Unettomuus
Heippa
Aattelin kysyä täältä mikä nyt neuvoksi, varaanko ajan lääkärille vai yritänkö itse keksiä ratkaisun. Minulla on ollu nyt puolen vuoden ajan et en saa unta ku vasta 2 tai 3 aikaa yöllä unta ja nukun sen 6-9 tuntia. Nyt pukkasi semmoinen, että en saa enään ollenkaa yöllä nukuttua, en pysty nukahtaa. Tätä on nyt jatkunut 2 vuoro kautta ja alkaa vähän pelottaa et pystynkö enään ikinä nukkumaan, vaikka kroppa on tosi väsynyt ja sumea olo ja tuntuu kuin humalaisella,niin valvon koko yön, viime yönä alkoi päänsärkyä pukkaa ja sumea olo, aamuyöllä pukkasi kauhee pahoinvointi ja oksettava kamalasti. Onks kenellekään ollu samanlaista kokomusta ja miten ootte taas pystyneet nukkumaan?
Kommentit (5)
Kyllä sinä joskus taas nukuttua saat. Koita käydä ulkona ja tee vaikka lumiukko, jos ei muuta, vaikka olisikin huono olo. Raitis talvi-ilma väsyttää kummasti. Toivottavasti et ole sentään töihin menossa, koska se toki kävisi liian raskaaksi psyykkeelle.
Kiitos vastauksesta. Soitin lekuriin ja sieltä pitäs soittaa joku takas tämän päivän aikana. Ihan hirveä ja avuton olo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä joskus taas nukuttua saat. Koita käydä ulkona ja tee vaikka lumiukko, jos ei muuta, vaikka olisikin huono olo. Raitis talvi-ilma väsyttää kummasti. Toivottavasti et ole sentään töihin menossa, koska se toki kävisi liian raskaaksi psyykkeelle.
Ei väsytä jos on kroppa ja mieli jo ylikierroksilla.
Kuulostaa ylikunnon oireita, silloin tulisi levätä.
Mäkin olen sitkeästi käynyt tunnin lenkin heittämässä eri rasitustehoilla vaikka onkin pakkasta ja unettomuus vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Soitin lekuriin ja sieltä pitäs soittaa joku takas tämän päivän aikana. Ihan hirveä ja avuton olo.
Ei kukaan loputtomasti valvo. Ihminen on rakennettu siten että uni tulee aina - ennemmin tai myöhemmin, unta enemmän tai vähemmän.
T. 20 vuotta univaikeuksia
Se unettomuus voi kroonistua. Mene lekuriin mieluiten heti kun sä joko saat toimivat lääkkeet tai sit joudut vaan kokeilemaan ties mitä.
Olin itse hereillä maanantaiaamusta eilisiltaan, no 36 tuntia. Ei siinä kyllä mitenkään järjissään ja voimissaan ole enää.
Unettomuuden hoito on ala-arvosta tässä maassa.
Tosin olen kärsinyt uniongelmista ihan muksusta asti ja se on ilmeisesti vaan pysyvä osa mua, jota tulis sietää. Lääkkeitä on olemassa, mutta niitä ei saa.