Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei kunnioita mitään, nyt pikkuveli mustelmilla

Vierailija
02.11.2023 |

Ei kunnioita mitään sääntöjä, ihmisiä, ei mene kouluun paitsi kun huvittaa, ei mene nukkumaan, ei tee mitään kotitöitä yms.

Elämä on nykyään ihan helv ja pelkäämme teiniä. Ei mennyt taas kouluun, suljimme netin ja puh liittymän. Lähdin käymään kaupassa ja pikkuveljensä soitti itkien, oli käynyt sen kimppuun. Nyt on niska ja yläselkä mustelmilla, jopa opettaja oli kysellyt koulussa mitä on tapahtunut. Edellisen kerran kävi veljensä kimppuun maanataina koulussa ja kaverinsa vielä kuvasi tämän.

Olen tehnyt lastensuojeluilmoituksen ja soitin sinne päivystykseen. Käskettiin tukea lasta ja ymmärtää, on teini-ikä. Pakko sanoa että meinaa ymmärrys ja jaksaminen loppua. 

Isänpäivänä piti lähteä pohjoiseen, ei suostu lähtemään. Minä ja pikkuveli ei voida nykyään liikkua minnekään kun teini ei lähde minnekään, valvon asian takia ja elämä tuntuu ahdistavalta ja synkältä. En jaksa tätä enää.

Mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus teinistäsi. Pääset siitä hetkeksi eroon kun pääsee laitokseen opettelemaan tavoille, joita sinä et näköjään onnistunut sille opettamaan.

Vierailija
2/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan olet taas tarinan keksinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin poliisille tai pistäisin teinin pihalle.

Vierailija
4/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha?

Vierailija
5/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä ei ole keksitty tarina vaan elän tässä painajaisessa oikeasti. Olen itsekin miettinyt, että mitä olen tehnyt väärin.

Lastensuojeluilmoituksen olen tehnyt.

Ap

Vierailija
6/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus

Vierailija
7/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias poika 

ap

Vierailija
8/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus teinin tekemästä väkivallasta.

Sulla ei selvästikään ole homma hanskassa, laittaisin teinin laitokseen. Tai isälleen, jos sellainen on ja suostuu ottamaan.

Mulle on ihan selvää, että mä en IKINÄ suostu omassa kodissani pelkäämään ketään tai mitään. Mun kodissa ei asu sellaista lasta, lemmikkiä tai puolisoa, jota pitäisi pelätä. Eikä mua tarvitse kenenkään pelätä. Olen lapsena pelännyt, ja aikanaan ton päätöksen tehnyt, ja se on pitänyt.

Mulla on myös kolme teinipoikaa, ja ihmettelen todella miten tilanne pääsee tuollaiseksi. Kun puuttua olisi pitänyt tarpeeksi tiukasti jo kauan aikaa sitten. Ja kyllä, meilläkin kaksi pojista on kirjolla. Silti ei ole ikinä tuollaista.

Vierailija
9/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille tuosta pahoinpitelystä. Kuvaa aina vammat, vie lapsi lääkärille, joka myös toteaa vammat. Poliisin ja lääkärin luulisi saavan jotain aikaan. Nuoremman opettaja voi tehdä lasun. Poissaolojen ja väkivaltaisuuden takia koulun tulee tehdä lasu myös nuoresta itsestään. Nuori ja koko teidän perhe tarvitsee apua! Älä anna periksi, tsemppiä! 

Vierailija
10/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan roolissa olen ollut samankaltaisessa tilanteessa. Yhdessä huoltajan kanssa teimme rikosilmoituksen. Teini ei ollut vielä vastuussa ikänsä puolesta, mutta poliisin puhuttamisen seurauksena väkivalta pikkusisarusta kohtaan loppui.

Vierailija
11/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetät myös nuoremman jos et pidä hänen puoliaan. Dokumentit kaikista mustelmista.

Vierailija
12/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sen nuoremman kanssa lääkäriin. Pyydät lääkäriä tekemään ls-ilmoituksen nuoremmasta sos-päivystykseen. Nuoremmalla on oikeus turvallisiin oloihin.

Rikosilmoitus poliisille maanantaista.

Korvausvelvollisuus nuorelle lääkärikäynnistä.

Pyydät, että sossu laittaa vanhemman sijaiskotiin/laitokseen.

Vierailija
13/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo teini ole jo menettyä kauraa. Hankkiudu eroon enneku rupee roudaan huumeita kotiisi tai tuottaa pikkuveljelleen vakavan vamman. Olisit aikaisemmin kasvattanut, miksi et?

Vierailija
14/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tuolla tavalla jatkua. Teini tarvittaessa laitokseen. Voi siitä vielä ihan järkevä tulla, mutta pitää olla rajat nyt.

Tässä jo vinkkejä tullut.

Veikkaisin että pikkuveljen opettaja tekee ilmoituksen myös.

Vierailija
15/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje tuo, että tekee molemmista lapsista sen lasun, sekä tekijästä että uhrista. Ja kuvat vammoista myös, ja sitten vielä se, että nuoremman lapsen fyysistä turvallisuutta ei voida kotona taata. 

Vierailija
16/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pyydät, että sossu laittaa vanhemman sijaiskotiin/laitokseen.

Luuletko että niitä niin vain "laitetaan"? Se on valtavan iso ja vaativa operaatio, jos lapsi otetaan sijoitukseen. Ei nuorisokodit ole mitään hotelleja, joista vain varataan huone ja viedään kasvatettavaksi pariksi viikoksi.

Vierailija
17/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin pikkkuveljen kanssa lääkäriin ja kertoisin tilanteesta. Nyt kannattaa toimia ennen kuin esikoinen täyttää 15. 

Vierailija
18/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin ei ole pakko lähteä reissuille. Ehkä selviää miksi käy veljen kimppuun. Ota ihan rauhallisesti, ole järkevä aikuinen.

Vierailija
19/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aiemmin vastannut, mutta haluan tsempata Sinua. Me emme täällä voi tietää, että oletko tehnyt jotain todella väärin jossain kohtaa vai et. Jokainen vanhempi tekee virheitä. Lapsesi älyttömyydet eivät ole sinun häpeäsi. Häpeäsi on, jos et vaadi turvallista tilaa nuoremmallesi ja apua vanhemmalle lapselle. Valitettavasti se apu vanhemmalle vaatii sinulta tiukkuutta:

Mene sinne lääkäriin tänään. Tee poliisille rikosilmoitus tänään. Lähetä nuoremman opettajalle Wilma-viesti, jossa pyydät, että hän tekee nuoremmasta ls-ilmoituksen. Pyydä lääkäriä tekemään ls-ilmoitus. Kerro molemmille, että teit itse ilmoituksen, mutta et saanut apua.

Näin sekä poliisi, koulu, terveydenhuolto tekevät ilmoitukset. Ne viimeistään pitäisi sossun huomioida. 

Vierailija
20/87 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Teinin ei ole pakko lähteä reissuille. Ehkä selviää miksi käy veljen kimppuun. Ota ihan rauhallisesti, ole järkevä aikuinen.

Minne teini sitten menee? 

Kävi eilen pikkuveljen kimppuun kun yritti siltä saada tietoa missä se netin pömpeli on. Koulussa siksi kun halusi esittää kavereille. Käskee minun joka päivä tappaa itseni. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan