Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.

Vierailija
82/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

SPR vanhastaan on ollut itätrollien hyökkäilyn kohteena tällä palstalla. Ilmeisesti martatkin on nykyään.

Marttaliiton pj saa 15 000 palkaa kuussa, että kehtaa! Enemmän kuin kansanedustaja! Vastuuta muun muassa opettaa perheenäideille ttä joulua ei vietetä komerossa joten on turhaa siivota komeroita ennen joulua.

Lähde tuolle palkkaväitteelle?

Unohdit verotietojen olevan julkisia. 

Vierailija
84/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

Vierailija
85/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Vierailija
86/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa yhteiskunnallista puuhastelua 15000/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.

Sabotoi kieltämättä niin tehokkaasti hallituksen työtä, että varma paikka oppositiossa räksyttämässä.

Näyttää enemmänkin siltä, että hallitus yrittää nyt sabotoida Wille Rydmanin työtä?

No siltä se kieltämättä näyttää. Tainnut sosiaaliministeriltä unohtua, kuka on pääministeri. Vai vieläkö vanhat kiistat harmittaa?

Vierailija
88/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, että se on kaikki Marttaliiton maksamaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein etä vuoikausia hedonista elämää ja palkaa nauttinut, joutava avustuksilla elävä yläporras saa kerätä itse elantonsa. Vasemmistolainen unelma? KattoJärjestö ei perustu mihinkään lakiin ja tarpeeseen, vaan itse keksitty bisnes itselle!

Mitenkähän paljon tuommoisia verorahoilla kustannettuja pöhöttömiä "orkestereita" Suomessa on?

Tässähän on vasta käyty pienen pientä osaa yli 100 000 järjestön kentästä.

Alkaa selvitä, miksi Suomi on suossa. Alle puolet kansasta elättää yli toista puolta. Heistäkin hyvin harva tekee vientityötä, josta Suomi saisi tuloa.

Vientityökin on pelkkää välistävetoa. Oikeasti ainoastaan maanviljelys ja luonnonvara-ala synnyttävät uutta vaurautta.

Se että suomalainen maajussi tarvitsee veronmaksajilta subventiota, että saa sian lihaa myydyksi Kiinaan, ei vaurastuta Suomea.

Vierailija
90/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut,mutta äänestän persuja ensi vaaleissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

SPR vanhastaan on ollut itätrollien hyökkäilyn kohteena tällä palstalla. Ilmeisesti martatkin on nykyään.

Marttaliiton pj saa 15 000 palkaa kuussa, että kehtaa! Enemmän kuin kansanedustaja! Vastuuta muun muassa opettaa perheenäideille ttä joulua ei vietetä komerossa joten on turhaa siivota komeroita ennen joulua.

Lähde tuolle palkkaväitteelle?

Unohdit verotietojen olevan julkisia. 

Kaltaistesi hyödyllisten idioottien avulla disinformaatio leviää. Tuloja voi saada muualtakin kuin päätoimesta.

Vierailija
92/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein etä vuoikausia hedonista elämää ja palkaa nauttinut, joutava avustuksilla elävä yläporras saa kerätä itse elantonsa. Vasemmistolainen unelma? KattoJärjestö ei perustu mihinkään lakiin ja tarpeeseen, vaan itse keksitty bisnes itselle!

Mitenkähän paljon tuommoisia verorahoilla kustannettuja pöhöttömiä "orkestereita" Suomessa on?

Tässähän on vasta käyty pienen pientä osaa yli 100 000 järjestön kentästä.

Alkaa selvitä, miksi Suomi on suossa. Alle puolet kansasta elättää yli toista puolta. Heistäkin hyvin harva tekee vientityötä, josta Suomi saisi tuloa.

Vientityökin on pelkkää välistävetoa. Oikeasti ainoastaan maanviljelys ja luonnonvara-ala synnyttävät uutta vaurautta.

Se että suomalainen maajussi tarvitsee veronmaksajilta subventiota, että saa sian lihaa myydyksi Kiinaan, ei vaurastuta Suomea.

Sinun urputuksesi ei sitä ainakaan tee. Menisit vaikka johonkin järjestöön, jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin haukkua oikeiden töiden tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, että se on kaikki Marttaliiton maksamaa?

Kokopäivätyö martoissa tuon ikäisenä lähes 60 -vuotiaana niin ei siinä ajallisesti ehdi eikä jaksa paljon muualla olemaan ja tienaamaan kymmeniä tuhansia. Toki voit itse puolustella johdon ökypalkkoja miten parhaaksi näet ja miettiä miksei Marttaliitto itse halua kertoa johtajan palkkaa vaikka siitä on ollut viime aikoina paljon puhetta. Vaikka Marttaliitto olisi teoriassa maksanut vain 70 000 eur vuodessa, on siinäkin jo todella paljon.

Vierailija
94/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tarinaa Marttojen toiminnasta, mm. Keskustan Anu Vehviläiseltä ostettiin konsultointia jne

https://www.verovartija.fi/2807225_totuus-martoista

Vierailija
96/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat järjestöjen työpaikat eivät todellakaan ole mitään kovapalkkaisia, eikä myöskään suojatyöpaikkoja. 

Hahhah, STEAN johtaja demarisuojatyöpaikkaan nimitetty demari Vertti Kiukas saa +9000 euron kuukausipalkkaa.

Nyt menee terminologia sekaisin. 

STEA on sosiaali- ja terveysministeriön alla toimiva valtionapuviranomainen, joka käsittelee valtionavustusanomuksia, ja tekee avustusehdotukset vastuuministerille eli Wille Rydmanille hyväksyttäväksi.

SOSTE taas on yksi järjestöjen järjestö, jonka tehtävänä on lobata poliitikkoja ja, jonka sosiaali- ja terveysministeriöstä saama avustus saattaa tulevaisuudessa pienentyä tai loppua kokonaan. SOSTEn pääsihteeri on Vertti Kiukas.

Vierailija
97/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, että se on kaikki Marttaliiton maksamaa?

Kokopäivätyö martoissa tuon ikäisenä lähes 60 -vuotiaana niin ei siinä ajallisesti ehdi eikä jaksa paljon muualla olemaan ja tienaamaan kymmeniä tuhansia. Toki voit itse puolustella johdon ökypalkkoja miten parhaaksi näet ja miettiä miksei Marttaliitto itse halua kertoa johtajan palkkaa vaikka siitä on ollut viime aikoina paljon puhetta. Vaikka Marttaliitto olisi teoriassa maksanut vain 70 000 eur vuodessa, on siinäkin jo todella paljon.

Kannattaako inttää, jos on selkeästi alakynnessä? Hänellä näyttää olevan kummasti jaksamista monenlaisiin luottamus- ja hallitustehtäviin. Sieltäkin maksetaan ansiotuloa, vaikka epäilemättä sinulla ei ole tästäkään elämänalueesta kokemusta.

Vierailija
98/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi mennyt joillekin läpi tämä lobbaus suojatyöpaikoista. Monet järjestöt tekevät todella tärkeää työtä, jota ei ole julkisella sektorilla. Muistakaa sekin, että jos kaikki avustukset lopetetaan, se tietää sitten myös työntekijöiden työttömyyden lisääntymistä. 

Ei kaikkia avustuksia lopeteta, vaan avustukset halutaan lopettaa järjestöjen järjestöiltä.

Vierailija
99/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan syöpä tämä 3s sektori.

Vierailija
100/178 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse woke-Marttoja enää, kuten sotien jälkeen. Meillä on netissä reseptit ja kokkausohjeet, ja sieltä löytää sienestykset ja marjojen säilömiset.

Kyllä Marttoja edelleen tarvitaan, tunnen monia toiminnassa mukana olevia. Miksi näet lainkuuliaiset, ahkerat, pääosin vanhemmat naiset vihollisinasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän