Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on rankka elämä?

Vierailija
14.10.2012 |

Mietin tässä, että kenellä on oikeasti oikeus sanoa toiselle, ettei tällä ole ollut rankkaa? Kun täällä ja ihan oikeassakin elämässä tykätään lytätä toinen ns. elämänkokemuksen puutteella.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään ulkopuolisen pitäisi päästä sanomaan ettei jollain ole ollut rankkaa?

Varmasti jotkut tuttavani voisivat sanoa minusta tuolla tavalla, ihan siksikin, etteivät tiedä kaikkea elämästäni.

Vierailija
42/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rankan elämän kokenut on nuorena perseillyt ja lintasannut koulusta sekä pyörinyt vain päihteitä vetäen kartsalla kunnes on lopulta päätynyt koulukotiin. Sieltä taas jatkanut karkailua ja elellyt hatkatyttönä pimpsallaan kaiken ikäisten huumehörhöjen vetoluolissa ja päätynyt loppumattomaan päide-vankilakierteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joutuu hakee töitä vuosien lokkeilun jälkeen.

Vierailija
44/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään ulkopuolisen pitäisi päästä sanomaan ettei jollain ole ollut rankkaa?

Varmasti jotkut tuttavani voisivat sanoa minusta tuolla tavalla, ihan siksikin, etteivät tiedä kaikkea elämästäni.

Erosiko vanhemmat?

Vierailija
45/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä rankan elämän kokenut on nuorena perseillyt ja lintasannut koulusta sekä pyörinyt vain päihteitä vetäen kartsalla kunnes on lopulta päätynyt koulukotiin. Sieltä taas jatkanut karkailua ja elellyt hatkatyttönä pimpsallaan kaiken ikäisten huumehörhöjen vetoluolissa ja päätynyt loppumattomaan päide-vankilakierteeseen.

Eihän tuo ole rankkaa vaan itseaiheutettua.

Vierailija
46/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin joskus aika hyvän tokaisun aiheeseen ja se kuuluu näin: "Pahin asia mitä ihmisille on tapahtunut on se pahin asia, joka hänelle on tapahtunut". Kuulostaa ihan typerältä ja huonosti käänsin joo, mutta kuten moni on jo todennut, kaikki on suhteellista. Myös koettu kärsimys.

Toinen hyvä on: "Paskan määrä on vakio". 

Itse koen päässeeni helpolla vaikka takana on paljon ahdistusta ja pettymyksiä. Huonomminkin olisi voinut mennä, olen yhä hengissä ja keskityn mielummin hyvään. Asennoituminen ratkaisee ja jos jää makaamaan surkeuden lammikkoon kastuu kyynelistään eikä välttämättä enää koskaan kuivu.

Vierailija
47/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosiko vanhemmat?

Ei, vaan pelkäsin lapsena joutuvani perhesurman uhriksi.

Vierailija
48/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosiko vanhemmat?

Voihan erokin olla rankkaa

Vierailija
49/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosiko vanhemmat?

Voihan erokin olla rankkaa

Tai sitten ei

Vierailija
50/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko orvoksi jääminen rankkaa?

Vierailija
51/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen noloa yrittää leuhkia sillä että itsellä on ollut rankkaa.

Vierailija
52/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kokee ihan tavallisetkin asiat rankoiksi? Esimerkiksi vanhempien ero tai toisen vanhemman kuolema, tai vaikka molempien, kunhan arki on kotona turvallista.

Vierailija
53/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kokee ihan tavallisetkin asiat rankoiksi? Esimerkiksi vanhempien ero tai toisen vanhemman kuolema, tai vaikka molempien, kunhan arki on kotona turvallista.

Eivät ole kokeneet mitään pikeasti vaikeaa 

Vierailija
54/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriselle osastolle joutuminen on aika rankkaa, en tiedä onko Suomessa muuta paikkaa jossa ihmisoikeutesi tulevat rikotuiksi, oikeus kehoosi jne. 

Vierailija
55/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos alaikäisenä menettää vanhemman, niin on se kyllä todella rankkaa.

Vierailija
56/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka elämä on sellaista, että se koettelee henkilön psyykkistä jaksamista toden teolla ja usein aiheuttaa jonkin sortin hyvin pitkäaikaista uupumusta. 

Vierailija
57/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Joskus niin on jopa parempi.

Vierailija
58/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei, minkä kukakin rankaksi kokee. Elämä voi olla turvallista ja mukavaa vanhemman kuolemasta huolimatta.

Vierailija
59/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se rankkaa. Isäni kuoli kun olin lapsi ja vaikka hän olikin alkoholisti, niin kyllä minä suren, ettei lapsellani ole isoisää eikä minulla isää. En kaipaa sitä millainen hän oli, vaan sitä että olisi isä.

Vierailija
60/187 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se rankkaa. Isäni kuoli kun olin lapsi ja vaikka hän olikin alkoholisti, niin kyllä minä suren, ettei lapsellani ole isoisää eikä minulla isää. En kaipaa sitä millainen hän oli, vaan sitä että olisi isä.

Sehän riippuu ihan tilanteesta. Itse ajattelin lapsena ja nuorena ettei minulla ole isää, valitettavasti tämä ei kuitenkaan ollut fyysisesti kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi