Miten te jaksatte käkkiä täällä suomessa koko kesän??
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??
Kommentit (143)
Vierailija:
Silti olemme useamman kerran käyneet etelässä. Minä uskon, että jokaisella on varaa edes silloin tälloin käydä. Ei se minua haittaa jos joku ei koskaan käy, mutta usein on niitä valittajia, jotka aina valittaa vaikka varmasti olisi mahdollista käydä joskus. Jos ei tällä hetkellä niin ainakin aiemmin olisi mahdollista käydä tai sitten vähän myöhemmin tulevaisuudessa. Aina on tilanteita, ettei juuri sillä hetkellä ole varaa, mutta en millään usko, ettei jollakin suomalaisella muka koskaan elämänsä aikana ole ollut varaa käydä.Vierailija:
Meidän tulomme on 1500 euroa kuussa ja nelihenkinen perhe, joten revi siitä ne lomarahat! Jotenkin ehkä saisin säästettyä mutta se olisi niin pitkän ajan tulos, ettei kannata turhaa vetää vyötä enää tiukemmalle kuin se nyt on! Ja meillä ei ole tulossa parannustakaan tuloihin, päinvastoin, työttömyys kolkuttaa!!" se tämän ketjun tosi köyhä"
Kyllä kai jokainen itse tietää, onko varaa vai ei, vai mitä! ja mitä te meidän menoista tiedätte, ette yhtään mitään. Ihmettelen van, miten joku voi jonkun toisen puolesta tietää niin hyvin!!
" köyhä"
Ihan kauhee ajatus että pitäs lähtee jonnekkin +40 c, jossa ei voi kuin maata hotellihuoneessa ilmastoinnin alla.
Kaunis suomen suvi sateisenakin =)
Ennen kaikkea miten voi olla koko elämänsä niin köyhä, ettei ole matkaan varaa. Miten vanha olet? Olisiko sinulla ollut aiemmin mahdollisuus lähteä? Me olemme kaikkien tilastojen mukaan köyhimpien joukossa ja silti meillä on varaa käydä aina välillä etelässä. Väitän, että rahankäytössä on jotain vikaa jos ei ole elämän aikana varaa käydä.
Vierailija:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??
Minä onneksi tiedän totuuden!! On varmaan joskus ollut varaa, mutta nyt viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole ollut. Onko se niin vaikea uskoa, että ihmisten tilanteet ja olosuhteet eivät ole samat kuin jollakin toisella ja ihmisillä on mitä erilaisimpia tilanteita tässä maailmassa.
Kyllä me paistellaan muurinpohjalettuja ja grillataan sateellakin.
t: olinkohan 83?
ulkomaille, mutta eipä ole vielä ollut niin suurta kiinnostusta lähteä. Kotimaan matkailu riittää toistaiseksi meille.
Niin voihan olla, että joskus tulevaisuudessa kiinnostus iskee ja sitten matkustellaan. Ja miksi lähtisimme jonnekkin kuumaan paikkaan jossa +30 asteen helle, kun jo täällä Suomessa +25 astetta tekee huonon olon: oksettaa, päätä särkee. Ei auta juomiset eikä suihkussa käymset. Ja nauttisiko sitten siitä reissusta mitään, jos kaiken aikaa olisi kamala päänsärky ja heikotuksen tunne, eikä mitään pystyisi tehdä?
Moni elää yli varojen ja sitten valittaa kun ei ole mihinkään varaa. Edelleenkin väitän, että ellei ole raha-asioitaan sössinyt ja elää tulojensa mukaisesti (eikä esim. liian isossa ja kalliissa asunnossa) niin varmasti on varaa.
Vierailija:
Moni elää yli varojen ja sitten valittaa kun ei ole mihinkään varaa. Edelleenkin väitän, että ellei ole raha-asioitaan sössinyt ja elää tulojensa mukaisesti (eikä esim. liian isossa ja kalliissa asunnossa) niin varmasti on varaa.
Ja mä en ala täällä sen kummemmin selittelemään, itse sen parhaimmiten tiedän, mutta suututtaa tuollaiset sun kaltaiset jotka eivät tiedä mitään, luulevat vain ja pitävät sitä totuutena!
me emme todellakaan lähde helteen perään vaan kulttuurin. Siksipä ei ole mitään järkeä lähteä etelään heinäkuussa, silloin voi nautiskella oman maan kulttuurista.
Mutta jokainen päättää mihin rahat kuluttaa, olen jo kirjoittanut, että voi olla hetkellisiä tilanteita, jolloin rahat tiukalla, mutta en millään usko, että joku eläisi äärimmäisessä köyhyydessä koko elämänsä. Pelkästään jo ihan matalapalkkaisella työllä (esim. kaupan kassa) on varaa matkustella. Nimi. kokemusta on.
Minusta vaan on naurettavaa jos joku valittaa, ettei ole varaa matkustella IKINÄ, kannattaisi katsoa mihin menee rahaa, koska jokaisella on varmasti JOSKUS varaa.
Vierailija:
Ja mä en ala täällä sen kummemmin selittelemään, itse sen parhaimmiten tiedän, mutta suututtaa tuollaiset sun kaltaiset jotka eivät tiedä mitään, luulevat vain ja pitävät sitä totuutena!
Vierailija:
Mutta jokainen päättää mihin rahat kuluttaa, olen jo kirjoittanut, että voi olla hetkellisiä tilanteita, jolloin rahat tiukalla, mutta en millään usko, että joku eläisi äärimmäisessä köyhyydessä koko elämänsä. Pelkästään jo ihan matalapalkkaisella työllä (esim. kaupan kassa) on varaa matkustella. Nimi. kokemusta on.Minusta vaan on naurettavaa jos joku valittaa, ettei ole varaa matkustella IKINÄ, kannattaisi katsoa mihin menee rahaa, koska jokaisella on varmasti JOSKUS varaa.
Vierailija:
Säästämällä ja priorisoimalla rahat saa kyllä yhtä ulkomaanmatkaa varten kasaan.
t. Myös köyhä joka silti matkustelee kerran vuodessa ulkomailla
hyvänen aika, ihan kuin se nyt olisi maailman suurin synti jättää ne lomamatkat tekemättä ja käyttää se raha johonkin muuhun. Jos nämä " köyhät" käyttävät rahan mieluummin johonkin tarpeelliseen kuten vaatteisiin, polkupyörään tai sohvakalustoon kuin lomamatkoihin, onko se raha-asioiden sössimistä. Ja jos itsellä on varaa laittaa säästöön useampi satanen, ei voi tällä perusteella väittää, että kaikki muutkin siihen pystyvät. Ei muuta kun tupa myyntiin ja vuokralle, että pääsee etelään, niinkö?
Ja ihmettelen asunko ihan eri ulottuvuudessa kuin te lomailijat. Olen kyllä täällä Suomessa saanut " nauttia" siitä auringonpaisteesta ja helteestä tänäkin kesänä ihan tarpeeksi.
Itse matkustelen sellaisissa paikoissa, jossa saa esim. vaatetta halvemmalla, joten siinäkin säästää.
Vierailija:
hyvänen aika, ihan kuin se nyt olisi maailman suurin synti jättää ne lomamatkat tekemättä ja käyttää se raha johonkin muuhun. Jos nämä " köyhät" käyttävät rahan mieluummin johonkin tarpeelliseen kuten vaatteisiin, polkupyörään tai sohvakalustoon kuin lomamatkoihin, onko se raha-asioiden sössimistä. Ja jos itsellä on varaa laittaa säästöön useampi satanen, ei voi tällä perusteella väittää, että kaikki muutkin siihen pystyvät. Ei muuta kun tupa myyntiin ja vuokralle, että pääsee etelään, niinkö?Ja ihmettelen asunko ihan eri ulottuvuudessa kuin te lomailijat. Olen kyllä täällä Suomessa saanut " nauttia" siitä auringonpaisteesta ja helteestä tänäkin kesänä ihan tarpeeksi.
Kyllä kesään aurinko kuuluu, ei siitä mihinkään pääse. Eihän sateella voi lähteä edes jonnekin Linnanmäelle, mistään rannalla loikoiluista tai uimisista puhumattakaan! Tai jos kesään ei kuulu sit aurinko ja lämpö, niin miksi ihmeessä sitten lähdette talvisinkaan sitä hakemaan suomen ulkopuolelta? Sateessa ja kylmässähän on kivaa, luontoa vaan metsään ihastelmaan...
ympäri vuoden, kuin kituuttaisin 50 viikkoa vuodesta miettien joka penniä kahden viikon " lomaa" varten.
Etenkin, kun Suomessa voi lomailla nauttien kotimaisesta kulttuurista ympäri vuoden. Täältä löytyy Vanhoja kaupunkeja, esim Raumalta. Porissa on ihanat Yyterin hiekkarannat, Tampereella kesäteatteri... Ihana ottaa auto alleen, ja ajella kylmälaukun kera kaupungista toiseen. Teltta ja retkikeitin mukaan, niin halvalla pääsee. Ja tällainen autoilu tulee ekologisemmaksi, kuin lennot etelään...
Laiskat ihmiset lentää pakettimatkalle etelään, kun eivät jaksa kotimaasta etsiä niitä helmiä ;)
Vierailija:
Kyllä kesään aurinko kuuluu, ei siitä mihinkään pääse. Eihän sateella voi lähteä edes jonnekin Linnanmäelle, mistään rannalla loikoiluista tai uimisista puhumattakaan! Tai jos kesään ei kuulu sit aurinko ja lämpö, niin miksi ihmeessä sitten lähdette talvisinkaan sitä hakemaan suomen ulkopuolelta? Sateessa ja kylmässähän on kivaa, luontoa vaan metsään ihastelmaan...
Vierailija:
Ostatte halvat lennot (esim. Blue1:lta), majoitutte jossain vähän vaatimattomammassa paikassa (näitä on paljon Euroopassa), ostatte ruuat paikallisista marketeista ja toreilta (tulee muuten halvemmaksi kuin syöminen Suomessa!), nautitte ilmaisista nähtävyyksistä jne.
Kyllä sen saman saa menemään elämiseen Suomessakin!