Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikilla on kesämökit?

Vierailija
22.06.2026 |

Eli miten voi olla että kaikille on sattunut perintönä tulemaan joku pieni merenrantatontti, kalliolla, mistä kivasti pääsee aamu-uinnille? Ja oma investointi on 15 neliön moderni yöpymismökki, terassi ja grilli. Muuta ei tarvitse, koska sauna ja suvun päämökki on viereisellä tontilla ja vapaana käyttää jos haluaa.


sellaiseen olisi varaa mullakin. Mutta ei 300 000 euron merenrantatonttiin, mitä ei edes ole saatavilla kohtuullisen matkan päässä, kun vanhat suvut ei maistaan luovu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tontti tuli perintönä. Oli valmiiksi haettu kaavaan rakennuspaikaksi, joten rakennuslupaa ei tarvinnut jännittää. Tontti ei ole merenrannassa, onneksi, koska omasta mielestä puhdas järvi on parempi ja merenrantamökille olisi satojen kilometrien matka. Lääniä tässä on sen verran, että pihalla voi kulkea vaikka alasti, eikä näy naapuriin. Me käydään saunasta vilvoittelemassa sekä uimassa nakuna. Niin ja paljussa! 

Mökki ei ihan rakentunut 15 tonnilla. Puoli kilometriä tietä, tontin maatyöt, kaivo, jätevesikaivot, perustukset ja itse mökki terasseineen ja kaikkine sisustuksineen, niin aika tarkalleen 150 tonnia meni. Toki siihenkin rahat saatiin myymällä perintöä, eli sijoitusasunto kaupungista.

Ollaanko kiitollisia perinnönjättäjille? Kyllä! Todellakin. 

Vierailija
2/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikilla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo kuullut että niitä voi vuokrata.

Samalla välttää kaikki nurmikonajelut, puiden hakkuut ja muut piiperrykset.

Vierailija
4/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato ihan itse ostin ihan itse ansaitsemillani palkkarahoilla. Hinta hiukan alle 100 000 euroa.

Vierailija
5/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.

Vierailija
6/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli perintönä. Kyllä siihen silti on joutunut omaakin rahaa vuosien myötä laittamaan kiinni, mökin pitäminen kunnossa maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.

No höh. Tottakai pystyy, mutta kaikkien ei tarvitse elää ilman noita. Jos rahaa on, niin ei siitä ole iloa, jos ei sitä käytä. 

Vierailija
8/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku olisikin mökki. Vanhemmilla oli jonkin aikaa, myytiin pois, kun vanhemmat erosivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on aikaa palstailla.

Vierailija
10/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä, töitä ja töitä.

Meillä on kaksi mökkiä. Toinen saatu perintönä ja toinen ostettu itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on aikaa palstailla.

Ja lomalaisilla. Ja sairauslomalaisilla. Ja eläkeläisillä. Ja työttömillä. Ja ja ja.

Vierailija
12/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas toivon ettei kummankaan suvussa olisi kesäpaikkaa josta sitten uhriudutaan jos siellä ei huvita käydä. en kaipaa toisten rytmejä lomiini tai ylimääräisiä neliöitä siivottavaksi, ei kiitos. mieluummin vuokraan mökin vaihtuvasta paikasta jos sellaista kaipaan mutta viihdyn kodissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole kesämökkiä. En tarvitse. Ollessani vielä naimisissa mies osti ennakkoperinnöllään perheellemme mökin, mutta jätin sen erossa hänelle.

Vierailija
14/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin samaa mieltä kuin #2 että ennemmin järven rannalta, kun katselee kuviä vihreästä vedestä saaristossa. Toki moni sisävesikin on ruskistunut metsäojitusten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy töissä, on varaa ostaa kesämökki kivalta paikalta. 

Vierailija
16/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä taas toivon ettei kummankaan suvussa olisi kesäpaikkaa josta sitten uhriudutaan jos siellä ei huvita käydä. en kaipaa toisten rytmejä lomiini tai ylimääräisiä neliöitä siivottavaksi, ei kiitos. mieluummin vuokraan mökin vaihtuvasta paikasta jos sellaista kaipaan mutta viihdyn kodissani.

Itse kieltäydyin tällaisen vastaanottamisesta. Ihan kiva ajatus joo, mutta tuo mukanaan paljon väistämättömiä kustannuksia. Sekä sen ihanan suvun taakan, että monella kuitenkin on jonkinlainen side siihen paikkaan, eli potentiaalisia käyttäjiä pyörii nurkissa. Ei kiitos.

Vierailija
17/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy elämään ilman mökkiä, autoa, kalliita keittiöremontteja, lomamatkoja jne. niin ei elämä paljoa maksa ja raha ei ole tärkeää.

Eikö?

Vierailija
18/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole enkä edes halua sellaista. Vuokraan jos tulee ihan pakottava tarve mökkeillä.

Vierailija
19/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kaikki lomat kun raahattiin rakentamaan mökkiä vanhempien kanssa niin nyt se on olemassa. 

Vierailija
20/21 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut vanhempieni kesämökkiä kun he ikääntyneinä halusivat siitä luopua. Eikä velikään halunnut, vaikka lapsina kaiket kesät tyytväisinä mökkeilimme. Mökki myytiin, kaikki olivat tyytyväisä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi