Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitten Italianmatkalta ja ensimmäinen huomioni oli huonosti pukeutuneiden ylipainoisten tavisten määrä Hesan keskustassa

Vierailija
26.06.2026 |

Tähän ylipaino-ongelmaan pitäisi NYT viimeistään puuttua kovalla kädellä ettei luisuta Amerikan malliin.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä AP takaisin sinne Italiaan. Kukaan ei pyytänyt sinua takaisin tänne arvostelemaan ja solvaamaan ihmisiä.

Noh, noh. Ap:n ainoa tapa kokea itsensä joksikin on haukkua ihmisiä nimettömänä netissä. Samalla hän pääsee kertomaan, että on käynyt ihan Italiassa. Ai, että. Oikee kosmopoliitti. 

Missä tynnyrissä sinä elät, jos kuvittelet jonkun keulivan Italian matkalla?

Sillähän ap juuri keulii. Hyvä, ettei kirjoittanut matkaohjelmaansa saman tien.

-eri-

LOL sinua "-eri-" taitaa TODELLA veetuttaa kun jotkut käy matkoilla muuallakin kuin Visulahdessa ja Särkänniemessä. Takerrut sivuasiaan etkä aloituksen pointtiin. So sad.

Mikä se sinun ongelmasi on? Ap voi matkustaa vaikka Timbuktuun, mutta se ei anna hänelle oikeutta vittuilla muiden pukeutumisesta eikä painosta. Eikä ole sitä oikeutta sinullakaan.

Kai tiesit että tässä kirjoitellaan AIHE VAPAA-osioon. Pukeutuminen, paino ja matkustelu on ihan sallittuja aiheita kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin.

 

Asia erikseen on sitten se, jos huonon itsetunnon omaava lukija loukkaantuu, mutta sehän ei ole APn ongelma lol

Vierailija
142/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisistä puhutte? Tuntemani n. 60-vuotiaat on 60-80-kiloisia, jänteviä ulkoilmaihmisiä. Pukemista määrittää käytännöllisyys, retkeilykampetyyliset, ei mitään liehuvia tmv. 

Joskus arvostellaan kun ei ole naiselliset vaatteet. Mutta tuo ylipaino eikö se ole nuorempien ongelma keskimäärin. 

Liikunta täytyy aloittaa jo nuorena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan malli on ollut meille ihanne niin ulkonäössä kuin politiikassa 

Vierailija
144/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Matkusta vähän enemmän ja käy muuallakin matkakohteissa kuin turistirysissä, niin näet kyllä että ihan samoja "ällöjä" taviksia löytyy joka maasta ja kaupungista.

Jep joka maassa on niitä "karmeita" pullukoitakin.

Vierailija
145/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää että miksi vieläkin lähdette vastailemaan näitä läskitrolleja toistuvasti tehtailevalle.

Vierailija
146/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Itse en erota hollantalaisesta  (pohjois-italilaisesta jossa olen asunut) tai saksalaisesta. Joten onnea taidostasi! 

Lyhyenläntä, tanakka, pyöreäposkinen, hyppyrinenäinen , tatuoitu, tyylitön suomalainen erottuu kivikasvoisista, pitkistä hollantilaisista ja germaanisista kansoista.

T. Hollannissa, Saksassa, Itävallassa, mm. työskennellyt.

Tässä on sukupolviero. Nuorten suomalaismiesten keskipituus ln 181cm, ja useat näistä ovat hoikkia ja pukeutuvat hyvin.

Suomalaiset miehet elää alisteisessa asemassa se näkyy aloholin juomisen määrässä ja ulkonäössä vanhemmiten. Ulkomailla miehelle on tilansa ja eri rooli kuin feministi suomessa. Kyllä se näkyy jos on orja koko ikänsä ja avoimesti vihattu. Niinkuin nyt viimeisin presidentti stubidon suomalaisten miesten moittiminen. Paska maa.

Voiko oman laiskuuden ja juoppouden ulkoistamista pidemmälle viedä? Aikuisella saa ja täytyy olla oma tahto. 

Ei tarvi alistua millekään vaan saa elää aivan yksin ja raittiina jos tahtoo. Ainiin mutta laiskapaska aikuisvauva ei osaa olla itsekseen. Eikä ota vastuuta koska on huono, ja se on vain hänen omaa syytään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko matkallasi viimeinkinpillua siltä turpealta ryssähuoraltasi :), kovasti muokattuja kuvia ja voisit pitää valistuspuheesi prostituutillesi.

Venäjällä varsinkin olen nähnyt TODELLA lihavia naisia.

Vierailija
148/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotuit varmasti bella figura -italialaisten joukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti nuo Euroopan suurkaupunkien asukkaat ovat hoikempia siksi, että heillä tulee lähes päivittäin hyötyliikuntaa kävelystä. Ei käytetä omaa autoa asioilla kulkemiseen, vaan mennään kävellen tai julkisilla. Kaikissa kerrostaloissa ei välttämättä ole hissiä, joten jos oma kämppä on seitsemännessä kerroksessa, tulee aika paljon kapuamista.

 

Suomessa taas pikkukaupungeissa kuljetaan autolla hehtaarimarketista toiseen tarjousten ja ilta-alemättöjen perässä. Jos irtokarkit ovat tarjouksessa, ostetaan niin paljon kuin tarjouksen määrärajoitus sallii. Jostain syystä ei voi ostaa vain 200g, mikä olisi ison tavallisen karkkipussin sisältö. Nuoret taas juovat melkein joka päivä energiajuomia.

Tässä on perää. Täällä näkee ihmsten liikkuvan jalkaisin tai pyörillä paaaaaaljon enemmän kuin Suomessa. Autoja toki on, paljon, mutta Suomessa autolla liikkumisesta on tullut jo sairas tapa. 

 

Täällä ollaan lasten kanssa perheinä puistoissa hämärään asti ja nyt kesällä lapsille on paljon järkättyä ohjelmaa, joten liikkuminen ja ulkona viihtyminen ylipätään lähtee jo lapsesta. 

 

T Kesä Italiassa

Vierailija
150/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on paljon aivan hirveännäköisiä oletettavasti normaalijärkisiä aikuisia ihmisiä. Monet heistä käyttävät aikaansa vauvapalstalla ja kirjottelevat miten ulkonäkö ei vaikuta mihinkään. Jos se ei vaikuttaisi niin tämä ketju ei olisi täynnä vihaisia kommentteja. Mussutatteko samalla irtokarkkeja ja juotte Fun Lightia kuten kunnon suomitantan kuuluu 😉

Nuo s äkkiämmät on kyllä vielä hirveämpiä ja yhtä lihavia mutta ne ei varmaan kirjottele täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen puoliksi italialainen, asunut elämäni aikana yhteensä 17 vuotta siellä. Nykyään taas  Helsingissä.


Jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta ylipaino on täällä oikea ongelma, se on totta.

Kerro minulle, miksi italialaiset ovat yleensä niin tylyjä ja epäkohteliaita? En ole tavannut yhtään italialaista, joka olisi mukava ja kohtelias. Ja olen nähnyt heitä paljon, koska olen töissä koulussa, jossa paljon vaihto-opiskelijoita. Tytöt/naiset melkeinpä pahempia kuin miehet. 

Millä kielellä kommunikoit näiden italialaisten vaihto.oppilaiden kanssa? Minä olen asunut vuosia Italiassa enkä ole samaa mieltä ollenkaan kanssasi. 

Vierailija
152/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin suomalaisia tällä viikolla tuolla ulkona ja tosi moni oli ankeasti ja tylsästi pukeutunut. Kovin rumia vaatteita. Vain kaksi naista oli vähän panostanut ulkonäköönsä. Toisella oli kaunis keltainen mekko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että ylipainolle pitäisi tehdä jotain. Sokeri- ja rasvavero esim. olisi ihan helppoja toteutettavia. Eihän tällaisia karkki- ja sipsihyllyjä ole oikein missään muualla.

Suomalaisena kyllä ihmettelen melkein joka puolella Eurooppaa kaupunkien keskustoissa näkyvää kauppamallia, jossa myydään vain sipsejä ja alkoholia. 'Normaaleja' ruokakauppoja on usein vaikea löytää. Ehkä ne on turisteille tarkoitettu, mutta miksei niissä ole mitään syömiskelpoista?

Vierailija
154/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli katsoit peiliin ja kauhistuit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olisit tullut Italiasta, niin ensimmäinen huomiosi olisi ollut.... jipiii ei enää +40 C pätsiä.

Vierailija
156/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että ylipainolle pitäisi tehdä jotain. Sokeri- ja rasvavero esim. olisi ihan helppoja toteutettavia. Eihän tällaisia karkki- ja sipsihyllyjä ole oikein missään muualla.

Suomalaisena kyllä ihmettelen melkein joka puolella Eurooppaa kaupunkien keskustoissa näkyvää kauppamallia, jossa myydään vain sipsejä ja alkoholia. 'Normaaleja' ruokakauppoja on usein vaikea löytää. Ehkä ne on turisteille tarkoitettu, mutta miksei niissä ole mitään syömiskelpoista?

Ihmiset eivät enää asu keskustoissa. Oikea ruoka myydään näin ollen muualla. Jäljelle jää napostelu ja alkoholi. 

Vierailija
157/157 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että ylipainolle pitäisi tehdä jotain. Sokeri- ja rasvavero esim. olisi ihan helppoja toteutettavia. Eihän tällaisia karkki- ja sipsihyllyjä ole oikein missään muualla.

Suomalaisena kyllä ihmettelen melkein joka puolella Eurooppaa kaupunkien keskustoissa näkyvää kauppamallia, jossa myydään vain sipsejä ja alkoholia. 'Normaaleja' ruokakauppoja on usein vaikea löytää. Ehkä ne on turisteille tarkoitettu, mutta miksei niissä ole mitään syömiskelpoista?

Ihmiset eivät enää asu keskustoissa. Oikea ruoka myydään näin ollen muualla. Jäljelle jää napostelu ja alkoholi. 

Järkevänä suomalaisena minun on silti vaikea ymmärtää. Eikö kukaan halua ostaa mitään syötäväksi kelpaavaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä