Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman karsii STEA-järjestöjen kovapalkkaisia suojatyöpaikkoja

Vierailija
22.06.2026 |

Hyvä vai huono asia?

Kommentit (304)

Vierailija
241/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttaliiton entisenä pitkäaikaisena pääsihteerinä toimineen Marianne Heikkilän vuositulot olivat noin 150 000 euroa (verotustiedot 2023). Tarkoittaa 8500 euron kuukausipalkkaa. Samansuuruinen kuin kansanedustajan palkka.

Vierailija
242/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan vastuita on siirretty koko 2000-luvun ajan järjestösektorille, ja samalla sinne on siirretty rahoitusta. Ja nyt pistetään sitten hassunhauska persu leikkaamaan järjestöiltä rahat, koska hei, vapaaehtoistyötähän tuollainen järjestöissä puuhastelu on.

Mitä vastuuta tuokin Marianne Heikkilän 150 000€ palkkatulo Martoissa on? Ahneutta tuo on ja verorahojen hyväksikäyttöä. 

Meinaatko, että kun riittävän monta kertaa toistaa sen 150 000 euron palkkatulon martoissa, siitä tulee totta?

Vaikka tuosta palkkasummasta olisi kolmasosa eli 50 tonnia joitain muita kokouspalkkioita, niin palkka olisi silti muhkea, suunnilleen 8500 euroa kuussa. Siis siitä, että juokseen kissanristiäisissä ja kokoustelee kaikenlaisia turhia yhteistyökuvioita muiden rälssiin kuuluvien toimijoiden kanssa.

Tekoäly kertoo, että Marttaliiton johtajan kuukausipalkka on 15 000.

Mulle se kertoo, että tieto ei ole julkinen, ja että hänellä on muitakin tuloja kuin palkkatulot marttaliitolta.

Vierailija
244/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Melko iso päällikköporukka:

https://www.soste.fi/yhteystiedot/#johto

Vierailija
245/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman toimii ihan oikein 👍

Hyvävelijärjestöt alas! Niitä ei enää verorahoilla tueta.

Vierailija
246/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttaliiton pääsihteerin kuukausipalkka on noin 12 000 – 14 000 euroa. Heikkilä ei enää johdossa.

Kokeile AI:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttaliiton pääsihteerin kuukausipalkka on noin 12 000 – 14 000 euroa. Heikkilä ei enää johdossa.

Kokeile AI:tä.

Höntti. AI toistaa sitä, mitä sille on syötetty. 

Vierailija
248/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Melko iso päällikköporukka:

https://www.soste.fi/yhteystiedot/#johto

Paljon tyttöjä tekemässä ihmeellistä työtä niska limassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että kohtaavaa asiakastyötä tekevien järjestöjen pitäisi kohtaavan asiakastyön LISÄKSI hoitaa edustaa itseään yleisellä tasolla?

Vierailija
250/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kanki-kaikkonen sanoo ettei järjestöiltä saa leikata! Sdp, kokoomus ja kepu eivät halua luopua poliittisista hillotolpista. 

Tässä sen näkee miten nämä taas ovat kansan taskuilla. Veroista isoja palkkioita sinne ja tänne. Yököttävää ahneutta 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
251/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttaliiton pääsihteerin kuukausipalkka on noin 12 000 – 14 000 euroa. Heikkilä ei enää johdossa.

Kokeile AI:tä.

Höntti. AI toistaa sitä, mitä sille on syötetty. 

Kova palkka kutomisesta.

Vierailija
252/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marttaliiton pääsihteerin kuukausipalkka on noin 12 000 – 14 000 euroa. Heikkilä ei enää johdossa.

Kokeile AI:tä.

Höntti. AI toistaa sitä, mitä sille on syötetty. 

Kysymys onkin siitä, kenen intresseissä on syöttää AI:lle harhaanjohtavaa tietoa Marttaliiton pääsihteerin nimestä? Yhdysvaltojen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
253/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää AI hakevan marttojen johtajan palkan jonkun persun blogista. Näin sitä todellisuutta rakennetaan. 

Vierailija
254/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29.

 

= SOSTE, se demarien suojatyöpaikka jota johtaa yli 9000 euron kuukausipalkalla Vertti Kiukas demarien jäsenkirja perstaskussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
255/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Melko iso päällikköporukka:

https://www.soste.fi/yhteystiedot/#johto

Pääsihteeri (SDP), varapääsihteeri (KOK),

Vierailija
256/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Melko iso päällikköporukka:

https://www.soste.fi/yhteystiedot/#johto

Pääsihteeri (SDP), varapääsihteeri (KOK),

Ei yhtään persua? Ilmankos Ryydmannia "ottaa päähän."

Vierailija
257/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.

Mieli, Suomen mielenterveys ry (keskusjärjestö) on saanut tänä vuonna yli 6 miljoonaa euroa avustusta. Sen lisäksi kuudelletoista Mielen paikallisjärjestölle on myönnetty lähes kaikki, mitä he ovat pyytäneet. Ei hyödyllisestä työstä olla karsimassa, vaan entisten poliitikkojen suojatyöpaikoista.

Voi että olet naivi tuon kuvitelmasi kanssa. Kun julkista terveydenhoitoa ollaan karsittu, niin mistähän se karsinta on tehty? Hoitotyöstä tuhansia sitä tekeviä irtsanomalla. Samoin on joka paikassa kun on tarve säästää, niin suorittavan työn tekijät vähenee.

Luin nuo tiedot Stean sivuilta. Ne eivät ole kuvitelmia, vaan kylmää faktaa. Sieltä sinäkin voit käydä ne lukemassa, jos osaat käyttää nettiä.

Suosittelen myös, että siirryt faktapohjaiseen keskusteluun Sofia Virran ja Vertti Kiukaan itkujen toistamisen sijasta.

Vierailija
258/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stea-avustukset for dummies (vasemmistolaisille), jotta tässä keskustelussa olisi mitään järkeä.


STEA = Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus. Se on valtion yhteydessä toimiva taho, joka käsittelee ja valmistelee avustuksia sosiaali- ja terveysalan järjestöille.

 

Valtio rahoittaa STEA:aa, joka rahoittaa järjestöjä, jotka harjoittavat yleishyödyllistä sote-alan toimintaa.

 

SOSTE = Suomen sosiaali ja terveys ry

Se on järjestöjen kattojärjestö. Eli se ei jaa STEA-rahaa, vaan se edustaa sosiaali- ja terveysjärjestöjä yleisellä tasolla, ja on saanut sillä perusteella stea-avustuksia, vaikka ei itse tee kohtaavaa asiakastyötä.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että kohtaavaa asiakastyötä tekevien järjestöjen pitäisi kohtaavan asiakastyön LISÄKSI hoitaa edustaa itseään yleisellä tasolla?

Miksi niiden pitää edustaa jossakin? Eikö pointti ole auttaa niitä hädänalaisia. Siihen saavat jatkossakin tukea. Ei kai pullakahvittelu poliitikkojen kanssa voi olla sellaista, jota pitää rahoittaa veronmaksajien rahoilla. Ja toki järjestöt voivat kerätä varoja ja rahoittaa niillä itselleen sosten jos näkevät sen tarpeelliseksi.

Vierailija
259/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.

Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa 

Voi miten naivia. Olet niellyt oikeiston selitykset ns. päineen, häntineen.

Järjestöt itse ovat arvioineet, että leikkaukset vievät noin 2000 työpaikkaa. Tämä on todellakin pois kaikesta työstä, mitä nämä järjestöt tekevät.

Stea-järjestöjen piirissä toimii noin 50000 työntekijää. 2000 vähennys on aika pieni määrä siitä.

Mistä repäisit tuon 50000 henkilöä? AI kertoo (vaikka epäluotettava onkin), että stea-rahoitteisissa kohteissa on alle 9000 työntekijää, joista osa on osa-aikaisia, joten henkilötyövuosia on n. 5500. Arvioitu vähennys oli 2000 henkilötyövuotta eli yli kolmanneksen. Tällainen leikkaus todellakin vaikuttaa merkittävästi järjestöjen tekemään työhön.

Vierailija
260/304 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysjärjestöiltä karsiminen on todella lyhytnäköistä. Varsinkin kun ei julkinen sektori pysty nopeasti tarjoamaan apua. Julkiselle hoitoonpääsy voi kestää puolikin vuotta ja sanotaan vain että mene päivystykseen jos sille tuntuu. Sitten päivystyksestä kenties annetaan vain resepti kouraan ja lähetetään kotiin ja se on siinä. Mieli ry ja kriisipuhelimet tarjoavat nopeasti keskusteluapua ja neuvoja. Kun joku tuntee ettei mistään apua saa siihen hätään, en yhtään ihmettele että päädytään itsemurhaan. Fyysinen ja psyykkinen hoito on enää tarjolla nopeasti vain niille keillä on vakuutus tai laaja työterveys. Nuoret varsinkin ovat nyt täysin pudonneet yhteiskunnan avun ulkopuolelle.

Ei niiltä olla mitään leikkaamassa. Joko et ole ymmärtänyt mihin leikkaukset kohdistuvat, tai sitten provoat periaatteen vuoksi. Päinvastoin, kun ylimääräinen rälssi kuoritaan päältä pois riittää tekemiseen ja ihmisten auttamiseen enemmän rahaa 

Ymmärrätkö sinä mitä ne Stean alaiset järjestöt ovat? Juurikin mainitsemani mieli ry kuuluu niihin ja juuri näiltä leikataan. Mitä luulet että tapahtuu kun rahoitusta ei ei enää tarpeeksi tule? Silloin loppuu se toiminta. En nyt muista mistä järjestöstä juuri luin mutta heillä on 31 työntekijää ja joista nyt aiotaan karsia 29. Näin se ylimääräinen rälssi pois kuoritaan ja samalla koko toiminta.

Ehkä STEA:n suojatyöpaikoissa olevat demarit voivat alentaa ökypalkkojaan jotta rahaa riittää ennaltaehkäisevään toimintaan.

Nyt näyttää johtoa kiinnostavan enemmän se oma hillotolppa.

Miksi ei siis valtio ja ministeriö joka sitä rahaa Stean kautta jakaa, puutu sitten itse niihin Stean johtajien palkkoihin, vaan järjestöille menevään rahoitukseen?

No niinhän ministeri nyt tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi