Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Hyvä vai huono asia?
Kommentit (316)
Paljon on kaikenlaista puuhaa mitä voidaan pitää hyödyllisenä. Kuka päättää kenelle rahaa jaetaan ja millä perusteilla? Käytännössä päätökseen vaikuttaa aika paljon se kuka on vallassa ja minkälaiset kaverisuhteet hänellä on. Tämän takia kaikkeen poliittiseen rahan jakoon tulee suhtautua varauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Mieli, Suomen mielenterveys ry (keskusjärjestö) on saanut tänä vuonna yli 6 miljoonaa euroa avustusta. Sen lisäksi kuudelletoista Mielen paikallisjärjestölle on myönnetty lähes kaikki, mitä he ovat pyytäneet. Ei hyödyllisestä työstä olla karsimassa, vaan entisten poliitikkojen suojatyöpaikoista.
Voi että olet naivi tuon kuvitelmasi kanssa. Kun julkista terveydenhoitoa ollaan karsittu, niin mistähän se karsinta on tehty? Hoitotyöstä tuhansia sitä tekeviä irtsanomalla. Samoin on joka paikassa kun on tarve säästää, niin suorittavan työn tekijät vähenee.
Niin no jos on korruptiojohtamista, niin miksi suorittavan tason työntekijät eivät kysy johtajiltansa, että mihin on rahat menneet viimeiset 15 vuotta? Miksi pomot on ylisuurilla palkoilla nostaneet järjestöjänsä vararikon partaalle? Miksi eivät kysy vastuuta, niiltä ketkä kassan nosti tyhjäksi? Valtiolla on rahat loppu tälläseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
se järjestö on soste, joka ei tee yhtään kohtaava toimintaa tai sairauksien ehkäisyä.
Se rahoitus tulee sostelta (stea) ja nyt sen alaisilta yleishyödyllisiltä järjestöiltä sitä juurikin leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.
Milloin on ollut aika, jolloin Marttaliitolla ei ole ollut palkattuja työntekijöitä? Jo sata vuotta sitten heillä oli esimerkiksi hotelli.
Miksi katsot veronmaksajien tehtävän olevan maksaa ökyrikkaan järjestön henkilöstön safareja?
Mitä sekoilet? He pitivät hotellia kerätäkseen varoja, eivät yöpyäkseen siinä itse.
No siinähän sitä tulosta sitten tulee. Ei tarvitakaan valtion avustuksia. Vai onko liitto ahne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Noista tuloista maksetaan verojakin. Jotkut valittavat sitäkin, ettei Suomessa kannata tienata paljon, koska niin iso osa menee veroihin. Pitäisi katsoa myös sitä, mihin verorahat menevät ja paljonko on nettoansio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttaliitto teki hyvää työtä vuosikymmeniä silloin, kun sillä ei ollut palkattuja ihmisiä töissä. Niin monet muutkin järjestöt. Raha karkottaa järjestöistä kutsumuksesta auttamishaluiset ja tuo tilalle huijarit, jotka käyttävät lahjoituksinkin kerätyt varat suurimmalta osin omiin palkkoihinsa.
Milloin on ollut aika, jolloin Marttaliitolla ei ole ollut palkattuja työntekijöitä? Jo sata vuotta sitten heillä oli esimerkiksi hotelli.
Miksi katsot veronmaksajien tehtävän olevan maksaa ökyrikkaan järjestön henkilöstön safareja?
Mitä sekoilet? He pitivät hotellia kerätäkseen varoja, eivät yöpyäkseen siinä itse.
No siinähän sitä tulosta sitten tulee. Ei tarvitakaan valtion avustuksia. Vai onko liitto ahne?
Pitivät hotellia, eivät pidä enää. Oletko kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Ilmoitetut leikkaukset ovat niin suuria, että ne tulevat väistämättä koskemaan todellisuudessa myös kohtaavaa työtä.
Toisekseen, kriteereissä mainitaan, että tukea ei jatkossa saa toiminta, joka kohdustuu ei-terveysperusteiseen ryhmään. Tämä saattaa sulkea pois naiserityisen työn, yksinhuoltajat, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, ehkä lastensuojeluun liittyvät ym. Toki myös ne maahanmuuttajat, mutta sen nyt tietää jo valmiiksi, että täällä sitä pidetään vain positiivisena asiana, vaikka kotoutumista olisikin oikeasti järkevää tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Noista tuloista maksetaan verojakin. Jotkut valittavat sitäkin, ettei Suomessa kannata tienata paljon, koska niin iso osa menee veroihin. Pitäisi katsoa myös sitä, mihin verorahat menevät ja paljonko on nettoansio.
Siis onko tämä joku vassarien keksimä ikiliikkuja? Sillä verojen maksamisella ei ole mitään merkitystä, koska raha on alunperinkin peräisin veronmaksajilta. On parempi käyttää ne rahat suoraan johonkin hyödylliseen. Raha ei monistu kierrättämällä ja sillä kulutusvaikutuksella on korkeintaan pieni paikallinen merkitys.
Olikohan viisasta siirtää tehtäviä julkiselta sektorilta järjestöille. Kunnillahan on jo valmis organisaatio jolle nuo eurot olisivat tuonee buustia toimintaan. Nyt niistä menee leijonanosa järjestöpomoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Stea-järjestöjen piirissä toimii noin 50000 työntekijää. 2000 vähennys on aika pieni määrä siitä.
Ja tuostakin nousee ihan saatanallinen itku huuto ja hammasten kiristely: ei saa koskea meidän rahoihin!!
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa sinänsä mitään väärää, jos irtisanottavien "työ" on hyödytöntä puuhastelua.
Mutta kun samalla saadaan taas muutama työtön lisää vaikka työttömien määrää pitäisi vähentää.
Ratkaisu ei ole yhteisen rahan syytäminen tyhjäntoimittajille!
Perustakoon vaikka muita työllistävän firman ja ottakoon vastuuta elämästään. Tai sitten vain luodaan edellytyksiä jo olemassaoleville yrityksille työllistää. Esim. yhteisöveron lasku on juuri tällainen toimi ja sitähän vasemmisto vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja.
Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.
Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen?
No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.
Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.
Siis mitä?
Jotkut saavat verotettavat tulonsa kuukausipalkkana, jotkut tuntipalkkana, jotkut urakkapalkkauksena, jotkut saavat palkkansa lisäksi tulospalkkauksia. Joku järjestöjohtaja todennäköisimmin saa palkkansa kuukausipalkkana.
Joten mitä ihmettä oikein yrität nyt selittää?
Olen eri, mutta suosittelen, että tutustut edes verotuksen alkeisiin. Ansiotuloa voi tulla ja usein tuleekin monesta eri lähteestä. Ne voivat olla palkkoja, eläkkeitä, palkkioita, listaamattomien yritysten osinkoja, toiminimiyrittäjän tuloja, apurahoja, kokouspalkkioita, jne.
Esimerkiksi yksityisten apteekkarien tulot näyttävät usein verottajan tilastossa olevan miljoonia, mutta se ei tarkoita apteekkarin palkkaa, vaan apteekkari on toiminimiyrittäjä, ja apteekin kaikki tulot näkyvät apteekkarin ansiotulona.
Niiden tulojen kanssa apteekkiin ostetaan lääkkeitä, remontoidaan tiloja, maksetaan vuokrat, hankitaan laitteita, palkataan henkilökuntaa jne. Todellisuudessa reseptilääkkeiden hinnoittelu on niin säädeltyä, että usein apteekkari itse elää nälkärajalla, ellei perusta erillistä osakeyhtiötä käsikauppalääkkeiden myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
se järjestö on soste, joka ei tee yhtään kohtaava toimintaa tai sairauksien ehkäisyä.
Se rahoitus tulee sostelta (stea) ja nyt sen alaisilta yleishyödyllisiltä järjestöiltä sitä juurikin leikataan.
Vasemmisto taas levittämässä disinformaatiota. Soste ei todellakaan rahoita sen alla olevia järjestöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Mieli, Suomen mielenterveys ry (keskusjärjestö) on saanut tänä vuonna yli 6 miljoonaa euroa avustusta. Sen lisäksi kuudelletoista Mielen paikallisjärjestölle on myönnetty lähes kaikki, mitä he ovat pyytäneet. Ei hyödyllisestä työstä olla karsimassa, vaan entisten poliitikkojen suojatyöpaikoista.
Voi että olet naivi tuon kuvitelmasi kanssa. Kun julkista terveydenhoitoa ollaan karsittu, niin mistähän se karsinta on tehty? Hoitotyöstä tuhansia sitä tekeviä irtsanomalla. Samoin on joka paikassa kun on tarve säästää, niin suorittavan työn tekijät vähenee.
Niin no jos on korruptiojohtamista, niin miksi suorittavan tason työntekijät eivät kysy johtajiltansa, että mihin on rahat menneet viimeiset 15 vuotta? Miksi pomot on ylisuurilla palkoilla nostaneet järjestöjänsä vararikon partaalle? Miksi eivät kysy vastuuta, niiltä ketkä kassan nosti tyhjäksi? Valtiolla on rahat loppu tälläseen.
Kysyisit sinä mielummin, että miksi valtio jakaa aivan käsittämättömiä summia tukia hyvin pärjääville yrityksille jotka ei niitä todellakaan tarvitse. Sitten jaetaan se raha osinkoina ja miljoonien tulospalkkioina isoille johtajille ilman että tavan kansalainen siitä hyötyy pätkän vertaa. Hienompaa on karsia tukia vammais- ja mielterveysjärjestöiltä mikä näkyy suoraan apua tarvitsevien ihmisten arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja.
Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.
Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen?
No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.
Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.
Minun tehtäväni ei ole todistaa olemassaolemattomaksi sinun mielikuvitusmaailmassa vellovia hallituspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Ilmoitetut leikkaukset ovat niin suuria, että ne tulevat väistämättä koskemaan todellisuudessa myös kohtaavaa työtä.
Toisekseen, kriteereissä mainitaan, että tukea ei jatkossa saa toiminta, joka kohdustuu ei-terveysperusteiseen ryhmään. Tämä saattaa sulkea pois naiserityisen työn, yksinhuoltajat, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt, ehkä lastensuojeluun liittyvät ym. Toki myös ne maahanmuuttajat, mutta sen nyt tietää jo valmiiksi, että täällä sitä pidetään vain positiivisena asiana, vaikka kotoutumista olisikin oikeasti järkevää tukea.
Jos ne kerran ovat niin isot, että joka tapauksessa pitää leikata kohtaavasta työstä, niin miksi ihmeessä haluat jakaa niitä vähiä rajoja myös muualle, jolloin kohtaavasta työstä joudutaan leikkaamaan vieläkin enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Mieli, Suomen mielenterveys ry (keskusjärjestö) on saanut tänä vuonna yli 6 miljoonaa euroa avustusta. Sen lisäksi kuudelletoista Mielen paikallisjärjestölle on myönnetty lähes kaikki, mitä he ovat pyytäneet. Ei hyödyllisestä työstä olla karsimassa, vaan entisten poliitikkojen suojatyöpaikoista.
Voi että olet naivi tuon kuvitelmasi kanssa. Kun julkista terveydenhoitoa ollaan karsittu, niin mistähän se karsinta on tehty? Hoitotyöstä tuhansia sitä tekeviä irtsanomalla. Samoin on joka paikassa kun on tarve säästää, niin suorittavan työn tekijät vähenee.
Niin no jos on korruptiojohtamista, niin miksi suorittavan tason työntekijät eivät kysy johtajiltansa, että mihin on rahat menneet viimeiset 15 vuotta? Miksi pomot on ylisuurilla palkoilla nostaneet järjestöjänsä vararikon partaalle? Miksi eivät kysy vastuuta, niiltä ketkä kassan nosti tyhjäksi? Valtiolla on rahat loppu tälläseen.
Kysyisit sinä mielummin, että miksi valtio jakaa aivan käsittämättömiä summia tukia hyvin pärjääville yrityksille jotka ei niitä todellakaan tarvitse. Sitten jaetaan se raha osinkoina ja miljoonien tulospalkkioina isoille johtajille ilman että tavan kansalainen siitä hyötyy pätkän vertaa. Hienompaa on karsia tukia vammais- ja mielterveysjärjestöiltä mikä näkyy suoraan apua tarvitsevien ihmisten arjessa.
Se johtuu kilpailusta. Tukien kieltäminen asettaisi suomalaisyritykset heikompaan asemaan kuin ulkomaiset kilpailijansa. Yritystuet pitäisi kieltää EU tasolla. Mutta ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.
Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja.
Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.
Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen?
No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.
Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.
Siis mitä?
Jotkut saavat verotettavat tulonsa kuukausipalkkana, jotkut tuntipalkkana, jotkut urakkapalkkauksena, jotkut saavat palkkansa lisäksi tulospalkkauksia. Joku järjestöjohtaja todennäköisimmin saa palkkansa kuukausipalkkana.
Joten mitä ihmettä oikein yrität nyt selittää?
Jotkut myös saavat verotettavia ansiotuloja esimerkiksi luottamustehtävien kokouspalkkioina, yrityksien hallituksien kokouspalkkioina, luennointipalkkioina, juontopalkkioina, kirjoituspalkkioina ja rojalteina. Heikkilä ainakin Wikipedian mukaan tekee kaikkia edellä mainittuja.
Älä nyt lannistu, nämä asiat voivat olla hankalia, jos ei ole kauheasti kokemusta työelämästä. Jokainen mokaa joskus.
Vasemmisto tosiaan kuvittelee hallituspaikkojen olevan miljoonapalkkaista hommaa firmassa kuin firmassa.
Siksi tosiaan ihmettelen mikseivät vain maksa 200 euroa ja rekisteröi osakeyhtiötä ja ala nostelemaan itsekin noita satojen tuhansien eurojen hallitudpalkkioita.
Nyt kanki-kaikkonen sanoo ettei järjestöiltä saa leikata! Sdp, kokoomus ja kepu eivät halua luopua poliittisista hillotolpista.
Demarien suojatyöpaikka koko STEA.