Kokeilin huvikseni tehdä cooperin testin. Viimeksi varmaan joskus yli 30v sitten
Tulos 1,9km. 48v nainen. Ei tuo kai ihan tarkka ole kun ei ollut tasainen juoksurata vaan tie jossa ylä- sekä alamäkiä. Mutta kumminkin olin yllättynyt ihan positiivisesti, odotin että olisi ollut huonompikin. En todellakaan ole mikään kova liikunnanharrastaja; kotijumppaa, kävelyä/kevyttä hölkkää, pyöräilyä. Välillä ahkerammin ja välillä menee monta kuukautta ettei viitsi tehdä yhtään mitään. Muutama kilokin olisi varaa pudottaa.
Tuo ehkä vähän antoi sysäystä tuolle painonpudotukselle. Ja jos jaksaisi liikuntaakin harjoittamaan vähän säännöllisemmin, saa nyt nähdä. Ruokavalio-ohjeita on netti pullollaan, mutta vinkkaisitteko sellaisia mitä olet kokeillut ja hyväksi todennut?
Kommentit (15)
Kevyesti meni koko matka 12 minuutissa.
Ei mitään ruokavalioita. Niistä tulee vain paha mieli eikä niitä kuitenkaa tule pidemmän päälle noudatettua.
Alat nyt vain lenkkeillä. Aluksi vaikka 2krt viikossa, tai miten paikat kestää ja antaa myöden. Pikkuhiljaa lisäät matkaa ja/tai vauhtia.
Minusta se on oikein hyvä lähtötilanne, jos ylipäätään jaksaa hölkätä sen 12 minuuttia löysäämättä välillä kävelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan saa jo 0,75/5 pistettä kuntotestissä 45-49v ikäryhmässä.
Eli ei ihan huonoin, mutta ei viellä välttävällä tasolla ja kaukana hyvästä.
Ai jaa, minkä taulukon mukaan tää on? Ja mikä kuntotesti? Mitä mä katselin noita taulukoita niin useimmissa toi 1900 on just keskitason yläraja/hyvän alaraja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ruokavalioita. Niistä tulee vain paha mieli eikä niitä kuitenkaa tule pidemmän päälle noudatettua.
Alat nyt vain lenkkeillä. Aluksi vaikka 2krt viikossa, tai miten paikat kestää ja antaa myöden. Pikkuhiljaa lisäät matkaa ja/tai vauhtia.
Minusta se on oikein hyvä lähtötilanne, jos ylipäätään jaksaa hölkätä sen 12 minuuttia löysäämättä välillä kävelyksi.
No tuon painonpudotuksen kannalta sitä ruokavaliota kyllä olisi hyvä tarkastella. En usko että pystyn harrastamaan liikuntaa niin paljon että pelkästään sen voimin noi kilot häviäisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ruokavalioita. Niistä tulee vain paha mieli eikä niitä kuitenkaa tule pidemmän päälle noudatettua.
Alat nyt vain lenkkeillä. Aluksi vaikka 2krt viikossa, tai miten paikat kestää ja antaa myöden. Pikkuhiljaa lisäät matkaa ja/tai vauhtia.
Minusta se on oikein hyvä lähtötilanne, jos ylipäätään jaksaa hölkätä sen 12 minuuttia löysäämättä välillä kävelyksi.
No tuon painonpudotuksen kannalta sitä ruokavaliota kyllä olisi hyvä tarkastella. En usko että pystyn harrastamaan liikuntaa niin paljon että pelkästään sen voimin noi kilot häviäisi. Ap
Voi teitä naisia, kun liian usein keskitytään tuijottamaan niitä vaa'an lukemia.
Parantuneesta kunnosta on paljon iloa, vaikka vaaka inttäisi vastaan. Toisekseen, hyvin todennäköisesti myös paino putoaa ja syöminen järkevöityy kestävyysliikuntaa lisäämällä, vaikkei niin tietoisesti mitään ruokavaliota noudattaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ruokavalioita. Niistä tulee vain paha mieli eikä niitä kuitenkaa tule pidemmän päälle noudatettua.
Alat nyt vain lenkkeillä. Aluksi vaikka 2krt viikossa, tai miten paikat kestää ja antaa myöden. Pikkuhiljaa lisäät matkaa ja/tai vauhtia.
Minusta se on oikein hyvä lähtötilanne, jos ylipäätään jaksaa hölkätä sen 12 minuuttia löysäämättä välillä kävelyksi.
