Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko miehesi pitäisi tienata että jäisit KOTIÄIDIKSI?

Vierailija
21.09.2009 |

Mies sai tuntuvan palkankorotuksen ja mielessä pyörii omien tuntien vähentäminen, opiskelu ja lyhyemmät päivät, kuntosalilla roikkuminen ja lapsien kanssa paremmin jaksaminen...

En tosin jaksanut vauva-aikojakaan puurtaa kuin sen reilun vuoden kotona. Teen itsekin aivotyötä ja olen kohtuullisen hyvin palkattu ellen hyvätuloisen rajalla. Kannattaisiko kokeilla pari vuotta kokonaan ilman töitä, toki samalla opiskellen omaan alaan liittyviä opintoja yliopistolla?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi saada reilu 3000 euroa. On niin paljon asuntolainaa ym, ettei nyt pysty alle. Nyt puoliso tienaa nettona noin 2000-2100 euroa.

Haluaisin todella jäädä koti-isäksi. Ja harmittaa, kun siihen ei ole mahdollisuutta.

t.mies

Vierailija
22/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ansiosidonnaisella n. 1000e/kk. Minä kotihoidontuella n. 350e/kk. Yksi lapsi, toinen tulossa. Hyvin menee. :)

No, ei tuo työttömyys ole vielä kauaa kestänyt, ja toivottavasti kohta jo päättyykin. Siksi ei vielä huoleta. Jos mies saa hakemansa työpaikan, palkka tulee olemaan n. 2600e/kk, sit me pärjätään taas loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää siis reilu 1400e. Minä olen kotiäiti. Saan kotihoidontuen, ja hoitorahaa isommista. Siinäpä ne meidän tulot. No, lapsilisät tietysti kolmesta lapsesta.

Tiukkaa tekee lainan ja laskujen kanssa, mutta pärjätään, kun eletään tulojen mukaan.

Vierailija
24/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa nettona 4000e niiin jäin vuorotteluvapaalle ja opiskelin yliopistossa. Ja sitten vois jäädä aikuisopintovapaalle

Vierailija
25/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis neljä vuotta sen jälkeen, kun nuorimmainen täytti 3v. Mies on tienannut tänä aikana 3000-4500 e nettona. Hyvin olemme pärjänneet mutta emme reissaa samalla tavalla kuin ystäväperheet, joissa molemmat akateemiset vanhemmat tienaavat. Heillä tulot järjestäen 6000 netosta ylöspäin per perhe.

Mutta ei haittaa. Välillä tietenkin itsetunto on nollilla mutta kun vietän hetken ystävieni kanssa ja kuuntelen heidän elämäänsä, hengästyn jo pelkästään siitä. Nautin yksinkertaisesta ja seesteisestä elämästä. Toimin kuitenkin kolmessa eri yhdistyksessä aktiivijäsenenä, joten pääsen silloin tällöin toteuttamaan myös muita ambitioita. Ja ne oikeasti hyödyttävät lapsiamme eikä jotain yritystä, joka sijoittaa rahansa epämääräisiin kohteisiin ja sitten potkii ihmisiä pellolle, kun rahat ovat hävinneet...

Vierailija
26/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä. Miehen palkka bruttona 2200e/kk. Meillä siis vain kaksi lasta eli ei juhlita lapsilisillä tms. eikä pyöritetä suurperhettä. Mulla olisi ammatti jolla saisin varmasti töitä, mutta en halua mennä. Tykkään olla kotona lasten kanssa, meillä riittää puuhaa joka päivälle. Tykkään siivota, pitää kodista huolta, tehdä ruokaa ja leipoa, leikkiä ja askarrella ja lueskella ja pelata lasten kanssa. Mulla lapset 5v ja 4v. Kotona haluan olla ainakin siihen saakka että menevät 3.luokalle. Tosin sen jälkeen haluan siltikin tehdä vaan osa-aikaisesti töitä, en halua kokopäivätöihin.

Mulla on pankista eläkevakuutus jonka korvaa tuota lakisääteistä eläkevakuutusta. Tosin en kyllä usko että vaikka kävisinkin palkkatyössä että siitä maksetuista eläkemaksuista olisi enää minun vanhuudessani mitän hyötyä. Se väistämättä tulee muuttumaan koska väestön ikärakenne on mikä on.

Vierailija
27/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapset tarvivat päivähoitoa kuntoutuksellisista syistä. Mutta nyt alkaa tuntua että kotirouvaksi voisin kyllä heittäytyä, eli löapset hoidossa lyhyttä päivää ja pidettäisiin välillä vapaita. Pääsisi tekemään lasten kanssa kaikkea kivaa ja hoitopäivien aikana saisi rauhassa siivoilla, laitella ruokia, tapailla äitiyslomilla olevia kavereita, ehkä opiskella vähän, shoppailla, tehdä pikkuremonttia ja ihan vaan lepäillä.

Vierailija
28/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla vielä vuoden tai kaksi ja sitten töihin. Asumme ulkomailla, mitään tukia ei ole, paitsi lapsilisät (kolmesta lapsesta 550 euroa). Miehen tulot n. 6000 euroa kuussa brutto, mutta verot pienemmät kuin Suomessa.

Lainaa lyhennetään 1300 euroa kuussa, lisäksi luottokortti ja pieni autolaina.

Vierailija
29/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et ole kotiäiti, jos sinulla ei ole kotona nuorin yli 4v

Vierailija
30/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 vastaa: on kotiäiti vaikka lapsi ei olisi 4v. täällä av:lla kutsutaan sellaista isojen kanssa kotona olevaa kotirouvaksi. ;) ja kyllä, voisin minäkin olla sitten aikanaan kun lapset kasvavat.

Vierailija
31/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kötiäitinä =)

Vierailija
32/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jäisi koskaan kotiäidiksi. Luultavasti en vaikka mies olisi miljonääri. Ainakin jotain mielekästä hommaa pitäisi olla, enkä laske pelkästään kodin- ja lastenhoitoa mulle mielekkääksi hommaksi!

Vierailija
33/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy töissä vain rahan takia. Minulla on ihana työ, josta saan tyydytystä. En ymmärrä miksi minun pitäisi sen sijaan istua kotona.

Olen joka tapauksessa lähes joka arkipäivä kotona kun lapset tulevat koulusta ja hoidosta, vaikka teenkin töitä. Emme voittaisi käytännössä mitään sillä että kuvaannollisesti leikkaisin osan persoonallisuudestani irti ja jättäisin työni.

Vierailija
34/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kötiäitinä =)

Vierailija
35/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjää kun ei ole autoa eikä muita ylimääräsiä menoja,vuokra,puhlasku,netti ja ruuat +vaipat

Vierailija
36/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo kötiäitinä =)

hip hurraa... Kyllä tää tässä suttaantuu, aika paljon joutuu tinkimään ja mihkään huvitteluun ei tosiaan oo varaaa, mutta tää riittää meille...

Vierailija
37/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjätään, en ole oikein koskaan ollut kiinnostunut työnteosta. Käyn mieluummin erilaisilla kursseilla tuulettumassa.

Vierailija
38/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin puoli vuotta sitten kotiäidiksi.

Vierailija
39/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka mieheni tienaisi miljoonan kuukaudessa. En usko että miehenikään tahtoisi sitä.

Vierailija
40/88 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksaisi mulle eläkettä + olisi sen verran varallisuutta, että saisin kivan lohkon mahdollisen eron tullessa.

Tällä hetkellä saamme yhteensä käteen noin 6000 Euroa ja siitä voisi hiukan tinkiä, mutta ei tosiaan puolikasta, jota mun palkan menetys tarkoittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi