Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

SPR vanhastaan on ollut itätrollien hyökkäilyn kohteena tällä palstalla. Ilmeisesti martatkin on nykyään.

Vierailija
42/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toimii lähes 9 000 sosiaali- ja terveysalan järjestöä  
Maailmassa ei ole edes noin montaa sairautta tai kehitysvammaa!

Mikä on ratkaisusi? Haluatko kieltää Punkalaitumen syöpäpotilaita kokoontumasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein etä vuoikausia hedonista elämää ja palkaa nauttinut, joutava avustuksilla elävä yläporras saa kerätä itse elantonsa. Vasemmistolainen unelma? KattoJärjestö ei perustu mihinkään lakiin ja tarpeeseen, vaan itse keksitty bisnes itselle!

Mitenkähän paljon tuommoisia verorahoilla kustannettuja pöhöttömiä "orkestereita" Suomessa on?

Tässähän on vasta käyty pienen pientä osaa yli 100 000 järjestön kentästä.

Vierailija
44/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta potkut tuollaisesta suojapaikasta on oikein. Ihmisten on tehtävä tuottavaa työtä ja tuossahan on mahdollisuus, että joku löytää jopa oikean työpaikat tai perustaa yrityksen, joka olisi kerrassaan mainiota.

Vierailija
45/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.

Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas. 

Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin. 

Marttaliitto oli ensimmäinen avustuksia saanut järjestö jonka taloutta avattiin jossain blogikirjoituksessa olisiko ollut vuosi tai pari sitten josta tämä vyyhti alkoi purkautua. Eli julkinen keskustelu alkoi jo ennen Rydmanin tuloa ministeriksi, mutta saavutti huipun nyt.

 

Heikkilä sai joko vinkin joltain konkarilta tai totesi itse keskustelun kovetessa, että hyvä hetki vaihtaa maisemaa.

Vierailija
46/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta potkut tuollaisesta suojapaikasta on oikein. Ihmisten on tehtävä tuottavaa työtä ja tuossahan on mahdollisuus, että joku löytää jopa oikean työpaikat tai perustaa yrityksen, joka olisi kerrassaan mainiota.

Verorahoilla maksettu huippupalkkoja. TT-tuki tulee meille veronmaksajille halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

SPR vanhastaan on ollut itätrollien hyökkäilyn kohteena tällä palstalla. Ilmeisesti martatkin on nykyään.

Heti löytyi syitä miksi haluat vaientaa puheet,

Järjestöpomo kavalsi yli 100 000 euroa

https://yle.fi/a/74-20008876

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009213228.html

https://yle.fi/a/3-5645223

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/2cd16070-9274-4865-96c9-09dfe6e1ed…

Vierailija
48/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Martta-liiton puheenjohtajan kuukausipalkka on 15 000! Sosten pääsihteerin 9000. Aika kovin palkkoja vaikka ei ole sen kummempaa tulosvastuuta! Ja helppo, sisäsiisti työ terveiden aikuisten kanssa.

Tuo Kiukas on lisäksi KELAn ja Veikkauksen hallintoneuvoston jäsen, yhteensä 40 donaa kokouspalkkoita vuodessa tuon sadan tonnin palkkansa lisukkeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tulosvastuu on muistaa törsätä koko tuki vuoden aikana ja lähettää hakemus uudesta.

Joo, tää on tullut ihan kunnallisella todettua, vuoden viimeiset kuukaudet hirveällä kiireellä kaikki raha palamaan muuten saattaa määrärahat pienentyä jos ei kaikkea käytä.

Vierailija
50/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Folkhälsan - sekin saa tukia vaikka sen omaisuuden arvo on noin miljardi (kiinteistöjä ja osakkeita). Marttaliitto on siihen verrattuna pikkutekijä. Lisäksi se tuottaa käytännössä ekstrapalveluja tietylle kieliryhmälle (asumista, kuntoutusta jne), vaikka kunnat tuottaa näitä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa toimii lähes 9 000 sosiaali- ja terveysalan järjestöä  
Maailmassa ei ole edes noin montaa sairautta tai kehitysvammaa!

Mikä on ratkaisusi? Haluatko kieltää Punkalaitumen syöpäpotilaita kokoontumasta?

Saavat kokoontua. Mutta miksi meidän pitää siitä kokoontumisesta maksaa kymmenille eri järjestöille , niiden kattojärjestöille, pomoille. Autot, puhelimet, matkat ym. 

Miksi? 

Miksi?

Miksi?

Vierailija
52/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kun tulin Marttaliittoon 2010, käynnistimme yhdessä jäsenten ja henkilökunnan kanssa monialaiset ja strategiset uudistukset yhteiskunnallisen vaikuttavuutemme, näkyvyytemme ja jäsentemme osallisuuden lisäämiseksi. Olemme rakentaneet yhdessä kotien kestävää arkea ja osallisuutta sekä vahvistaneet yhteiskunnan kokonaisturvallisuutta. Sekä järjestöt että ihmiset tarvitsevat säännöllisesti uusia tuulia kehittyäkseen. Nyt on uuden vaiheen ja uudistumisen aika”, sanoo pääsihteeri Marianne Heikkilä.

Marttaliiton hallitus kiittää lähtevää pääsihteeriä erityisesti järjestön modernisoinnista sekä näkyvyyden ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden kasvattamisesta.


”Hän teki yli satavuotiaasta kotitalousneuvontajärjestöstä dynaamisen, uskottavan ja valtakunnallisesti merkittävän asiantuntijan, jonka ääntä kuunnellaan niin kodeissa kuin valtioneuvostossa”, sanoo Marttaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Pietikäinen.
Pääsihteeri Marianne Heikkilä ja Marttaliiton hallitus ovat sopineet johtajavaihdoksesta, joka toteutuu suunnitelmallisesti.

Pääsihteerin tehtäviä hoitaa kansalaistoiminnan johtaja Reija Salovaara siihen asti, kun seuraaja on valittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

STEA-avustuksilla rahoitetuissa toiminnoissa on palkkakattto n. 6000 € /kk jos oikein muistan. Vain noin 2  % saa tuon tasoista palkkaa.

Niin siis se palkkakatto on Rydmanin ja ministeriönsä ajama ja jota aletaan soveltaa vuodesta 2027 alkaen. Ennen sitä rajana oli vain oma röyhkeys kuten pomojen palkat osoittavat.

Vierailija
54/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että säästetään rahaa turhasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

09.04.2026

Martoissa on käynnissä mittava uudistusprosessi, joka pohtii Marttaliiton sekä sen piirijärjestöjen ja paikallisyhdistysten tulevaisuutta.

Uudistuksilla vastataan ulkoisiin haasteisiin kuten rahoituksen muutoksiin. Tarkoitus on luoda vakautta tulevaan, vähentää päällekkäisyyksiä ja tehdä asioita enemmän yhdessä. Näin turvataan marttatoiminnan jatkuvuus ja elinvoima. Paikallinen kansalaistoiminta ja kotitalousneuvonta säilyvät toiminnan ytimessä.

Vierailija
56/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis vuosikertomuksessa kerrottu pääsihteerin palkkasumma, vai leikitäänkö täällä jälleen kerran neitietsivää vetämällä yhtäläisyysmerkit palkan ja verotustietojen välillä?

Mistä lähtien vuosikertomuksessa paljastetaan henkilöstön palkat????

Aivan, eli disinformaatiota täällä jaetaan taas vaihteeksi. 

"Voit selvittää tarkat palkkatiedot ja mahdolliset luontoisedut järjestön vuosikertomuksesta.

Toimintakertomus ja tilinpäätös: Lakisääteiset tiedot johdon palkoista ja palkkioista löytyvät yleensä vuosikertomuksen yhteydestä tilinpäätöksen liitetiedoista.

Palkitsemisraportti: Suuremmissa organisaatioissa julkaistaan erillinen palkitsemisselvitys siitä, miten johtoa on kannustettu (esim. tulospalkkiot).

Avoimuus vaihtelee järjestötyypin mukaan. Yhdistyksiltä vaaditaan vähemmän läpinäkyvyyttä kuin säätiöiltä tai julkista rahoitusta saavilta järjestöiltä."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html

Vierailija
57/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvaihdos Marttojen johdossa – tunnettu keulakuva Marianne Heikkilä pois

Marianne Heikkilä ehti johtaa Marttoja 16 vuotta.

Pietikäisen mukaan Heikkilän nopeaan lähtöön ei liity dramatiikkaa.

– Missään nimessä häntä ei ole irtisanottu eikä hän ole saanut potkuja. Tämä on yhdessä keskusteltu ja yhdessä sovittu.

Vierailija
58/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois omavaraisilta yhdistyksiltä!!

Vierailija
59/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein etä vuoikausia hedonista elämää ja palkaa nauttinut, joutava avustuksilla elävä yläporras saa kerätä itse elantonsa. Vasemmistolainen unelma? KattoJärjestö ei perustu mihinkään lakiin ja tarpeeseen, vaan itse keksitty bisnes itselle!

Mitenkähän paljon tuommoisia verorahoilla kustannettuja pöhöttömiä "orkestereita" Suomessa on?

Tässähän on vasta käyty pienen pientä osaa yli 100 000 järjestön kentästä.

Alkaa selvitä, miksi Suomi on suossa. Alle puolet kansasta elättää yli toista puolta. Heistäkin hyvin harva tekee vientityötä, josta Suomi saisi tuloa.

Vierailija
60/127 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Vuodelle 2025 Marttaliitto sai valtiolta avustuksia yhteensä 1,4 miljoonaa euroa.

Haha, koko avustus toimarin palkkaan. Apinaa koijataan taas. 

Heikkilä lopettikin hyvissä ajoin Martta-liitossa, lieneekö saanut vinkin. 

Marttaliitto oli ensimmäinen avustuksia saanut järjestö jonka taloutta avattiin jossain blogikirjoituksessa olisiko ollut vuosi tai pari sitten josta tämä vyyhti alkoi purkautua. Eli julkinen keskustelu alkoi jo ennen Rydmanin tuloa ministeriksi, mutta saavutti huipun nyt.

 

Heikkilä sai joko vinkin joltain konkarilta tai totesi itse keskustelun kovetessa, että hyvä hetki vaihtaa maisemaa.

Marianne Heikkilä on sen verran ihana ihminen että hänelle kuuluu hyvä palkka teki hän mitä tahansa. Varmasti löytyy töitä myös jatkossa kun lopettaa Marttaliitossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän