Tulin sitten Italianmatkalta ja ensimmäinen huomioni oli huonosti pukeutuneiden ylipainoisten tavisten määrä Hesan keskustassa
Tähän ylipaino-ongelmaan pitäisi NYT viimeistään puuttua kovalla kädellä ettei luisuta Amerikan malliin.
Kommentit (197)
Jos oikeasti olisit tullut Italiasta, niin ensimmäinen huomiosi olisi ollut.... jipiii ei enää +40 C pätsiä.
Totta joo ja ei.
Kun 2 kk kesäreissun jälkeen palaa Suomeen se tuntuu kivan viileältä. N 3-7 päivää, sitten harmaus ja viileys alkaa taas ärsyttämään.
Monen vuoden kokemuksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi oi, ap. Olit viikon Riminin lomalla ja heti Suomeen palatessa huomasit, miten ylipainoisia Suomessa ollaan. Kävitkö kotona vaa’alla?
Italiassa ihmiset ovat hoikkia, kauniita ja hyvin pukeutuneita. Ja heillä on korkeampi varallisuus, mitä suomalaisilla, sekä paremmat käytöstavat. Kyllä se ero on suuri ja sen näkee samantien, ei tarvitse edes viikkoa katella. Kyllä Suomi on loppuun verotettu piilokorruptiojärjesrelmä. Tuppurainenkin nostanut kulukorvauksia verottomana lähes 400 000€ euroa, kyllä nämä rahat on jostain pois.
Italialaisilla hyvät käytöstavat😂😂😂😂😂😂😂 Nyt kyllä vitsin repäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe.
Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.
-ap
Hih, eli tiedät miltä itsekin näytät.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin edes tunikat, mutta kun se selluliittitakamus jätetään näkyviin lyhyellä paidalla.
Pitäisi sakottaa.
Mun mies kysyi juuri eilen miksi aina peitän takamukseni kun muutkin kulkee persus tyrkyllä sen ulkonäöstä ja koosta riippumatta.
Mun mielestä hyvin harva takamus on niin kaunis että näytellä pitäisi. Olen peittänyt itse silloin kun painoin 52kg yhtä hyvin kuin nyt 65 kiloisenakin vaikka oikeasti minulla on ihan ok takamus, pyöreä ja suht kiinteä.
Aivan äärimmäisen kiinnostavaa tietää sun takamuksesta.
Kaian sitten autolla Sveitsistä tunnelin kautta Italiaan. Kun tunnelin suu tuli näkyviin niin liikennesäännöt unohtuivat kuskeilta saman tien. Ekalla tietulliasemalla maksoin käteisellä ja sain rahasta liian vähän takaisin eli kusetus alkoi saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmetyttää että miksi vieläkin lähdette vastailemaan näitä läskitrolleja toistuvasti tehtailevalle.
Muistuttaisin tästä.
Näyteikkunat ovat kesällä petollisen heijastavia..
Suomalaisten rahat lähti Italian asuntoremontteihin. Joten nyt syödään paljon halpoja puuroja ja leipää. Ei ole enää myöskään varaa kunnollisiin kuteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olisit tullut Italiasta, niin ensimmäinen huomiosi olisi ollut.... jipiii ei enää +40 C pätsiä.
Totta joo ja ei.
Kun 2 kk kesäreissun jälkeen palaa Suomeen se tuntuu kivan viileältä. N 3-7 päivää, sitten harmaus ja viileys alkaa taas ärsyttämään.
Monen vuoden kokemuksella
Oon just 3kkn Italian reissulla ja joo, tää kuumuus ja kosteus on aika raskaat, lähinnä kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Tosin oon varma just tosta: Suomeen päästyä kaksi päivää on kivaa ja sitten alkaakin raastava ikävä tänne takas.
Vierailija kirjoitti:
irtokarkit on jatkuvasti tarjouksessa jossain marketissa ja limsaa juodaan joka päivä janoon veden sijasta
Energiajuomia monet juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe.
Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.
-ap
Mutta, nykyäänhän kuka vain voi olla suomalainen. Etnisesti irakilainen, somalialainen, afgaani tms. Mistä siis tunnistat "suomalaisen"? Vai onko se kuitenkin niin että suomalaisuus onkin etninen juttu. Suomalaiset on omaa hablo-ryhmää ja Suomen passia heiluttelevat ma mut vain leikkii "suomalaisuutta" silloin kun se heille on eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Markettien karkkilaarit, sipsisäkit, limulavat ja mättöpakkaukset.
Sellaista paskaa ei syödä Italiassa.
Yksi päivä suorastaan huvitti kun menin kassalle ja tuntui että ne karkkihyllyt ja sipsihyllyt ei lopu ikinä. :'D Onnistuin kyllä ohittamaan ostamatta mitään sieltä. Suomessa on kyllä herkkuhyllyjen määrä omaa luokkaansa.
Totta joo ja ei.
Kun 2 kk kesäreissun jälkeen palaa Suomeen se tuntuu kivan viileältä. N 3-7 päivää, sitten harmaus ja viileys alkaa taas ärsyttämään.
Monen vuoden kokemuksella
Oon just 3kkn Italian reissulla ja joo, tää kuumuus ja kosteus on aika raskaat, lähinnä kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Tosin oon varma just tosta: Suomeen päästyä kaksi päivää on kivaa ja sitten alkaakin raastava ikävä tänne takas.
Olen juuri ollut muutaman viikon "lomalla" Suomessa ja huomenna palaan onneksi takaisin Italiaan. Lämmöstä huolimatta ulkotyöt odottaa, tuttua meille. Joka kesä joku projekti...
Itsellä sama kokemus, tulin eilen kaksi viikkoa kestäneeltä Italian matkalta (junalla eri kaupunkeihin ja kyliin), ja käydessäni tänään Helsingin keskustassa kiinnitin samaan asiaan huomiota. Myös hymyttömyys, sisäänpäinkääntyneisyys ja karkea käytös (kovaan ääneen kiroilu). Italiassa ihmiset olivat iloisia, ystävällisiä, huomaavaisia, kohteliaita ja halukkaita auttamaan. Katsottiin kasvoihin, juteltiin, otettiin kontaktia. Se tuntui hyvältä. Asiakaspalvelutilanteissa oltiin joustavia. Suuri ero oli myös markettien tarjonnassa. Ei ollut karkkihyllyköitä. Tänään kun kävi Postitalon isossa K-marketissa, huomion kiinnittivät useat pitkät karkkihyllyrivit sekä lisäksi täkyiksi asetellut karkkipussipisteet ympäri kauppaa mitä yllättävimmissä kohdissa.
Ap:n kannattaisi sitten keskittyä itse laihduttamaan ja pukeutumaan kauniisti., ettei rumenna suomalaisuudellaan kaupunkikuvaa…
Tuskin.