Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitäisi suhtautua ihmiseen, joka on poistanut sinut Facebook-kavereista?

Vierailija
31.10.2013 |

Siis jos vaikka törmää jossain. Mitä se edes teidän mielestä tarkoittaa? Jos tämä ihminen kuitenkin tulee juttelemaan ja kyselemään kuulumisia? Joku sanoi joskus että ihmisiä voi vahingossakin tippua kavereista... Mutta jos on tarkotuksella poistanut, niin ehkä vähän kiusallista kysyä asiasta. Tai pyytää uudestaan kaveriksi!

En ole itse koskaan poistanut ketään, mielummin jaan vähemmän tietoa itsestäni tai jotenkin rajaan sitä niin ettei kaikki näe. Koska kaikki kenet olen alunperin hyväksynyt kaverikseni ovat ainakin joskus olleet melko hyviä kavereita kanssani, ja on se kuitenkin jonkinlainen viesti siitä ettei tyyppi enää kiinnosta jos sen kavereista poistaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole "varaa" määritellä ketään liian turhanpäiväiseksi tutuksi. Elämä muuttuu koko ajan. JOku, joka pari vuotta sitten oli vain kaukainen kaverin kaveri, voikin nyt uudessa tilanteessa olla tosi tärkeä. Toisen kanssa olimme välillä läheisiä, nyt elämä vienyt eri suuntaan. Rajoitan ehkä näkyvyyttä, mutta en koskaan poista ketään. Minusta ihmisellä voi olla satoja tuttuja. Läheisiä ystäviä ei ole kovin montaa. Se on eri asia.

Vierailija
22/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:12"]

JOku, joka pari vuotta sitten oli vain kaukainen kaverin kaveri, voikin nyt uudessa tilanteessa olla tosi tärkeä. 

[/quote]

No tämäpä! Kerran olin poistamassa yhtä entistä työkaveria, mutta en kehdannut kuitenkaan, ajattelin odottaa vielä ja poistaa sitten joskus myöhemmin. Sitten muutama kuukausi siitä eteenpäin, niin tarvitsin juuri tämän kyseisen kaverin apua yhdessä jutussa ja nyt olemme oikein lämpimissä väleissä. Terveisin 18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Facebook-kavereista poistamisesta ei kannata loukkaantua. Mulla ainakin tulee lisättyä välillä ihmisiä, joihin on juuri jossain yhteydessä tutustunut, koska FB on kätevä tapa pitää yhteyttä. Sitten myöhemmin voi huomata, että näiden kanssa ei tulekaan pidettyä sen kummemmin yhteyttä kuin mitä se alkuperäinen yhteys oli. Ihan ok on mun mielestä poistaa, jos ei ole vaikka vuoteen nähty irl eikä kumpikaan kommentoinut tai tykännyt toisen päivityksistä, eikä alunperinkään olla sukulaisia tai läheisiä ystäviä. En ole loukkaantunut, vaikka minut on poistettu, uskon että ihmisillä on syynsä rajoittaa tietojensa jakoa.

Vierailija
24/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä blokkaan "kaverin" heti kun havaitsen, että minut on poistettu. Sittenpähän ei näe mitään. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
25/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan säännöllisesti kaverilistaa. Poistan kaikki, joiden kanssa en ole FACESSA tekemisissä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenestä pidän tai en. Koitan pitää alle 100 kaveria, tavoite olisi 50. Olen poistanut oikeasti hyviäkin ystäviä, mutta jotka eivät ikinä tykkää tai kommentoi. Mua vaan ärsyttää, että tietävät kaikki asiani facen kautta mutta eivät vaivaudu kertomaan omia kuulumisiaan tai tykkäämään (eli ilmaisemaan, että ovat lukeneet päivitykseni). Pidän toisiin ystäviini yhteyttä facessa, toisiin meilillä, toisiin tekstareilla, toisiin kasvotusten.

Mä loukkaannun enemmän siitä, että olen jollain estolistalla. Eli olen kaveri facessa, mutta en saa päivityksiä. Mitä järkee siinä on?? Tavoitteena vaan olla utealias ja lukea mun päivitykset??

Vierailija
26/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin facebookista ja poistin siksi kaverit.

Vierailija
27/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö tuon jos on ollain "estolistalla". Muutaman tutun päivitykset tuntuvat loppuneen kuin seinään, vaikka ovat edelleen kavereitani. Ehkä minut on siis blokattu. Näenkö tuolloin mitään kaverin seinällä vai mistä tuon huomaa (myönnän, olen onneton facen käyttäjä)

Vierailija
28/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei facebook ole sama kuin todellinen elämä, jokainen käyttää sitä omalla tavallaan niin ei kannata loukkaantua siitä jos joku ei käytä sitä samoin kuin itse.

Mä poistin joskus pari kaveria, olin tosi masentunut lapsettomuudesta ja pari kaveria päivitti koko ajan jotain onnellista "lasten kanssa hiekkalaatikolla, ihanaa, aurinko paistaa" jne tyyppistä juttua. En hoksannut että voi vaan piilottaa toisen päivitykset ettei näy itselle... niinpä poistin koko kaverit.

Vierailija
29/53 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa serkku,joka poistaa fb kavereista,kun ei pääse 4 pienen lapsen vanhempana käymään tämän serkun yksissä juhlissa.

Vierailija
30/53 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan blondi-bimbo mutta miksi en näy kaverin facebook-listalla vaikka olemme kavereita ? Siis siinä hänen " kaveri-galleriassaan "...outoa. Kävin katsomassa hänen kaverit ja en ollut siellä muiden mukana...ja kavereita olemme kuitenkin...

Vierailija
31/53 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut niitä jotka eivät tee mitään siellä (tykkää, kommentoi, päivitä statustaan, laita kuvia jne.). Se on vastavuoroista.

Vierailija
32/53 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä poistan niitä, jotka eivät anna itsestään mitään ja silti lukevat kaiken tarkkaan.Sellaine käy ilmi puheissa. Poistan myös juoruilijat.

Vierailija
33/53 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin erään kenen kanssa en ole vuosiin puhunut yhtään mitään ja pyysi minut uudelleen kaveriksi. Teki sen ainakin 3 kertaa sanomatta mitään, laittamatta viestiä. Ihan piruuttani hyväksyin pyynnöt. Nyt sai lopullisesti riittää. Ei se tarkoita aina että olisi jotain henkilökohtaista toista kohtaan, mutta huvittaa ehkä hieman miten yksinkertaisia toiset ovat. Itse en kehtaisi pyytää jotakuta kaveriksi joka poistaisi minut.

Oivoi... Oli muuten vastakkaista sukupuolta js itse olen varattu ollut vuosia. Ehkä hän oli salaa ihastunut tai vaan tyhmä.

Vierailija
34/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on minut poistanut niin kyllä se väkisin vaikuttaa siihen miten jatkossa tähän henkilöön suhtautuu jos jossain törmätään. Aika vaikea ottaa neutraalisti.

Minut on todennäköisesti poistettu sen vuoksi että laitoin vain 1-2 julkaisua vuodessa. Joidenkin mielestä liian passiivinen siis. 

Vierailija
35/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan tuolta välillä ihmisiä joita en ole vuosiin muutenkaan nähnyt. Ei kiinnosta hittoakaan mitä Liisalle vuoden 2019 ratsastusleiriltä kuuluu. Mieheni on porukassaan tunnettu ja se toi hirveän trafiikin aikanaan myös minun kaverilistalle. Totesin että enhän minä näitä tunne ja heivasin kaikki. Some on some, sillä ei ole mitään tekemistä elämän kanssa. Mieluummin luen asioita jotka ajankohtaisesti kiinnostaa kuin ihmisten kuulumisia

Vierailija
36/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hän poistuu silloin myös tuntemistani ihmisistä; en esim tervehdi kadulla.

Vierailija
37/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalisti kuten ennenkin. Mitä väliä Facebookilla ja tärkeämpää live-elämä. 

Vierailija
38/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajatellut et fbkaveruus olis jotenkin velvoittavaa. Ihanko tosissaan siellä pitäisi roikuttaa lukiokaverit, vanhat naapurit ja veljen vanha kesäheila :D? Ei kiitos

Vierailija
39/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä poistan niitä, jotka eivät anna itsestään mitään ja silti lukevat kaiken tarkkaan.Sellaine käy ilmi puheissa. Poistan myös juoruilijat.

No eikö niitä postauksia laiteta sen takia, että niitä luetaan? Mitä väliä, jos toinen ei niitä laita. Sinä olet kuitenkin saanut huomiosi. 

Vierailija
40/53 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta hän poistuu silloin myös tuntemistani ihmisistä; en esim tervehdi kadulla.

Totta. Onhan se poisto samalla ilmoitus: et ole kiinnostava, en tahdo tietää mitä sinulle kuuluu