Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Mäkin muistan Hiidenvirran ja sen nukkekohtauksen. Oli pelottava. Jakson lopussa aina näytettiin jotain muotokuvataulua (?). Sekin oli pelottava.
Scifisarja nimeltä V (Visitors) jossa ihmisten seassa oli ihmiseksi naamioituneita liskoja, jotka sitten sopivassa kohdin repivät ihmisnaamarit pois ja näyttivät todellisen luontonsa. Olin varmaan 7-vuotias kun tuota katselin. Näin jatkuvasti painajaisia siitä, että minusta itsestäni kuoriutuu esiin iljettävä lisko, ja sitten vanhemmat ja kaikki pelkää minua eikä kukaan halua olla kanssani.
Petteri Kaniinin jakso, jossa kissanpentu leivottiin taikinaan. Katsoin myös lapsena jonkun ihan lapsille suunnatun kauhusarjan jakson, missä oli tappajapelle ja sain pellekammon.
Onnen päivät-sarjassa oli jakso jossa kahvila paloi. Sen jälkeen pelkäsin hysteerisesti tulipaloa monta vuotta. Tämä 70-luvulla. Vähän vanhempana pelotti kun katsoin vanhan Muumion kosto-leffan. Sitten nukuttiin valot päällä viikkokausia.
Christopher Leen Dracula-elokuvia tuli joskus telkkarista kun olin lapsi ja niistä jäi painajaiset pitkäksi aikaa.
Salatut elämät ja se Tyyne Puustisen murha, joka ei kai koskaan selvinnyt.
Muumien se jakso, jossa muumipeikko menee taikurinhattuun ja muuttuu vaaleanpunaiseksi peikoksi. :D Muistan että aloin itkemään sen nähdessäni, oli sen verran jännä. Samoin muumien muurahaisleijona oli kamala ja jätti traumat. 😱
Hiidenvirta. Oli jännittävä ja pelottava, mutta piti katsoa :-) Olin kuudesluokkalainen.
Peppi Pitkätossu elokuvista pari kohtausta. Star Trekit, ne vanhat, oli tooosipahoja silloin joskus.
Hiidenvirta mullakin! Siinä sarjassa oli jotain hirveyksiä vihreän oven takana. Meillä oli vihreä saunanovi enkä.uskaltanut käydä saunassa pitkiin aikoihin... Hrrrrrrr!
Tappajahai. Oltiin lapsena kaverin luona uimassa ja samaan aikaan katsottiin tappajahaita.
En muista itse elokuvaa, ainostaan kohtauksen jossa wc-pöntöstä tuli käsi. Itse asiassa en muista sitä tarkkaa kohtaustakaan enää, vain sen että kun nuorena vuosia mietin pöntöllä sieltä mahdollisesti ilmestyvää kättä, niin se johtui tuollaisesta elokuvan kohtauksesta. Piti aina tarkistaa, ettei siellä näy kättä.
Olen syntynyt 1970-luvulla ja lapsena yhtenä kesänä tuli telkkarista sarja nimeltä Syvyyden vangit. Siinä tällaisessa uponneessa laivassa pieni porukka jäi jonkinlaiseen ilmataskuun ja sitten tietty sattui ja tapahtui, kun he yrittivät saada yhteyttä pinnlle ja/tai pelastautua sieltä.
Olis kyllä mielenkiintoista nähdä toi sarjaa uudestaan, silloin tuntui tosi pelottavalta. Mökillä katsottiin sitä serkkujen kanssa. Nyt olis varmaan aika kevyttä kamaa. Tämä tietty pitää laittaa siihen kehykseen, että muistan tuon siis ihan itse ja olin kyllä jo reippaasti alakouluikäinen tuolloin.
Ihan lastenohjelmista: omat vanhemmat lapset ovat syntyneet vuosina 2001 ja 2002 ja muisten kuinka pelkäsivät sarjaa Syrhämä. Kuopus on sitten vuosimallia 2005 ja pelkäsi pienenä yli kaiken muun TV-sarjaa nimeltä Himpulat, joka on Teletappien kaltainen hölmöily. Mutta joku siinä pelotti. Jäivät jumiin sellaiseen tahmaan ja se oli tuosta pienestä silloin tosi pelottavaa.
Hiihtokeskuksen (en enää muista minkä) lasten leikkipaikassa pyöri telkkarissa Scooby Doo ja saaren zombiet kun olin kuusi vuotta. Näin monta viikkoa painajaisia siitä, muistan osan painajaisista vieläkin :D
Vaahteramäen eemeliä en uskaltanu katsoa