Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan, että kyllä hyviä miehiä on jäljellä kaikenikäisissä, mutta millaisia ja mistä niitä löytää?

Vierailija
01.08.2026 |

Olen kolmekymppinen ja ollut jo 7 vuotta sinkkuna pitkän parisuhteen päätettyä. Olen yrittänyt löytää uuden puolison käymällä eri tapahtumissa, nettideiteillä ja ihan vaan juttelemalla ihmisille, mutta ei vaan nappaa. En tavoittele ihmeellistä ulkonäköä tai ammattia, vaan tärkeintä on, että henkilön seurassa on hyvä olla, ja hän haluaa ymmärtää mulle tärkeitä asioita ja päinvastoin.

Aina kun joku hyvä löytyy, niin saan kuulla henkilön olevan varattu. En löydä yhtäkään sinkkua, jonka kanssa ajatukset menisivät yks yhteen. Alan oikeasti uskoa, että yhtään hyvää ei enää ole jäljellä omassa ikäluokassa. On vaan kaikenlaista perässä vedettävää hiihtäjää, jonka seurassa väsyn.

Täälläkin palstalla on sanottu, että kyllä hyviä miehiä löytyy kaikista ikäluokista. Mutta mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä heidät löytää? Tunnetko jonkun hyvä kolmekymppisen (tai jotain 25-45 v väliltä) sinkun, ja millainen hän on tai missä hänet voisi tavata?

Vinkkejä kaivataan tositarkoituksella! Itse voin hoitaa puhumisen ja ulospyytämisen, jos vaan toinen osaa jotenkin viestittää, että on vapaa ja kiinnostunut!

Kommentit (485)

Vierailija
461/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kolmekymppinen" onkin siis lähempänä neljääkymppiä. Ei tämä hyvin alkanut. Raatorehellisyys olisi se, mikä auttaisi, mutta siitä ei ole merkkejä. Tulokset ratkaisevat. Parisuhde "Track record" seitsemän vuoden ajalta? Jatkamalla samaa rataa, lopputulos on todennäköisesti sama. Se, että saisit tietoosi kaikkien "hyvien miesten" sijainnin, tuskin muuttaisi mitään. 

Moni nainen herää liian myöhään, biologisen kellon tikittäessä, puolison etsintään. Ensin pitää selvittää itselleen, mitä on etsimässä: aviopuolisoa ja oman perheen, vai jotain muuta? Haahuilu vailla selkeää päämäärää ei tuota haluttua tulosta. Liittyikö ero nuoruuden suhteesta juuri tähän, toinen halusi lapsia ja toinen ei?

Kuulostaa siltä, että ne joista sinä olet kiinnostunut, ovat joko varattuja tai eivät vastaa aloitteisiisi. Ne, jotka osoittavat kiinnostusta, eivät kiinnosta sinua. Klassinen kohtaanto-ongelma. Lika barn leka best. Etsithän "lika barneja" etkä jotain muuta? 

Pituus, paino ja ulkonäkö jäävät arvoituksiksi. Niillä on suuri merkitys, erityisesti ensikohtaamisissa. Sisäistä kauneuttaan pääsee esittelemään vasta, kun miellyttää toisen silmää. Ulkonäkö ja olemus on viesti. Nainen viestii ulkonäöllään, -muodollaan ja olemuksellaan, millaisen naisen mies ansaitsee. Älkää vähätelkö tämän merkitystä. 

Jos voisit palata seitsemän vuotta ajassa taaksepäin, tekisitkö jotain toisin? Vastaus paljastaa todennäköisen skenaarion tulevalle seitsemälle vuodelle.

Edelleenkään, minusta ei saa "lähellä neljääkymmentä" olevaa. Ja jaksat näköjäön jatkaa tuon puuta heinän suoltamista. Mitäs jos menisit jankuttamaan johonkin muuhun ketjuun? Mieluiten vielä niin, ettet paina "lähetä"-nappia missään kohtaa.

