voiko vauva syntyä vielä ennen laskettua aikaa,
vai meneekö automaattisesti yli, kun raskausviikolla 36 ei ollut vielä laskeutunut ja kiinnittynyt, pää alaspäin kyllä on.
Kommentit (13)
Ei voi. Vauvahan ei voi laskeutua esimerkiksi päivässä, vaan siihen kuluu automaattisesti monta viikkoa.
No, itselläni oli laskeutunut jo rv34 ja syntyi 40+3....
Ei noist voi mtn päätellä, se tulee sitten kun tulee.
Ennustan, että vauvasi syntyy välillä 18.10.-3.11.2013. Itse asiassa, olen tästä niin varma, että voin lyödä vetoa. Jos vauvasi syntyy jonain muuna päivänä, maksan sinulle 15 000 euroa. Sen verran on tilillä nyt rahaa säästössä.
Otathan yhteyttä vauvasyntyy@gmail.com, jos olen nuo rahat sinulle velkaa.
Sitä just aattelin, että kestääkö tuo laskeutuminen ja kiinnittyminen kauan, vai voiko tapahtua just vuorokaudessa, tai kenties vasta synnytyksen jo alettua. ap
Kiinnittymiseen voi mennä vain 1-2 päivää, mut tietääkseni laskeutuminen tapahtuu hiljalleen(?). Mut en kyl osaa varmasti sanoa. Itsellä rv 39+4 ja sunnuntaina laskettu aika, vauva laskeutunut hiljalleen ainakin 2 viikkoa yhä alemmas, muistaakseni viikolla 37 tai 38 huomasin ettei paina enää rintalastaa, se oli eka merkki, muttei ainakaan nyt maanantaina ollu kiinnittyny. Silti neuvolassa sano, että voi syntyy koska vaan.
Mulla esikoinen ei laskeutunut vaan "putosi". Tiistaina neuvolassa oli vielä ihan irrallaan, mutta keskiviikkoaamuna suihkusta pois astuessani (meillä oli sellainen suihkukaappi, jossa n. 20 cm kynnys) tunsin ihan selvästi, miten lapsi muljahti alaspäin. Torstaina olin taas neuvolassa kontrollikäynnillä (tiistaina oli häikkää verenpaineissa ja turvotusta niin, että terkkari tahtoi nähdä mut uudestaan) ja vauva oli laskeutunut JA kiinnittynyt.
Eli hyvin ehtii. :)
Olin sydänkäyrässä ja samalla lääkäri teki sisätutkimuksen. Hän sanoi, ettei vauva kyllä lähiaikoina ole syntymässä. Mulla olo erinomainen, ei mitään mainittavia vaivoja. Viikkoja tuolloin 37+6. Ajattelinkin, että saattaa mennä "yliajalle."
Seuraavana päivänä käynnistyi synnytys kesken päiväunien ja vauva syntyi nopeasti.
Toisessa raskaudessa oli jatkuvia supistuksia, kohdunsuu auki pari cm, maha laskeutunut ja limatulppa alkanut irtoamaan joskus viikolla 37 tai 38. Synnytys käynnistyi 40+2.
uudelleensynnyttäjällä lasneutuminen ja kiinnittyminen voivat tapahtua synnytyksen ollessa jo käynnissä.
ensisynnyttäjälläkin prosessi voi olla nopea, yhtenä aamuna vain heräät ja huomaat mahan pudonneen kymmenen senttiä alaspäin ja kävelet kuin pingiivini pää jalkojen välissä. Toki hitaampi versio on yleisempi..
harvemmin uudelleensynnyttäjän vauva laskeutuu ennen kuin synnytys käynnistyy. t kätilö
Joo, voi laskeutua ja kiinnittyä vaikka vasta synnytyksen yhteydessä. Tuosta ei voi syntymäaikaa päätellä.
Mulla irtosi osa istukasta kun kaaduin jäällä ja menin suoraan sektioon 12 tunnin sisällä.
Voi syntyä, mutta voi mennä myös yli. Vauva syntyy sitten kun on sen aika. Onko kiire saada ulos?