Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan, että kyllä hyviä miehiä on jäljellä kaikenikäisissä, mutta millaisia ja mistä niitä löytää?

Vierailija
01.08.2026 |

Olen kolmekymppinen ja ollut jo 7 vuotta sinkkuna pitkän parisuhteen päätettyä. Olen yrittänyt löytää uuden puolison käymällä eri tapahtumissa, nettideiteillä ja ihan vaan juttelemalla ihmisille, mutta ei vaan nappaa. En tavoittele ihmeellistä ulkonäköä tai ammattia, vaan tärkeintä on, että henkilön seurassa on hyvä olla, ja hän haluaa ymmärtää mulle tärkeitä asioita ja päinvastoin.

Aina kun joku hyvä löytyy, niin saan kuulla henkilön olevan varattu. En löydä yhtäkään sinkkua, jonka kanssa ajatukset menisivät yks yhteen. Alan oikeasti uskoa, että yhtään hyvää ei enää ole jäljellä omassa ikäluokassa. On vaan kaikenlaista perässä vedettävää hiihtäjää, jonka seurassa väsyn.

Täälläkin palstalla on sanottu, että kyllä hyviä miehiä löytyy kaikista ikäluokista. Mutta mitä tällä tarkoitetaan, ja mistä heidät löytää? Tunnetko jonkun hyvä kolmekymppisen (tai jotain 25-45 v väliltä) sinkun, ja millainen hän on tai missä hänet voisi tavata?

Vinkkejä kaivataan tositarkoituksella! Itse voin hoitaa puhumisen ja ulospyytämisen, jos vaan toinen osaa jotenkin viestittää, että on vapaa ja kiinnostunut!

Kommentit (485)

Vierailija
481/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, milloin viimeksi kohtasit sellaisen sinkkumiehen, joka herätti kiinnostuksesi? Milloin viimeksi tunsit "perhosia vatsassa" jonkun miehen seurassa?

Ihan naisille vinkkinä sivusta: jos tunnet perhosia vatsassa nähdessäsi miehen (eli vain sen ulkonäön, olemuksen tms perusteella), tuo mies ei todennäköisesti ole vaivan arvoinen. Teillä on aivan umpisurkea intuitio tuossa.

Vierailija
482/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, olisitko valmis muuttamaan miehen perässä vaikkapa maakuntakeskuksiin, kuten Kuopio, Joensuu tai Jyväskylä?

Etsintäalueen laajentaminen saattaisi olla avuksi.

Miksi juuri ap:n pitäisi muuttaa? Voihan mieskin muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei oikein tykkää vastata kysymyksiin. Tarttuu lillukanvarsiin. Seitsemän vuoden "musta aukko". Sen ikäisenä, jolloin pariutuminen olisi ollut helpompaa.

Näetkö itse jotain muutosta johonkin suuntaan? Viestien perusteella ei ainakaan tule ilmi.  Ainoastaan se, että nyt ne hyvät vapaana olevat miehet ovat käyneet harvinaisemmiksi. Kuten ovatkin.

Kaikilla naisilla on joka iässä muutama eri deittipooli. Oman ikäiset, vanhemmat miehet, ja nuoremmat miehet. Usein mätsit löytyvät paremmin nuoremmista ja vanhemmista, sillä vetovoimaa on erilaisuuden vuoksi enemmän. On pientä sukupolvien kuilua, vielä jos on joku kulttuuriero, mutta seksuaalista energiaa ja molemmat ovat yhtä viehättäviä, tällainen on suurinta vetovoimaa.

Naisen ei kannata jahdata oman ikäistä, päin vastoin liitot oman ikäisten miesten kanssa usein ovat kaoottisia ja hajoavat siitä syystä, että vetovoimaa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Luonto ei tue ja vahvista liittoa. Yleensä oman ikäiset miehet itsekin haaveilevat nuoremmista, pehmeämmistä ja heikommista naisista, kuin mitä itse on. Siinä ei ole mitään väärää, eikä siinäkään että nainen etsii yhtä lailla raakaa, rajua, voimakasta vetovoimaa. Jos oman ikäisistä ei sitä löydy, niin se on jossakin muualla. Laajentakaa verkkojanne ja avartakaa mieliänne. Älkää miettikö liikaa älkääkä asettako vaatimuksia kumppanille tyyliin: ikä, asema, hiusten väri. Miettikää tarkasti millaisista luonteenpiirteistä ja sielunlaaduista ihmisissä pidätte. Mitä arvostatte. Mikä on teidän mielestänne upeaa, hienoa ja kaunista, että voitte myös aidosti ihailla aviopuolisoanne. Kun tiedätte nämä, antakaa luonnon hoitaa loput.

Luonto hoitaa asian niin, että kuitenkin kiinnostuu jostain suunnilleen samanikäisestä. Ja ainakin jos toimivan, pysyvän suhteen haluaa, kannattaa keskittyä niihin. Iso ikäero ennustaa eroa hyvin todennäköisesti. Ja eipä sitä edes kiinnostu ihan eri-ikäisestä.

Vierailija
484/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.

Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miesvaltaisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, seinäkiipeily, maastopyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen korjaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi. Sukupuolten tasa-arvo ei toteudu tässä, sillä sinua ei katsota pahalla, jos menet harrastuksiin vain etsimään seuraa.

Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä, OkCupidista tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Ylilauta (erityisesti Deittailu-alalaudan seuranhakulanka), Reddit (joko r/r4r kaikille tai r/foreveralonedating ikisinkuille). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä kuvattomasta profiilista. Löysin itse seuraa Ylilaudan seuranhakulangasta, vaikka en muutoin siellä viihdykään.

Nämä suositukset tietysti perustuvat siihen oletukseen, että olet pitkään kehittänyt ja kehität yhä itseäsi parhaaksi mahdolliseksi puolisoksi. Siksi jätin säännöllisen liikunnan, terveellisen ruokavalion, hyvän hygienian ja muut ilmiselvät asiat mainitsematta.

Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.

Pääosin naiset kyllä löytävät kumppanin, vaikka eivät menisikään metsästysporukoihin tai autoja rassaamaan.

Vierailija
485/485 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää yleisesti se, että hakemalla haetaan kumppania. Ehkä se johtuu siitä, etten ole itse koskaan joutunut ketään hakemaan, vaan teini-iän poikaystävä ja myöhemmin puoliso ovat vain tulleet vastaani ihan arkisissa paikoissa. On vain huomattu toinen toisemme ja siitä se sitten on lähtenyt liikkeelle.

Tuo on se luonnollinen tapa. Sinulla on ollut hyvä itseluottamus, olet antanut asioiden tapahtua ja olet uskaltanut heittäytyä. Vahva yläpeukku.