Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen? 

No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.

Vierailija
162/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.

Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa 

Vierailija
164/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen? 

No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.

Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.

Vierailija
165/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.

Niin, jokaiselle entiselle demari-poliitikolle on tarvittu ikioma suojatyöpaikka 

Vierailija
166/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahahanojen auki pysymiseksi Martat ovat lähteneet toteuttamaan YK:n kestävän kehityksen toimenpideohjelmaa Agenda 2030. Marttojen ohjelmassa on myös sosiaalinen vastuullisuus, jolla edistetään kotien ja perheiden toimivaa arkea. Martoille tärkeää ovat myös ilmastoteot, köyhyyden ja nälän poistaminen, sukupuolten tasa-arvo, vastuullinen kulutus ja eriarvoisuuden vähentäminen. Kumpikohan on kopioinut hyvien asioiden listan: Orpon hallitus vai Marttaliitto.

 

Mitäpä tähän sanoisi, etteivät martat pahoita mieltään. Sanonpa, että ei martoilta ainakaan uskallusta ja rohkeutta puutu. Nelisenkymmentä Marttaliiton työntekijää muun työnsä ohella pelastavat afrikkalaiset naiset, köyhät ja vammaiset. Siihen eivät ole pystyneet Suomen Lähetysseura, Suomen valtion jokavuotiset miljardiavut, eikä EU.  SPR:stä ja Suomen YK-Liitosta puhumattakaan. Suomi on ollut Afrikassa yli 150 vuotta eikä edes moniavioisuutta ole saatu poistettua. Ja kaikki ehkäisy- ja perheneuvonta on johtanut väestöräjähdykseen Afrikassa.

 

Onko Martat politisoitunut?

Martat tekee pitkäjänteistä lobbaamista lainsäädäntöön vaikuttamiseksi. Martat ovat mukana lukuisissa työryhmissä, sidosryhmissä ja ministeriöiden valmisteluissa. Viime vuonna lobattiin erityisesti järjestöjen rahoituksen säilyttämisen puolesta. Martat onnistuivatkin hyvin, koska sen STEA-avustuksia nostettiin vuodelle 2025.

 

Martat on politisoitunut tai ainakin se osaa taitavasti hyväksikäyttää poliitikkoja. Martat käytti viime vuonna viestintään 1,2 miljoonaa euroa eli melkein neljäsosan käytettävissä olleista rahoista.

 

Järjestön pääsihteeri on Marianne Heikkilä, joka on Suomen ensimmäisiä naispappeja. Iltalehden verokoneen mukaan hänen ansiotulonsa 2023 oli 150.000 euroa.

 

Marttojen hallituksen puheenjohtaja on meppi Sirpa Pietikäinen, kokoomuksen valepuvussa kulkeva vihervasemmistolainen.

Marianne Heikkilä tosiaan nostaa 150 000€ palkkaa Martoilta ja moni muukin. Miljoonan ne siellä jakaa pienelle piirille ja lisää pyytävät avustuksia valtiolta joka vuosi. Ei noilla ahneilla valtiotukirahapyytäjillä ole mitään Marttojen arvoja ollut enää pitkään aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra on ensimmäinen valtiovarainministeri joka hallituksen muiden ministerien kanssa puuttuu poliittiseen korruptioon ja varastamiseen. Suomalaiset eivät vaan ymmärrä että se mitä he pitävät normaalina on rikollista kansalta varsatamista.

Tämäpä tämä. Ja sitten kun on edes joku työkalu tämän hlvetin sotkun siivoamiseksi (nyt se oli Persut), niin tämä kupattu köyhälistö alkaa kuorossa huutamaan älyttömyyksiä.

 

Masentava on todellisuus.

Vierailija
168/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat järjestöjen työpaikat eivät todellakaan ole mitään kovapalkkaisia, eikä myöskään suojatyöpaikkoja. 

Kyllä ovat usein suojatyöpaikkoja. Huippu on että rahoja annettu jopa laittomasti maassa olevien viihdyttämiseen. Eikö nämä tulisi poistaa maasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Valitettavasti olet väärässä. Olen kokoomuksen äänestäjä, enkä ole koskaan käynyt Venäjällä. Isäni taisteli eturintamalla Venäjää vastaan koko jatkosodan, ja voinet arvata, millaisia mielipiteitä venäläisistä olen kuullut syntymästäni asti. Nämä r-sanalla alkavat tarinat eivät olleet kovinkaan positiivisia venäläisille.

Miksi ihmeessä sitten olet mukana venäläisten disinformaatiokampanjassa?

Vierailija
170/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.

Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen? 

No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.

Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.

Siis mitä? 

Jotkut saavat verotettavat tulonsa kuukausipalkkana, jotkut tuntipalkkana, jotkut urakkapalkkauksena, jotkut saavat palkkansa lisäksi tulospalkkauksia. Joku järjestöjohtaja todennäköisimmin saa palkkansa kuukausipalkkana. 

 

Joten mitä ihmettä oikein yrität nyt selittää?

Vierailija
172/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Rydmanin touhussa vaikuttaa ensisilmäyksellä olevan järkeä. Ihan kuin valtiorahoitteiset järjestöt olisi paisuttaneet hallintonsa ja palkkakulunsa. Toisaalta tulee mieleen, että rahoittaahan valtio menestyneitä hyvän pääoman yrityksiäkin. Ihan kiitettävästi Martat kuitenkin vuosikymmenten aikana rakentaneet luotettavana tunnetun brändin ja omaisuuden, verojakin on maksettu melkoisesti, että voishan valtio taputtaakin näille. Martat on saaneet valtionrahoitusta koko toimintakentässään aika suppeaan osuuteen toimintaansa. Sit kun vertaa esim. valtion rahoittamiin varustamoihin, niin kyllä sitä ymmärtää niitäkin, jotka näkee tän sote-järjestöihin kohdistuvana epäreiluna ajojahtina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohtaavaa työtä vakavasti sairaiden ihmisten kanssa tekee jopa toiminnanjohtaja 80%. 20% tekee palkat ja esihenkilötyön. Rahoituksesta lähtee varmaan se 30-40%. Kohtaavasta työstä se kaikki on pois. Olemme kaikki lorkeakoulutettuja ja keskipalkka n. 3300e.  No, jatkossa ollaan sitten työttömiä, ilmeisesti parempi niin. Toivottavasti joku tukee niitä sairastuneita ja heidän läheisiään, saattaa sattua kenen vain kohdalle.

Vierailija
174/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin myös pitäisi Rydmanninkin työpaikka karsia. Huomenna ei enää ole tulemista töihin!

Oletko koskaan kuullut, että kansanedustajat valitaan joka neljäs vuosi kansanvaaleilla. Ensi vuonna sinullakin on mahdollisuus vaikuttaa eduskunnan kokoonpanoon, mikäli olet täysi-ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että joku eli Rydman uskaltaa pöyhii noita lukuisia järjästökuppateita. Martat ja SPR ovat ehkä hyödyntäneet   parhaiten  ” heikommassa asemassa olevien ” iskulausetta. ” Heikomassa asemassa olevat tuskin ovat arjessaan huomanneet, että heillä on näitä ” ystäviä” paljon mutta vain paperilla.

Minulta meni vähän maku SPR:ään, kun selvisi, ettei Konttien tuottoa käytetä avustuksiin, vaan SPR:n henkilöstön palkkoihin. Vielä, kun ottaa huomioon, että Kontti-myymälöiden työntekijöistä suurin osa on ilmaisia 9€:n työttömiä.

Minulta taas meni maku tähän palataan, kun täällä masinoitiin vihakampanja SPR:ää kohtaan. Jäljet johtivat itärajan taa, ja meidän omat palstapersumme olivat innolla mukana.

Valitettavasti olet väärässä. Olen kokoomuksen äänestäjä, enkä ole koskaan käynyt Venäjällä. Isäni taisteli eturintamalla Venäjää vastaan koko jatkosodan, ja voinet arvata, millaisia mielipiteitä venäläisistä olen kuullut syntymästäni asti. Nämä r-sanalla alkavat tarinat eivät olleet kovinkaan positiivisia venäläisille.

Miksi ihmeessä sitten olet mukana venäläisten disinformaatiokampanjassa?

Valitettavasti nuo väitteet ovat totta. Asiasta tekee vielä karmeamman se, että noissa konteissa käytetään vielä ilmaista työvoimaa ja tukityöllistettyjä 

Vierailija
176/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään tajua, miksi täällä itketään Marttaliiton osakkeista. Luulisi olevan hyvä asia, että yhdistyksellä on varoja ja tuloja. Mutta ilmeisesti marttojen pitäisi antaa pois joka killinki ennen kuin he saisivat ottaa vastaan mitään projektirahoitusta yhteiskunnalta.

Jostain syystä samaa ei vaadita urheilujärjestöiltä.

Eikö se olisi reilua? Eihän tt-tukeakaan saa, jos on jotain omaisuutta.

Vierailija
177/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kohtaavaa työtä vakavasti sairaiden ihmisten kanssa tekee jopa toiminnanjohtaja 80%. 20% tekee palkat ja esihenkilötyön. Rahoituksesta lähtee varmaan se 30-40%. Kohtaavasta työstä se kaikki on pois. Olemme kaikki lorkeakoulutettuja ja keskipalkka n. 3300e.  No, jatkossa ollaan sitten työttömiä, ilmeisesti parempi niin. Toivottavasti joku tukee niitä sairastuneita ja heidän läheisiään, saattaa sattua kenen vain kohdalle.

Kyllä. Halvemmaksi tulee kun kohtaatte suosiolla työvoimaviranomaisen 

 

Kommenttisi selitti kyllä aika pitkälle sen, mistä täällä riittää porukkaa puolustelemaan kovia järjestöpalkkoja 

Vierailija
178/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä Rydmanin touhussa vaikuttaa ensisilmäyksellä olevan järkeä. Ihan kuin valtiorahoitteiset järjestöt olisi paisuttaneet hallintonsa ja palkkakulunsa. Toisaalta tulee mieleen, että rahoittaahan valtio menestyneitä hyvän pääoman yrityksiäkin. Ihan kiitettävästi Martat kuitenkin vuosikymmenten aikana rakentaneet luotettavana tunnetun brändin ja omaisuuden, verojakin on maksettu melkoisesti, että voishan valtio taputtaakin näille. Martat on saaneet valtionrahoitusta koko toimintakentässään aika suppeaan osuuteen toimintaansa. Sit kun vertaa esim. valtion rahoittamiin varustamoihin, niin kyllä sitä ymmärtää niitäkin, jotka näkee tän sote-järjestöihin kohdistuvana epäreiluna ajojahtina. 

Martat siis maksavat valtion avustuksista veroja ja kinuavat silti valtiolta jopa lisää rahaa?

Vierailija
179/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Ilta-Sanomat 13.04.2026: Marianne Heikkilän verotettavat ansiotulot ovat viime vuosina olleet noin 150 000 euroa.

Ansiotuloista ei voi päätellä kenenkään palkkaa. Ne voivat olla palkka-, palkkio- tai eläketuloja, osinkoja listaamattomista osakeyhtiöistä, yritystoiminnan tuloa tai vaikkapa apurahoja. 

Jep. Varmasti Martat maksaa tuolle 9 euroa päivä.

Oletkohan nyt pikkuisen lapsellinen? 

No täällä porukka puolustaa tuon 15k kuukausipalkkaa kehittämällä kaikenlaisia lapsellisia tarinoita sen ympärille aina pienestä palkasta ja lukemattomista hallituspaikoista.

Kerro nyt se lähteesi, mistä olet keksinyt sen 15 000 euron kuukausipalkan. Äläkä enää nolaa itseäsi väittämällä, että verotettavat tulot on sama asia kuukausipalkka.

Siis mitä? 

Jotkut saavat verotettavat tulonsa kuukausipalkkana, jotkut tuntipalkkana, jotkut urakkapalkkauksena, jotkut saavat palkkansa lisäksi tulospalkkauksia. Joku järjestöjohtaja todennäköisimmin saa palkkansa kuukausipalkkana. 

 

Joten mitä ihmettä oikein yrität nyt selittää?

Jotkut myös saavat verotettavia ansiotuloja esimerkiksi luottamustehtävien kokouspalkkioina, yrityksien hallituksien kokouspalkkioina, luennointipalkkioina, juontopalkkioina, kirjoituspalkkioina ja rojalteina. Heikkilä ainakin Wikipedian mukaan tekee kaikkia edellä mainittuja. 
Älä nyt lannistu, nämä asiat voivat olla hankalia, jos ei ole kauheasti kokemusta työelämästä. Jokainen mokaa joskus.

Vierailija
180/243 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman on presidenttiainesta. Rydman tekee vahvoja päätöksiä. 

On joo. Venäjän - tai Kolumbian.

On oikeasti presidenttiainesta, vaihtaisin Rydmanin heti Venäjän presidentiksi Putinin tilalle.

Alapeukuista päätellen, moni suomalainen persujen vihaaja haluaa Putinin jatkavan presidenttinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi