Jos opettaja, rippipappi tai muu vastaava sanoisi lapsille ja nuorille että sukupuolia on vain kaksi
olisiko se potkujen paikka? Itse ainakin olisin tosi pöyristynyt tuollaisista puheista.
Kommentit (82)
kannattaa erota kirkosta, nyt heti!
Sehän on biologinen fakta, että on kaksi sukupuolta.
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.
(Ennen syntiinlankeemusta)
Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.
Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia.
Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.
Vierailija kirjoitti:
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.
(Ennen syntiinlankeemusta)
Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.
Soijapojat, rekkalesbot ym. on myös miehiä tai naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia.
Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.
Eikä transsukupuolisuus ole oma päätös.
Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat.
Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.
(Ennen syntiinlankeemusta)
Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.
Soijapojat, rekkalesbot ym. on myös miehiä tai naisia.
On ne biologisesti, mutta heidän pitäis uskaltaa olla sitä enemmän myös psyykkisesti. Enkä tarkoita pelkkiä pitsimekkoja naisille ja miehille aina jotain Dimex-univormua, mutta omasta sukupuolesta iloitsemista.
Vierailija kirjoitti:
"Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi." Ja Jumala katsoi luomistaan ja totesi, että se oli hyvä.
(Ennen syntiinlankeemusta)
Ei luonut soijapojaksi, ei rekkalesboksi tai tuhmaksi tammaksi.
Niin, syntiinlankeemuksen jälkeen tuhmia tammoja alkoi laukata ja täti on setä.
Mutta se ei ollut Jumalan alkuperäistä luomistyötä. Meidän tulee mennä sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeassa on, jos noin sanoo. Pitää vaan muistaa, että kromosomihäiriöisiä on, mutta ovat harvinaisia.
Kenenkään sukupuoli ei omalla päätöksellä muutu. Se on tieteellinen fakta.
Eikä transsukupuolisuus ole oma päätös.
Entä sitten? Eivät mielisairaudet ole omia päätöksiä.
Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?
Vierailija kirjoitti:
Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat.
Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön.
Ei ole mikään oma agenda, että sukupuolia on kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei näihin tehtäviin kuulu levittää omaa agendaa, oli se sitten mitä puolta tahansa. Sekä opettajalla että papilla on työnantaja, joka määrittelee työtehtävät ja ammatillisen käyttäytymisen rajat.
Olin Trumpin edellisen kauden aikana töissä koulussa, jossa oli oppilaita ja opettajia useammasta maasta, myös Yhdysvalloista. Yksi kollega meuhkasi tunneilla Trumpin typeryydestä, ja sille rehtori pisti siihen heti stopin, kuten kuuluikin laittaa. Olisi laittanut myös jos kollega olisi ylistänyt Trumpia joka käänteessä ja mollannut vastapuolta. Tällainen toiminta ei yksinkertaisesti kuulu opettajan työhön.
Trumpista ja kouluopetuksen neutraaliudesta voidaan olla monta mieltä, mutta jos kirkkokunnat eivät uskalla opettaa raamatullisesti edes omilla rippileireillään, sietää sellaiset puljut kaatua.
"Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?"
Jos tämä henkilö oikeasti kuvittelisi että anoreksia katoaa sillä että anorektikolle sanotaan että hän ei ole lihava niin huomauttaisin kyllä että hänen kommenttinsa eivät auta mitään. Ne päinvastoin voivat pahentaa tilannetta.
Eli pissatessa tulee sitten kahdesta aukosta?
kirkosta kannattaa erota nyt jos ei ole jo aiemmin eronnut
"mutta jos kirkkokunnat eivät uskalla opettaa raamatullisesti edes omilla rippileireillään, sietää sellaiset puljut kaatua."
Luterilainen kirkko on hiljaisuudessa siivonnut pois opetuksestaan 95% Raamatusta. Ei mikään moderni kirkko opeta laajemmin katsoen "Raamatullisesti" rippileireillään vaan vain sen pien rakkaudellisen osuuden joka sopiii nykypäivään.
Nyt sekoittuu sukupuoli ja seksuaali- yms identiteetti. Biologisesti sukupuolia on 2. Se miksi identifioi itsensä, on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
"Jos joku toteaa, että alipainoinen anorektikko ei ole lihava, vaikka hän tuntisi olevansa, katsotko tarpeelliseksi huomauttaa, että anoreksia ei ole oma päätös?"
Jos tämä henkilö oikeasti kuvittelisi että anoreksia katoaa sillä että anorektikolle sanotaan että hän ei ole lihava niin huomauttaisin kyllä että hänen kommenttinsa eivät auta mitään. Ne päinvastoin voivat pahentaa tilannetta.
Entä sitten kun puhutaan siitä, että saavatko opettajat sanoa, että anorektikoiden näkemys omasta kehostaan ei vastaa todellisuutta?
Riippuu kontekstista