No tuon painonpudotuksen kannalta sitä ruokavaliota kyllä olisi hyvä tarkastella. En usko että pystyn harrastamaan liikuntaa niin paljon että pelkästään sen voimin noi kilot häviäisi. Ap
Voi teitä naisia, kun liian usein keskitytään tuijottamaan niitä vaa'an lukemia.
Parantuneesta kunnosta on paljon iloa, vaikka vaaka inttäisi vastaan. Toisekseen, hyvin todennäköisesti myös paino putoaa ja syöminen järkevöityy kestävyysliikuntaa lisäämällä, vaikkei niin tietoisesti mitään ruokavaliota noudattaisikaan.
No se nyt on asia joka antaa minulle lisämotivaatiota ainakin näin alkuun. Ap
2300 kesäkuun alussa. Olen 63-vuotias nainen.
En siis ole huippukuntoinen, mutta ehdottomasti hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ruokavalioita. Niistä tulee vain paha mieli eikä niitä kuitenkaa tule pidemmän päälle noudatettua.
Alat nyt vain lenkkeillä. Aluksi vaikka 2krt viikossa, tai miten paikat kestää ja antaa myöden. Pikkuhiljaa lisäät matkaa ja/tai vauhtia.
Minusta se on oikein hyvä lähtötilanne, jos ylipäätään jaksaa hölkätä sen 12 minuuttia löysäämättä välillä kävelyksi.
No tuon painonpudotuksen kannalta sitä ruokavaliota kyllä olisi hyvä tarkastella. En usko että pystyn harrastamaan liikuntaa niin paljon että pelkästään sen voimin noi kilot häviäisi. Ap
Voi teitä naisia, kun liian usein keskitytään tuijottamaan niitä vaa'an lukemia.
Parantuneesta kunnosta on paljon iloa, vaikka vaaka inttäisi vastaan. Toisekseen, hyvin todennäköisesti myös paino putoaa ja syöminen järkevöityy kestävyysliikuntaa lisäämällä, vaikkei niin tietoisesti mitään ruokavaliota noudattaisikaan.
No se nyt on asia joka antaa minulle lisämotivaatiota ainakin näin alkuun. Ap
Ei kai siinä mitää. Olkoot musta tai valkoinen kissa, kunhan nappaa hiiriä.
Lykkyä joka tapauksessa projektiin! Hyvä pohjahan sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan saa jo 0,75/5 pistettä kuntotestissä 45-49v ikäryhmässä.
Eli ei ihan huonoin, mutta ei viellä välttävällä tasolla ja kaukana hyvästä.
Ai jaa, minkä taulukon mukaan tää on? Ja mikä kuntotesti? Mitä mä katselin noita taulukoita niin useimmissa toi 1900 on just keskitason yläraja/hyvän alaraja. Ap
Puolustusvoimien.
Noissa taulukoissa käytetään sitä oikeaa tutkimustietoa, eikä "feel good, kaikki voittaa" taulukoita.
Ja vielä ne alarajat (45-49)
1950m - Välttävä (ei kaukana siis!)
2100m - Tyydyttävä
2300m - Hyvä
2500m - Kiitettävä
2700m - Erinomainen
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan saa jo 0,75/5 pistettä kuntotestissä 45-49v ikäryhmässä.
Eli ei ihan huonoin, mutta ei viellä välttävällä tasolla ja kaukana hyvästä.
Aika kovat taulukot tässä sulla.
Nykyiset varusmiehet ovat niin huonokuntoisia että osa jaksaa juosta vain tuon 1900-2000m.
Käy juoksemassa uudelleen muutaman lenkkikerran jälkeen. Mutta tee se urheilukentällä niin saat aidon tuloksen.
Semmoiset 1,5km menee kävelemällä eikä tule kiirettä. Tämä on koettu kouluaikana,
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä ne alarajat (45-49)
1950m - Välttävä (ei kaukana siis!)
2100m - Tyydyttävä
2300m - Hyvä
2500m - Kiitettävä
2700m - Erinomainen
Täältäkö löysit? Vai mistä? https://puolustusvoimat.fi/documents/1948673/2258811/PEVIESTOS-kuntotes…
En ole sotilas. Oli siellä kyllä siviilinaisillekin oma taulukko ja myös sen mukaan tulokseni on hyvän puolella! Ap
Tuollahan saa jo 0,75/5 pistettä kuntotestissä 45-49v ikäryhmässä.
Eli ei ihan huonoin, mutta ei viellä välttävällä tasolla ja kaukana hyvästä.