Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan, että kyllä hyviä miehiä on jäljellä kaikenikäisissä, mutta millaisia ja mistä niitä löytää?

Vierailija
01.08.2026 |

Olen kolmekymppinen ja ollut jo 7 vuotta sinkkuna pitkän parisuhteen päätettyä. Olen yrittänyt löytää uuden puolison käymällä eri tapahtumissa, nettideiteillä ja ihan vaan juttelemalla ihmisille, mutta ei vaan nappaa. En tavoittele ihmeellistä ulkonäköä tai ammattia, vaan tärkeintä on, että henkilön seurassa on hyvä olla, ja hän haluaa ymmärtää mulle tärkeitä asioita ja päinvastoin.

Aina kun joku hyvä löytyy, niin saan kuulla henkilön olevan varattu. En löydä yhtäkään sinkkua, jonka kanssa ajatukset menisivät yks yhteen. Alan oikeasti uskoa, että yhtään hyvää ei enää ole jäljellä omassa ikäluokassa. On vaan kaikenlaista perässä vedettävää hiihtäjää, jonka seurassa väsyn.

Täälläkin palstalla on sanottu, että kyllä hyviä miehiä löytyy kaikista ikäluokista. Mutta mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä heidät löytää? Tunnetko jonkun hyvä kolmekymppisen (tai jotain 25-45 v väliltä) sinkun, ja millainen hän on tai missä hänet voisi tavata?

Vinkkejä kaivataan tositarkoituksella! Itse voin hoitaa puhumisen ja ulospyytämisen, jos vaan toinen osaa jotenkin viestittää, että on vapaa ja kiinnostunut!

Kommentit (485)

Vierailija
441/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolmekymppinen" onkin siis lähempänä neljääkymppiä. Ei tämä hyvin alkanut. Raatorehellisyys olisi se, mikä auttaisi, mutta siitä ei ole merkkejä. Tulokset ratkaisevat. Parisuhde "Track record" seitsemän vuoden ajalta? Jatkamalla samaa rataa, lopputulos on todennäköisesti sama. Se, että saisit tietoosi kaikkien "hyvien miesten" sijainnin, tuskin muuttaisi mitään. 

Moni nainen herää liian myöhään, biologisen kellon tikittäessä, puolison etsintään. Ensin pitää selvittää itselleen, mitä on etsimässä: aviopuolisoa ja oman perheen, vai jotain muuta? Haahuilu vailla selkeää päämäärää ei tuota haluttua tulosta. Liittyikö ero nuoruuden suhteesta juuri tähän, toinen halusi lapsia ja toinen ei?

Kuulostaa siltä, että ne joista sinä olet kiinnostunut, ovat joko varattuja tai eivät vastaa aloitteisiisi. Ne, jotka osoittavat kiinnostusta, eivät kiinnosta sinua. Klassinen kohtaanto-ongelma. Lika barn leka best. Etsithän "lika barneja" etkä jotain muuta? 

Pituus, paino ja ulkonäkö jäävät arvoituksiksi. Niillä on suuri merkitys, erityisesti ensikohtaamisissa. Sisäistä kauneuttaan pääsee esittelemään vasta, kun miellyttää toisen silmää. Ulkonäkö ja olemus on viesti. Nainen viestii ulkonäöllään, -muodollaan ja olemuksellaan, millaisen naisen mies ansaitsee. Älkää vähätelkö tämän merkitystä. 

Jos voisit palata seitsemän vuotta ajassa taaksepäin, tekisitkö jotain toisin? Vastaus paljastaa todennäköisen skenaarion tulevalle seitsemälle vuodelle.

En usko, että kukaan oikeasti on tietämätön sen suhteen, että ulkonäöllä on merkitystä. Mutta ei ulkonäkö vaikuta olevan kuitenkaan pariutumisen estekään. Ihan kaiken pituiset, painoiset ja näköiset ihmiset täällä löytävät parisuhteita. Se ei todellakaan ole ratkaiseva tekijä.

t. Eri

Vierailija
442/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa meikkeihin eikä kampaajalla käyntiin niin ei voi lähteä treffeille kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa meikkeihin eikä kampaajalla käyntiin niin ei voi lähteä treffeille kenenkään kanssa.

Jos tuosta on kiinni niin eikö kannattaisi käyttää muutama euro meikkeihin? Halvat merkithän eivät paljon maksa. Ja laita hiukset nutturalle niin ei näe, jos on huonokuntoiset latvat,

Vierailija
444/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolmekymppinen" onkin siis lähempänä neljääkymppiä. Ei tämä hyvin alkanut. Raatorehellisyys olisi se, mikä auttaisi, mutta siitä ei ole merkkejä. Tulokset ratkaisevat. Parisuhde "Track record" seitsemän vuoden ajalta? Jatkamalla samaa rataa, lopputulos on todennäköisesti sama. Se, että saisit tietoosi kaikkien "hyvien miesten" sijainnin, tuskin muuttaisi mitään. 

Moni nainen herää liian myöhään, biologisen kellon tikittäessä, puolison etsintään. Ensin pitää selvittää itselleen, mitä on etsimässä: aviopuolisoa ja oman perheen, vai jotain muuta? Haahuilu vailla selkeää päämäärää ei tuota haluttua tulosta. Liittyikö ero nuoruuden suhteesta juuri tähän, toinen halusi lapsia ja toinen ei?

Kuulostaa siltä, että ne joista sinä olet kiinnostunut, ovat joko varattuja tai eivät vastaa aloitteisiisi. Ne, jotka osoittavat kiinnostusta, eivät kiinnosta sinua. Klassinen kohtaanto-ongelma. Lika barn leka best. Etsithän "lika barneja" etkä jotain muuta? 

Pituus, paino ja ulkonäkö jäävät arvoituksiksi. Niillä on suuri merkitys, erityisesti ensikohtaamisissa. Sisäistä kauneuttaan pääsee esittelemään vasta, kun miellyttää toisen silmää. Ulkonäkö ja olemus on viesti. Nainen viestii ulkonäöllään, -muodollaan ja olemuksellaan, millaisen naisen mies ansaitsee. Älkää vähätelkö tämän merkitystä. 

Jos voisit palata seitsemän vuotta ajassa taaksepäin, tekisitkö jotain toisin? Vastaus paljastaa todennäköisen skenaarion tulevalle seitsemälle vuodelle.

Tosin ap etsi laajalla ikähaitarilla 25-45 joten väliäkö sillä, millä termillä kuvasi tässä omaa ikäänsä?

Vierailija
445/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta tuli tuosta kauppa-kommentista mieleen. Olen viisikymppinen perheellinen nainen ja joskus huvikseen kaupassa vaivihkaa seuraan, että vilkuileeko joku mies mua. No ei ikinä! 🤣 Olen vieläpä 'hyvin säilynyt' ikäisekseni, eli ei ole ylipainoa, tukassa on vielä pituutta ja naamakaan ei ole ihan rupsahtanut. 🤪 Mulla ei olisi enää mitään mahiksia sinkkumarkkinoilla, toisaalta olisinkin varmaan mieluiten yksin. Mieheni katse kyllä seuraa jokaista viehättävää nuorempaa naista... 

Hyi helvettti, sun mies on sit just niitä joita nuoret naiset ällöää.

Todella noloa seurata katseellaan kaupoissa niitä nuoria naisia. Häpeäisin silmät päästäni, jos jakaisin vuoteen tuollaisen jampan kanssa. 

Sun mies ja kaltaisensa on syy siihen, miksi nuoret ja nuorehkot naiset välttelee vanhempien miesten katsomista. Ettei ne vaan epätoivoissaan luule, että sitä nuorempaa naista kiinnostaa jotenkin sillä tavalla..

Harmi kaikille niille normaaleille vanhemmille miehille, joita on paljon. Mutta noi sun miehen kaltaiset pilaa normaalia kanssakäymistä eri ihmisryhmien välillä..

Vierailija
446/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan oikeasti on tietämätön sen suhteen, että ulkonäöllä on merkitystä. Mutta ei ulkonäkö vaikuta olevan kuitenkaan pariutumisen estekään. Ihan kaiken pituiset, painoiset ja näköiset ihmiset täällä löytävät parisuhteita. Se ei todellakaan ole ratkaiseva tekijä.

t. Eri

Jep. Ja osa miehistä ei tod halua kauneinta mitä saa, vaan jotain muuta.

Esimerkki tuollaisesta: mies, joka hätäili minun seurassani jatkuvasti, että yrittääkö joku toinen mies jotain ja kuvitteli jopa pizzakuskinkin yrittävän jotain, kun hain ovelta pizzan ja hän jäi olkkariin odottamaan. 

No, meistä ei tullut mitään, ja mies alkoikin sitten sen näköisen naisen kanssa, joka ei herätä mitään huomiota missään, ja jolle ei mitkään hyvännäköiset jännikset juttele tai noteeraa sen näköisiä naisia yhtään mitenkään. 

Vierailija
447/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Eri

Jep. Ja osa miehistä ei tod halua kauneinta mitä saa, vaan jotain muuta.

Esimerkki tuollaisesta: mies, joka hätäili minun seurassani jatkuvasti, että yrittääkö joku toinen mies jotain ja kuvitteli jopa pizzakuskinkin yrittävän jotain, kun hain ovelta pizzan ja hän jäi olkkariin odottamaan. 

No, meistä ei tullut mitään, ja mies alkoikin sitten sen näköisen naisen kanssa, joka ei herätä mitään huomiota missään, ja jolle ei mitkään hyvännäköiset jännikset juttele tai noteeraa sen näköisiä naisia yhtään mitenkään. 

Tähän lisäys: 

Ja tuntui, että muut miehet (etenkin ne hyvännäköiset jännnikset) oikein aisti tuon miehen epävarmuuden, ja tekivät itseään tykö normaalia enemmän.

Olen huomannut sen riippuvan ihan miehestä, miten muut miehet käyttäytyy, vai jättävätkö kokonaan rauhaan.

Vierailija
448/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, minusta ei saa "lähellä neljääkymmentä" olevaa. Ja jaksat näköjäön jatkaa tuon puuta heinän suoltamista. Mitäs jos menisit jankuttamaan johonkin muuhun ketjuun? Mieluiten vielä niin, ettet paina "lähetä"-nappia missään kohtaa.

Toiseksi, mitä pahaa on kumppanin etsimisessä vaikka nelikymppisenä? No ei yhtään mitään! Kannattaisi välillä poistua kotoaan, eikä elää vaan virtuaalitodellisuudessa.

Ap

Vierailija
449/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tinderistä. Mulle on ainakin moni nainen sanonut että oot varmasti fiksuin koskaan tapaamani mies ja ei mua ainakaan muualta löydä kuin tinderistä. Siellä miehet nykyään on.

Vierailija
450/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 38 vuotias, ja asun PK-seudulla "keskiluokkakuplassa". Kaikilla ystävilläni on mies, ja sen verran mitä minä pystyn vierestä päättelemään, niin ne miehet vaikuttaa olevan ihan hyväluonteisia ja mukavia tyyppejä. 

Eli kyllä niitä ihan OK miehiä näyttäisi olevan vaikka kuinka. En valitettavasti osaa kyllä sanoa, mistä sinun kannttaisi sellaista lähteä etsimään, kun en ole deittailuhommia harrastanut yli 10 vuoteen. 

Onko ystäväsi löytäneet puolisonsa kolmekymppisenä? Koska mun pointti on juuri, että kolmekymppisenä vapaita ja kiinnostavia miehiä on vaikea löytää, kun en niihin juuri törmää. Ne joihin törmään, ovat usein jo parisuhteessa ( ja ovat olleet pitkään). Eli se, että tiedät paljon kolmekymppisiä varattuja ei tuo tähän keskusteluun minkäänlaista argumenttia.

Ap

Mun tuttavapiirissä ihmiset on löytäneet 30-40v välillä puolison Tinderistä, Bumblesta, baarista. Eli kaikista niistä paikoista, joita tässä ketjussa on paheksuttu ja väitetty, ettei niistä löydä ainakaan hyvää miestä. :)

No, nuo miehet on kaikki hyviä, ja kaikki ovat nyt jo naimisissa ja/tai saaneet vauvankin. Tinderistä toisensa löytänyt 30+ pari oli tosin lapsensa jo tehnyt, eli elävät nyt naimisissa olevan (uus)perheen elämää ilman toivetta lisälapsista. Bumblesta toisensa löytänyt 35+ pari oli molemmat lapsettomia, nyt naimisissa ja pienen lapsen vanhempia. Baarista toisensa löytänyt 30+ nainen ja hieman alle 30v mies ovat nyt kihloissa ja menossa naimisiin, pienen vauvan vanhempia. Naisella oli ennestään kaksi lasta. Nyt siis molemmat jo 30+, ja tuo Tinderistä löytänyt pari on jo nelissä kymmenissä. 

Nämä siis Helsingistä. Hyviä miehiä, mutta toki sitä saa rajata itseltä ne kuumimmat parinhakupaikat kuten deittiapit ja baarit pois. Tänä kesänä tanssittiin myös veljeni häitä, joka aiemmin vastusteli Tinderiä, mutta lopulta sinne mennessään löysikin sieltä vaimonsa. He tosin olivat tavatessaan 20+ eivätkä helsinkiläisiä, joten ei kuulu tähän keskusteluun.

Ihana kuulla myös rohkaisevia kommentteja. Ja kyllä minäkin oon on-off nettideittalussa mukana, mutta se jatkuva samojen asioiden läpikäyminen viesteissä on aika uuvuttavaa. Ja sitten taas joidenkin kanssa viestit ovat loistavia, mutta livenä ihminen onkin kovin erilainen kuin luuli. Yleensä tulee niin paljon pettymyksiä, että välillä on hyvä laittaa nää tauolle.

Siksi toivoisinkin lähinnä tapaavani tyyppejä livenä, kun siitä saa paremman tuntuman millainen toinen on. Esim kerran tuli vastaan ulkonäöltään aika mitäänsanomaton tyyppi, mutta kun hän alkoi puhua niin jumaliste miten hyvä ääni hänellä oli! Harmi, että tää livahti käsistä ennen kuin sain juteltua lisää tai tehtyä aloitetta (ja edelleen harmittaa, vaikka tästä on useampi kuukausi aikaa, mutta tyyppi ei varmaan tule enää vastaan).

Mulla nousee välillä jänniä viehtymyksiä jostain miehistä :D. Ääni ei tyypillisesti ole se, mutta omaan korvaan tää oli niin hyvä, että olisin voinut vaan jäädä suu auki kuuntelemaan häntä. Ja kyseessä ei ollut mikään stereotyyppisesti hyvä matala ääni yms, vaan aika tavallinen, mutta mulla kutkutti.

Ap

Vierailija
451/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos tinderistä. Mulle on ainakin moni nainen sanonut että oot varmasti fiksuin koskaan tapaamani mies ja ei mua ainakaan muualta löydä kuin tinderistä. Siellä miehet nykyään on.

Etkö tee mitään muuta kun selaat Tinderiä?

Ap

Vierailija
452/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saatavilla koska en halua parisuhdetta.

Näinhän se sinkuilla yleensä on. Tai jos halutaan, niin pitää olla valmiiksi 100 % yhteensopivat elämäntavat ja suhteen tuoda pelkkää positiivista elämään. Ei säätöä tai mitään vaikeaa. 

Tietysti. Hyvä ja toimiva suhde on juuri tuollainen. Ei hyvään suhteeseen kuulu "säätöä tai muuta vaikeaa", ja hyvä suhde todellakin tuo pelkkää positiivista elämään, useimmiten suhteen toimivuutta auttaa yhteensopivat elämäntavat. Hyvin järkeviä kriteereitä siis.

Toisin sanoen vain sinä itse kelpaat kumppaniksesi. Kukaan muu ei ikinä ole tarpeeksi sinä. Onneksi tämä ei kuulosta lainkaan itsekeskeiseltä.

Miten niin? Eikö itselläsi muka ole kokemusta parisuhteesta, joka oikeasti toimii, ja jossa henkilöt sopivat yhteen? Olen ennenkin törmännyt täällä palstalla käsitykseen, että suhteen ikäänkuin kuuluisi olla aina jotenkin vaikea ja hankala, kanssakäymisen vaikeaa ja hankalaa, arjen täynnä yhteentörmäyksiä ja jatkuvia kompromisseja, neuvotteluja, tyytymistä, riitelyä... Mutta ei kaikkien elämä ja suhteet tuollaisia ole. Joillain oikeasti on toimivia suhteita, joiden vaikutus elämään on pelkästään positiivinen.

Ongelmasi on, että haluat sen heti kun siltä tuntuu. Ilman että tarvitsee tehdä asialle mitään. Ilman että sinun tarvitsee oppia yhtään mitään. Edes itsestäsi.

En koe, että minulla on mitään ongelmaa tähän liittyen. En siis ole ap, jos sitä arvelit. Itselläni ei siis ole mitään sinkkuusongelmaa tms.

t. Se, jolle vastasit

Tiedät siis kaiken näiden ihmisten elämästä, joilla on toimivia suhteita? Ovat kertoneet sinulle jokaisen asian omasta elämästään? Ei. Ovat kertoneet valitut palat. Kaikki se, mitä et tiedä, on syy sille, miksi heidän suhteensa toimii. Ja kaikella todennäköisyydellä tuo on sisältänyt erittäin paljon sitä opettelua ja tai oppimista. Myös omasta itsestään.

Vierailija
453/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään, minusta ei saa "lähellä neljääkymmentä" olevaa. Ja jaksat näköjäön jatkaa tuon puuta heinän suoltamista. Mitäs jos menisit jankuttamaan johonkin muuhun ketjuun? Mieluiten vielä niin, ettet paina "lähetä"-nappia missään kohtaa.

Toiseksi, mitä pahaa on kumppanin etsimisessä vaikka nelikymppisenä? No ei yhtään mitään! Kannattaisi välillä poistua kotoaan, eikä elää vaan virtuaalitodellisuudessa.

Ap

Samaa mieltä siitä, että nelikymppisen parinhaussa ei ole yhtään mitään vikaa. Kunhan on rehellinen.

Vierailija
454/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaa mieltä siitä, että nelikymppisen parinhaussa ei ole yhtään mitään vikaa. Kunhan on rehellinen.

Miten olla epärehellinen nelikymppinen, joka etsii seuraa? Tarkoitatko, että esim valehtelee ikänsä? En ymmärrä miten tää nelikymppisyys vaatii jotain sen erikoisempaa rehellisyyttä.

Mun mielestä ihan kaikenikäiset saavat etsiä puolisoa itselleen, eikä vain 20-35 -vuotiaat tai mikä lie ikähaitari oli tällä ensimmäisellä jankkaajalla (varmaan tosin 20-22v).

Ap

Vierailija
455/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei millään pahalla mutta ei näytä sullakaan muuta tekemistä olla kuin palstailla

Vierailija
456/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei millään pahalla mutta ei näytä sullakaan muuta tekemistä olla kuin palstailla

Alkuperäinen kommentoija kirjoitti "ei mua ainakaan muualta löydä kuin tinderistä", niin lähinnä yritän tässä kysellä, että onko todella noin, ettei tyyppiin voi yhtään missään törmätä paitsi Tinderissä. Luulen, että tämä ei ihan pidä paikkansa.

Ei ollut siis ivallinen "etkö tee muuta kuin olet Tinderissä".

Ap

Vierailija
457/485 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei oikein tykkää vastata kysymyksiin. Tarttuu lillukanvarsiin. Seitsemän vuoden "musta aukko". Sen ikäisenä, jolloin pariutuminen olisi ollut helpompaa.

Näetkö itse jotain muutosta johonkin suuntaan? Viestien perusteella ei ainakaan tule ilmi.  Ainoastaan se, että nyt ne hyvät vapaana olevat miehet ovat käyneet harvinaisemmiksi. Kuten ovatkin.

Vierailija
458/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuosta on kiinni niin eikö kannattaisi käyttää muutama euro meikkeihin? Halvat merkithän eivät paljon maksa. Ja laita hiukset nutturalle niin ei näe, jos on huonokuntoiset latvat,

Kukaan tuntemani mies ei katso naisten hiusten latvoja. Tukan väriä kyllä. Ja muuta olemusta.

Vierailija
459/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemani mies ei katso naisten hiusten latvoja. Tukan väriä kyllä. Ja muuta olemusta.

Useimpia miehiä ei yksinkertaisesti kiinnosta naisen hiusten väri...

Vierailija
460/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.

Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei toteudu tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.

Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Ylilauta (erityisesti Deittailu-alalaudan seuranhakulanka), Reddit (joko r/r4r kaikille tai r/foreveralonedating ikisinkuille). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä kuvattomasta profiilista. Löysin itse seuraa Ylilaudan seuranhakulangasta, vaikka en muutoin siellä viihdykään.

Nämä suositukset tietysti perustuvat siihen oletukseen, että olet pitkään kehittänyt ja kehität yhä itseäsi parhaaksi mahdolliseksi puolisoksi. Siksi jätin säännöllisen liikunnan, terveellisen ruokavalion, hyvän hygienian ja muut ilmiselvät asiat mainitsematta.

Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.