kirjoissa, koska en jaksa sitä vahtimista ja selityksiä. Työmarkkinatukea saisin muutaman satasen, jos ilmoittautuisin kortistoon. Lasten sairasteluiden vuoksi opiskelunikin on jäänyt aika vähiin yrityksistä huolimatta. Mutta ehkä joskus on parempi aika...
kituuttamista elää. Eli ruokakaupassa ei tarvitsisi kävellä laskimen kanssa niinkuin nyt :D
ja oon kotiäiti. Mut ei oo mulla kyllä työtä mihin palatakkaan. Ja ollaan aina eletty minimirahoilla, niin ei osaa ees kuvitella millaista ois, jos olis rahaa.
Hän juuri sanoi että mielellään olisi vain kotona, pitäisi itsestään ja talosta huolta. Minulle sopisi se mainiosti. Jos keksin miten tienaisin tonnin lisää kuussa samalla työmäärällä, annan miehelle mahdollisuuden olla kotona. Olisi ihanaa että joku olisi kotona odottamassa kun minä ja lapset tullaan kotiin. Mun mies on just sellainen jonka pää kestäis kotona olemista. Hän ei juo, hän rakastaa lukemista, hän tekee mielellään pikku remppaa, lenkkeilee, tekee hyvin ruokaa. Hänellä on tällä hetkellä henkisesti todella raskas akateeminen työ, jossa on kuitenkin surkea palkka.
nettomenoihin. Silloin pääsee jo ulkomaille ainakin kerran vuodessa, eikä tarvitse venyttää penniä.
Minä olen tienannut nyt tuon tänä vuonna, kun mies on pannut yritystään pystyyn ja ollut tuloitta. Eikä olla koskettu vielä säästöihin.
ja saisitte enmpi rahaa,voisitte enemmän ostella,stödä ulkona,matkustella,ehkä rempata,sisustaa niin ei kun eukko jääki kotia ja mie saa paiskia töitä kaksinverroin kun vaimolla ei ole enää tuloja. ja vaimo vain" roikkuu kuntosalissa"
Firma, jossa tein töitä meni viime kuussa konkkaan, eli olen nyt työtön. Etsin töitä viennin puolelta, hiljaista on markkinoilla. Lapset on 1.5v ja 3.5v. Mies myöskin vaihtamassa työpaikkaa sellaiseen, jossa on paljon työmatkoja ympäri maan ja maailman, lähes ainoastaan viikonloppuisin kotona yhtä päivää viikolla lukuunottamatta. Palkka on iso eli taloudellisesti pärjäämme erittäin hyvin pelkällä miehen liksalla.
Mutta mutta. Lapset on kyllä niin pieniä vielä, että on ollut ihanaa olla kotona heidän kanssaan tämän kuukauden. Irtisanoin hoitopaikat työsuhteen loppumisen takia. Aikuinen seura ja aivojen käyttäminen on toisaalta aivan ihanaa. Hankalaksi kuvion tekee se ettei mies voi hakea/viedä lapsia hoitoon saati olla kotona sairaiden lasten kanssa jos palaan takaisin töihin. Minullakin olisi pitkät päivät, pääsisin kotiin 18-19 korvilla (emme asu suomessa)+lasten haku+kaupat kaikki siihen päälle. Mietinkin, että mitä ihmettä tekisin? Toisaalta työ on ihanaa ja tärkeää minulle, toisaalta lapset on vielä aika pieniä ja miehenkin työ niin intensiivistä, että epäilen omaa jaksamistani jos teen töitä ja pyöritän lapset, kodin siinä samalla.