Toiseksi, mitä pahaa on kumppanin etsimisessä vaikka nelikymppisenä? No ei yhtään mitään! Kannattaisi välillä poistua kotoaan, eikä elää vaan virtuaalitodellisuudessa.

Ap

Älä vastaa tuollaisille misogyyneille. He eivät ansaitse mitään huomiota. Jos ruotii toisen aitoa kysymystä siitä mielestä miten pystyy pahoinpitelemään ja loukkaamaan jokaista kappaletta erikseen ei ole minkään arvoinen, kaikista vähiten naisen huomion.

Vierailija
462/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Ylilauta (erityisesti Deittailu-alalaudan seuranhakulanka), Reddit (joko r/r4r kaikille tai r/foreveralonedating ikisinkuille). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä kuvattomasta profiilista. Löysin itse seuraa Ylilaudan seuranhakulangasta, vaikka en muutoin siellä viihdykään.

Tämä on kuin etsisi miestä viemäristä. Muutenkin nuo harrastukset, ei naisen ole mitään syytä alkaa itse mieheksi tavatakseen miestä. Jos mies ei tule naista vastaan edes puolitiehen, johonkin mitä molemmat sietävät ja voivat opetella nauttimaan yhteisenä harrastuksena, vaikkapa tanssi, niin mies ei ole naisen arvoinen. Harrastakoot misogyyniporukassa toisten miesten kanssa.

Ylilauta on täynnä aivan käsittämätöntä paskaa ja saastaa. Paljon pahempaa kuin tällä palstalla. 

Naisen ei tarvitse eikä kuulu jahdata miestä. Nainen elää omaa elämäänsä naisellisesti ja miettii, millaisen miehen haluaa. Toim. huom. mies ei ole naisen seurakoira, eikä harrastuskaveri. Miehellä ja naisella on omat roolinsa perheorganismissa, jotka eivät ole sama rooli. Miehillä ja naisilla on erilaiset kiinnostuksenkohteet. He tulevat yhteen säännöllisesti, mutta elävät myös eri elämiä, koska eivät ole samaa organismia, vaan täysin erilaiset biologiset luomukset. Hyväksykää tämä. 

Älkääkä naiset alentako itsejänne miehiksi. Lopettakaa miesten jahtaaminen, keskittykää itseenne ja siihen että te viihdytte täydellisesti kehoissanne, elämissänne ja ajatuksissanne. Kun kukoistatte tällä tavoin naisina, yksikään mies ei voi vastustaa teitä, ja voitte valita vaan parhaan päältä. Teidän työnne ei ole jahdata miestä kuin saalista, vaan kukoistaa naisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei oikein tykkää vastata kysymyksiin. Tarttuu lillukanvarsiin. Seitsemän vuoden "musta aukko". Sen ikäisenä, jolloin pariutuminen olisi ollut helpompaa.

Näetkö itse jotain muutosta johonkin suuntaan? Viestien perusteella ei ainakaan tule ilmi.  Ainoastaan se, että nyt ne hyvät vapaana olevat miehet ovat käyneet harvinaisemmiksi. Kuten ovatkin.

Kaikilla naisilla on joka iässä muutama eri deittipooli. Oman ikäiset, vanhemmat miehet, ja nuoremmat miehet. Usein mätsit löytyvät paremmin nuoremmista ja vanhemmista, sillä vetovoimaa on erilaisuuden vuoksi enemmän. On pientä sukupolvien kuilua, vielä jos on joku kulttuuriero, mutta seksuaalista energiaa ja molemmat ovat yhtä viehättäviä, tällainen on suurinta vetovoimaa.

Naisen ei kannata jahdata oman ikäistä, päin vastoin liitot oman ikäisten miesten kanssa usein ovat kaoottisia ja hajoavat siitä syystä, että vetovoimaa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Luonto ei tue ja vahvista liittoa. Yleensä oman ikäiset miehet itsekin haaveilevat nuoremmista, pehmeämmistä ja heikommista naisista, kuin mitä itse on. Siinä ei ole mitään väärää, eikä siinäkään että nainen etsii yhtä lailla raakaa, rajua, voimakasta vetovoimaa. Jos oman ikäisistä ei sitä löydy, niin se on jossakin muualla. Laajentakaa verkkojanne ja avartakaa mieliänne. Älkää miettikö liikaa älkääkä asettako vaatimuksia kumppanille tyyliin: ikä, asema, hiusten väri. Miettikää tarkasti millaisista luonteenpiirteistä ja sielunlaaduista ihmisissä pidätte. Mitä arvostatte. Mikä on teidän mielestänne upeaa, hienoa ja kaunista, että voitte myös aidosti ihailla aviopuolisoanne. Kun tiedätte nämä, antakaa luonnon hoitaa loput.

Vierailija
464/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä vika on tässä.

Voin pyytää ulos ja hoitaa puhumisen mikäli mies viestittää olevansa kiinnostunut ja vapaa.

Eli samaa kuin yleensäkin. Nainen odottaa miehen aloitetta eikä tee itse mitään asian eteen. Sitten itketään miksei löydetä miestä.

Vierailija
465/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En löydä yhtäkään sinkkua, jonka kanssa ajatukset menisivät yks yhteen"

Tämä on sinun henkilökohtainen ongelmasi. Me vauvalaiset emme voi heiluttaa jotain taikasauvaa, ja saada sinua kiinnostumaan sinkkumiehistä. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. That's it.

Vierailija
466/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kolmekymppinen" onkin siis lähempänä neljääkymppiä. Ei tämä hyvin alkanut. Raatorehellisyys olisi se, mikä auttaisi, mutta siitä ei ole merkkejä. Tulokset ratkaisevat. Parisuhde "Track record" seitsemän vuoden ajalta? Jatkamalla samaa rataa, lopputulos on todennäköisesti sama. Se, että saisit tietoosi kaikkien "hyvien miesten" sijainnin, tuskin muuttaisi mitään. 

Moni nainen herää liian myöhään, biologisen kellon tikittäessä, puolison etsintään. Ensin pitää selvittää itselleen, mitä on etsimässä: aviopuolisoa ja oman perheen, vai jotain muuta? Haahuilu vailla selkeää päämäärää ei tuota haluttua tulosta. Liittyikö ero nuoruuden suhteesta juuri tähän, toinen halusi lapsia ja toinen ei?

Kuulostaa siltä, että ne joista sinä olet kiinnostunut, ovat joko varattuja tai eivät vastaa aloitteisiisi. Ne, jotka osoittavat kiinnostusta, eivät kiinnosta sinua. Klassinen kohtaanto-ongelma. Lika barn leka best. Etsithän "lika barneja" etkä jotain muuta? 

Pituus, paino ja ulkonäkö jäävät arvoituksiksi. Niillä on suuri merkitys, erityisesti ensikohtaamisissa. Sisäistä kauneuttaan pääsee esittelemään vasta, kun miellyttää toisen silmää. Ulkonäkö ja olemus on viesti. Nainen viestii ulkonäöllään, -muodollaan ja olemuksellaan, millaisen naisen mies ansaitsee. Älkää vähätelkö tämän merkitystä. 

Jos voisit palata seitsemän vuotta ajassa taaksepäin, tekisitkö jotain toisin? Vastaus paljastaa todennäköisen skenaarion tulevalle seitsemälle vuodelle.

Tosin ap etsi laajalla ikähaitarilla 25-45 joten väliäkö sillä, millä termillä kuvasi tässä omaa ikäänsä?

En usko, että 25-v miehet etsivät tai huolivat yli 30-v naisia. Tai ainakin hyvin, hyvin harvat. 

Tajuavat, että naisen biologinen kello alkaa hehkua punaisena, lisääntyminen mielessä. Mies tuossa iässä mieluilee kavereiden kanssa lätkämatseihin. 

Vierailija
467/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautausmaa!

Etsi hautakivi jossa parin vuoden sisällä kuollut nuorehko nainen. Ilmesty paikalle jonain pyhänä kuten joulu ja bongaa sureva leskimies!

Haa haa! Hauska, jos ei olisi totta

Vierailija
468/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi esimerkki lisää, kun kysyit. Minä käyn ryhmäliikunnassa jossa on ehkä 1/3 miehiä ja 2/3 naisia. Mutta, koska liikunnallisuus tekee naisesta suositumman kuin miehestä, voisin lyödä pääni pantiksi, että siellä on enemmän sinkkumiehiä kuin sinkkunaisia. Olin juuri eilen ikäiseni naisen parina siellä (naimisissa, mutta minä en ole, eli olist voinut tehdä saman kuin hänkin ja vain kysyä "ollaanko me parina").

Mä käyn myös ryhmäliikunnassa, jossa jakauma on suunnilleen näin, ja koitan jutella sielä vähän kaikkien kanssa, mutta jotenkin monet miehet tuntuu olevan tosi varautuneita. Osa vilkuilee, kun luulen, etten huomaa, mutta jos sanon heille jotain, voi olla, etten saa oikein mitään vastausta. Että ota siitä nyt sitten selvää!

Ap

Tuo kuulostaa oudolta. Vaikea sanoa mistä kiikastaa kun en ole itse ollut paikalla.
Jatketaanko suoralla linjalla?
Jos olet tyrmäävän hyvännäköinen, tuo voi johtua ujoudesta.
Jos olet liian "rempseä", se voi saada miehet vähän lukkoon.
Kumpikaan ei ole iso ongelma (miehet kaipaavat rohkaisua, tai tilanne tuli yllättäen).
Jos olet sosiaalisesti taitamaton ja suodattamaton, se voi ollakin ongelma.

En tiedä. Esim tällä viikolla mentiin salia ympäri, ja sanoin nauraen takana tulevalle, nopeammin liikkuvalle naiselle, että haluatko tästä ohi. Nainen vastasi nauraen, että kiitos, toivottavasti en liikaa painostanut, ja molemmat nauroivat lopulta tilanteelle. Mukava kohtaaminen!

Tehtiin sen jälkeen tosi rankka treeni ja lopulta vietiin painot pois. Mun kädet oli ihan maitohapoilla, niin kommentoin vieressä olevalle miehelle nauraen, et mun kädet ei nyt yhtään toimi. Ja miehin ilme oli kirjaimellisesti 😐, ja ei sanonut mitään. Tuli tyhmä olo.

Ap

Voi olla, että hän oli varattu ja halusi välttää vääränlaista signaalia. Jatka vain hyväntuulisia jutustelu yrityksiä muiden kanssa. Ei ole helppo löytää sopivaa kumppania, mutta ei kannata lannistua.

Tää on ehkä totta, ja en kyllä uudelleen tälle tyypille mitään juttua heitä, kun ei tunnu haluavan vuorovaikuttaa minun kanssani.

Ne on kivoja tyyppejä, jolle voi sanoa esim kuntopiirin ohessa, et huh ku tää oli raskas piste ja he vastaavat tyyliin "jep, mutta hyvin sä vedit!" Tommosista kohtaamisista mä tykkään, eli sitten minkä ikäinen, näköinen tai sukupuolta tahansa.

Ap

Kuulostaa siltä, ettei tuossa sitten olekaan ongelmia. Kyse on vain siitä, että niin suuri osa tuon ikäisistä miehistä oikeasti on varattuja (ja voi myös olla, että kiinnostut suosituista yksilöistä, vaikkeivat he olisikaan miljonäärimiesmalleja).
Meillä on ainakin ihan vapautunutta keskustelua ja huumoriakin. Mainittu fitnessmallin näköinen yli 180cm nuorempi nainen heitti joskus treeneissä "jos et ota isompaa painoa kuin mä niin tulen istumaan sun päälle". Ja kyllä, tajuan hyvin, ettei tuo ollut aloite vaan puhdasta läpänheittoa :) Itse en todellakaan uskaltaisi heittää vastaavaa läppää takaisin, sanotaan nyt näin :D
Joku mainitsi, että miehiä kaivataan naisten harrastuksiin. Enpä ole varma. Ehkä jos naiset saisivat suodattaa vain komeat ja karismaattiset miehet? Minusta tuntuu yhä, että naiset haluavat naisten vuorot, ainakin pääasiassa. Voin olla väärässä, jospa tilanne onkin muuttumassa.

Mulle just ne, jotka on kaikkein mukavampia, ei ole niitä komeita ja karismaattisia yksilöitä, vaan enempi vähän hinteliä vanhempia miehillä, joilla on jo vähän kremppaa kehossa. Ovat ihanan rentoja itsensä kanssa. Mun mielestä on ihanaa, että näitä on mukana porukassa!

Sitten taas ne nuoremmat ja paremman näköiset eivät sano mitään mun heittoihin. Tuijottavat kyllä, mutta eivät saa suutaan auki. Huomaan kuitenkin välillä vilkuilua omaan suuntaani, ja jos vahingossa katseet kohtaa, niin pää käännetään nopeasti pois. Itse tykkään jutustella vähän kaikkien kanssa, mutta olen oppinut, että näille ei kannata sanoa mitään. Ihmesakkia!

Ap

Miten hyvännäköinen olet?
ohis

Suht tavallisen näköinen, mutta hyvässä kunnossa. Olen kuitenkin kuullut kaverimiehiltä, että he pitävät minun asenteestani, kun olen määrätietoinen ja itsevarma, mutta samalla herkkä ja nauravainen. Esim treeneissä teen asiat täysillä miettimättä mitä muut ajattelee, ja jotenkin se tuntuu kiinnostavan joitain tyyppejä. Mutta eivät sitten kuitenkaan vastaa, jos puhun heille jotain.

Ap

Väität treenaavasi täysillä, ja samaan aikaan koko ajan kerron miten juttelet kesken treenien? 

Ihan eivät kohtaa nämä asiat. 

Ne hintelät vanhemmat miehet jutustelevat kanssasi, koska niistä on helmeä saada edes vähän huomiota keneltä hyvänsä naiselta joskus. Mielellään himmailevat treenin kanssa saadakseen puhella. 

Ne komeammat, hyväkuntoiset, joille lätiset, ovat siellä treenaamassa, nieleskelevät yrjöä ja ihmettelevät, miksi häiritset niitä. 

Jossain kuntopiirityyppisestä toiminnassa, eli oletettavasti jonkinlaisessa HIIT-treenissä, ei ole kerta kaikkiaan tarkoitus päästää sykettä välillä niin alas, että pystyy puhumaan.

Useimmat kovaa treenaavat tahtovat myös keskittyä treeniinsä, eivät lätistä kesken treenin. 

Voit jutella ennen treeniä. Voit jutella sen jälkeen, jos toinen ei näytä olevan oksentamaisillaan. 

MUTTA ÄLÄ HÄIRITSE TOISEN KESKITTYMISTÄ KESKEN TREENIN. 

Vaikutat hirveän itsekeskeiseltä ja vihjeettömältä ihmiseltä, omahyväisestä puhumattakaan, kun retostelet kunnollasi ja kovaa tekemisellä, vaikka et selvästi ole eläissäsi kovaa treeniä tehnyt. 

Jos olisit, tietäisit miksi joskus treeneissä ollaan hiljaa ja ilmeettömiä. 

Lyhyemmin sanottuna sama: Punttisalilla treenaus ei ole sosiaalinen harrastus.

Punttisali on sosiaalinen harrastus. Terveisin vuosikymmeniä salilla käynyt. Itsekseen, muille mitään puhumatta voi toki treenata myös. Tänä päivänä näkee paljon myös niitä, jotka "juttelevat" vain puhelimelleen. Mutta siis joo, saleilla on ystävyyssuhteita luotu ja myös parisuhteita. Hyvän, samanhenkisen porukan kesken on mukavampi treenata kun yksin. Vähän sivummalla voi sitten jutella kuulumisia muita häiritsemättä. Kenenkään treenausta ei tietenkään pidä mennä häiritsemään. Maalaisjärjen pitäisi kertoa, mikä on hyväksyttävää käytöstä ja mikä ei. Eli kyllä se kuntosali on monelle sellainen henkireikä, toisille vain kovan, totisen puurtamisen paikka. Ja ps. Vain amatöörit treenaa aina kovaa.

Vierailija
469/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vika on tässä.

Voin pyytää ulos ja hoitaa puhumisen mikäli mies viestittää olevansa kiinnostunut ja vapaa.

Eli samaa kuin yleensäkin. Nainen odottaa miehen aloitetta eikä tee itse mitään asian eteen. Sitten itketään miksei löydetä miestä.

Nainen on erilainen biologinen organismi kuin mies. Miehen rooli on perinteisesti olla rohkea ja vahva, jotta nainen voi keskittyä esim. synnytyksistä palautumisiin. Miksi kuvittelette, että biologinen nainen tuntisi vetovoimaa heiveröistä ja vastuutonta miestä kohtaan, joka yrittää olla lapsen, tytön tai kosiskeltavan naisystävän roolissa? Joku raavas uros saattaa kiinnostua tällaisesta "pojusta", mutta nainen tuskin.

Vierailija
470/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin ap etsi laajalla ikähaitarilla 25-45 joten väliäkö sillä, millä termillä kuvasi tässä omaa ikäänsä?

En usko, että 25-v miehet etsivät tai huolivat yli 30-v naisia. Tai ainakin hyvin, hyvin harvat. 

Tajuavat, että naisen biologinen kello alkaa hehkua punaisena, lisääntyminen mielessä. Mies tuossa iässä mieluilee kavereiden kanssa lätkämatseihin. 

Entäs jos minäkin tämän ikäisenä menen mielummin kavereitten kanssa lätkämatsiin, kun oleskelen kotona biologisen kelloni kanssa? Ei kaikki elämä pyöri lisääntymisen ympärillä.

Ap

Vierailija
471/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vika on tässä.

Nainen on erilainen biologinen organismi kuin mies. Miehen rooli on perinteisesti olla rohkea ja vahva, jotta nainen voi keskittyä esim. synnytyksistä palautumisiin. Miksi kuvittelette, että biologinen nainen tuntisi vetovoimaa heiveröistä ja vastuutonta miestä kohtaan, joka yrittää olla lapsen, tytön tai kosiskeltavan naisystävän roolissa? Joku raavas uros saattaa kiinnostua tällaisesta "pojusta", mutta nainen tuskin.

Lässyn lässyn lää. Saatinhan tänne sitä mies-nais-biologiset-ominaisuudet -roskaa!

Ap

Vierailija
472/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.

Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei toteudu tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.

Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Ylilauta (erityisesti Deittailu-alalaudan seuranhakulanka), Reddit (joko r/r4r kaikille tai r/foreveralonedating ikisinkuille). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä kuvattomasta profiilista. Löysin itse seuraa Ylilaudan seuranhakulangasta, vaikka en muutoin siellä viihdykään.

Nämä suositukset tietysti perustuvat siihen oletukseen, että olet pitkään kehittänyt ja kehität yhä itseäsi parhaaksi mahdolliseksi puolisoksi. Siksi jätin säännöllisen liikunnan, terveellisen ruokavalion, hyvän hygienian ja muut ilmiselvät asiat mainitsematta.

Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Kiitos kommentista, joka vastaa alkuperäiseen kysymykseen aika kattavasti. Mutta monet noista on kyllä ehdoton ei ei itselleni. Olisi aika hassua mennä lukkopainitunnille, jota en osaa eikä se minua kiinnosta, tai alkaa hengailemaan vanhojen autojen luona, vaikka en tiedä autoista juuri mitään. Lisäksi alhasen tason ohjelmointi on yksin puurtamista kotona, että ei siinä oikein ketään tapaa. Retrovideopelit ovat aikalailla sama.

Kaipa tämä kohtaamisongelma sitten vain jatkuu. Toki osa noista on vielä ihan ok (esim. frisbeegolf), mutta esim Ylilautaan en koskisi pitkällä tikullakaan. Miehin on ehkä vaikea ymmärtää miten misogyyninen paikka se on, eikä siellä täyspäiset naiset vaan voi viettää aikaansa.

Ap

Vierailija
473/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri sinkkuelämään palaava helsinkiläinen 39v mies. Minuakin kiinnostaisi missä naisia voi tavata. Tinder on nykyään vaikea alusta myös komeille miehille ja baareissa tuntuu olevan hyvin vähän haku päällä olevia sinkkunaisia. 

Sellainen sinkkutapahtuma voisi kiinnostella jossa 100 sinkkunaista. Saan ihan arjessakin säännöllisesti hyväksyviä katseita naisilta joten luulisi tuollaisesta jotain löytyvän.

Vierailija
474/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.

Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei toteudu tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.

Nämä suositukset tietysti perustuvat siihen oletukseen, että olet pitkään kehittänyt ja kehität yhä itseäsi parhaaksi mahdolliseksi puolisoksi. Siksi jätin säännöllisen liikunnan, terveellisen ruokavalion, hyvän hygienian ja muut ilmiselvät asiat mainitsematta.

Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Kiitos kommentista, joka vastaa alkuperäiseen kysymykseen aika kattavasti. Mutta monet noista on kyllä ehdoton ei ei itselleni. Olisi aika hassua mennä lukkopainitunnille, jota en osaa eikä se minua kiinnosta, tai alkaa hengailemaan vanhojen autojen luona, vaikka en tiedä autoista juuri mitään. Lisäksi alhasen tason ohjelmointi on yksin puurtamista kotona, että ei siinä oikein ketään tapaa. Retrovideopelit ovat aikalailla sama.

Kaipa tämä kohtaamisongelma sitten vain jatkuu. Toki osa noista on vielä ihan ok (esim. frisbeegolf), mutta esim Ylilautaan en koskisi pitkällä tikullakaan. Miehin on ehkä vaikea ymmärtää miten misogyyninen paikka se on, eikä siellä täyspäiset naiset vaan voi viettää aikaansa.

Ap

Jos kaikki on sinulle ei-ei, niin en voi auttaa. Itse löysin kivan miehen seuranhakulangasta, joka oli silloin huomattavasti Tinderiä parempi kanava.

Vierailija
475/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuin etsisi miestä viemäristä. Muutenkin nuo harrastukset, ei naisen ole mitään syytä alkaa itse mieheksi tavatakseen miestä. Jos mies ei tule naista vastaan edes puolitiehen, johonkin mitä molemmat sietävät ja voivat opetella nauttimaan yhteisenä harrastuksena, vaikkapa tanssi, niin mies ei ole naisen arvoinen. Harrastakoot misogyyniporukassa toisten miesten kanssa.

Ylilauta on täynnä aivan käsittämätöntä paskaa ja saastaa. Paljon pahempaa kuin tällä palstalla. 

Naisen ei tarvitse eikä kuulu jahdata miestä. Nainen elää omaa elämäänsä naisellisesti ja miettii, millaisen miehen haluaa. Toim. huom. mies ei ole naisen seurakoira, eikä harrastuskaveri. Miehellä ja naisella on omat roolinsa perheorganismissa, jotka eivät ole sama rooli. Miehillä ja naisilla on erilaiset kiinnostuksenkohteet. He tulevat yhteen säännöllisesti, mutta elävät myös eri elämiä, koska eivät ole samaa organismia, vaan täysin erilaiset biologiset luomukset. Hyväksykää tämä. 

Älkääkä naiset alentako itsejänne miehiksi. Lopettakaa miesten jahtaaminen, keskittykää itseenne ja siihen että te viihdytte täydellisesti kehoissanne, elämissänne ja ajatuksissanne. Kun kukoistatte tällä tavoin naisina, yksikään mies ei voi vastustaa teitä, ja voitte valita vaan parhaan päältä. Teidän työnne ei ole jahdata miestä kuin saalista, vaan kukoistaa naisena.

Ylilauta on henkisen kasvun ja harmonian palsta. 

Vierailija
476/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden naisopettajan, joka eronsa jälkeen ihmetteli mistä mies. Tinderiin ei voinut kuulemma mennä. Mutta vapaaehtoisille maanpuolustuskursseille meni, sellaisille yön yli kestäville. Ja ei aikaakaan, kun oli uusi mies.

Vierailija
477/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tämän 7 vuotta yrittänyt löytää miestä?
Koska mahdollisuudet 23-vuotiaana vs 30-vuotiaana ovat kaksi aivan eri asiaa (naisen nuoruus ja vapaiden miesten määrä).
+-30v on ikävä kyllä se ikä kun naisilla alkaa biologinen kello tikittämään ja kunnolliset miehet viedään nopeasti, eli vapaita on oikeasti vähän.
Minä en osu haarukkaasi koska olen hieman yli 45v enkä välttämätä hyvä, mutta tuona aikana minut olisi voinut löytää harrastusten parista. Baareissa kävin harvoin koska en ylipäätään juo usein ja melkein kaikki kaverit olivat perheidensä luona. 40v eteenpäin sosiaalisia tapahtumia on ollut oikeastaan enemmän, koska kavereiden lapset alkoivat pärjäämään yksinkin ja osa pariskunnista erosi. Ruokakaupassa minut olisi tavannut useinkin, mutta olen huomannut, että etenkin naiset kulkevat arjessa "laput silmillä" sillä ajatuksella, että tutustumisen on tapahduttava jossain spesifissä tilanteessa ja aikana (Tinder/juhlat, kaunis kesäpäivä, jne). Tämä on ehkä naisten suuri kompastuskivi; monikin on sitä mieltä, että ain kevät ja kesä ovat pariutumisaikaa, arki on arkea ja harrastuksissa ollaan harrastamassa - ja miehen pitää vain tupsahtaa jostain luokse, eli miehen on tehtävä aloite.
Jos nyt jotain neuvoa voi antaa niin ole aktiivinen ja liikkeellä silä asenteella, ettei ole väliä missä ja milloin miehen tapaat., kunhan juttu lähtee alkuun. Mitään ei häviä siinä jos juttele hetken niitä näitä miehen kanssa joka paljastuu varatuksi.

Miten se juttu sitten lähtisi alkuun? Näin naisena kysyn, miten miehiä pitäisi tai voisi siellä ruokakaupassa lähestyä? Katsonko ostoskoriasi ja kysyn syötkö paljon sitä ja tätä?

Minua ainakin voisi lähestyä noin 😘

Samoin.
Miehen näkökulmasta naisilla on tässä kissan päivät. Ei tarvitse olla itsevarma, sujuva supliikki ja lähestymisen kohteella kuukautiskierto oikeassa vaiheessa, hyvä fiilis ja kaunis kesäpäivä. Kunhan lähestyy.
Mutta naisilla onnistumisprosentin pitäisi olla 100, tai muuten "mä en lähesty miestä enää koskaan!!!!! Siinä näittä, että kannattaa jättää aloitteen tekeminen miehille!!!1" 

Koska miehet ovat kiimaisempia kuin naiset... siksi kaikki lähestymiset on yhtä juhlaa. Minusta olisi kivempaa seurustella sellaisen kanssa joka ei kiinnostu joka toisesta vastaantulijasta. Mutta olen vissiin vähän erikoinen sitten.

Vierailija
478/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden naisopettajan, joka eronsa jälkeen ihmetteli mistä mies. Tinderiin ei voinut kuulemma mennä. Mutta vapaaehtoisille maanpuolustuskursseille meni, sellaisille yön yli kestäville. Ja ei aikaakaan, kun oli uusi mies.

MPK kurssit siis?

Vierailija
479/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olisitko valmis muuttamaan miehen perässä vaikkapa maakuntakeskuksiin, kuten Kuopio, Joensuu tai Jyväskylä?

Etsintäalueen laajentaminen saattaisi olla avuksi.

Vierailija
480/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, milloin viimeksi kohtasit sellaisen sinkkumiehen, joka herätti kiinnostuksesi? Milloin viimeksi tunsit "perhosia vatsassa" jonkun miehen seurassa?