Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte käkkiä täällä suomessa koko kesän??

Vierailija
11.07.2007 |

Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka haluaa olla vaan Suomessa koko kesän, kun suomen kesä on niin ihana. Niinpä... Nytkin kun ikkunasta katsoo, niin kylläpä ihanalta näyttää... Mä en jaksaisi millään, ellei oltaisi just oltu pari viikkoa etelässä! Mulle kesä = aurinko, ja voisin olla suomesta pois vaikka koko kesän, kun nää säät on aina niin epävarmat kuitenkin. Onko muita, jotka ajattelee näin, vai ihannoiko kaikki näitä suomen " mahtavia" kesäsäitä??

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten talvella kahdesti, esim. marraskuussa ja helmikuussa kuin kesällä. Kesän säät on kuitenkin niin paljon siedettävämmät kuin talvipakkaset/rännät.

Vierailija:

Mutta tässäkin ketjussa suurin osa kesällä matkustavista matkustaa myös talvella!

Vierailija
42/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, jos mä lähden Roomaan tai muuhun kaupunkikohteeseen, niin en todellakaan jää hotelliin makaamaan vaikka ois kuinka kuuma! Ihan täydellistä idiotismia lähtee kauas ulkomaille ja sit olla vaan sisällä " kun on niin kauheen kuuma!" . Voi olla lähtemättä, jos tietää ettei kestä kuumuutta. Mä tiedän, että kestän ja voin kierrellä nähtävyyksissä 35 asteen helteessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin pois pitää päästä sitäkin useammin, mutta sitä varten täytyy säästää lomia sekä rahaa. En tiedä mimmosissa paikoissa te jotka ramppaatte etelässä kesät ja talvet ootte töissä, kun näköjään lomia irtoaa miten paljon tahansa.

Vierailija
44/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin vaikka lumisateessa Helsingissä kuin helteessä Pariisissa.

Vierailija
45/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainkaan, perheellä villatakit päällä, kun niin kylmä välillä.

Vierailija
46/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että tosiaan pidän molemmista. Sen sijaan en pidä liian kuumasta enkä viikkojen kuivuudesta.

Vierailija
47/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jossain Utsjoki-Kevo-linjalla.

Vierailija
48/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

63

Vierailija
49/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhasta valiteta, ei...

Vierailija
50/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä on mahdollisuus saada töistä lomaa yhteensä 6 viikkoa per vuosi. Koska Suomessa paskimmat ja masentavimmat kelit ajoittuvat ajalle lokakuu-huhtikuu, käytämme mieluiten suurimman osa noista lomaviikoista tuolloin jos vain suinkin voimme ja matkustamme jonnekin kaukolomalle (Aasiaan tai Afrikkaan koska Euroopan turistirannat ei kiinnosta). Kesällä, VAIKKA SATAISI, keli on kuitenkin joten kuten siedettävä (lämpötilojen ja valon määrän puolesta), joten sen aja täällä Suomessa kyllä kestää kökkiä, toisin on talvella ja loppusyksystä!

Vierailija
51/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustamme jonnekin, missä saa aurinkoa. Lisäksi kaupunkilomat teemme joko keväällä tai myöhään syksyllä. Minusta kesällä ns. etelässä on liian kuuma. Kaikki ei ehkä tykkää siitä helteestä/auringosta nääs.

Hieno kesä nytkin on minusta ollut. Ja mitäs tästä päivästä, eipä tarvitse kasveja kastella! Niin juu, en minä kyllä minnekään kahdeksi viikoksi lähtisikään kesäisin, kun on piha hoidettavana (todella intohimoinen harrastus ja on muuten hiton hyvännäköinen piha).

Vierailija
52/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä helteestä, enkä merivedestä. Kesämökin rantasauna ja yli +20 -asteinen järvivesi omassa rauhassa ovat suuri nautinto pitkän talven jälkeen.

T. maalaisjuntti talvi-ihminen, joka rakastaa myös Suomen kesää.

Vierailija
53/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla ja miehellä on mahdollisuus saada töistä lomaa yhteensä 6 viikkoa per vuosi. Koska Suomessa paskimmat ja masentavimmat kelit ajoittuvat ajalle lokakuu-huhtikuu, käytämme mieluiten suurimman osa noista lomaviikoista tuolloin jos vain suinkin voimme ja matkustamme jonnekin kaukolomalle (Aasiaan tai Afrikkaan koska Euroopan turistirannat ei kiinnosta). Kesällä, VAIKKA SATAISI, keli on kuitenkin joten kuten siedettävä (lämpötilojen ja valon määrän puolesta), joten sen aja täällä Suomessa kyllä kestää kökkiä, toisin on talvella ja loppusyksystä!

Vierailija
54/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelette kesät, talvet etelässä, joku jopa asuu jossain metropolissa.

Minä en ole ikinä etelässä käynyt, haluaisin kyllä mutta koskaan ei ole rahaa tai se olisi niin kovan säästämisen takana ettei se vaiva kannata! Joidenkin on pakko olla Suomessa aina, kun ei ole mahdollisuutta muutakaan. Tulee ihan mieleen se Honda-mainos jossa kaikki kehuu ja kehuu ja sitten yksi pamauttaa miten asia on!

Taidan olla väärässä seurassa!

Vierailija
55/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisia tapauksia ja kyllä jokaisella olisi mahdollisuus lähteä, usein on vaan saamattomuudesta kyse tai ettei osata rahankäyttöä eikä taloudenpitoa vaan kaikki menee mitä tulee. Meidän pienipalkkainen perhe on käynyt useasti etelässä ilman mitään perintöjä ym.

Vierailija:

Matkustelette kesät, talvet etelässä, joku jopa asuu jossain metropolissa.

Minä en ole ikinä etelässä käynyt, haluaisin kyllä mutta koskaan ei ole rahaa tai se olisi niin kovan säästämisen takana ettei se vaiva kannata! Joidenkin on pakko olla Suomessa aina, kun ei ole mahdollisuutta muutakaan. Tulee ihan mieleen se Honda-mainos jossa kaikki kehuu ja kehuu ja sitten yksi pamauttaa miten asia on!

Taidan olla väärässä seurassa!

Vierailija
56/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on omista kulutusvalinnoista ja kehnosta taloudenpidosta jos ei rahaa matkusteluun mukamas löydy. Säälin tällaisten vanhempien lapsia jotka eivät koskaan pääse kokemaan paikan päälle muita maita ja kulttuureja.

Vierailija
57/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulomme on 1500 euroa kuussa ja nelihenkinen perhe, joten revi siitä ne lomarahat! Jotenkin ehkä saisin säästettyä mutta se olisi niin pitkän ajan tulos, ettei kannata turhaa vetää vyötä enää tiukemmalle kuin se nyt on! Ja meillä ei ole tulossa parannustakaan tuloihin, päinvastoin, työttömyys kolkuttaa!!

" se tämän ketjun tosi köyhä"

Vierailija
58/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kyllä vara käydä kerran vuodessa etelässä ilman erityistä " säästämistä" ja kerran vuodessa kaupunkilomalla (ilman lapsia kiitos!). Mutta nämä tehdään mieluiten muulloin kuin kesällä ja eipä me mitään pakettimatkoja ostella. Lennot halvimmat mahdolliset, asumiseen satsataan jonkin verran.

Mutta eipä tuota useampaa kertaa viitsisi lähteä vuoden aikana " pörräilemään" . Siinä jo tulee raha vastaan -ja aika.

Vierailija
59/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse on omista kulutusvalinnoista ja kehnosta taloudenpidosta jos ei rahaa matkusteluun mukamas löydy. Säälin tällaisten vanhempien lapsia jotka eivät koskaan pääse kokemaan paikan päälle muita maita ja kulttuureja.

Eihän se riitä että matkan hinnan saisi kokoon, pitää myös olla hiukan siellä rahaa, ei sinne mennä säästöbudjetilla, vaan siellä sitten pitäisi olla rahaa!! Ja jos teille joku 300-400 euroa ei ole mitään, meille se on iso raha!! Onko teillä aavistustakaan miten jotkut elävät?! Hiukan suhteellisuudentajua hyvät ihmiset!

" se köyhä"

Vierailija
60/143 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olemme useamman kerran käyneet etelässä. Minä uskon, että jokaisella on varaa edes silloin tälloin käydä. Ei se minua haittaa jos joku ei koskaan käy, mutta usein on niitä valittajia, jotka aina valittaa vaikka varmasti olisi mahdollista käydä joskus. Jos ei tällä hetkellä niin ainakin aiemmin olisi mahdollista käydä tai sitten vähän myöhemmin tulevaisuudessa. Aina on tilanteita, ettei juuri sillä hetkellä ole varaa, mutta en millään usko, ettei jollakin suomalaisella muka koskaan elämänsä aikana ole ollut varaa käydä.

Vierailija:

Meidän tulomme on 1500 euroa kuussa ja nelihenkinen perhe, joten revi siitä ne lomarahat! Jotenkin ehkä saisin säästettyä mutta se olisi niin pitkän ajan tulos, ettei kannata turhaa vetää vyötä enää tiukemmalle kuin se nyt on! Ja meillä ei ole tulossa parannustakaan tuloihin, päinvastoin, työttömyys kolkuttaa!!

" se tämän ketjun tosi köyhä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi