Miten pitäisi suhtautua ihmiseen, joka on poistanut sinut Facebook-kavereista?
Siis jos vaikka törmää jossain. Mitä se edes teidän mielestä tarkoittaa? Jos tämä ihminen kuitenkin tulee juttelemaan ja kyselemään kuulumisia? Joku sanoi joskus että ihmisiä voi vahingossakin tippua kavereista... Mutta jos on tarkotuksella poistanut, niin ehkä vähän kiusallista kysyä asiasta. Tai pyytää uudestaan kaveriksi!
En ole itse koskaan poistanut ketään, mielummin jaan vähemmän tietoa itsestäni tai jotenkin rajaan sitä niin ettei kaikki näe. Koska kaikki kenet olen alunperin hyväksynyt kaverikseni ovat ainakin joskus olleet melko hyviä kavereita kanssani, ja on se kuitenkin jonkinlainen viesti siitä ettei tyyppi enää kiinnosta jos sen kavereista poistaa.
Kommentit (53)
Joku voi poistella ihmisiä, koska haluaa jättää facebookin vain ryhmien selailua varten.
En ole kysynyt kavereilta. Poistin nimittäin kaikki ja lopetin koko naamakirjan käytön. Jos joku minut joskus poisti niin tuskin edes huomasin.
Siis seuraako joku, että kuka hänet on nyt poistanut kavereista?
Olen vähän kyllästynyt Facebookiin eikä tule nykyisin juuri käytyä. En yleensä poista muita "äänettömiä yhtiömiehiä", koska ymmärrän että jotkut muutkin käyvät harvoin eivätkä siksi ole joka hetki peukuttamassa tai kommentoimassa.
En oleta myöskään ihmisten "stalkkaavan", ellei joku tuo itsestään itse esille jotakin niinkin typerää.
Olen poistanut ainoastaan huonosti käyttäytyviä yksilöitä. He ovat kovin pieni epäedukseen erottuva vähemmistö ainakin omissa tuttavissa.
Kun runkkumatskuksi sopivat kuvat on ladattu niin sittenhän sen kaverin voi poistaa.
Avomies on poistanut minut Facebook kavereistaan ja lähettää sydämen kuvia ja suukkokuvia naisille, joihin varmaan haluaa tutustua paremmin. No kohta saa ihan rauhassa tutustua kun potkaisen miehen pellolle.
Ei facessa enää tule muuta kuin mainoksia näkyviin joten ihan turha kanava.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 19:43"]
Mä siivoan säännöllisesti kaverilistaa. Poistan kaikki, joiden kanssa en ole FACESSA tekemisissä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenestä pidän tai en. Koitan pitää alle 100 kaveria, tavoite olisi 50. Olen poistanut oikeasti hyviäkin ystäviä, mutta jotka eivät ikinä tykkää tai kommentoi. Mua vaan ärsyttää, että tietävät kaikki asiani facen kautta mutta eivät vaivaudu kertomaan omia kuulumisiaan tai tykkäämään (eli ilmaisemaan, että ovat lukeneet päivitykseni). Pidän toisiin ystäviini yhteyttä facessa, toisiin meilillä, toisiin tekstareilla, toisiin kasvotusten.
Mä loukkaannun enemmän siitä, että olen jollain estolistalla. Eli olen kaveri facessa, mutta en saa päivityksiä. Mitä järkee siinä on?? Tavoitteena vaan olla utealias ja lukea mun päivitykset??
[/quote]Mutta oletko sä aivan varma että ovat lukeneet? Fb kun ei toimita kaikkia päivityksiä, e
Onko kukaan koskaan sanonut sinulle, että olet todella tunteeton ja piittaamaton muiden tunteista? Poistat hyviäkin ystäviä, ja koet ettei se vaikuta heihin? Taitavat pitää sinua aika outona hiipparina. En tiedä, oletko kasvanut kellarissa, mutta käytöksesi on tuhoavaa ja toksista. Ei kaikki jaksa päivitellä jokaista liikettään jossain Facebookissa, mutta yhteys alustalla voi olla positiivinen asia, jos joskus haluaa yhteyden. Et sinä voi määrätä, että joko teet näin tai en ole ystäväsi. Tai voit, mutta ihan tervettä se ei ole. Älä sano, että sinulla on lapsia...
Miksi pitäisi suhtautua millään tavalla erilailla? Se on vain Facebook, ei mitään väliä.
Jokainen tunnistanee sen tunteen, kun kaveri on poistanut ja huomaat sen sattumalta. Mielessä käy, mitähän olen tehnyt? Useimmilta asia siten unohtuu, ja sitä saattaa ajatella, no emmehän me tosi asiassa olleet niin hyviä ystäviä.
Itse en poista muita, koska se on tekona aika vihamielinen ja tehdään usein juuri kuten tuo kirjoittaja kuvailee, että ollaan suuttuneita (kun kaveri ei kerro asioistaan kuten hän kertoo..aika narsistista). Facebook on kuitenkin yksi ihan todellinen paikka, jossa harjoitamme sosiaalisia suhteita. Ei siellä voi poistaa ja olettaa että ystävyys jatkuu ennallaan.
Itse en taas ole luuserien ystävä missään, jotka päivittävät kaikki Facebookiin ja kuvittelevat että kiviäkin kiinnostaa henkilön some-elämä.
Vierailija kirjoitti:
Mä siivoan säännöllisesti kaverilistaa. Poistan kaikki, joiden kanssa en ole FACESSA tekemisissä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kenestä pidän tai en. Koitan pitää alle 100 kaveria, tavoite olisi 50. Olen poistanut oikeasti hyviäkin ystäviä, mutta jotka eivät ikinä tykkää tai kommentoi. Mua vaan ärsyttää, että tietävät kaikki asiani facen kautta mutta eivät vaivaudu kertomaan omia kuulumisiaan tai tykkäämään (eli ilmaisemaan, että ovat lukeneet päivitykseni). Pidän toisiin ystäviini yhteyttä facessa, toisiin meilillä, toisiin tekstareilla, toisiin kasvotusten.
Mä loukkaannun enemmän siitä, että olen jollain estolistalla. Eli olen kaveri facessa, mutta en saa päivityksiä. Mitä järkee siinä on?? Tavoitteena vaan olla utealias ja lukea mun päivitykset??
Minä lisään kavereita vain siksi, että voin poistaa heidät. Aiettä kun on kutkuttava tunne poistaa kaveri, jos se ei tee juuri kuten haluan, tai vielä herkullisempaa, jos on vastikään vaikka perheenjäsen kuollut ja tarvisi ystävää. Olet hieno ihminen.
Kuka noita edes hyväksyy kaveriksi?