Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitäisi suhtautua ihmiseen, joka on poistanut sinut Facebook-kavereista?

Vierailija
31.10.2013 |

Siis jos vaikka törmää jossain. Mitä se edes teidän mielestä tarkoittaa? Jos tämä ihminen kuitenkin tulee juttelemaan ja kyselemään kuulumisia? Joku sanoi joskus että ihmisiä voi vahingossakin tippua kavereista... Mutta jos on tarkotuksella poistanut, niin ehkä vähän kiusallista kysyä asiasta. Tai pyytää uudestaan kaveriksi!

En ole itse koskaan poistanut ketään, mielummin jaan vähemmän tietoa itsestäni tai jotenkin rajaan sitä niin ettei kaikki näe. Koska kaikki kenet olen alunperin hyväksynyt kaverikseni ovat ainakin joskus olleet melko hyviä kavereita kanssani, ja on se kuitenkin jonkinlainen viesti siitä ettei tyyppi enää kiinnosta jos sen kavereista poistaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:43"]

Mä siivoan säännöllisesti kaverilistaa. Poistan kaikki, joiden kanssa en ole FACESSA tekemisissä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenestä pidän tai en. Koitan pitää alle 100 kaveria, tavoite olisi 50. Olen poistanut oikeasti hyviäkin ystäviä, mutta jotka eivät ikinä tykkää tai kommentoi. Mua vaan ärsyttää, että tietävät kaikki asiani facen kautta mutta eivät vaivaudu kertomaan omia kuulumisiaan tai tykkäämään (eli ilmaisemaan, että ovat lukeneet päivitykseni). Pidän toisiin ystäviini yhteyttä facessa, toisiin meilillä, toisiin tekstareilla, toisiin kasvotusten.

Mä loukkaannun enemmän siitä, että olen jollain estolistalla. Eli olen kaveri facessa, mutta en saa päivityksiä. Mitä järkee siinä on?? Tavoitteena vaan olla utealias ja lukea mun päivitykset??

[/quote]Mutta oletko sä aivan varma että ovat lukeneet? Fb kun ei toimita kaikkia päivityksiä, ei vaikka kuinka olisi ne valinnut sieltä asetuksista, ja järjestelee niitä muutenkin suosituimmuuden mukaan. Ja ehkä tosiaan kaikki eivät jaksa kaikkia uutisia käydä läpi, jos kaveripiiri on iso ja erityisen ahkera postaaja.

Ainakin näin mä olen yrittänyt ajatella, koska mulle ei kommentoida tai tykätä, vaikka itse ehdinkin helposti selata vähäisten kaverieni harvat päivitykset läpi.

Ja silti aina joskus huomaan kavereiden seinällä juttuja jotka eivät ole uutisiini tulleet. Ja joskus ne nousevat uutisiin jonkun viikon myöhässä, ja silloin en itsekään kehtaa niihin enää kommentoida.

Joskus kyllä olen miettinyt olenko minäkin jollain rajoitetulla listalla, ja sitten fb välillä vuotaisi, kun yhtäkkiä näkyy vanhoja päivityksiä sellaisella jolta ei muuten näy kuin joitain tykkäyksiä, eli vähän kuin olisi rajattu kaikista itse laittamista päivityksistä, mutta enhän voi tietää onko niitä muita...

Vierailija
2/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla hiukan lapsellinen, mutta itse varmaan hiukan loukkaantuisin, jos joku poistaisi minut kavereistaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes huomaisi tai jos huomaisin, en välittäisi. En ole enää hiekkalaatikkoikäinen, eikä mua tuollaiset virtuaalikaveripiirit kiinnosta niin paljon että niitä miettisin sen kummemmin. Joku siivoaa facebook-tiliään, joku poistaa jostain muusta syystä, en välitä. Omapa on asiansa.

Vierailija
4/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin kuten ennenkin, enkä taatusti kyselisi mitään syitä.

Vierailija
5/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuisin kuin en ikinä olisi ollutkaan fb kaveri, eli ihan tavallisena hyvän päivän tuttuna, kohteliaasti keskustelisin jne, lähtiessä sanosin heipat ja ehkä mitään tarkoittamattoman "oli kiva nähdä" tms.

Vierailija
6/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen kanssa samoilla linjoilla. Ainoastaan jos joku oikeassa elämässä hyvä kaveri poistaisi saattaisin ihmetellä mutta pitäisin todennäköisenä että fb on sekoillut ja poistanut mut. Mä en ainakaan edes tiedä tarkkaa kaverimäärää, en käy tutkimassa omaa profiiliani niin että se tulisi vastaan kovinkaan usein. Ja tosiaan jos ei ole kyse mistään läheisestä ihmisestä niin tuskin huomaisinkaan kaverin katoamista.

Vierailija
7/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Hyvän päivän tuttuna. Minä olen siiivonnut facebookkia ja tiputtanut sieltä kamuja pois. Osa jopa ihan sukulaisia.

Kaikki poistamani ovat sellaisia, jotka eivät ole koskaan juurikaan kommentoineet/tykänneet mitään. Sellaisia, jotka ovat tuntuneet lähinnä sellaisilta, jotka ovat vain seuranneet tapahtumiani.

Jotenkin tuli se päivä, että poistin turhat. Jos ei vaivaudu edes koskaan juttelemaan, Osa, kun tuntui vain uteliaisuuttaan olevan.

Voin livenä vaihtaa muutaman sanasen, mutta en näe tarkoitukseski avautua sen enempiä.

Vierailija
8/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että hänellä on varmaan syynsä. Olen itsekin poistanut ihmisiä eri syistä ja jättänyt joitakuita hyväksymättä. Ei mulla heitä kohtaan mitään suuria antipatioita silti ole.

Mä en tosin varmaan edes huomaa, jos joku poistaisi mut...ainakaan ihan heti. En muista kaverimäärääni ihan tarkkaan.

Vierailija
9/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä siinä sen kummempaa?Ei fb ole mikään elämänlanka,jonka mukaan mennään.Poistin minäkin anopin kavereista,kun ei se siellä edes ikinä ole,eikä osaa käyttää.Mutta ei se välejä muuta.Poistin jo varmaan vuosi sitten,eikä ole vielä huomannut.Olen muitakin poistanut ja tullut poistetuksi,mutta nämä katkaisikin välit sitten ihan kokonaan.

Muutenkin harmittaa kun mennyt hyväksymään jonkun kaverinkaverin,jonka nähnyt kerran yhteisissä juhlissa ja ei mitään yhteistä.Yksikin kaverinkaveri on,mutta se on blokannu multa kaiken,etten näe kuvia,kirjoituksia tai mitään.

Vierailija
10/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistin miehen siskon- kun on niin paha suustaan- enkä ota takaisin fb-kaveriksi, vaikka kaveruuttaan tyrkyttää

Vierailija
11/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb ei mitenkään usein poistele ketään omatoimisesti, se on vain tekosyy, jota voi käyttää jos joku loukkaantuu :D Mutta fb-kavereistahan poistetaan yleensä ihan vain siksi, että havaitaa, ettei mitään vuorovaikutusta siellä kyseisen henkilön kanssa ole tai halutaan pitää vain lähimmät ystävät siellä. Ei siitä kannata loukkaantua.

Vierailija
12/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea kuvitella, että joku oikea kaveri (jonka kanssa on jotain tekemistä Naamakirjan ulkopuolellakin) poistaisi kaverilistalta. Jos niin kävisi, niin tottahan se ihmetyttäisi ja varmaan loukkaisikin.

Vierailija
13/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen esimies oli aikoinaan mun fb-kaveri. Oli todella hankala välillä ja nillitti mulle sellaisista asioista mistä ei muille tiimissä nillittänyt. Kun vaihdoin työpaikkaa niin tipautti pois kavereistaan. Nykyään on työtön mielenterveys-kuntoutuja ja eronnutkin 4v avioliiton jälkeen. Ei kiinnosta syyt miksi ei ole fb-kaveri enää, säälittää lähinnä koko tapaus. entiset duunikaverit ovat sitä mieltä että kateuksissaan valitti aikoinaan kaikesta.

Vierailija
14/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulle jos poistaa kavereista. Varsinkin jos sillä on monta sataa kaveria itsellään. Minulla on alle 100 kaverina ja olen jokusen hyväksynyt kaveriksi vaikken juurikaan tunne (enkä tarkoita että on sellainen hyvänpäivän kauppamoikkaaja vaan ihan rehellisesti tuntemani ihminen).

Enempi se lähinnä on mietittänyt miksi joku ei hyväksy alkujaankaan kaveriksi vaikka ollaan läheisiä..

Mutta ei ihmisillä ole kaikilla samoja toimintatapoja. Itse tykkään tehdä päivityksiä usein, niin välillä huomaan pohtivani miksen poista niitä joita ei tule päivityksiä -tarkoitan ap sitä että minä voisin poistaa sinut silti listaltani: koska et jakaisi mitään tai tekisit niitä harvakseltaan. Minä en taas tuota käsitä. Että miksi ottaa Faceen kavereita ja sitten laittaa ne listalle Ö, jolle ei koskaan mitään päivitä.

Ja nyt sinä voit tässä sitten puolustaa sitä sinun kantaa ja koittaa olla ymmärtämättä sellaisia jotka tekee toisin kuin SINÄ! :D

Vierailija
15/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri poisti mut kun se ei halunnut että nään niiden perhejuttuja ja minusta se oli ihan hyvä. Kerrotaan kyllä töissä ihan yksityisiäkin juttuja toisillemme, mutta sitten se on vapaaehtoista.

Mun mielestä jonkun päivityksen myötä meillä katosi osa ystävistä, vaikka mitään siivousta ei tehtykkää.

Vierailija
16/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siivoillut noita listoja. Aikalailla olen poistanut ne ihmiset joiden kanssa en oikeasti ole enää missään tekemisissä (entisiltä asuinpaikkakunnilta, sekä lapsuuden ja nuoruuden aikasia "kavereita" eli ihmisiä joita ei enää oikeastaan enää edes tunne) tai sellaiset jotka levittävät vain pahaa mieltä ja joiden päivitykset ja jutut ovat olleet rasistisia tai homoseksuaaleja vastustavia (Eli energiasyöpöt. Itse olen vielä bi-seksuaali, ja tällä hetkellä suhteessa naisen kanssa joten nuo homojutut on henk. koht. loukkauksia). Mulla oli ennen 300 kaveria, nyt 140 ja siinäkin tuntuu olevan sellaisia, joiden kanssa en ole oikeasti tekemisissä.

En jaksanut tehdä enää mitään ryhmiä erikseen. Mieluumin sitten siivosin listat ja poistin ne joiden kanssa en enää ole oikeasti edes se hyvänpäiväntuttu.

Ja minutkin ovat jotkut poistaneet listoilta. Ei se minua haittaa. =D

Vierailija
17/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, siis ei saa poistaa sinua kaverilistalta? Siis tarttee vaan poistaa tuttulistalle?

Onko sulle tärkeää pitää monta sataa ihmistä listalla?

Vierailija
18/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa - haluaisin poistaa monia FB-kavereitani, mutta en kehtaa. Olen ihan varma, että jos poistan jonkun, niin sitten seuraavana päivänä törmään häneen kaupassa tms. Moni ei tietenkään välttämättä edes huomaisi mitään ainakaan heti, enkä tiedä mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, mutta silti.

Poistin kerran yhden entisen koulukaverin, jonka kanssa en ole ollut missään tekemisissä yli kymmeneen vuoteen ja jonka huomasin piilottaneen minulta kaikki päivityksensä. En halunnut pelkästään roikottaa nimeä kaverilistallani, koska en ole niitä ihmisiä, jotka haluvat vain mahdollisimman paljon FB-kavereita. No, kyseinen kaveri lähetti minulle uuden kaveripyynnön, jonka hylkäsin. Sitten alkoi sadella yksityisviestejä, että minkä takia poistin kavereista. En vastannut mitään.

Vierailija
19/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 17:51"]

Mutta ei ihmisillä ole kaikilla samoja toimintatapoja. Itse tykkään tehdä päivityksiä usein, niin välillä huomaan pohtivani miksen poista niitä joita ei tule päivityksiä -tarkoitan ap sitä että minä voisin poistaa sinut silti listaltani: koska et jakaisi mitään tai tekisit niitä harvakseltaan. Minä en taas tuota käsitä. Että miksi ottaa Faceen kavereita ja sitten laittaa ne listalle Ö, jolle ei koskaan mitään päivitä.

[/quote]

Ei mulla ainakaan oo mitään listaa Ö jonne en päivittäisi mitään. Mä en muutenkaan päivitä oikeastaan koskaan mitään. Jostakin syystä fb:ssä ihmiset tuppaavat kuvittelemaan, että muiden toiminta liittyy heihin. Hiljaa oleminenkin on joko stalkkaamista tai sitä että olisi siirretty jollekin toiselle listalle.

Vierailija
20/53 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä noin 450-500 kaveria ja todellakaan en jaksa käydä katsomassa onko joku poistanut mut kavereista vai ei, en edes huomaisi kuka puuttuu listalta.

joten poista vaan, siitähän ei poistetulle mitään ilmoitusta tule edes!

itsekkin olen poistanut, kun kyllästyin yhden jatkuviin, rasittaviin fb-juttuihin, sitten se pöhkö pyysi mua uudestaan kaveriksi usean juukauden jälkeen, luuli varmaan että vahinko tms. En hyväksynyt enää. Ei nähdä kuin vahingossa, ei edes puolen vuoden välein.