Suviseurat ovat alkaneet! Mahtavaa!
Kuuntele.
Kesäseuraradio. Taajuudet löytyvät googlettamalla!
Kommentit (236)
Maaliskuussa synnyttää nää tänään alulle pannut .
Panettelua on rumaa teki sen kuka tahansa les tat. Hellari vai ortodoksi . Mutta selviä vääriä oppeja on ollut . HARHAOPPEJA . Itse keksittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että suviseurat olisi jo kielletty lailla.
Sellaista aivopesun määrää on vaikea kuvitella. Vaarallista.
Mutta sinua on varoitettu. Pridekin varoittaa mutta kun tunkee julkisille paikoille, ei jää mahdollisuutta väistää.
Vierailija kirjoitti:
Joka uskonnossa on omat syntinsä .
Sinä puhut uskonnosta. Se kuuluu eri keskusteluun, kuin elävä usko ja siihen liittyvä hengellisyys. Hu, hus.
Kun luet Raamatusta Jeesuksen puheita, huomaat että ei hän tullut uskontoa perustamaan, vaan pelastamaan ihmiset synneistään. Jeesus oli jatkuvasti napit vastakkain nimenomaan uskonnollisten ihmisten kanssa, koska ihminen kavensi uskon ja keskustelusuhteen Jumalan kanssa uskonnoksi, uskonnollisuudeksi, perinnäissäännöiksi ihmisten keksimiksi tavoiksi ja tempuiksi, joilla yritettiin kiillottaa omaa julkisivua ja tekopyhyyttä. Jeesus tuhahti useamman kerran kaikelle sille ja tuli vääntämään rautalankaa siitä, mitä Jumala ihan oikeasti haluaa ja tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.
Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?
Saivartelet.
Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.
Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?
No missä he ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin järveen tänä vuonna tyhjennetään asuntovaunujen ja -autojen vessat?
Hohhoijaa. Muutama tuhansista ei noudata sääntöjä ja kaikki leimataan. Hyväksyt varmaan senkin että Venäjä hyökkää Suomern torjumaan natsismia muutaman suomslaisen uusnatsin takia?
Miksi uskovaisille ei ole tärkeää noudattaa sääntöjä?
Muista toki, että Päivi Räsänenkin sanoi, että kristityn ei tarvitse noudattaa Suomen lakia.
Muslimit ei kysy, eikä joudu oikeuteen selittelemään. Ei ole saman arvoisuutta Suomessa, ei. Pridekin on kuin kusi sukassa. Valtava määrä seksuaalisuudeltaan epätyypillisiä kärvistelee islamin hallitsemissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomitalebaanien kokoontumiset pitäisi kieltää. Aavikon epäjumalat ulos. Suomi suomalaisille.
Eikös "Jumalan" pitänyt rakastaa kaikkia sellaisenaan kuin ovat?
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomitalebaanien kokoontumiset pitäisi kieltää. Aavikon epäjumalat ulos. Suomi suomalaisille.
Eikös "Jumalan" pitänyt rakastaa kaikkia sellaisenaan kuin ovat?
Juuri tuo kristillinen perusajatus että rakastaisi kaikkia sellaisenaan sopii poikkeuksellisen huonosti kristityihin. Mitä ahdaspipoisempi ja kiihkeämpi kristitty, sitä enemmnä hän vihaa toisenlaisia, uskonnottomia, toisuskoisia, ja jopa väärällä tavalla oman uskoisia.
En ole luopunut kristinuskosta mutta kylläkin uskovaisten seurasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa pilata ainoa elämänsä satuolennon perseen nuolemisella! Upeaa!
Kun aivopestynä ei ymmärrä tuota, niin ei ole hätää.
Onko Jumalan tekemä aivopesu kamalaa? Kun aivot on pesty siitä syntisaastasta mitä siellä ennen oli. Kun sitä ennen mietti ja ajatteli rahan keräämistä itselleen, omaisuuden kartuttamista itselleen, vapaata seksiä ja pornoa joka vaivasi ajatuksia joka päivä, kun sitä ruokki mieltään väkivallan katsomisella, nautti ylettömästä alkoholin käytöstä, tupakan poltosta, kaksimielisten vitsien ja juttujen kertomisesta, oman itsensä kehumisessa, oman puolison vähättelemisestä tai useiden kumppaneiden kanssa elämisestä tai jatkuvasta parin vaihtamisesta...
Kun on "aivopesty" tuosta pois parempaan elämään, niin mikä ettei.
Kukaan ei palvo Jumalaa pakotetusti vaan kiitos lähtee juuri siitä, mistä sonnasta ne aivot on todella puhdistettu ajattelemaan parempia asioita.
TÄMÄ HYVÄ ALOITUS JOKO JOUDUTAAN POISTAMAAN TAI SITTEN MODE POISTAA ASIATTOMAT VIESTIT.
RIENAAMISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.
Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?
Saivartelet.
Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.
Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?
Minun mummi tuli ensin mieleen. Nyt jo eläkkeellä. Tosin hänellä on vain 11 lasta.
Sotien jälkeen oli suositus suurperheistä. Ei nyt kyllä ollut ehkäisyäkään hetkeen. Lestatkin on menossa vähälapsisempaan suuntaan lähinnä kai äidin rasituksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Joka uskonnossa on omat syntinsä .
Mikä on Suviseurojen mukanaan tuoma synti?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
PS. joudun postaamaan kommentin uudelleen, koska uskovaiset poistivat sen.
Talkootyötä tehdään paljon, urheilun ja kulttuurin piirissä. Taloyhtiöissä. Kouluissa. Sekä kaikki muu vapaaehtoistyö.
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.
Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?
Saivartelet.
Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.
Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?
En tunne yhtään lestadiolaisia. Oma kommenttini liittyi yleisesti uskovien palkkatyön veronmaksuihin. Ja useimmista etuuksista maksetaan myös veroja, ei toki kaikista.
Emmekö halua tähän maahan mieluummin uusia suomalaisia ja suomen kansalaisia kuin tänne muualta tulevia etuuden käyttäjiä?
Pitää ajella varovasti keskustassa kun tenavia pomppii pilvin pimein vähän joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
Myös muissa hengellisissä suurtapahtumissa on vuosikaudet käytetty vapaaehtoisia ja talkooväkeä. Verorahojako siihen pitäisi käyttää? Eikö ole just hyvä, että ei olla veronmaksajien rahapusseilla, asia josta on viime päivinä paljon puhuttu. Enemmän vain tällaisia tapahtumia talkoilla.
Miksi uskovaiset eivät ole valmiita maksamaan veroja työstä? Suomi ei pysy pystyssä sillä, että kaikki tehdään talkoilla. Miksi uskovaiset eivät tätä ymmärrä?
Saivartelet.
Talkootyöstä ei makseta palkkaa. Uskovaiset maksavat veroja jo palkkatyönsä ansioista ja etuuksistaan, kuten muutkin kansalaiset. Uskovaiset maksavat vielä sen lisäksi Jumalan valtakunnan työhön osansa (rahalahjat, kymmennykset, kolehdit) ja näillä kolehdeilla katetaan näitä tapahtumia. Kuinkahan moni ei-uskova sitoutuu edes pienellä rahapotilla johonkin hyväntekeväisyyteen? Heitäkin toki on.
Näytä minulle yksi 12-lapsisen perheen lestadiolaisäiti, joka käy töissä ja maksaa palkkatulostaan veroja? Ja kerro myös samalla kuinka paljon hän maksaa veroja saamistaan etuuksistaan?
No missä he ovat?
Lestaäidit kasvattaa lapsistaan Suomen laille kuuliaisia, ja uskonsa mukaan työteliäisyyttä suosivia kansalaisia. Missä on muslimiäidit ja missä jamassa on heidän lapsensa?
Tämä ihan ulkopuolisen sanomana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Suviseurat ole se missä kierretään veroja ja kaikki tehdään talkoilla? Ei mikään ihme, että Suomi ei nouse lamasta, kun veroja kierretään viimeiseen asti.
No, suviseurat ei ole niiden työelämää.
Kaikki yleisötapahtumat tehdään enemmän tai vähemmän talkoilla.
En ole käynyt Suviseuroissa, vaan hellareitten juhannuskonffassa ja joskus kansanlähetyksen kesäpäivillä. En ole kuullut että niissä olisi koskaan jokin ulkopuolinen sakki tullut tuomaan omaa häiritsevää sanomaansa. Ehkä syystä, että Suviseurojen taustalla on tiukin näkemys nyt vaikkapa ehkäisyn käytöstä. En tiedä puututaanko siellä muutenkin seksuaalisuusasioihin tiukemmin (vrt. itsetyydytys josta näkemykset vaihtelevat kuka asiaan ottaa kantaa). Tarratoimikuntaan kuuluu liikkeessä mukana olleita, joita saarnat ovat ajaneet ahtaaseen nurkkaan.
Kaikilla suunnilla, jotka pitäytyvät Raamattuun, on kuitenkin varmaan 98% sama linja seksuaalisuudesta ja sen kuulumisesta miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Monet tiukkapipoisimmatkin Raamattusaarnaajat (joita tunnen) eivät kuitenkaan aseta ylimääräisiä taakkoja ihmisten harteille, kuten nyt vaikka pakkoehkäisy, huivin käyttö tms. Eivät ne ole pelastuskysymyksiä tai edes pyhityksen ytimessä. Ja hyvin harva ottaa suoraan kantaa johonkin itsetyydytykseen. Ja ne fiksut, jotka ottavat kantaa ja käsittävät että kyseessä on herkkä asia, joka koskettaa myös kasvavia nuoria, eivät aseta ehdottomia kadottavan synnin taakkaa ihmisten harteille (kuten nyt vaikka katoliset tässä kohtaa tekevät) vaan puuttuvat ihmisen mielen puhtauteen. Mitä ihmisen ajatuksissa/sydämessä on ja ilman pornahtavia mielikuvia itsetyydytys ei ole mikään demoninen kaamea synti, vaan ehkä vain huono tapa, jonka ei ole hyvä päästä hallitsemaan ihmistä.