Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.
Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas.
Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin.
Marttaliitto oli ensimmäinen avustuksia saanut järjestö jonka taloutta avattiin jossain blogikirjoituksessa olisiko ollut vuosi tai pari sitten josta tämä vyyhti alkoi purkautua. Eli julkinen keskustelu alkoi jo ennen Rydmanin tuloa ministeriksi, mutta saavutti huipun nyt.
Heikkilä sai joko vinkin joltain konkarilta tai totesi itse keskustelun kovetessa, että hyvä hetki vaihtaa maisemaa.
Marianne Heikkilä on sen verran ihana ihminen että hänelle kuuluu hyvä palkka teki hän mitä tahansa. Varmasti löytyy töitä myös jatkossa kun lopettaa Marttaliitossa.
Minäkin olen ihana ihminen, mutta kukaan ei ole tarjoamassa 10 000€/kk mun itse keksimälleni järjestölle.
Miksei minullekin?
Vierailija kirjoitti:
Huono asia. Lisää työttömiä.
Päinvastoin. Tulee meille veroja maksaville aina halvemmaksi. Ja sitäpaitsi joku tuosta pöhöjärjestöstä voi ryhdistäytyä ja tehdä jotain tuottavaa työtä.
Aina parempi poistaa vapaamatkustajat kyydistä, muuten ei päästä perille.
jonnet ei muista 30 vuotta sitten
Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.
tuo 15000 on sivukuluineen 30000 eur/kk
Poliitikkojen ja puolueiden suojatyöpaikkoja ovat kattojärjestöt. Joutaa mennä.
Kyllä järjestöt osaavat itsekin hoitaa asioitaan ja olla yhteydessä valtion virastoihin ja muihin tahoihin.
Ei siihen tarvita kattojärjestöä.
Ja jos tarvitaan kattojärjestöä - järjestöt maksanevat itse liittymismaksuilla sen toiminnan- eivät veronmaksajat eli valtio.
Ainoa järjestö - ilneisesti Rydmanin omatunto kolisee - jonka avustus kaksinkertaistuu on lastensuojelu järjestö Setämiesten uhrit ry.
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi mennyt joillekin läpi tämä lobbaus suojatyöpaikoista. Monet järjestöt tekevät todella tärkeää työtä, jota ei ole julkisella sektorilla. Muistakaa sekin, että jos kaikki avustukset lopetetaan, se tietää sitten myös työntekijöiden työttömyyden lisääntymistä.
Annetaan järjestöille tukea vain sen verran, että sillä saa maksettua kokopäivätoimisen toiminnanjohtajan palkan, maksimi 3000 euroa kuukaudessa. Sillä rahalla saa vaikka kuinka pätevän ihmisen, jolla on kutsumus tehdä hyvää. Lisäksi ehtona on, että toiminnanjohtaja pystyy hankkimaan vapaaehtoisia tarpeeksi toiminnan pyörittämiseen.
aika koomista marttaliiton johtaja tienaa enemmän kuin pääministeri
Vierailija kirjoitti:
Huono asia. Lisää työttömiä.
Hei, sinä olet keksinyt uniikin keinon poistaa työttömyyden. Palkataan kaikki valtion rahoilla järjestöihin töihin.
hauskasti jätti heti pestin 16 vuoden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Wille Rydmanista tulee ensi vaalien äänikuningas, se on varma.
Äänestän Rydmania, se on varmaa! Hyvä kun joku uskaltaa sohaista siipeiliden muurahaispesää. Yhteiskunnan on tehtävä auttamistyö, ei veronmaksajien varoilla elävät epämääräiset järjestöt, jotka eivät ole vastuussa kenellekään.
Järjestöissä enemmän henkilökuntaa mitä avunsaajia.
Vierailija kirjoitti:
Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.
Marttaliitosta tulee hyviä ruokavinkkejä. Mm.
miten keität perunoita niin että ne ovat kauttaaltaan kypsiä.
Martat mukana Pridessa
Marttaliitto on tänä vuonna kymmenettä kertaa mukana Helsinki Pride -kulkueessa. Tervetuloa juhlimaan yhdenvertaisuutta kanssamme!
Martoille kaikki ovat yhdenvertaisia ja Martoissa kaikki ovat yhdenvertaisia. Marttailu kuuluu kaikille riippumatta iästä, taustasta, sukupuolesta, ja seksuaalisesta suuntautumisesta. Edistämme kaikenlaisten perheiden ja kotien hyvää ja kestävää arkea.
Helsinki Pride -kulkue 27.6.2026
Kutsumme kaikki martat ja martanmieliset liittymään joukkoomme yksin tai yhdessä ystävien ja läheisten kanssa marssimaan Helsinki Pride -kulkueeseen. Kohdataan toisemme kesän iloisimmassa tapahtumassa ja puetaan yllemme marttamekot, -teepaidat tai -huivit. Lisätään vielä paljon glitteriä ja sateenkaaren värejä.
Tänä vuonna emme järjestä omia etkoja. Marssimme yhdessä muiden naisjärjestöjen kanssa Naisjärjestöblokissa. Kohtaamme Senaatintorilla alkaen kello 11.30. Kulkue lähtee liikkeelle kello 12. Päivitämme tälle sivulle ja facebook-tapahtumaan, kun saamme tietää blokkimme numeron eli tarkan paikan kulkueessa. Marttaliitolla ei ole omaa tapahtumapistettä Kaivopuistossa. Nauti puiston tunnelmasta yksin tai yhdessä ystävien kanssa kulkueen saapumisen jälkeen.
=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono asia. Lisää työttömiä.
Päinvastoin. Tulee meille veroja maksaville aina halvemmaksi. Ja sitäpaitsi joku tuosta pöhöjärjestöstä voi ryhdistäytyä ja tehdä jotain tuottavaa työtä.
Aina parempi poistaa vapaamatkustajat kyydistä, muuten ei päästä perille.
Tämä on kyllä hyvä kaikkien näiden nyt työttömyyteen putoavien myötä hyvä muistaa, jos joku yrittää tilanteesta syyllistää: se, että se entinen järjestötyöntekijä jää aamulla kotiinsa nukkumaan on silkkaa säästöä valtiolle ja veronmaksajille! Sama koskee tietysti myös hyvinvointialueilta irtisanottuja, valtion virkamiehiä jne.
Turha tulla sanomaan, että menkööt töihin, kun ei niitä töitä ole. Yritystäkään tähän kysyntälamaan ei kannata perustaa ja uudelleenkouluttautumistakin on vaikeutettu, joten ihan turhaa syyllistyä, ilmiselvästi ei ole tarkoituskaan, että kaikki kynnelle kykenevät kävisivät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein etä vuoikausia hedonista elämää ja palkaa nauttinut, joutava avustuksilla elävä yläporras saa kerätä itse elantonsa. Vasemmistolainen unelma? KattoJärjestö ei perustu mihinkään lakiin ja tarpeeseen, vaan itse keksitty bisnes itselle!
Mitenkähän paljon tuommoisia verorahoilla kustannettuja pöhöttömiä "orkestereita" Suomessa on?
Tässähän on vasta käyty pienen pientä osaa yli 100 000 järjestön kentästä.
Alkaa selvitä, miksi Suomi on suossa. Alle puolet kansasta elättää yli toista puolta. Heistäkin hyvin harva tekee vientityötä, josta Suomi saisi tuloa.
Vientityökin on pelkkää välistävetoa. Oikeasti ainoastaan maanviljelys ja luonnonvara-ala synnyttävät uutta vaurautta.
Vierailija kirjoitti:
Rahahanojen auki pysymiseksi Martat ovat lähteneet toteuttamaan YK:n kestävän kehityksen toimenpideohjelmaa Agenda 2030. Marttojen ohjelmassa on myös sosiaalinen vastuullisuus, jolla edistetään kotien ja perheiden toimivaa arkea. Martoille tärkeää ovat myös ilmastoteot, köyhyyden ja nälän poistaminen, sukupuolten tasa-arvo, vastuullinen kulutus ja eriarvoisuuden vähentäminen. Kumpikohan on kopioinut hyvien asioiden listan: Orpon hallitus vai Marttaliitto.
Mitäpä tähän sanoisi, etteivät martat pahoita mieltään. Sanonpa, että ei martoilta ainakaan uskallusta ja rohkeutta puutu. Nelisenkymmentä Marttaliiton työntekijää muun työnsä ohella pelastavat afrikkalaiset naiset, köyhät ja vammaiset. Siihen eivät ole pystyneet Suomen Lähetysseura, Suomen valtion jokavuotiset miljardiavut, eikä EU. SPR:stä ja Suomen YK-Liitosta puhumattakaan. Suomi on ollut Afrikassa yli 150 vuotta eikä edes moniavioisuutta ole saatu poistettua. Ja kaikki ehkäisy- ja perheneuvonta on johtanut väestöräjähdykseen Afrikassa.
Onko Martat politisoitunut?
Martat tekee pitkäjänteistä lobbaamista lainsäädäntöön vaikuttamiseksi. Martat ovat mukana lukuisissa työryhmissä, sidosryhmissä ja ministeriöiden valmisteluissa. Viime vuonna lobattiin erityisesti järjestöjen rahoituksen säilyttämisen puolesta. Martat onnistuivatkin hyvin, koska sen STEA-avustuksia nostettiin vuodelle 2025.
Martat on politisoitunut tai ainakin se osaa taitavasti hyväksikäyttää poliitikkoja. Martat käytti viime vuonna viestintään 1,2 miljoonaa euroa eli melkein neljäsosan käytettävissä olleista rahoista.
Järjestön pääsihteeri on Marianne Heikkilä, joka on Suomen ensimmäisiä naispappeja. Iltalehden verokoneen mukaan hänen ansiotulonsa 2023 oli 150.000 euroa.
Marttojen hallituksen puheenjohtaja on meppi Sirpa Pietikäinen, kokoomuksen valepuvussa kulkeva vihervasemmistolainen.
Onneksi Pietikäisen kausi päättyi jo, ja uudeksi puheenjohtajaksi valittiin 26-vuotias keskustalainen eduskunta-avustaja. Toivottavasti woketus vähän vähenee uuden puheenjohtajan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet parhaiten ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.
SPR vanhastaan on ollut itätrollien hyökkäilyn kohteena tällä palstalla. Ilmeisesti martatkin on nykyään.
Marttaliiton pj saa 15 000 palkaa kuussa, että kehtaa! Enemmän kuin kansanedustaja! Vastuuta muun muassa opettaa perheenäideille ttä joulua ei vietetä komerossa joten on turhaa siivota komeroita ennen joulua.
Lähde tuolle palkkaväitteelle?
Huono asia. Lisää työttömiä.