Mitä ihmettä ihmiset selostaa arkaluonteisia asioitaan
Julkisissa paikoissa kovaan ääneen, että kaikki varmasti lähellä olevat kuulevat ne, alkaen osoite, hetu, sairaus kertomukset ym asiat, pahimmat kuuluttaa toistenkin asiat. Olenkin ääneen todennut "itsekseni" että kertokaa toki kaikki muutkin asiat tms. On tajuttu sen jälkeen, että ei kannata noin toimia, kun ehkä se ei ole tarkoitus että ympärillä olevat kuulevat kaiken. Tämä käytös on yleistynyt vuosien mittaan ja paljon. Jotenkin ärsyttää- ei kiinnosta kuulla jossain bussissa jonkun seks elämästä vierestä, ajatelkaa edes joskus mitä ja miten puhutte ihmisten ilmoilla.
Kommentit (27)
Itse käytän aina kuulokkeita ulkona. Ei kiinnosta kuulla ihmisten yksityisasioita vaivaannuttavissa tilanteissa. Itse en luonnollisesti puhu asioistani kuin harkiten.
Vierailija kirjoitti:
Myös luottamukselliset työasiat esim. junassa
No noitakin oon kuullut paljon, työasioista. Ap
Yleensä jos joku terveydenhuollosta soittaa kun olen julkisella paikalla sanon että en voi puhua nyt. Ei tulisi mieleenkään selittää tuollaista julkisessa paikassa.
Joo. Huomannut samaa. Kerran puutuin erään äidin puheeseen kun kiroili ja haukkui oman lapsensa maanrakoon junassa (vttu älä puhu, lopeta kysely, älä valita zaatanan tyhmä vttu tyylistä), sanoin vain että sinäkään et haluisi että sulle noin puhutaan ala-arvoisesti, jäi äiti vain kattomaan suu auki, lopetti kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No noitakin oon kuullut paljon, työasioista. Ap
Kuusi tuntia kuuntelin junassa Oulusta Helsinkiin matkustaessani takana olevaa paria, ikäistäni naista. Tuntui kotoisalta, juttu soljui kuin vettä vaan, muista ihmisistä😳Minusta eivät sanoneet sanaakaan😁Ei minua härinnyt, päinvastoin matka meni rattoisasti. Helsingissä näin naamat.
Valitettavasti tää on totta, itsekin kuullut väkisin toisten ihmisten henk koht asioista, alkaen hetusta vankila-aikaan..
Vierailija kirjoitti:
Joo. Huomannut samaa. Kerran puutuin erään äidin puheeseen kun kiroili ja haukkui oman lapsensa maanrakoon junassa (vttu älä puhu, lopeta kysely, älä valita zaatanan tyhmä vttu tyylistä), sanoin vain että sinäkään et haluisi että sulle noin puhutaan ala-arvoisesti, jäi äiti vain kattomaan suu auki, lopetti kyllä.
Lisääntymisen ei pitäisi olla ihmisoikeus vaan etuoikeus.
Outo ristiriita siinä, että nykyään korostetaan tietoturvaa tms ja se ei toteudu monessakaan tilanteessa, kailotetaan ulkona kaikki mahdolliset asiat, että parhaillaan saat tietää koko henkilön nimen, osoitteen ym...
Minäkin olen monen kailottajan puheeseen kommentoinut että ei tarvitse kokoo elämää kertoa kaikille jotka ynpärillä sen kuulee väkisin.
Tulin bussilla Helsingista Lahteen. Koko matkan, 1, 5 h takanani istuva nuori nainen soitti ystävilleen, monelle. Voi vee miten olin humalassa, petin jarkkoa, mitä nyt sanon kun menen kotiin? Kerronko vai en, jos se jättää.
Kertomus oli aika yksityiskohtainen, rumia sanoja ja alatyylisiä ilmauksia. Ja äänessä ei säästellyt
Kerran bussissa joku isä puhui puhelimeen kovaan ääneen lapsensa ripulitaudista varmaa 30min jollekin, kommentoin ääneen että puhuukohan vielä toiset puoli tuntia baskasta, isä kuuli sen ja lopetti puhelun lyhyeen. Siis mitä helwettiä tyypit oikein ajattelee!?
Vierailija kirjoitti:
Kerran bussissa joku isä puhui puhelimeen kovaan ääneen lapsensa ripulitaudista varmaa 30min jollekin, kommentoin ääneen että puhuukohan vielä toiset puoli tuntia baskasta, isä kuuli sen ja lopetti puhelun lyhyeen. Siis mitä helwettiä tyypit oikein ajattelee!?
Siis mitä ihmettä?! Uskomatonta.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymisen ei pitäisi olla ihmisoikeus vaan etuoikeus.
Tuoksuttele n a t s i juustoista pallihikeä.
Vierailija kirjoitti:
Tulin bussilla Helsingista Lahteen. Koko matkan, 1, 5 h takanani istuva nuori nainen soitti ystävilleen, monelle. Voi vee miten olin humalassa, petin jarkkoa, mitä nyt sanon kun menen kotiin? Kerronko vai en, jos se jättää.
Kertomus oli aika yksityiskohtainen, rumia sanoja ja alatyylisiä ilmauksia. Ja äänessä ei säästellyt
Pöyristyttävää kaikin puolin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Outo ristiriita siinä, että nykyään korostetaan tietoturvaa tms ja se ei toteudu monessakaan tilanteessa, kailotetaan ulkona kaikki mahdolliset asiat, että parhaillaan saat tietää koko henkilön nimen, osoitteen ym...
Kanssaihmiset eivät ole ensisijainen uhka.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän aina kuulokkeita ulkona. Ei kiinnosta kuulla ihmisten yksityisasioita vaivaannuttavissa tilanteissa. Itse en luonnollisesti puhu asioistani kuin harkiten.
Tässä mitalisi 🏅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanssaihmiset eivät ole ensisijainen uhka.
No kukas sitten?
Minä oon aina sanonut, että jos on lääkäri tmv soittanut, että en pysty puhumaan nytten, kun on kysytty miksi, niin olen sanonut että en ala puhumaan terveys asioistani esim junassa.