Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko miehesi pitäisi tienata että jäisit KOTIÄIDIKSI?

Vierailija
21.09.2009 |

Mies sai tuntuvan palkankorotuksen ja mielessä pyörii omien tuntien vähentäminen, opiskelu ja lyhyemmät päivät, kuntosalilla roikkuminen ja lapsien kanssa paremmin jaksaminen...

En tosin jaksanut vauva-aikojakaan puurtaa kuin sen reilun vuoden kotona. Teen itsekin aivotyötä ja olen kohtuullisen hyvin palkattu ellen hyvätuloisen rajalla. Kannattaisiko kokeilla pari vuotta kokonaan ilman töitä, toki samalla opiskellen omaan alaan liittyviä opintoja yliopistolla?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kotiäiti. tulemme hyvin toimeen sillä.

Vierailija
62/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3 x vuoden vauvavapailla ja yhden vuoden expattivaimona ja se riittää sillä saralla. Ei miehenikään haluaisi kotiäitiä taloon. On itse niin sanonut, ettei ole mitään järkeä, jos kerran on hyvä tutkinto ja työ. Lastenhoitotyöhön kykeneviä on paljon enemmän kuin mun työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ansaitsee bruttona 8200€/kk. Minä en myöskään käy töissä, juurikaan. Olen kaiketi myös päässyt asemaani ulkonäköni ja pesoonani turvin; olen tavallinen ja kiva,

Aika mielenkiintoista, että sulla on varaa olla kotona, kun miehesi tienaa noin vähän - tai ei siinä vielä mitään - mutta mistä siis teet rahat laatuliikkeissä shoppailuihin?

Meillä ei sellaseen ole juurikaan varaa, koska asuntolainat ja jne vie niin suuren osan tuloista, siis verojen jälkeen, jotka jo napppaavat summasta lähes puolet.

Joten mun miehen nettopalkka menee kokonaisuudessaan juokseviin kuluihin ja loput ruokaan, mitään ei jää.

Meillä on 2 lasta.

Me ei olla ollenkaan niin "hyvin toimeentulevia", vaikka näin vois luulla.

Vierailija
64/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesoona=olkoon se siis pesäni ja persoonani heh

Vierailija
65/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotirouvaksi. Siitä olisi varaa laittaa säästöön eläkepäiviä varten.

Taloutemme kaikki kulut (lainat+laskut+ruoka) on yhteensä n 3000€/kk.

4000€ netto olisi sellainen nippanappa summa, josta voisi 500€ laittaa säästöön. Tiukkaa voisi tehdä jos tulisi jotain ylläreitä.

Vierailija
66/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ole kotiäitityyppiä. Tässä ei ole kyse rahasta vaan siitä miten hulluksi tulen ilman aikuisen elämän haasteita.

Vierailija
67/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tulot on n. 9800e/kk:ssa. Olin kotiäitinä kolme vuotta ja se riitti mulle. Suurimmaksi osaksi olin kotona varmaan velvollisuuden tunteesta. Mä arvotan itseni tekemisen kautta ja siksi hainkin jatko-opiskelijaksi. Nyt olen kotonakin paljon paremmalla mielellä ja jaksan tehdä lasten kanssa jopa jotain hyödyllistä.

Ja siis vaikka meillä mies tienasi tuonkin verran, niin ei sillä kyllä vielä kauheesti laatuliikkeissä shopattu. Siis vähän kalliimpaa ehkä mutta ei todellakaan mitään vaikkapa Hermesiltä tai Vuittonilta.

Mulle se, että on taloudellisesti vankalla pohjalla tarkoittaa mm. sitä, että asutaan velattomassa asunnossa, on veltaton kesämökki, auto ja vene. Reissuille voi lähteä ex-tempore, voi ostaa surutta mitä haluaa ja milloin haluaa ja että ihan oikeeta luksustakin voi ostaa sitä sen enempi harkitsematta. Ja toi viimeinen ei mun mielestä toteudu siinä, että voi ostaa Stockalta Burberryä :)!

Että siis vielä on meillä hetken aikaa töitä ja bisnestä tehtävänä, jotta tohon päästään ;)! Hyvä alku tosin on jo :)!

Vierailija
68/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en usko että siltikään viihtyisin täysin kotiäitinä, vähintäänkin olisin yhdistysaktiivi tai yrittäisin kunnallispolitiikkaan tai perustaisin jonkun nettiputiikin.....

Mutta jos sulla on mahdollisuus kokeilla ja opiskella samalla lisää, niin kokeile ihmeessä!

Vierailija
69/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No sanopa joku kansainvälisesti tehtävä tutkimus jolla ei ole väliä?

Mitä on tutkimus jolla ei ole mitään väliä?! Joko nostat itseäsi rankemman kerran jalustalle ja dissaat herkästi muita ihmisiä, tai sitten et vaan osannut muotoilla vastaustasi. Harvemmin tehdään tutkimusta joka ei KETÄÄN hyödyttäisi MILLÄÄN tavalla."

Aihetta hieman enemmän tuntevana voin kertoa, että kyllä, maailmassa tehdään paljonkin tutkimusta joka ei hyödytä ketään (ellei hyödyksi sitten lasketa tutkimustiimin saamia palkkoja/muuta rahoitusta).

Enkä siis tarkoita, että kaiken tutkimuksen pitäisi tähdätä ns. suoraan hyötyyn/vaikutuksiin. Myös nollatutkimukset tai muuten vaan teoreettiselta näpertelyltä vaikuttavat tutkimukset voivat joskus olla arvokkaita ja hyödyllisiä. Tästä varsin avoimesta teoreettisesta ja metodologisesta asennoitumisestani huolimatta olen vakaasti sitä mieltä, että turhaa tutkimusta tehdään ja paljon.

Miettikääpä esim. kosmetiikan eläinkokeita: suurin osa testattavista materiaaleista on testattu moneen kertaan. Tutkimukset toteuttaneet tai rahoittaneet tahot eivät kuitenkaan jaa tutkimustuloksia kilpailijoidensa kanssa. Vaikka tietyn raaka-aineen turvallisuus on hyvin tiedossa, valmistajan on (mm. myyntilupiin ja vakuutuksiin liittyvien syiden takia) voitava esittää testitulokset ko. aineen turvallisuudesta.

Samat aineet siis testataan aina uudelleen, kun joku valmistaja haluaa ottaa niitä käyttöönsä.

Ketäköhän tämä mahdollisesti hyödyttää?

Vierailija
70/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 6000e kuukaudessa. Riittää ainakin tällä hetkellä mun kotiäitiyteen.

Vierailija
71/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kotona 6 vuotta. Sain koko ajan kyllä joko äitiysrahaa tai kodinhoitotukea, joten en kaikkien kotiäitikriteereitä täytä ;)

Vierailija
72/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset 11v. Nyt lapset on tehty ja lähden työelämään sitten, kun kuopuskaksoset täyttävät 3v. Meille tämä on ollut enempi arvokysymys kuin rahakysymys (6v sitten miehen tulot olivat 1300€..)

Vierailija
73/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lohduta minua senttiäkään.

Emme ole (valitettavasti) Perhe Oy.

Vierailija
74/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisi tullut joku yllättävä rahanmeno?

Mieheni tienaa 2700€/brutto ja olen ollut kotiäitinä viimeiset 11v. Nyt lapset on tehty ja lähden työelämään sitten, kun kuopuskaksoset täyttävät 3v. Meille tämä on ollut enempi arvokysymys kuin rahakysymys (6v sitten miehen tulot olivat 1300€..)

Vierailija
75/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kysymäsi asiat eivät liity mitenkään toisiinsa. Että aika hirveen paljon varmaan saisi tienata ja luulen, että se asia ei vaan ole kovallakaan rahalla ostettavissa.

Vierailija
76/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeessä pärjäätte miehenne tuloilla? Onko teillä lapsia? Ja vielä kysyn, että siis mihin asemaan olet päässyt?

Vierailija
77/88 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lasta 15-vuotias poika ja 9-vuotias tyttö. Mies tienaa niin hyvin että tää on mahdollista. On vähän työnarkomaanin vikaa, muuten on kyllä hyvä mies, toimii yrittäjänä. Mitään summia en laita, mutta sanotaan että ollaan varakkaita ja omaisuutta on myös. Omaisuudesta tosin osa on mun puolelta perinnön kautta saatua.

Vierailija
78/88 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei korvaisi mulle mun työn tuomaa tyydytystä. Olen uraihminen ja ylpeä siitä, että olen hyvä siinä mitä teen:) Meillä koko perhe on onnellisempi nyt, kun saa tehdä omaa työtä.

Jos mies tienaisi niin, että mun ei tarvitsisi tehdä työtä (niin kuin ei kyllä nytkään), niin se olisi vielä vähemmän kotona ja multa puuttuisi puoliso. Eli mielummin tehdään molemmat töitä ja osallistutaan perheen elatukseen tasavertaisesti.

Vierailija
79/88 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhentäisin kyllä varmasti työpäivääni, tekisin varmaan 5-6 tuntista päivää (eli käytännössä lasten koulupäivän verran), jos taloudelisesti ei tarvitsisi tehdä töitä.

t. myöskin tutkija

Vierailija
80/88 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpällä varmaan heitit..?! Ehkä jos ette olisi niin hyvä tuloisia, niin teillä ei olisi sitä lainaa vähän paremmasta asunnosta tms..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi