Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat on upporikas järjestö jonka pelkän sijoitussalkun arvo on kymmeniä miljoonia euroja

https://www.vahtera.blog/post/j%C3%A4rjest%C3%B6jen-verorahojen-k%C3%A4…

Vierailija
102/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat järjestöjen työpaikat eivät todellakaan ole mitään kovapalkkaisia, eikä myöskään suojatyöpaikkoja. 

Onhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Miksi katsot Suomen varakkaimpiin kuuluvan järjestön tarvitsevan vuosittain valtavia avustussummia?

Vierailija
104/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.

Milloin on ollut aika, jolloin Marttaliitolla ei ole ollut palkattuja työntekijöitä? Jo sata vuotta sitten heillä oli esimerkiksi hotelli.

Vierailija
105/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat järjestöjen työpaikat eivät todellakaan ole mitään kovapalkkaisia, eikä myöskään suojatyöpaikkoja. 

Kyllä ovat. Molempia.

T. Tietäjä

Vierailija
106/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kehittää jotain puuroreseptejä kun tj vetää 150000 eur vuodessa.

Riittääkö rahat enää sokeriin ja hiivaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
108/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Miksi katsot Suomen varakkaimpiin kuuluvan järjestön tarvitsevan vuosittain valtavia avustussummia?

Eihän tässä siitä ollut kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Vierailija
110/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naisvihaa!! Järjestöjen johtoporukka on naisvaltaista suurella enemmistöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Vierailija
112/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobbaus, viestintä ja verkostoituminen vaativat henkilöstöä. Marttaliitosta elantonsa tienaa 33 henkilöä. Henkilöstökulut olivat vuonna 2024 noin 1,9 miljoonaa euroa.

 

1900000/33=57575=4800/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Milloin Martat ovat mökistä mökkiin taapertaneet? Tuntuu että täällä nyt esiintyy marttatoiminnan asiantuntijana joku, joka ei tiedä pätkääkään koko yhdistyksestä. 

Vierailija
114/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n pääsihteerin palkka oli SPR:n vuosikertomuksen mukaan palkkioineen yhteensä 198 882,80 euroa vuonna 2023. Vuonna 2022 summa oli 121 025,64 euroa.

Muun johtoryhmän palkkoihin ja palkkioihin käytettiin vuosikertomuksen mukaan vuonna 2023 noin 442 100 euroa.

Tuloslaskelman mukaan SPR:n henkilöstökulut olivat vuonna 2023 yhteensä lähes 51 miljoonaa euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Vierailija
116/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.

Sosiaalityöntekijänä saan vajaan puolet Sosten pääsihteerin palkasta. Ja aivan varmasti teen enemmän käytännön töitä palkkani eteen. 

Vierailija
117/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Martat saavat STEA:lta ainoastaan projektirahoitusta, kohderyhmänä köyhät lapsiperheet. Meinaatko, että näiden pitäisi katsoa netistä, miten rikastuu?

Vierailija
118/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Ehkä SPR menee seuraavaksi marjabisnekseen? Ihmisten hyväksikäyttöä toisessa potenssissa.

Vierailija
119/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Ole hyvä ja anna itse kaikki rahasi SPR:n johdon palkkoihin jos saat siitä paremman mielen itsellesi kuin siitä että autat aidosti hädänalaisia. SPR ei todellakaan jälkimmäistä tee.

Vierailija
120/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Martat saavat STEA:lta ainoastaan projektirahoitusta, kohderyhmänä köyhät lapsiperheet. Meinaatko, että näiden pitäisi katsoa netistä, miten rikastuu?

Mitä konkreettista nämä Martat tekevät köyhien lapsiperheiden eteen Suomessa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän