Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (9922)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa etten sitä pääskyn laulun lopputirinää enää kuule tai pitää tosi lähellä olla.
Samoin heinäsirkkoja en kuule.
Paljon jää kuulematta enkä ole tottunut kuulolaitetta joka päivä pitämään vaikka kuulohoitajalle lupasin.Tuliko missä iässä suunnilleen kuuloon muutoksia? Itse olen alle 60 mutta saan palautetta lapsilta että puhun paljon kovempaa kuin ennen. Luulen siis että kuuloni on alentunut. En kuule hälyssä varsinkaan kaikkea.
Taisin olla ekan kerran kuulotutkimuksessa jo alle nelikymppisenä- tietyn äänialan kuulemisessa alenemaa mutta ei aihetta laitteen käyttöön vielä. Nyt olen kohta 70 ja pari vuotta sitten hakeuduin terveysaseman kautta kuulotutkimuksiin. Ilmeisesti perinnöllistä tämä.
Kannattaa ilman muuta kysyä ta:lta pääsiskö tutkimuksiin, kuulolaite on maksuton sitä kautta.
Kiitos kun vastasit. Täytyykin ottaa puheeksi työterveydessä ensin. Vielä olen työelämässä. Kyllä muutamilla yli 70 v sukulaisilla kuulolaite on käytössä, kysynkin heiltä missä vaiheessa oli tarvetta jos kerran perinnöllistä.
Eläkeasiaa:
Minulla ainakin kävi sujuvasti 50% OVE. 4v tein hanttihommia, niitä mistä tykkäsin, silloin, kun hotsitti. Antikvariaattia, kesärespaa majoituspalvelussa. 65v jäin kokonaan eläkkeelle helposti, kun olin jo vapauteen tottunut. Nyt teen talkoilla jotain, avustajahommaa, mitä nyt eteen tulee. Ei mitään vaikeutta ole ollut eläkeasiassa.