Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukunimensä avioliiton myötä vaihtaneista naisista...

Vierailija
26.02.2008 |

...tulee sellainen kuva, että avioliitto on heidän elämänsä tärkein päämäärä. Haluaa näyttää ihan kaikille, että juku, mä olen päässyt NAIMISIIN. Vähänks siistii. Juu, en oletakaan, että myöntäisitte, että tässä on perää, mutta ollaan vain kavereiden kanssa naureskeltu, että näin se saattaa yllättävänkin useassa tapauksessa olla.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ämmien palstalla voidaan jauhaa tällaista paskaa.

Vierailija
62/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oudompaa kuin se, että naimisissa ollessaan koko perhe haluaa olla samanniminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on edelleen ex-miehensä nimi ja lapsella isän nimi. Oma valinta, mutta mielestäni vähän hassua...

Vierailija
64/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käynyt perheen yhteiseksi nimeksi? Ei teidän omat sukunimet sen rumempia ole kuin miestenne. Onko teillä vanhoilliset miehet?

Vierailija
65/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei käynyt perheen yhteiseksi nimeksi? Ei teidän omat sukunimet sen rumempia ole kuin miestenne. Onko teillä vanhoilliset miehet?

Ei tarvitse olla vanhoillinen, vaan haluaa noudattaa sitä perinnettä, että otetaan miehen nimi. Ja yleensäkään en tajua, miksi tätäkään asiaa pitää perustella. Kaikesta tekin vedätte stressiä.

Vierailija
66/159 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen nimi oli tyyliin " Metsätähti" . Kummpikohan otettiin, kun yhteinen sukunimi haluttiin... Kavereilla taas mies oli " Nieminen" ja nainen " Säihky" , ei ollut heillekään vaikea valinta kumpi nimi otettiin yhteiseksi.

Vierailija
67/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
68/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

34 No minä haluan lapsia, miehellä ei niin väliä.

Vierailija
69/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai toimittaja tekee juttua leikkipuistosta, ja kyselee lapselta viihtymisestä. Sitten hän kysyy paikalla olevan aikuisen nimeä, ja joutuu tarkentamaan, että onko kyse lapsen äidistä, tädistä, hoitajasta...

Vierailija
70/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi miehen sukunimi, joka nyt siis koko perheen sukunimi, on ainutlaatuinen (toisin kuin oma tyttönimeni). Tällä hetkellä koko Suomessa ei ole ketään samannimistä kuin minä, mieheni, tyttäremme ja poikamme.

Vierailija
71/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten joudun eriksen selittämään, että lapseni nimi on B Nieminen, niin usein siinä menee hieman extraminuutteja. Joskus asiaa ei ole erikseen selvitetty ja sitten yhtäkkiä paperissa onkin joko lapsen tai äidin sukunimi väärin. Lapsen kaverit eivät yhtään voi tietää, minkäniminen äiti lapsella on, kun kaikki puhuvat An äidistä ja eivät tiedä edes sukunimeäni jne.

Mutta olen muuten ihan tyytyväinen omaan nimeeni. Ei nämä ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ole.

Vierailija
72/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät oikeasti edes halua olla sen miehen vaimoja! Avioeroa odottelet ap.

Mitä hyötyä oman sukunimen pidosta voi olla työelämässä? Joku sitä tuolla eka sivulla toilotti.

Vierailija
73/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti vaihdoin sukunimeni naimisiin mennessä. On selkeämpää kun koko perheellä sama sukunimi.

Vierailija
74/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan luulin etukäteen, että tulisi ongelmia, koska lasten sukunimi on eri kuin minulla. Yllätyksekseni en ole vielä törmännyt yhteenkään ongelmaan.

Ehkä suurin yllätys on puhelinmyyjille, jos tilaan lapsille jotakin. Sitten kun sanon lapsen nimen, niin he hämmästyvät,kun nimet eivät olekaan suomalaiset. Joudun sitten tavailemaan lapsen nimeä. Mutta niin joutuisin tekemään, vaikka olisin ottanut saman sukunimen. Sitten myös oma sukunimeni olisi ei-suomalainen.

Vanhin lapsemme on koulussa. Kukaan ei ole hämmästellyt, että minä allekirjoitan paperit, vaikka lapsella on täysin eri sukunimi. Mitään kyselyjä ei ole koskaan tullut.

Käytän lapseni myös aina lääkärissä ja hammaslääkärissä, eikä kummassakaan paikassa ole koskaan ihmetelty eri nimiä.

Vierailija
75/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja sitten joudun eriksen selittämään, että lapseni nimi on B Nieminen, niin usein siinä menee hieman extraminuutteja. Joskus asiaa ei ole erikseen selvitetty ja sitten yhtäkkiä paperissa onkin joko lapsen tai äidin sukunimi väärin. Lapsen kaverit eivät yhtään voi tietää, minkäniminen äiti lapsella on, kun kaikki puhuvat An äidistä ja eivät tiedä edes sukunimeäni jne.

Mutta olen muuten ihan tyytyväinen omaan nimeeni. Ei nämä ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ole.

" Esittelen itseni Maija Meikäläinen hei, tyttärestäni Hilla Heikäläisestä soittelen plaa-plaa. "

Neuvoloissa ja lääkäriasemilla puhun lapsesta vain etunimellä koska siellä he etsivät lapsen tiedot sosiaaliturvatunnuksella.

Vierailija
76/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi omasta nimestä olla hyötyä, niin kai se kertoo jotain omasta työelämästäsi. Nainen on voinut esim. julkaista omalla nimellään ja jos vaihtaisi nimeä, ei kukaan enää tiedä, että kyse on hänen töistään.

Vierailija
77/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä hyötyä oman sukunimen pidosta voi olla työelämässä? Joku sitä tuolla eka sivulla toilotti.

Vierailija
78/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole ollut ongelmia siinä, että minulla on eri nimi kuin muulla perheellä. Suurin osa ystäväpiiristä on tehnyt samalla tavalla, se vain vaihtelee onko lapsilla isän vai äidin nimi. En ymmärrä tuota, että perhe on perhe vasta, kun kaikilla on sama nimi. Sitten pitää kaikissa kaste ym. ilmoituksissa olla aina suluissa se oma tyttönimi, että kaikki tunnistavat. Minusta SE vasta hankalaa onkin, aina olla selittämässä, että minä olen Pirkko Nieminen omaa sukua Lahtinen.

Tuo miehen nimen ottaminen juontaa siltä ajalta, kun nainen oli miehen käskyvallan alla ja mies oli perheen kiistaton pää. Nykytasa-arvon aikaan tuollaisilla vanhoilla säännöillä ei pitäisi enää olla mitään merkitystä.

Vierailija
79/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa nimeä jajopa kertoa siitä muille! Kai sä ajattelit jatkossakin töitä tehdä? Eikä niitä sun töitä jotka sulla on tyttönimellä kukaan muu voi omakseen ottaa vaikka nimes vaihtasitkin.

Vierailija
80/159 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä eri nimellä tehdyktin työt ovat minun töitä, niin suurin osa ei sitä kuitenkaan tietäisi.

Esim. tutkijoilla töiden saannin raktaisee pitkälti julkaisujen määrä ja laatu ja silloin kyllä on merkitystä, että kaikki tietävät, kuka missäkin on ollut mukana. Usko tai älä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme