Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (594)

Vierailija
361/594 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin jotain vastenmielistä paskaduunia, kun olemalla kotona ja panostamalla lapsiini käteen jää vähintään yhtä paljon rahaa ja helposti enemmänkin? Olen yh, tt-tuessa ei ole mitään 300 euron suojaosaa ja töissä käymisestä aiheutuu yleensä kuluja, joita ei saa mistään takaisin.

Vierailija
362/594 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä melkein parempi työskennellä hyvälle firmalle, kun kaupungille. Molempia on tehty, nyt on firman tuki takana, ja hyvä tuki onkin. Myöskin aina tulee sairaspäiviksi sijainen, eli ei tarvitse sairaana mennä töihin. Palkkakin tulee sairaslomalta normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/594 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikä tarvitse mennä keikoille, joille et todellakaan pysty tai halua mennä. Toki vähän on hyvä joustaa, mutta pakko ei ole ikinä mennä, jos joku paikka on vaikea.

Vierailija
364/594 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vammauduin itse tapaturman seurauksena ja vaikka en aivovammaa saanut niin toinen käteni ei toimi joten en pystyisi avustamaan fyysisesti, olisi jopa vaarallista. En pysty myöskään siivoamaan ilman kipuja joten avustus jäisi kanssani rupatteluksi ja kauppaseuraksi. Kahvit voin keittää kyllä.

Vierailija
365/594 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua/voi mennä terveys- ja sosiaalialalle töihin. Olen liian herkkä ja introvertti kyseiseen työhön. 

Vierailija
366/594 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua/voi mennä terveys- ja sosiaalialalle töihin. Olen liian herkkä ja introvertti kyseiseen työhön. 

Tämä on hyvä pointti. Työn "tavallisemman" kuluttavuuden lisäksi jaksamisen syö nopeasti se että yrität tehdä työtä joka ei sovi ominaisuuksiisi lainkaan. Ja nyt ei puhuta laiskuudesta tai haluttomuudesta vaan ihan aidosta sopivuudesta.

Toinen esimerkki: haluaisiko joku avustajakseen yhtä kylmän ihmisen kuin nuo vanhustenhoitopaikkojen omistajat jotka ovat haastatteluohjelmissa esiintyneet? Kaikki vaan eivät sovi avustajiksi.

Vierailija
367/594 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny näitä hommia jo oli 10 vuotta,enkä kyllä vaihtaisi alaa millään. Rakastan työtäni, mutta paljon erilaisia ongelmia tähän työhön liittyy.

Ensiksi täytyy korjata kun joku oli kirjoittanut, että jos avustettava ei maksa palkkaa. Avustettava ei suurimmassa osassa maksa palkkaa vaan kaupunki,avustettava vain allekirjoittaa ja kuittaa työtuntisi joka sitten palautetaan palkanlaskentaan. Itselleni palkka on tullut aina ajallaan,eikä ongelmia ole ollut.

Kun avustettavalla ja avustajalla itsellään on omat velvollisuudet ja työtehtävät selvillä, työ on varsin antoisaa ja mukavaa. 

Käykää kurkkaamassa henkilokohtaisetavustajat.fi nettisivu,sieltä löytyy kahvihuone jossa voit kysyä ja keskustella avustajan työstä ja sieltä saa myös asiantuntevia neuvoja ja tietoja tästä työstä.

Vierailija
368/594 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että moni teettää suursiivouksia ja niitä "kotihommia" sellasella tahdilla ettei kukaan jaksa niistä suoriutua, ja sama pitäs tehä himassa illalla.

Siivousta yms saisi ihan ostopalveluna niin jäisi niitä avustustunteja muuhun. Tehtävälistat ovat pökerryttäviä, talossa sekä puutarhassa.

Koska mielestään määrää ne tehtävät.

Vierailija
369/594 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tuli vielä mieleen, että jännä, kun aina ajatellaan, että avustustyö on pelkää siivousta ja kotitöiden tekoa. Ei avustaja ole kodinhoitaja. Oikeastaan ne työt eivät ensisijaisesti kuulu avustajalle. Oleellisin osa avustamista on auttaa asiakasta fyysisesti esim.liikkumaan, siirtymään, syömään, pukeutumaan jne. Ruoan laitto, asiointi apu ja yhdessä ulkoilu/yhdessä tekeminen kuuluu myös tehtäviin. Siivousta voi olla toisinaan, mutta ei saisi olla pääasiassa. Parhaimillaan työ on todella antoisaa ja monipuolista! Jos olet keikkatyöntekijä voit aika hyvin valikoida itsellesi sopivia paikkoja, ja samat edut kuin muissakin (keikka) töissä. Ei ollenkaan huono valinta!

Vierailija
370/594 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Valehtelemalla saa aina itselleen avustajan.

Mikään ei pidäkään paikkaansa.

Kamala manipuloija ja olevinaan uskossa.

Kukaan ei pysy muutamaa kuukautta pidempään.

Ennen häiritsi seksuaalisesti, ryyppäsi ja raikasi.

Nyt vaan kiusaa..ja häiriköi.

Itsepähän huijaa jumalan nimessä kaikkia, niiin työntekijät vaihtuvat joka kk

Sitten itkee ja haukkuu kaikki…

Firma vetää välistä loput ja maksaa kunnon palkkaa vain yhdelle työntekijälle joka saa valita parhaat vuorot..

Aina haku päällä..

Huijaus jatkuu…

Taas haetaan uutta….

Itse lähdin , huijasivat hyvästä työpaikasta tuonne…

Menetin kaupassa paikkani, muutaman kk jaksoin..

Varokaaa hyvät ihmiset..

Onneksi Jumala tuomitsee tuollaiset.

Kadotus on näiden palkka.

371/594 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka keikka tänään - eilen luin tätä ketjua ja mietin, että mihinköhän olen lupautunut...

Ihan turhaan hermoilin! Kaikki sujui luonikkaasti. Toki avustettava oli siinä mielessä 'helppo' ettei ollut mitään hoidollista. Käytiin asioilla, tsekattiin telkkarin asetuksia, paketoin pari lahjaa, vähän siivoilin ja höpöteltiin niistä näistä asioista.

Vierailija
372/594 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja okokemuksia mullakin. Olen ollut parissa eri kohteessa avustajana ja nuo pari tuntia aamulla ja pari tuntia illalla monen kilometrin ajomatkan päässä karsivat jo melko paljon hakijoita. Työssä itsessään ei minusta ollut mitään vikaa ja palkkakin olisi ihan ok, mutta ei pelkästään tuolla 30h/kk elä. Varsinkaan, jos se vähennetään liiton päivärahasta, niin takkiin tulee että rapisee :D

Saat hankkia 500€ kuukaudessa eikä se vähennä liiton rahoja. Saat palkan lisäksi siis sovitellun päivärahan! Päinvastoin mitä kirjoitit.

Vierailija
373/594 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea avustajan hommia. Katsokaa mol.fi. Voi tienata näin vähän extraa eikä tarvitse ottaa vastaan sellaista paikkaa, joka on kaukana.

374/594 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan turhaan upitan tätä lankaa kun moni valittaa miten ikävää on henkkarina.

Oma kokemus oli hyvä. Teen kaikkea laillista vaatteet päällä. Laitan ruokaa, siivoan, käydään asioilla.

Ehkä moni on väärällä alalla, en tiedä.

Vierailija
375/594 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut itse avustajana muutaman vuoden ja ymmärrän sinänsä hyvin, miksi tämä työ ei ole kaikista halutuinta työtä.

- Palkka on huono

- Vuorot saattavat olla lyhyitä, vain 2-3 tunnin mittaisia

- Avustettavissa on kaikenlaisia ihmisiä, hyvässä ja pahassa

- Työ voi olla henkisesti ja fyysisesti raskasta

- Työ on pohjimmiltaan hyvin samanlaista päivästä toiseen ja saattaa ajan kuluessa muodostua tylsäksi. Varsinkin kun avustaja ei toimi kuntouttajana tms vaan enemmän kotiapulaisena

Vierailija
376/594 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus, Avustettava!

Jäin miettimään, eikö kannattaisi sanoa, että on kiitollinen, kun saa hyvää hoitoa ja apua!

Vierailija
377/594 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avustaja. Tässä googlailin pattitilannetta työpaikalla, niin eipä ole mitään tahoa minne valittaa työnantajan epäasiallisesta käytöksestä, kun se ei ole niin räikeää että työsuojelu auttaisi. Ja työsuojelu ei ole oikea taho ratkaisemaan konflikteja, ei myöskään vammaispalvelu... ei mikään taho! Hullua, sillä normaalilla työpaikalla samantyyppinen käytös ei tulisi kuuloonkaan. Näyttää siltä että ainoa vaihtoehto on irtisanoutua ja jättää kaikki ongelmat seuraavan niskaan, sillä avustettava ei ole sitä ihmistyyppiä joka muuttaisi käytöstään.

:O

Vierailija
378/594 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin avustaa, seurustella, hoitaa mutta kodinhoitaja ja siivooja en olisi. Eli jotain vammaista lasta avustaisin kyllä mutta en mitään perheen äitiä.

Vierailija
379/594 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen avustajana. On kivoja paikkoja,mutta myös rankkoja. Itse kuljen bussilla,jos kohde vähän kauempana. Muutaman kilometrin kävelen. Saan asumistukea,koska palkka pieni. Itselläni ei ole ammatillista koulutusta,mutta työtä om riittänyt. Teen vakituista sekä keikkaa. Asenne ratkaisee. Minulle tämä sopii.

Vierailija
380/594 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on vain yksi avustajan paikka auki. Vaatimuksena lähihoitajan koulutus koska avustettavalla on vaikea sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme