Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja
Hyvä vai huono asia?
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman on presidenttiainesta. Rydman tekee vahvoja päätöksiä.
On joo. Venäjän - tai Kolumbian.
On oikeasti presidenttiainesta, vaihtaisin Rydmanin heti Venäjän presidentiksi Putinin tilalle.
Ai kun puuttuu korruptioon?
Tai ihan huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kohtaavaa työtä vakavasti sairaiden ihmisten kanssa tekee jopa toiminnanjohtaja 80%. 20% tekee palkat ja esihenkilötyön. Rahoituksesta lähtee varmaan se 30-40%. Kohtaavasta työstä se kaikki on pois. Olemme kaikki lorkeakoulutettuja ja keskipalkka n. 3300e. No, jatkossa ollaan sitten työttömiä, ilmeisesti parempi niin. Toivottavasti joku tukee niitä sairastuneita ja heidän läheisiään, saattaa sattua kenen vain kohdalle.
Kyllä. Halvemmaksi tulee kun kohtaatte suosiolla työvoimaviranomaisen
Kommenttisi selitti kyllä aika pitkälle sen, mistä täällä riittää porukkaa puolustelemaan kovia järjestöpalkkoja
3300 € ei kyllä ole mikään kova palkka korkeakoulutetulle.
On surullista, että niin moni oikeistolainen ei näe ennaltaehkäisevän työn merkitystä hyvinvointiyhteiskunnalle.
Niin jos joku miettii, miksi Suomi Oy Ab on konkurssissa, johtuu siitä, että tälläisiä 150 000€ Marianne Heikkilöitä on Suomi ihan täynnä. 100 000€ korruptiopalkkoja joka paikassa, ei Suomen verotulot kata tuollaista. On jopa 250 000€ järjestöpalkkoja ja jopa 1000 000 € palkkoja ja kaikilla näillä yhteistä, että hyvää muka tehdään. Vaikka tämähän on ihan läpimätää korruptiota.
Eihän tuossa sinänsä mitään väärää, jos irtisanottavien "työ" on hyödytöntä puuhastelua.
Mutta kun samalla saadaan taas muutama työtön lisää vaikka työttömien määrää pitäisi vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
Miten joku voi esim. perustella miljoonan euron palkkatulot, kun samaan aikaan haetaan valtiolta tukia. Eikö ne tuet pitänyt olla köyhille, ei näille korruptiotädeille ja sedille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kohtaavaa työtä vakavasti sairaiden ihmisten kanssa tekee jopa toiminnanjohtaja 80%. 20% tekee palkat ja esihenkilötyön. Rahoituksesta lähtee varmaan se 30-40%. Kohtaavasta työstä se kaikki on pois. Olemme kaikki lorkeakoulutettuja ja keskipalkka n. 3300e. No, jatkossa ollaan sitten työttömiä, ilmeisesti parempi niin. Toivottavasti joku tukee niitä sairastuneita ja heidän läheisiään, saattaa sattua kenen vain kohdalle.
Kyllä. Halvemmaksi tulee kun kohtaatte suosiolla työvoimaviranomaisen
Kommenttisi selitti kyllä aika pitkälle sen, mistä täällä riittää porukkaa puolustelemaan kovia järjestöpalkkoja
3300 € ei kyllä ole mikään kova palkka korkeakoulutetulle.
On surullista, että niin moni oikeistolainen ei näe ennaltaehkäisevän työn merkitystä hyvinvointiyhteiskunnalle.
Eihän tuosta olla leikkaamassa, vaan lobbauksesta, järjestöjen hallinnosta, päällekkäisyydestä. Sairauksien ehkäisy ja kohtaava työ on juuri uusien kriteerien keskiössä siinä mitä jatkossa tuetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
se järjestö on soste, joka ei tee yhtään kohtaava toimintaa tai sairauksien ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kohtaavaa työtä vakavasti sairaiden ihmisten kanssa tekee jopa toiminnanjohtaja 80%. 20% tekee palkat ja esihenkilötyön. Rahoituksesta lähtee varmaan se 30-40%. Kohtaavasta työstä se kaikki on pois. Olemme kaikki lorkeakoulutettuja ja keskipalkka n. 3300e. No, jatkossa ollaan sitten työttömiä, ilmeisesti parempi niin. Toivottavasti joku tukee niitä sairastuneita ja heidän läheisiään, saattaa sattua kenen vain kohdalle.
Kyllä. Halvemmaksi tulee kun kohtaatte suosiolla työvoimaviranomaisen
Kommenttisi selitti kyllä aika pitkälle sen, mistä täällä riittää porukkaa puolustelemaan kovia järjestöpalkkoja
3300 € ei kyllä ole mikään kova palkka korkeakoulutetulle.
On surullista, että niin moni oikeistolainen ei näe ennaltaehkäisevän työn merkitystä hyvinvointiyhteiskunnalle.
Eihän tuosta olla leikkaamassa, vaan lobbauksesta, järjestöjen hallinnosta, päällekkäisyydestä. Sairauksien ehkäisy ja kohtaava työ on juuri uusien kriteerien keskiössä siinä mitä jatkossa tuetaan.
Siellä kattojärjestöissä on aika tärkeitä tukitoimia. Esimerkiksi juristi on aika hyvä olemassa, ja sellaiset aika harvoin tekevät vapaaehtoistöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
Et ole nyt itse ymmärtänyt mistä leikataan. Kyllä, Seta-avustuksia leikataan, mutta ei kaikilta järjestöiltä, vaan pelkästään sellaisilta, jotka eivät tee kohtaavaa terveyttä edistävää työtä. Mieli ry on varmasti jatkossakin tukien saajien joukossa, ellei ole liian rikas saamaan avustuksia tai pidä liian kovia palkkoja, koska ne ovat myös uusia kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rydman on presidenttiainesta. Rydman tekee vahvoja päätöksiä.
On joo. Venäjän - tai Kolumbian.
On oikeasti presidenttiainesta, vaihtaisin Rydmanin heti Venäjän presidentiksi Putinin tilalle.
Ai kun puuttuu korruptioon?
Tai ihan huvin vuoksi.
Muut ministerit voisivat ottaa oppia Ryytmannista. Pitää ajatella ensin kansakunnan etua. Eikä omaa tilipussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.
Niin no teillä on ollut siellä muutama Marianne Heikkilä nostamassa järjestön kassan 150 000€ palkalla joka ainut vuosi tyhjäksi. Jos esimiestaso nostaa kassan tyhjäksi joka vuosi, ei työntekijöille jää rahaa palkkoihin. Tuollainhan esim. yritykset menee konkurssiin. Järjestöt eivät ole säästäneet koskaan mitään, ahne pomoporras vaan kupannut kassan. Nyt on rahat loppu ja järjestöjen pomot ei pääse kuppaamaan enään. Harmillista, että johtaneet noin järjestöjänsä. Korruptiojohtamista ja alhaista sellaista. Ei tuollaisia järjestöpomoja voi kukaan palkata yksityisellä rahoituksella. Surkeita shampanja sosialisteja, varokaa ihan jokainen näitä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Lue nyt hyvä ihminen ne kriteerit ennen kuin tulet selittämään. Kyllä, työpaikkoja lähtee, mutta leikkaukset kohdistuvat lobbarijärjestöihin tai kattojärjestöihin, jotka EIVÄT tee kohtaavaa työtä. Leikkaukset eivät koske esim. vammaispalveluita tai vanhusten hoivaa tai turvakoteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Mieli, Suomen mielenterveys ry (keskusjärjestö) on saanut tänä vuonna yli 6 miljoonaa euroa avustusta. Sen lisäksi kuudelletoista Mielen paikallisjärjestölle on myönnetty lähes kaikki, mitä he ovat pyytäneet. Ei hyödyllisestä työstä olla karsimassa, vaan entisten poliitikkojen suojatyöpaikoista.
Voi että olet naivi tuon kuvitelmasi kanssa. Kun julkista terveydenhoitoa ollaan karsittu, niin mistähän se karsinta on tehty? Hoitotyöstä tuhansia sitä tekeviä irtsanomalla. Samoin on joka paikassa kun on tarve säästää, niin suorittavan työn tekijät vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.
Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä.
Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?
Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.
Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa
Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.
Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.
Stea-järjestöjen piirissä toimii noin 50000 työntekijää. 2000 vähennys on aika pieni määrä siitä.
Provo. Kriteerit tuli julki viime viikolla ja hakuaika on vasta alkanut. Yhtään päätöstä ei ole vielä tehty, joten et voi tietää leikkausten määrää.