Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

Olen samaa mieltä. Jos perussuomalaiset ovat fiksuja, niin he eroavat hallituksesta, mikäli hallitus ajaa Rydmanin päätöksen yli.

Juu! Perussuomalaiset ovat olleet kolme vuotta mukana tekemässä hallituspolitiikkaa, jossa ulkomaalaisia on otettu koko ajan lisää ja köyhimmiltä leikattu. Nyt olisikin hyvä hetki pistää hallitus päreiksi Willen säästölistan takia. Ehkä siihen sumutukseen vielä joku äänestäjä menisi.

Vierailija
142/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lobbaus, viestintä ja verkostoituminen vaativat henkilöstöä. Marttaliitosta elantonsa tienaa 33 henkilöä. Henkilöstökulut olivat vuonna 2024 noin 1,9 miljoonaa euroa.

 

1900000/33=57575=4800/kk

Siis eihän tuo sitä tarkoita, että tuo olisi henkilöstön palkka/nenä. Aika paljon vähemmän on kunkin bruttopalkka, kun kaikki työnantajan kulut huomioidaan.

Kiitos että puolustat johdtomme ökypalkkoja ja kymmenien miljoonien eurojen sijoitussalkkuamme.

T. Martat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Vierailija
144/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.

Milloin on ollut aika, jolloin Marttaliitolla ei ole ollut palkattuja työntekijöitä? Jo sata vuotta sitten heillä oli esimerkiksi hotelli.

Miksi katsot veronmaksajien tehtävän olevan maksaa ökyrikkaan järjestön henkilöstön safareja?

Mitä sekoilet? He pitivät hotellia kerätäkseen varoja, eivät yöpyäkseen siinä itse.

Vierailija
145/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Ole hyvä ja anna itse kaikki rahasi SPR:n johdon palkkoihin jos saat siitä paremman mielen itsellesi kuin siitä että autat aidosti hädänalaisia. SPR ei todellakaan jälkimmäistä tee.

Tunnen SPR:n vapaaehtoisia. Eivät räkytä ja komentele, kuten sinä. Mieheni on kuukausilahjoittaja.

SPR:n vapaaehtoiset keräävät johdolle verorahoja. Siinäpä se.

Vierailija
146/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, että se on kaikki Marttaliiton maksamaa?

Kokopäivätyö martoissa tuon ikäisenä lähes 60 -vuotiaana niin ei siinä ajallisesti ehdi eikä jaksa paljon muualla olemaan ja tienaamaan kymmeniä tuhansia. Toki voit itse puolustella johdon ökypalkkoja miten parhaaksi näet ja miettiä miksei Marttaliitto itse halua kertoa johtajan palkkaa vaikka siitä on ollut viime aikoina paljon puhetta. Vaikka Marttaliitto olisi teoriassa maksanut vain 70 000 eur vuodessa, on siinäkin jo todella paljon.

Wikipedian mukaan Heikkilällä näyttää olleen myös useita hallituspaikkoja. Niistäkin saa ansiotuloa eli kuukausipalkkiota sekä kokouspalkkioita.

Otetaanpa esimerkiksi vaikka Posti. Hallituksen puheenjohtaja saa 4833€:n kuukausipalkkion, ja sen lisäksi jokaisesta kotimaan kokuksesta 1000€ sekä ulkomaan kokouksesta 2000€.

Jep. Jokaisen firman hallitus kokoon katsomatta maksaa itselleen 5000 euroa kokouspalkkioita päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman on presidenttiainesta. Rydman tekee vahvoja päätöksiä. 

On joo. Venäjän - tai Kolumbian.

On oikeasti presidenttiainesta, vaihtaisin Rydmanin heti Venäjän presidentiksi Putinin tilalle.

Vierailija
148/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin myös pitäisi Rydmanninkin työpaikka karsia. Huomenna ei enää ole tulemista töihin!

Vierailija
150/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman on presidenttiainesta. Rydman tekee vahvoja päätöksiä. 

On joo. Venäjän - tai Kolumbian.

On oikeasti presidenttiainesta, vaihtaisin Rydmanin heti Venäjän presidentiksi Putinin tilalle.

Ai kun puuttuu korruptioon? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään tajua, miksi täällä itketään Marttaliiton osakkeista. Luulisi olevan hyvä asia, että yhdistyksellä on varoja ja tuloja. Mutta ilmeisesti marttojen pitäisi antaa pois joka killinki ennen kuin he saisivat ottaa vastaan mitään projektirahoitusta yhteiskunnalta.

Jostain syystä samaa ei vaadita urheilujärjestöiltä.

Vierailija
152/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Milloin Martat ovat mökistä mökkiin taapertaneet? Tuntuu että täällä nyt esiintyy marttatoiminnan asiantuntijana joku, joka ei tiedä pätkääkään koko yhdistyksestä. 

Martta-järjestön on perustanut kaksi hienostonaista 1800-luvulla. Silloin se kulki nimellä "Sivistystä kodeille", ja järjestön tavoite oli tuoda sivistystä rahvaan naisille.

-ohis-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

Olen samaa mieltä. Jos perussuomalaiset ovat fiksuja, niin he eroavat hallituksesta, mikäli hallitus ajaa Rydmanin päätöksen yli.

Juu! Perussuomalaiset ovat olleet kolme vuotta mukana tekemässä hallituspolitiikkaa, jossa ulkomaalaisia on otettu koko ajan lisää ja köyhimmiltä leikattu. Nyt olisikin hyvä hetki pistää hallitus päreiksi Willen säästölistan takia. Ehkä siihen sumutukseen vielä joku äänestäjä menisi.

Jos ostat talon nistien jäljiltä ja viiden tunnin päästä kauppakirjojen kirjoittamisesta ystäväsi tulee käymään, on ymmärrettävää, ettei paikat ole kunnossa. Tämä hallitus on siivonnut edellisen sotkuja ja jos jotain ymmärtää politiikasta, se ei käy hetkessä. Tässä vielä linkki, jossa asia on selitetty paremmin:


Vierailija
154/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Toiminnassa olevia toki kyrsii,  jos tulot notkahtavat ja kokee itsensä turhaksi. Marttaliitto on täysin turha tänä päivänä,  lepopaikka hyvällä liksalla. Tietoa löytää jokainen lukutaitoinen ihan varmasti, ei Marttojen tarvitse mökistä mökkiin taapertaa opastamaan enää ketään. 

Milloin Martat ovat mökistä mökkiin taapertaneet? Tuntuu että täällä nyt esiintyy marttatoiminnan asiantuntijana joku, joka ei tiedä pätkääkään koko yhdistyksestä. 

Martta-järjestön on perustanut kaksi hienostonaista 1800-luvulla. Silloin se kulki nimellä "Sivistystä kodeille", ja järjestön tavoite oli tuoda sivistystä rahvaan naisille.

-ohis-

Aika erikoista kutsua Alli Nissistä hienostonaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

Olen samaa mieltä. Jos perussuomalaiset ovat fiksuja, niin he eroavat hallituksesta, mikäli hallitus ajaa Rydmanin päätöksen yli.

Juu! Perussuomalaiset ovat olleet kolme vuotta mukana tekemässä hallituspolitiikkaa, jossa ulkomaalaisia on otettu koko ajan lisää ja köyhimmiltä leikattu. Nyt olisikin hyvä hetki pistää hallitus päreiksi Willen säästölistan takia. Ehkä siihen sumutukseen vielä joku äänestäjä menisi.

Jos ostat talon nistien jäljiltä ja viiden tunnin päästä kauppakirjojen kirjoittamisesta ystäväsi tulee käymään, on ymmärrettävää, ettei paikat ole kunnossa. Tämä hallitus on siivonnut edellisen sotkuja ja jos jotain ymmärtää politiikasta, se ei käy hetkessä. Tässä vielä linkki, jossa asia on selitetty paremmin:


En avaa mitään törkylinkkejä enkä pidä evästeitä päällä. Joten kerro toki sanallisesti, mitä sinulla on kerrottavana.

Vierailija
156/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martat hääräävät myös Somalimaassa, Malawilla, Etiopiassa ja Sambiassa, lobbaavat veronmaksajien rahaa kehitysyhteistyöhön ja osallistuvat vuosittain Pride-kulkueeseen.

Suomalaisten veroeuroista maksetaan myös kymmenille erilaisille somalijärjestöille tukia. Ajatelkaa, mistä ne edes keksivät nämä kaikki erilaiset järjestöt?

Katsokaa ja ihmetelkää minne meidän veroeuroja on tuhlattu:

Vierailija
157/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on ensimmäinen valtiovarainministeri joka hallituksen muiden ministerien kanssa puuttuu poliittiseen korruptioon ja varastamiseen. Suomalaiset eivät vaan ymmärrä että se mitä he pitävät normaalina on rikollista kansalta varsatamista.

Vierailija
158/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.

Vierailija
159/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Valitettavasti olet väärässä. Olen kokoomuksen äänestäjä, enkä ole koskaan käynyt Venäjällä. Isäni taisteli eturintamalla Venäjää vastaan koko jatkosodan, ja voinet arvata, millaisia mielipiteitä venäläisistä olen kuullut syntymästäni asti. Nämä r-sanalla alkavat tarinat eivät olleet kovinkaan positiivisia venäläisille.

Vierailija
160/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että golffareille riittää veronmaksajien rahaa.

Ei kuulu stean alaisuuteen, joten esitä valituksesi jonnekin muualle 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi