Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annetaanko nykyisin kihjalaisastioita? Siis lahjaksi kihloihin menneelle parille?

Vierailija
01.08.2026 |

Kukaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan, että kihlaparille annettaisi yhtään mitään.

Vierailija
2/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko astiahomma on muuttunut. Ei enää kerätä mitään astiasarjoja ja saada sitä samaa sälää joka jumalan lahjaksi rippikoulusta lähtien. Säilytystilaa ei ole eikä tapoihin enää kuulu se, että kutsutaan kotiin lauma jengiä ja tuutataan pöytä täyteen jotain hemmetin Teemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudottaa paketin "vahingossa" lattialle sen saadessaan.

Vierailija
4/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmajätettä.

Vierailija
5/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko astiahomma on muuttunut. Ei enää kerätä mitään astiasarjoja ja saada sitä samaa sälää joka jumalan lahjaksi rippikoulusta lähtien. Säilytystilaa ei ole eikä tapoihin enää kuulu se, että kutsutaan kotiin lauma jengiä ja tuutataan pöytä täyteen jotain hemmetin Teemaa.

Joo. Hyi.

Vierailija
6/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään edes vietetä kihlajaisia, saati että kutsuttaisiin vieraita antamaan astioita tai mitään muitakaan lahjoja.

Vierailija
7/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee rahasta. Minä minä minä, minun jutut, minän teemat, minä minä minä. Minän minä. Onnea kihlaparille nyt kuiteskin!

Vierailija
8/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullutkaan, että kihlaparille annettaisi yhtään mitään.

Ainakin vielä 1980-luvulla Etelä-Pohjanmaalla oli tavallista viettää isoja kihlajaisia, joihin vieraat toivat myös lahjoja. Vieraita oli usein enemmän kuin saman pariskunnan häissä. Muistan olleeni vieraana eräissä kihlajaisissa, joissa kihlapari sai lahjaksi mm. 13 kattilaa.

Vierailija
9/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä päin on tapana juhlia kihlajaisia. Mullakin on astiakaappi jo täynnä, kun olen kolmatta kertaa kihloissa. 

Vierailija
10/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Jas jos harkitset antamista, niin jollet ole aivan varma, että valintasi miellyttää, niin anna vaikka lahjakortti, niin saavat mieleisensä tai voivat käyttää sen, johonkin mieluisampaan/ mahd tarpeellisempaan.

Uskovainen mies

Vierailija
11/11 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Teemajengillä se kuuluu vielä tapoihin koska sadan kilometrin säteellä ei ole ABC:tä kummempaa ravintolaa. Sitten istutaan pöydässä ja ihastellaan emännän palaneita pöperöitä ja sitä kuinka tämä on onnistunut löytämään jopa kaksin kappalein harvinaisia metsänvihreitä Teema-kynttilänjalkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan