Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko miehesi pitäisi tienata että jäisit KOTIÄIDIKSI?

Vierailija
21.09.2009 |

Mies sai tuntuvan palkankorotuksen ja mielessä pyörii omien tuntien vähentäminen, opiskelu ja lyhyemmät päivät, kuntosalilla roikkuminen ja lapsien kanssa paremmin jaksaminen...

En tosin jaksanut vauva-aikojakaan puurtaa kuin sen reilun vuoden kotona. Teen itsekin aivotyötä ja olen kohtuullisen hyvin palkattu ellen hyvätuloisen rajalla. Kannattaisiko kokeilla pari vuotta kokonaan ilman töitä, toki samalla opiskellen omaan alaan liittyviä opintoja yliopistolla?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin on 4-vuotias, joten lapsilisien lisäksi en saa mitään tukea yhteiskunnalta enkä muualtakaan. Mies tienaa 3500E kuussa bruttona, siitä menee 850E lainanlyhennyksiin ja muu on sitten elämiseen. Ihan ok pärjäämme, emme voi tuhlata mielinmäärin mutta kesälomallekin pääsimme autolla Italiaan asti.

Vierailija
2/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies saisi nettona noin 3000 euroa. Nyt saadaan yhdessä palkkaa nettona tuo sama, eli vähän on tavoitteeseen matkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mieheni olisi miljonääri, kävisin töissä. Mitä jos mies jättää minut kun olen 50-vuotias? Siinäpä sitten olisi ilman työkokemusta ja rahaa...

JOS kuitenkin jäisin jostain syystä kotiäidiksi, vaatisin miestä maksamaan minulle yksityistä eläkevakuutusta ja aloittaisin kotoa käsin jonkun minua kiinnostavan asian yritystoiminnan. Ei olisi kannattavuuspaineita alkuun, jos mies elättäisi perheen.

Vierailija
4/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni voisi jäädä kotiin, jos haluaisi. Eipä hänkään halua, ja taloudellisesti se alkaisi jo aika paljon kirpaista, tosin minunkin palkallani toimeen tultaisiin.

Vierailija
5/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olemme laskeneet.

Minä olen tehnyt uraa jo vuosikaudet, eikä se anna enää mitään kiksejä, joten voisin ihan hyvin jäädä kotiin lopullisesti.

Vierailija
6/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kotona. hyvin pärjää, se on ihan kiinni kulutustottumuksista. ja joo, on talolaina.

Vierailija
7/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen ei niinkään vaikuta miehen suuret tulot, vaan perheen pienet menot. Tuskin tuo eläke töissä olemalla juurikaan karttuisi, en usko, että eläkejärjestelmämme on enää samanlainen kuin nyt, sitten kun itse olen eläkeiässä. Eläkevuosiin "säästämme" sijoittamalla.

Vierailija
8/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mies voi kehittää mun aivoja eikä tehdä mun uraa, ei tyydyttää mun kunnianhimoa eikä antaa maailmalle sitä mitä minä.

Vierailija
9/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä sitten teet?

Vierailija
10/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä sitten teet?

joka leikkausten välissä hengaa av:llä

Vierailija
11/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä 22 000 euroa. Paljonkos se tekee kuukautta kohti,,,, vajaa kaksi tonnia. Kotona olen nyt ja lapset jo yli kolmen vanhoja. En ole tuhlailevaista sorttia, vaikka en kyllä keksi mitä multa puuttuiskaan. Mulla on auto ja vaatteet, ruokaa on ja lomilla käydään. Ravintolassa syödään jos siltä tuntuu. Mihin tässä enempää tarvitsisi.

No, meillä ei oo ollut asuntolainaa eikä muutenkaan juurikaan asumismenoja. Nyt rakennetaa, joten siitä tulee kohta lisäkuluja. Kohta saan äitiysrahaa, joten se lisää tuloja vähäksi aikaa. Pitää sitten katsoa sen jälkeen, jos munkin pitäis tehdä vähän keikkatöitä. Katsotaan sitten miltä näyttää.

Vierailija
12/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetin hyvä sellainen ja tutkii kansainvälisellä tasolla asioita, joilla oikeasti on väliä.

Vierailija
13/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki verottaja vie aimo osan. En siltikään ole jäämässä kotiin, vaikka asiaa olen monesti miettinyt ja miehen mielestä asia olisi ok. Jos vielä kolmannen lapsen saamme, sitten voisin muutaman vuoden kotona ollakin.

Vierailija
14/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset menevät hoitoon 9 kk vanhoina ja hoitopäivien pituus 6-17...

Vierailija
15/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tienaisi noin 7000 €/kk bruttona ja lisäksi maksais mulle "eläkettä" niin voisin harkita. Tienaan tällä hetkellä enemmän kun mieheni , joten mies vois jäädä kotiin.

Vierailija
16/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tutkimus jolla ei ole mitään väliä?! Joko nostat itseäsi rankemman kerran jalustalle ja dissaat herkästi muita ihmisiä, tai sitten et vaan osannut muotoilla vastaustasi. Harvemmin tehdään tutkimusta joka ei KETÄÄN hyödyttäisi MILLÄÄN tavalla.

helvetin hyvä sellainen ja tutkii kansainvälisellä tasolla asioita, joilla oikeasti on väliä.

Vierailija
17/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysytään asiassa. en ole Se Tutkija.

Vierailija
18/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:kin on täynnä näitä "montako itua potussa saa olla" -tutkimuksia.

Vierailija
19/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin Suomessa rahoitetaan itsestäänselvyyksien tutkimista, koska sillä keinoin tulee varmasti tuloksia. "Tutkitaan" siis kehäpäätelmiä. Toinen millä oikeasti on kovin vähän väliä on nämä ylettömän paikalliset jutut joita ei yhdistetä mihinkään, tyyliin "Jyvänperän metsätien perusparantamisen edut", jos ko tietä kulkee yhden talon asukkaat. Tietty tästäkin saa ihan oikean tutkimuksen jos yrittää sanoa pikkuteistä jotain yleisempää, mutta Suomessa niin ihan liian usein ei tehdä.

Kansainvälisillä foorumeilla homma on tietty vähän toinen...

Vierailija
20/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää siis reilu 1400e. Minä olen kotiäiti. Saan kotihoidontuen, ja hoitorahaa isommista. Siinäpä ne meidän tulot. No, lapsilisät tietysti kolmesta lapsesta.

Tiukkaa tekee lainan ja laskujen kanssa, mutta pärjätään, kun eletään tulojen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi