Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos opettaja, rippipappi tai muu vastaava sanoisi lapsille ja nuorille että sukupuolia on vain kaksi

Vierailija
22.06.2026 |

olisiko se potkujen paikka? Itse ainakin olisin tosi pöyristynyt tuollaisista puheista. 

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista

Vierailija
2/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa erota kirkosta, nyt heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koulusta.

Vierailija
4/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on biologinen fakta, että on kaksi sukupuolta. 

Vierailija
5/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.

(Ennen syntiinlankeemusta)

 

Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.

Vierailija
6/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia. 

Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.

(Ennen syntiinlankeemusta)

 

Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.

Soijapojat, rekkalesbot ym. on myös miehiä tai naisia.

Vierailija
8/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia. 

Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.

Eikä transsukupuolisuus ole oma päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat. 

Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön. 

Vierailija
10/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.

(Ennen syntiinlankeemusta)

 

Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.

Soijapojat, rekkalesbot ym. on myös miehiä tai naisia.

On ne biologisesti, mutta heidän pitäis uskaltaa olla sitä enemmän myös psyykkisesti. Enkä tarkoita pelkkiä pitsimekkoja naisille ja miehille aina jotain Dimex-univormua, mutta omasta sukupuolesta iloitsemista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.

(Ennen syntiinlankeemusta)

 

Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.

Niin, syntiinlankeemuksen jälkeen tuhmia tammoja alkoi laukata ja täti on setä. 

 

Mutta se ei ollut Jumalan alkuperäistä luomistyötä. Meidän tulee mennä sitä kohti.

Vierailija
12/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia. 

Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.

Eikä transsukupuolisuus ole oma päätös.

Entä sitten? Eivät mielisairaudet ole omia päätöksiä. 

 

Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat. 

Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön. 

Ei ole mikään oma agenda, että sukupuolia on kaksi.

Vierailija
14/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat. 

Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön. 

Trumpista ja kouluopetuksen neutraaliudesta voidaan olla monta mieltä, mutta jos kirkkokunnat eivät uskalla opettaa raamatullisesti edes omilla rippileireillään, sietää sellaiset puljut kaatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?"

 

Jos tämä henkilö oikeasti kuvittelisi että anoreksia katoaa sillä että anorektikolle sanotaan että hän ei ole lihava niin huomauttaisin kyllä että hänen kommenttinsa eivät auta mitään. Ne päinvastoin voivat pahentaa tilannetta.

Vierailija
16/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pissatessa tulee sitten kahdesta aukosta?

Vierailija
17/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkosta kannattaa erota nyt jos ei ole jo aiemmin eronnut

Vierailija
18/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta jos kirkkokunnat eivät uskalla opettaa raamatullisesti edes omilla rippileireillään, sietää sellaiset puljut kaatua."

 

Luterilainen kirkko on hiljaisuudessa siivonnut pois opetuksestaan 95% Raamatusta. Ei mikään moderni kirkko opeta laajemmin katsoen "Raamatullisesti" rippileireillään vaan vain sen pien rakkaudellisen osuuden joka sopiii nykypäivään.

Vierailija
19/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sekoittuu sukupuoli ja seksuaali- yms identiteetti. Biologisesti sukupuolia on 2. Se miksi identifioi itsensä, on eri asia.

Vierailija
20/135 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?"

 

Jos tämä henkilö oikeasti kuvittelisi että anoreksia katoaa sillä että anorektikolle sanotaan että hän ei ole lihava niin huomauttaisin kyllä että hänen kommenttinsa eivät auta mitään. Ne päinvastoin voivat pahentaa tilannetta.

Entä sitten kun puhutaan siitä, että saavatko opettajat sanoa, että anorektikoiden näkemys omasta kehostaan ei vastaa todellisuutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi