Miten te jaksatte käkkiä täällä suomessa koko kesän??
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??
Kommentit (143)
Jos matkustan, reissut ovat linjaa Moskova marraskuussa. Aurinko on yliarvostettu.
pois mökiltä ja mökkipuutarhastani, jos ei ole töiden takia pakko. Ei mua sade haittaa, koiranomistajan on tottunut keliin kuin keliin, en ole mikään nirppanokka. Uiminen ja kalastaminen lähijärvellä sateessa on sitäpaitsi virkistävää. Pistän vauvan rattaisiin, kävelen rannalle (2 km) ja käymme lasten kanssa uimassa. 27 asteen helle on rasittavaa, kiusaa paarmat ja muut mukavuudet ja pitää rampata kasveja kastelemassa. Ei, en kaipaa yhtään helteistä viime kesää. Vieläkö pitäisi muka lähteä vieraille maille turisteja täynnä oleviin rysiin hikeä pyyhkimään, ripulia saamaan ja taskuvarkaita pelkäämään?
Ehtii sinne ulkomaille sitten, kun Suomessa on todella kurja sää ja pimeää. Eli marraskuussa. Ei ole liikaa turistejakaan. Kun mökilläkin on väännetty patteri päälle ja palmu kannettu sisälle talvea viettämään.
360 ¿/vk, voiko joku väittää että on kallista??? Hintaan sisältyy lennot ja majoitus, muita kuluja tulee tietenkin lentokenttäkuljetuksista, ruokailuista ja retkistä paikan päällä. Ei mikään äkkilähtö vaan netistä omatoimisesti varattu viikon lomamatka, lennot ja majoitus eri sivuilta.
Jo 1000 euroa riittää mainiosti matkaan ja käyttörahoihin. Jos olisi kaksi viikkoa niin matkan saisi alle 500 eurolla koko perheelle.
Paljonko maksoi aikuinen, paljonko lapsi?
En usko että aikuinen pääsisi jotain 100 euroa/vk etelään!
Jos SINULLA on varaa matkustaa etelään joka vuosi, et ole käyhä. Voit olla pienipalkkainen tai muuten elää vaatimattomasti, mutta jos sinulla on varaa matkustella, et todellakaan ole köyhä sanan varsinaisessa merkityksessä! Turha inistä priorisoinnista, toisilla ihmisillä on vaikeuksia selviytyä arjesta ylipäätään, tämä on todellisuutta eikä mitään asioiden arvojärjestykseen laittamista.
Terveiset ja hyvää matkaa teille,
t. sossun täti, joka kohtaa sitä oikeaakin köyhyyttä
on lapsilisät, asumistuet, töitä on,
Kyllä minä oikeasti sanon, että jossain on vika jos ei rahaa jää mistään. Pienipalkkaisella työlläkin pärjää.
lennot Ryanairilla ja majoitus matkailuvaunusta. Ovat nykyaikaisia, tv, wc/suihku jne. ja edullisia, löytyy niin kaupungin keskustoista kuin sivummaltakin. Turvallisia vartioidulla alueella. Ihan halvimmissa ei omaa suihkua mutta alueella sitten suihkumahdollisuuksia. Joissakin oma ranta.
ja joskus perheessä ei ole kuin yksi työssäkäyvä, vaikka asuukin kaksi aikuista ja sen lisäksi vielä ne kaksikymmentä lasta!!
Vierailija:
lennot Ryanairilla ja majoitus matkailuvaunusta. Ovat nykyaikaisia, tv, wc/suihku jne. ja edullisia, löytyy niin kaupungin keskustoista kuin sivummaltakin. Turvallisia vartioidulla alueella. Ihan halvimmissa ei omaa suihkua mutta alueella sitten suihkumahdollisuuksia. Joissakin oma ranta.
Eihän tuollainen ole mikään loma, parempi kotonakin!
Vierailija:
ja joskus perheessä ei ole kuin yksi työssäkäyvä, vaikka asuukin kaksi aikuista ja sen lisäksi vielä ne kaksikymmentä lasta!!
Vierailija:
Vierailija:
Se oli vaan esimerkki!
eivät osaa taloudenpitoa. Olen myös työskennellyt sossussa aikoinaan ja lähes kaikki asiakkaat olivat itse oman taloutensa pilanneet, uhkapeliä, alkoholismia, työn vieroksuntaa, eletään yli varojen.
Hyvin harva PITKÄAIKAINEN sossun asiakas ei ollut ns. " kunnollinen" vaan oli joku itse aiheutettu haitta.
Sängyt kaikille, mukavuudet (WC/suihku), oma piha, lisäksi on sellaisia kalliimpia bungalow-taloja jotka ovat taas vähän isompia ja mukavampia jos mukavuutta kaipaa lisää. Mutta nekin ovat edullisempia kuin hotellit ja yhtäläiset mukavuudet tarjoavat.
Mutta siellä tutustuin niihin muihin ja hyvin samanlaisia tarinoita oli.
Jo 1000 euroa riittää mainiosti matkaan ja käyttörahoihin. Jos olisi kaksi viikkoa niin matkan saisi alle 500 eurolla koko perheelle.
[/quote]
ja sekin on parasta laittaa pahan päivän varalle talteen eikä etelänmatkoihin.
121
eli yhteensä 434 ¿ kuukaudessa, josta netin ja vuokran jälkeen jää 170 ¿..siltikin saan ainakin 50 ¿ joka kuukausi säästöön ja elän ihan normaalia elämää.
mielellään näitä päiviä viettää ja nauttii juuri ja juuri hellerajasta.
sitten saa vuorostaan nauttia siitä oikeasta lämpötilasta, eli n. 20 astetta