Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei älkää arvostelko eliittiä jooko

Vierailija
122/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Tyhmiä ja nenästä vedettäviä Suomessa riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.

Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas. 

Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin. 

Marttaliitto oli ensimmäinen avustuksia saanut järjestö jonka taloutta avattiin jossain blogikirjoituksessa olisiko ollut vuosi tai pari sitten josta tämä vyyhti alkoi purkautua. Eli julkinen keskustelu alkoi jo ennen Rydmanin tuloa ministeriksi, mutta saavutti huipun nyt.

 

Heikkilä sai joko vinkin joltain konkarilta tai totesi itse keskustelun kovetessa, että hyvä hetki vaihtaa maisemaa.

Marianne Heikkilä on sen verran ihana ihminen että hänelle kuuluu hyvä palkka teki hän mitä tahansa. Varmasti löytyy töitä myös jatkossa kun lopettaa Marttaliitossa.

Minäkin olen ihana ihminen, mutta kukaan ei ole tarjoamassa 10 000€/kk mun itse keksimälleni järjestölle. 

Miksei minullekin?

Jospa yrittäisit löytää jonkun kotoutuskoulutuksen käyneen. Siellä opetetaan kädestä pitäen, miten perustetaan rekisteröity yhdistys, ja miten sille haetaan rahaa eri instansseista.

Vierailija
124/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.

Milloin on ollut aika, jolloin Marttaliitolla ei ole ollut palkattuja työntekijöitä? Jo sata vuotta sitten heillä oli esimerkiksi hotelli.

Miksi katsot veronmaksajien tehtävän olevan maksaa ökyrikkaan järjestön henkilöstön safareja?

Vierailija
125/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Miksi katsot Suomen varakkaimpiin kuuluvan järjestön tarvitsevan vuosittain valtavia avustussummia?

Eihän tässä siitä ollut kyse.

Voit silti vastata kysymykseen.

Vierailija
126/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Tyhmiä ja nenästä vedettäviä Suomessa riittää. 

Sen tietää etenkin veronmaksajien kukkarolla kyttäävät järjestöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Martat saavat STEA:lta ainoastaan projektirahoitusta, kohderyhmänä köyhät lapsiperheet. Meinaatko, että näiden pitäisi katsoa netistä, miten rikastuu?

Mitä v i t u n väliä tuolla on? Kymmenien miljoonien eurojen sijoitusvaralllisuusko ei nyt riitä projektirahoitukseen?

Vierailija
128/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkin verran ollut eri järjestöjen kanssa tekemisissä. Työntekijät on usein mukavia ihmisiä. Johtajat pahimpia m mitä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat järjestöjen työpaikat eivät todellakaan ole mitään kovapalkkaisia, eikä myöskään suojatyöpaikkoja. 

Hahhah, STEAN johtaja demarisuojatyöpaikkaan nimitetty demari Vertti Kiukas saa +9000 euron kuukausipalkkaa.

Silmään pisti ettei tarkkaan tiedä liksaansa,minä tiedän sentilleen palkkani

Vierailija
130/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lobbaus, viestintä ja verkostoituminen vaativat henkilöstöä. Marttaliitosta elantonsa tienaa 33 henkilöä. Henkilöstökulut olivat vuonna 2024 noin 1,9 miljoonaa euroa.

 

1900000/33=57575=4800/kk

Siis eihän tuo sitä tarkoita, että tuo olisi henkilöstön palkka/nenä. Aika paljon vähemmän on kunkin bruttopalkka, kun kaikki työnantajan kulut huomioidaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono asia. Lisää työttömiä. 

Päinvastoin. Tulee meille veroja maksaville aina halvemmaksi. Ja sitäpaitsi joku tuosta pöhöjärjestöstä voi ryhdistäytyä ja tehdä jotain tuottavaa työtä. 

Aina parempi poistaa vapaamatkustajat kyydistä, muuten ei päästä perille.

Tämä on kyllä hyvä kaikkien näiden nyt työttömyyteen putoavien myötä hyvä muistaa, jos joku yrittää tilanteesta syyllistää: se, että se entinen järjestötyöntekijä jää aamulla kotiinsa nukkumaan on silkkaa säästöä valtiolle ja veronmaksajille! Sama koskee tietysti myös hyvinvointialueilta irtisanottuja, valtion virkamiehiä jne.

Turha tulla sanomaan, että menkööt töihin, kun ei niitä töitä ole. Yritystäkään tähän kysyntälamaan ei kannata perustaa ja uudelleenkouluttautumistakin on vaikeutettu, joten ihan turhaa syyllistyä, ilmiselvästi ei ole tarkoituskaan, että kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä.

Järjestöjen järjestö SOSTE pyysi tälle vuodelle 4,64 miljoonaa euroa valtion stea-avustusta, mutta sai vain 2,8 miljoonaa. Nyt siellä on aloitettu muutosneuvottelut, ja SOSTEn 31 työntekijästä irtisanotaan enintään 29 henkilöä. Toisin sanoen 2,8 miljoonaa riittää vain kahdelle henkilölle.

Vierailija
132/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

Olen samaa mieltä. Jos perussuomalaiset ovat fiksuja, niin he eroavat hallituksesta, mikäli hallitus ajaa Rydmanin päätöksen yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Vierailija
134/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono asia. Lisää työttömiä. 

Päinvastoin. Tulee meille veroja maksaville aina halvemmaksi. Ja sitäpaitsi joku tuosta pöhöjärjestöstä voi ryhdistäytyä ja tehdä jotain tuottavaa työtä. 

Aina parempi poistaa vapaamatkustajat kyydistä, muuten ei päästä perille.

Tämä on kyllä hyvä kaikkien näiden nyt työttömyyteen putoavien myötä hyvä muistaa, jos joku yrittää tilanteesta syyllistää: se, että se entinen järjestötyöntekijä jää aamulla kotiinsa nukkumaan on silkkaa säästöä valtiolle ja veronmaksajille! Sama koskee tietysti myös hyvinvointialueilta irtisanottuja, valtion virkamiehiä jne.

Turha tulla sanomaan, että menkööt töihin, kun ei niitä töitä ole. Yritystäkään tähän kysyntälamaan ei kannata perustaa ja uudelleenkouluttautumistakin on vaikeutettu, joten ihan turhaa syyllistyä, ilmiselvästi ei ole tarkoituskaan, että kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä.

Järjestöjen järjestö SOSTE pyysi tälle vuodelle 4,64 miljoonaa euroa valtion stea-avustusta, mutta sai vain 2,8 miljoonaa. Nyt siellä on aloitettu muutosneuvottelut, ja SOSTEn 31 työntekijästä irtisanotaan enintään 29 henkilöä. Toisin sanoen 2,8 miljoonaa riittää vain kahdelle henkilölle.

Höpö höpö, muutosneuvottelut liittyvät siihen, että ensi vuodelle ei näillä näkymin ole odotettavissa avustusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.

Vierailija
136/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus, tuo Marttaliitto-kommentti oli poistatettu. No, kertoo kaiken siitä että aihe on herkkä ja sitä pitää sensuroida tavallisilta kansalaisilta etteivät nämä tietäisi mistä on kyse. 

No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.

Vierailija
137/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta kiellon päälle, lukekaa ajatuksella:


”No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.”

Vierailija
138/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Ole hyvä ja anna itse kaikki rahasi SPR:n johdon palkkoihin jos saat siitä paremman mielen itsellesi kuin siitä että autat aidosti hädänalaisia. SPR ei todellakaan jälkimmäistä tee.

Tunnen SPR:n vapaaehtoisia. Eivät räkytä ja komentele, kuten sinä. Mieheni on kuukausilahjoittaja.

Vierailija
139/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, että se on kaikki Marttaliiton maksamaa?

Kokopäivätyö martoissa tuon ikäisenä lähes 60 -vuotiaana niin ei siinä ajallisesti ehdi eikä jaksa paljon muualla olemaan ja tienaamaan kymmeniä tuhansia. Toki voit itse puolustella johdon ökypalkkoja miten parhaaksi näet ja miettiä miksei Marttaliitto itse halua kertoa johtajan palkkaa vaikka siitä on ollut viime aikoina paljon puhetta. Vaikka Marttaliitto olisi teoriassa maksanut vain 70 000 eur vuodessa, on siinäkin jo todella paljon.

Wikipedian mukaan Heikkilällä näyttää olleen myös useita hallituspaikkoja. Niistäkin saa ansiotuloa eli kuukausipalkkiota sekä kokouspalkkioita.

Otetaanpa esimerkiksi vaikka Posti. Hallituksen puheenjohtaja saa 4833€:n kuukausipalkkion, ja sen lisäksi jokaisesta kotimaan kokuksesta 1000€ sekä ulkomaan kokouksesta 2000€.

Vierailija
140/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydmanille kyllä pisteet ettei peräänny. Sai asiat nopeasti eteenpäin, kun ei tarttenut mielistellä ketään. 

  

Erittäin hyvät perusteet tukien karsimiselle ja lähtee varmasti oikeista hillotolpista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi