Miten te jaksatte käkkiä täällä suomessa koko kesän??
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??
Kommentit (143)
varsinkin kun meidän kohde on sellainen, missä paistaa, mutta tuulee myös vilvoittavasti. Ja kivahan se on lekotella rantavarjon alla, ei pala, mutta saa nauttia lämmöstä.
Grillata ja syödä ulkona? Ei. Jos koko talven ja syksyn on lapsia pukenut kaikenmaailman haalareihin ja kuravaatteisiin, niin en todellakaan halua viettää kesää niin, että iskee lapsille jotain kuravaatteita ja saappaita päälle!! Kesällä pitää voida lähteä ulos suoraan ovesta, ilman mitään päällysvaatteita ja vaikka paljain jaloin! Suomen kesä on ihan kamala, joskus toki tulee näitä hyviä kesiä, mutta kyllä ne yleensä näitä sadekesiä pääsääntöisesti on! Ja niissä ei kyllä mitään ihanaa ole, hyttyset vaan lisääntyy... No thanks, ehdottomasti kesällä etelään, ja tietty talvella myös!
Taidat olla niitä ammattivalittajia, viikon sataa ja heti armoton ruikutus.
Ja kyllä, minustakin kesällä on ihana ulkoilla vaikka sateessa. MAHTAVAN raikas ja hapekas ilma
22
Minä saatan makailla jossain lukemassa, mutta se sujuu kyllä vallan loistavasti kotisohvalla miellyttävässä 19 asteen lämmössä ja en siihenkään koko päivää käytä, vaan toki teen myös jotain aktiivisempaa välillä. Oikeasti mikään ei voisi olla kauheampaa, kuin ajatus siitä, että pitää koko loma käkkiä paikallaan jossain auringonpaahteessa tai vaikka sitten aurinkovarjon alla (miten se muuten on parempi, kuin sateenvarjon alla käkkiminen?)
Ja mitä tulee sateella ulkoiluun, niin nykyään on niin loistavia ulkoiluvaatteita, että sateenvarjo tai edes sadetakki ja housut eivät todellakaan ole mikään ainoa vaihtoehto.
Vierailija:
varsinkin kun meidän kohde on sellainen, missä paistaa, mutta tuulee myös vilvoittavasti. Ja kivahan se on lekotella rantavarjon alla, ei pala, mutta saa nauttia lämmöstä.
yli 22 astetta on mulle fyysisen huonon olon paikka: oksettaa ja huimaa, päätä alkaa särkeä
kuravaatteet päällä...Sitä on ihan tarpeeksi sitten syksyllä. Suomessa niin vähän lämpöä kesällä ja hyviä ilmoja. Siksi kunnon matka etelään, se on meidän mielipide, samaa mieltä ei tarvitse olla. Muuten, ei tarvitse sisällä hikoilla etelässä, kun ottaa ilmastoidun huoneen.
maalla kestän korkeintaan kaksi yötä kesässä.
Vierailija:
Grillata ja syödä ulkona? Ei. Jos koko talven ja syksyn on lapsia pukenut kaikenmaailman haalareihin ja kuravaatteisiin, niin en todellakaan halua viettää kesää niin, että iskee lapsille jotain kuravaatteita ja saappaita päälle!! Kesällä pitää voida lähteä ulos suoraan ovesta, ilman mitään päällysvaatteita ja vaikka paljain jaloin! Suomen kesä on ihan kamala, joskus toki tulee näitä hyviä kesiä, mutta kyllä ne yleensä näitä sadekesiä pääsääntöisesti on! Ja niissä ei kyllä mitään ihanaa ole, hyttyset vaan lisääntyy... No thanks, ehdottomasti kesällä etelään, ja tietty talvella myös!
Siis ymmärränhän minä, että jotkut pitävät paahteesta, mutta monet meistä geneettisesti vuosisatojen aikana pohjolaan sopeutuneista eivät nauti niin kuumasta ja auringon paahteesta ja silloin todellakin esimerkiksi Välimeren alue on painajaista kesäisin.
Vierailija:
kuravaatteet päällä...Sitä on ihan tarpeeksi sitten syksyllä. Suomessa niin vähän lämpöä kesällä ja hyviä ilmoja. Siksi kunnon matka etelään, se on meidän mielipide, samaa mieltä ei tarvitse olla. Muuten, ei tarvitse sisällä hikoilla etelässä, kun ottaa ilmastoidun huoneen.
Omassa kämpässä vaan halutaan kökkiä, eikä tutustua muihin kulttuureihin.
Me lähdetään elokuussa miehen kanssa Roomaan, Barcelonaan ja Pariisiin :)
Me tehdään perheen kanssa kerran vuodessa etelän reissu, viime vuosina se on ollut 2 vkon matka Thaimaahan ja sen olemme tehneet tammikuussa, kun ilmat on Suomessa kamalimmillaan. Kesät vietämme mökillä saaristossa ja veneillen, eikä meitä vielä toistaiseksi ole haitannut sadekelit.
Sen kanssa ei pysty kilpailemaan mitkään etelän lomakohteet. Joten erittäin hyvin jaksan käkkiä täällä koto-Suomessa.
Ja jos nuo kaupungit on nähty niin sitä kulttuuria oppii paremmin kirjoista.
mitään tehdä? Paras aika matkustella Euroopassa on minusta keväisin tai lopputalvesta, silloin jopa Välimeren läheisyydessä on siedettävät ilmat.
Vierailija:
Omassa kämpässä vaan halutaan kökkiä, eikä tutustua muihin kulttuureihin.Me lähdetään elokuussa miehen kanssa Roomaan, Barcelonaan ja Pariisiin :)
Kesät vietän Suomessa ja mieskin yleensä tulee ainakin muutamaksi viikoksi tänne.
Silloin kun asuin Suomessa niin kävin talvella etelässä ja kesällä vaan silloin jos oli rahaa, onhan Suomen kesä nyt huomattavan kivempi aika kuin Suomen talvi, siis minun mielestäni. ja siellä vakituisesti asuessa niin miljoona kertaa mielummin lähdin talvipakkasilla etelään kuin kesällä.
Vierailija:
ja siellä vakituisesti asuessa niin miljoona kertaa mielummin lähdin talvipakkasilla etelään kuin kesällä.
Mutta tässäkin ketjussa suurin osa kesällä matkustavista matkustaa myös talvella!
Ei, en oikein jaksa tajuta miksi kaikesta pitää aina valittaa sen sijaan että ottaisi ilon irti.
Ei minulla sinänsä mitään aurinkoa vastaan ole, mutta en siitä kyllä sanottavammin nautikaan. Ja yli 25 asteen lämpötila on aina liian kuuma minun makuuni.