Miksi tällä palstalla kaikki reppana aloitukset kerää aina niin kauheesti kommentteja? oletteko te jotain epäonnistujia?
Eli aina kun on kyse köyhyydestä, alkoholiongelmista, kasvatusongelmista, uusavuttomuudesta, maahanmuuttajista, huonoista parivalinnoista ym. niin tulee todella NIIIIN pitkiä ketjuja?
Oletteko te niin surkeita ihmisiä?
Kommentit (3)
Minä olen jo 36 vuotta eikä ole ikinä mennyt niin huonosti kuin monella teistä menee jatkuvasti. Mutta jokainen on vastuussa itse omista onglemistaan ja valinnoistaan. Kyllä näistä kommenteista näkee että monella on elämän arvot ja elämän hallinta täysin hukassa, sori nyt vaan.
AP.
Miten, ap, säätelet terveyttä (fyysinen & henkinen)? Kerropas se! Miten säätelet kohtaloa? Ja ainakaan sulla ei kovin hyvin mee siinä suhteessa, että älynlahjoja jaettaessa sä olit jonon viimeisenä, etkä näemmä saanut mitään.
Katselin kerran 1960-luvulla tehtyä dokumenttia Karhupuiston puliukoista. Yksikin oli menettänyt lapsensa tapaturmaisesti, ainoan lapsensa. Vaimo ei kestänyt ja avioliitto karahti kiville. Mieheltä meni työpaikka alkoholisoitumisen takia. Sitten miehestä tuli täysin pultsari. Yksi tapahtuma sai elämän täysin pois raiteiltaan. Mies oli korkeasti koulutettu ja fiksu. Elämä heittelee ja 100% elämänhallintaa ei kenelläkään koskaan ole, koska ihminen ei voi kaikkea määrätä.
Sitä on hyvä retostella toisten elämää, mutta joskus saattaakin osua omalle kohdalle. Tosin en ymmärrä mitä reppanaa on esim. maahanmuuttajissa. Alkoholismi on sairaus. Huono parivalinta voi tapahtua kenelle vain ja sen voi huomata vaikka vasta hopeahääpäivänä. Uusavuttomuus on nykyajan vitsaus, mutta toisaalta on ymmärrettävää, ettei kaupunkilainen osaa lypsää tai käyttää vesuria. Köyhyyskin voi sattua kenelle tahansa, samoin mielenterveyden häiriöt.
Se on sitä inhimillisyyttä, sitä elämää ihan syvimmillään.