Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoruus oli pääsääntöisesti kivaa, keski-ikäisyys vähän vähemmän kivaa.

Vierailija
25.06.2026 |

Vanhuus ikä on varmasti yhtä tuskaa ja kärsimystä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia on päinvastoin. Nuorempana ahdisti, masensi ja vitutti. Nykyään ei. m50

Vierailija
2/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka iässä on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Parempi vain nauttia hetkestä kun sitä ikäänsä ei voi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhtä kivaa! Nyt on vaan rutosti enemmän massia. Niinpä luvassa on neljät kesäloma hevifestarit.

M48

Vierailija
4/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus ei ollut kivaa (en kelvannut naisille), keski-ikä ei ole kivaa (en kelpaa naisille).

Vierailija
5/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt 65 ja parasta ikinä! Olen kyllä töissä vielä.

Vierailija
6/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja keski-ikäisenä iloa tuottavat asiat ovat erit. Mutta iloa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kipua ja sairauksia niin mitäs kärsimistä sitä on.

Vierailija
8/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ja keski-ikäisenä iloa tuottavat asiat ovat erit. Mutta iloa on.

Riippuu ihan siitä onko elämässä niitä iloa tuovia asioita vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, nuorempana oli jatkuvaa painetta ulkonäöstä, muiden mielipiteistä ja taloudellisesta pärjäämisestä. Keski-iän kynnyksellä en koe painetta tai stressiä mistään, ja koen olevani onnellisempi kuin koskaan ennen.

Vierailija
10/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaattisen lapsuuden eläneelle elämä paranee vuosien vieriessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut noin. Lapsuus oli ok. Kouluikä ja teini-ikä perseestä koulukiusaamisen takia. Opiskelu yliopistolla oli tosi kivaa kyllä. Sitten semmoista vähän harmaata työelämää ja ruuhkavuosia. Nyt 51-vuotiaana on taas erittäin hyvä aika elämässä. Lapset jo isoja, jaksamista riittää, vanhemmatkaan ei toistaiseksi tarvitse multa apua tai hoivaa, eli jää aikaa itselle ja harrastuksiin. Rahaakin on eri tavalla kuin nuorena, vaikkemme rikkaita olekaan. 

Eläkeiän odotan olevani elämäni parasta aikaa, jos vaan terveyttä riittää. Niin se on ollut mun vanhemmillekin. Ovat matkustelleet paljon, rakentaneet mökin niin että isä itse veistänyt hirret, ovat aloittaneet purjehdusharrastuksen - tekevät kaikkea mukavaa ja rentoa päivät pitkät, vailla työnteon aikatauluja ja vastuita. Ovat nyt 80-vuotiaita, mutta vieläkin hyväkuntoisia ja meneviä. Joten on sitä vähän unelmaa, että jos olisi samanlaiset geenit perinyt, ja voisi nauttia ehkä pitkäänkin terveistä eläkevuosista. Vaikka tuuristakin se toki on paljon kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän