Huomenna on loppiainen. Vietkö joulukusen pihalle perinteiseen tapaan?
Kommentit (40)
Joulukuusi lensi jo eilen ikkunasta pihalle. Halpa mÀÀrÀaikainen sÀhkösopimus loppui vuodenvaihteessa, joten jouluvaloja (sisÀltÀen kuusen valot) ei ole enÀÀ pidetty pÀÀllÀ. Kuusi nÀyttÀÀ ankealta ilman valoja, joten jouti mennÀ.
MÀ oon töissÀ mutta toivon ettÀ mies veisi, saa nÀhdÀ
en koska mulla on 26v vanha muovikuusi, kannan sen ullakolle ja pakkaan pussiin.
Helmikuun loppuun saa olla nurkassa. đ
Naapurista lÀhti kusipÀÀ poliisien mukana pihalle jo tÀnÀÀn. Tai kai ne sen putkaan kuskasi.
En, koska perinteisesti Nuutti vie joulun. Muutin pÀivÀnÀ 13.1 lÀhtee joulukuusi.
KyllÀ. Otin just Àsken koristeet pois ja huomenna vien kuusen ulos.
Jos ei huomenna, niin viikonlopun aikana viimeistÀÀn. Harmi, olen ollut koko joulunajan kipeÀ enkÀ pÀÀssyt kunnolla nauttimaan kuusesta.
Ei oo joulukuusta, mutta poistan tontun ovelta ja syön kinkun loppuun
Loppiainen on itÀmaan tietÀjien tervehdyspÀivÀ Jeesus-lapsen luona. Se ei pÀÀtÀ jouluaikaa, vaan Nuutti. NuutinpÀivÀ on tÀnÀ vuonna perjantaina 13.1.
"HyvÀ Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti pois sen viepi".
Vierailija kirjoitti:
En, koska perinteisesti Nuutti vie joulun. Muutin pÀivÀnÀ 13.1 lÀhtee joulukuusi.
Kyse oli kusesta, ei kuusesta. Ja miten se muuttoon liittyy milloin joulu loppuu? Saa sen joulukuusen hÀvittÀÀ ilman muuttoakin.
En tiedÀ. TykkÀÀn kuusesta, voisiko pitÀÀ NuutinpÀivÀÀn. Tai sunnuntaihin, saa nÀhdÀ.
Vierailija kirjoitti:
NĂ€in.
(ei tosin taida Nuutilla olla muuta viemistÀ kuin pelkkÀ ranka .... )
En viitsi joulukusia pÀÀstÀÀ pihalle, asun kerrostalossa ja naapurit eivÀt tykkÀisi.
Joulukuusen puran joskus Nuutin pÀivÀnÀ, jos huvittaa.
Loppiainen on muuten aivan totaalisen turha juhlapyhÀ. ItÀmaan tietÀjien tervehdyspÀivÀ. Onpa merkityksellistÀ.
KyllÀ