Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Kommentit (331)
Ihanaa että se on juuri nimenomaan Wille Rydman, the vasemmiston kauhu, joka toteuttaa näitä vasemmiston kammoksumia järjestötiukennuksia. 👌 Spot on! Juuri hän, joka saa Sofia Virrankin 💋 (rauha hänen sielulleen, nätti flikka) teettämään lippiksiä ja hesarin vassaritoimittajat pissimään allensa oikeuden edessä. Hauska myös seurata vierestä 🍿 miten Antti Lindtman ja SDP on mennyt jo aivan totaaliseen kilpikonnamoodiin 🐢 He eivät uskalla sanoa juuta, eikä jaata enää mihinkään. Nyt koitetaan olla aivan liikkumatta ja paikallaan, ettei vain galluppien ykkösasema muuttuisi mihinkään suuntaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että se on juuri nimenomaan Wille Rydman, the vasemmiston kauhu, joka toteuttaa näitä vasemmiston kammoksumia järjestötiukennuksia. 👌 Spot on! Juuri hän, joka saa Sofia Virrankin 💋 (rauha hänen sielulleen, nätti flikka) teettämään lippiksiä ja hesarin vassaritoimittajat pissimään allensa oikeuden edessä. Hauska myös seurata vierestä 🍿 miten Antti Lindtman ja SDP on mennyt jo aivan totaaliseen kilpikonnamoodiin 🐢 He eivät uskalla sanoa juuta, eikä jaata enää mihinkään. Nyt koitetaan olla aivan liikkumatta ja paikallaan, ettei vain galluppien ykkösasema muuttuisi mihinkään suuntaan 😂
Asia käsitelleen hallituksen kesken. Ilta-Sanomien mukaan Orpo oli pannut Rydmania perseeseen ja palautti tämän ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Tämä Suomi on sairas. On syntynyt elättien kerros, jolle ei kukaan ole vuosiin voinut mitään. Esimerkiksi miksi joku lähes 3 miljardin euron taseella porskuttava Koneen säätiö ei maksa veroja? Kuten säätiöt eivät. En edes halua katsoa ketkä siinäkin säätiössä nauttii "suuntaviivojen luonnista", jossa mm. rikollisjärjestö Elokapina saa rahoitusta.
On tämä ihme maa!
Pelkästään säätiöissä makaa laiskaa rahaa yli 20 miljardia euroa! Jostain ne on otettu...
Niinno Koneen Säätiön pääoma on Herlineiden sille lahjoittama, Kulttuurirahaston varat ovat peräisin kansalaiskeräyksestä jne. Säätiöt saavat yleishyödyllisyysperusteella veroetuja, koska ne lahjoittavat omaisuutensa tuotoista joka vuosi tieteelle, taiteelle ja/tai kulttuurille.
Säätiöiden omaisuuteen kajoaminen olisi puuttumista yksityisomaisuuden suojaan, eli käytännössä kommunismia. Sitä saa kannattaa, mutta ehdottaisin silti, että ei sotkettaisi säätiöitä tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Marttaliiton palkkakuvioon: suoran esihenkilötyön lisäksi siinä on varmasti otettu huomioon se, että Marttaliitto on n. 1000 järjestön kattojärjestö, joilla on noin 40000 henkilöjäsentä. Eli pääsihteerin työhön kuuluu koko liikkeen suuntaviivojen luominen jne.
Luokoon "suuntaviittojaan" omilla rahoilla. Miksi minun rahoilla? Niillä on jo ennestään miljoonia euroa jemmassa veronmaksajilta kupattua rahaa.
Tämä Suomi on sairas. On syntynyt elättien kerros, jolle ei kukaan ole vuosiin voinut mitään. Esimerkiksi miksi joku lähes 3 miljardin euron taseella porskuttava Koneen säätiö ei maksa veroja? Kuten säätiöt eivät. En edes halua katsoa ketkä siinäkin säätiössä nauttii "suuntaviivojen luonnista", jossa mm. rikollisjärjestö Elokapina saa rahoitusta.
On tämä ihme maa!
Pelkästään säätiöissä makaa laiskaa rahaa yli 20 miljardia euroa! Jostain ne on otettu...
Niinno Koneen Säätiön pääoma on Herlineiden sille lahjoittama, Kulttuurirahaston varat ovat peräisin kansalaiskeräyksestä jne. Säätiöt saavat yleishyödyllisyysperusteella veroetuja, koska ne lahjoittavat omaisuutensa tuotoista joka vuosi tieteelle, taiteelle ja/tai kulttuurille.
Säätiöiden omaisuuteen kajoaminen olisi puuttumista yksityisomaisuuden suojaan, eli käytännössä kommunismia. Sitä saa kannattaa, mutta ehdottaisin silti, että ei sotkettaisi säätiöitä tähän keskusteluun.
Jos säätiön kautta kierrätetään pelkkää julkista rahaa poliittiseen vaikuttamiseen kuten nyt vaikka usein rkp:n "kulttuuri" säätiöillä niin ei tuollaista kannata suojella. Saati että säätiötä ja yhdistystä käytetään yrityksen sijaan yrittämisessä. Ei noita tuollaiseen ole tarkoitettu. Vielä vähemmän yleishyödyllistä verovapautta on tarkoitettu siihen, että miljardiomaisuuden omistava kotiuttaa osinkovoittonsa verovapaasti järjestöön.
Mutta suomessahan riittää kun rupeat vaan huutaman isoon ääneen persua niin kaikki yrityksetkin korjata mitään oikeita ongelmia lakkaa ja sitten kaikki huutaa yhdessä isoon ääneen persua. Ja sitten kähmintä voi jatkua entisellään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että se on juuri nimenomaan Wille Rydman, the vasemmiston kauhu, joka toteuttaa näitä vasemmiston kammoksumia järjestötiukennuksia. 👌 Spot on! Juuri hän, joka saa Sofia Virrankin 💋 (rauha hänen sielulleen, nätti flikka) teettämään lippiksiä ja hesarin vassaritoimittajat pissimään allensa oikeuden edessä. Hauska myös seurata vierestä 🍿 miten Antti Lindtman ja SDP on mennyt jo aivan totaaliseen kilpikonnamoodiin 🐢 He eivät uskalla sanoa juuta, eikä jaata enää mihinkään. Nyt koitetaan olla aivan liikkumatta ja paikallaan, ettei vain galluppien ykkösasema muuttuisi mihinkään suuntaan 😂
Näyttää kokoomus ja RKP kipuilevan eniten kun Rydman koittaa karsia poliittisia palkintovirkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että se on juuri nimenomaan Wille Rydman, the vasemmiston kauhu, joka toteuttaa näitä vasemmiston kammoksumia järjestötiukennuksia. 👌 Spot on! Juuri hän, joka saa Sofia Virrankin 💋 (rauha hänen sielulleen, nätti flikka) teettämään lippiksiä ja hesarin vassaritoimittajat pissimään allensa oikeuden edessä. Hauska myös seurata vierestä 🍿 miten Antti Lindtman ja SDP on mennyt jo aivan totaaliseen kilpikonnamoodiin 🐢 He eivät uskalla sanoa juuta, eikä jaata enää mihinkään. Nyt koitetaan olla aivan liikkumatta ja paikallaan, ettei vain galluppien ykkösasema muuttuisi mihinkään suuntaan 😂
Asia käsitelleen hallituksen kesken. Ilta-Sanomien mukaan Orpo oli pannut Rydmania perseeseen ja palautti tämän ruotuun.
Kukaan sen paremmin mediassa kuin missään muuallakaan ei tunnu tietävän mitä orpo nyt oikeastaan haluaa, mutta medialle riittää että voi kirjoittaa otsikkoon "persut hävisi" ja muuta ei sitten tarvitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että se on juuri nimenomaan Wille Rydman, the vasemmiston kauhu, joka toteuttaa näitä vasemmiston kammoksumia järjestötiukennuksia. 👌 Spot on! Juuri hän, joka saa Sofia Virrankin 💋 (rauha hänen sielulleen, nätti flikka) teettämään lippiksiä ja hesarin vassaritoimittajat pissimään allensa oikeuden edessä. Hauska myös seurata vierestä 🍿 miten Antti Lindtman ja SDP on mennyt jo aivan totaaliseen kilpikonnamoodiin 🐢 He eivät uskalla sanoa juuta, eikä jaata enää mihinkään. Nyt koitetaan olla aivan liikkumatta ja paikallaan, ettei vain galluppien ykkösasema muuttuisi mihinkään suuntaan 😂
Näyttää kokoomus ja RKP kipuilevan eniten kun Rydman koittaa karsia poliittisia palkintovirkoja.
Rkp ei halua omaa järjestökenttäänsä sekoitettavan kun siellähän sitä valtion tukea saavaa "yhteiskunnallista vaikuttamista" harjoittavaa järjestöä riittää. Sama kokoomuksellakin on omat poliittiset pönöttäjänsä jossain järjestöjen suojatöissä ja noiden palkat pitäisi saada maksettua, nih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.
Et selkeästi ole koskaan ollut järjestössä töissä - työ ei todellakaan ole helppoa terveiden aikuisten kanssa tehtävää työtä, vaan nimenomaan paikallisten yhdistysten ihmissuhdeongelmien ja vastaavien ratkomista.
Moni ratkoo aikuisten ongelmia, itselläni maksimipalkka 2300/ kk.
STEA järjestöissä istuu näköjään melkoinen liuta suomenruotsalaisia kovapalkkaisia pomoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
Ehkä STEA:n suojatyöpaikoissa olevat demarit voivat alentaa ökypalkkojaan jotta rahaa riittää ennaltaehkäisevään toimintaan.
Nyt näyttää johtoa kiinnostavan enemmän se oma hillotolppa.
Miksi ei siis valtio ja ministeriö joka sitä rahaa Stean kautta jakaa, puutu sitten itse niihin Stean johtajien palkkoihin, vaan järjestöille menevään rahoitukseen?
Stea on Sosiaali- ja terveysministeriön alla oleva viranomainen, eli kyseessä on 36 valtion palkansaajaa, joiden tehtävänä on käydä läpi kaikki Sosiaali- ja terveysministeriöön tulevat järjestöjen avustushakemukset, sekä tehdä niistä maksuehdotus Sosiaali- ja terveysministerille, joka tekee lopullisen päätöksen asiasta. Oman käsitykseni mukaan valtion rivivirkamiehillä ei ole mitenkään päätä huimaavia palkkoja, mutta voin tietenkin olla väärässäkin.
Sitten asiasta kukkaruukkuun. Oletteko te järjestöavustusten puolustajat edes huomanneet, että teidänkin tt-tukenne, asumistukenne ja yleistukenne suuruus päätetään samassa Sosiaali- ja terveysministeriössä, missä Stea-avustusten suuruus päätetään. Loppupeleissä kumpikin raha on pois ihan samasta pussista, ja voitte itse miettiä, kumpi niistä on tärkeämpi.
VMP! Olisikin niin, että nämä "säästyneet" rahat käytetään köyhyyden vähentämiseen ja ihmisten auttamiseen, mutta sinnehän ne rahat eivät tule menemään vaan niille on aivan muut saajat tiedossa.
Rikkaat järjestöt keräävät valtiolta rahaa joilla maksatetaan johtajien Luxus elämä ja kun tätä ryhdytään karsimaan rupeaa köyhä kansa protestoimaan. Suomi on poikkeuksellisen korruptoitunut maa ja vielä kansa haluaa lisää poliittista korruptiota.