Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (9963)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä olen vähän skeptinen viralisten ruokasuositusten suhteen. Mun lapsuudessani 1960-luvulla syötiin tosi paljon puuroja. Aamulla kotona, kansakoulussa lounaaksi, kotona päivälliseksi jotain muuta ja sitten taas iltapalaksi puuroa. Mun puurokiintiöni tuli täyteen jo lapsuudessani. Sitten joskus 1970-luvun alussa tuli ruotsalainen tutkimus, jonka mukaan kaurapuuro aiheuttaakin syöpää. Ja siihen loppui mun lapsuudenkodissa puuronsyönti. Äiti eri missään tapauksessa halunnut aiheuttaa mulle ja siskolleni syöpää.
Muistan ajan, kun telkkarissakin oli mainoksia "Mene munalla töihin". Ja meni jonkin aikaa, niin kananmunien syöntihän muuttuikin hengenvaaralliseksi. Sitten ne taas vuosien myötä olikin taas ihan hyvä ja terveellinen proteiininlähde.
Leikkeleet! Nythän ne vissiin tappaa nopeammin kuin Raid kärpäset. Mun vanhemmillani oli ensimmäisen kerran varaa leikkeleisiin vuonna 1952, kun muuttivat Helsinkiin. Lauantaimakkaraa, sipuliteemakkaraa, gottleria jne. Kun valikoimat paranivat eli tuli kaikenlaisia muitakin lihaleikkeleitä, niin ostivat aina. Isä edelleenkin - kohta 97-vuotiaana - rakastaa leivän päällä rosvopaistia. Siis sitä, minkä pitäisi nykykäsitysten mukaisesti tappaa. Miksi se sitten on vielä elossa?
Aikoinaan arkkiatri Arvo Ylppö sanoi, että kaikkea kohtuudella. Ja eli 104-vuotiaaksi. Mä olen perehtynyt monenlaisiin terveydenhuoltoon liittyviin tutkimuksiin. Siis nyt ja jo kymmeniä vuosia sitten. Ikävä kyllä lähes jokaisella tutkimukselle on ulkopuolinen rahoittaja ja se tutkimus sitten tehdän niin, että tulos on rahoittajan agendan mukainen. Mikä sitten se agenda milloinkin kenelläkin rahoittajalla on.
Pari päivää sitten luin, että Valio alkaa siirtyä kasviperäisiin tuotteisiin maitoperäisten sijasta. Ja Valion mukaan kuulemma maanviljelijätkin ovat samaa mieltä. Hetkinen.....ketkä? Maitotilalliset vai ne, jotka kasvattaa kauraa? Mä käytän aamukahvissani kaurakermaa, mutta ei tulisi mieleenkään käyttää sitä yhtään mihinkään muuhun. Varsinkaan juoda suoraan juomalasista. Tai ostaa oikean juuston sijasta jotain juustonkorviketta. Joten mulla meni nyt Valion tuotteet boikottiin. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja. Mä olen aika kaikkiruokainen, mutta en halua syödä kalan makuista porkkanaa enkä porkkanan makuista kalaa. Kala kalanana ja porkkana porkkanana. Jos kuolen ennenkuin täytän 80v, niin se on mulle ihan ok.
Arvo Ylppö ei ihan aina ollut kuitenkaan oikeassa hänkään. Kun Raimo Lintuniemi, tuo tupakkatehtaitten edesmennyt asiamies, syntyi, hän oli todella pienikokoinen. Ylppö tutki hänet ja sanoi, että jos hän yleensä jää henkiin, niin ainakin hänestä tulee hyvin kitukasvuinen. Lintuniemestä tuli parimetrinen korsto. Lintuniemi vähätteli tupakoinnin vaaroja, mutta taisi lopulta itse menehtyä syöpään. Harrasti myös klassista musiikkoa ja juonsi konsertteja. Tunnettiin herrasmiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen Lammas! Milloin on suunniteltu koiran hakua? Toivon onnea matkaan! Joskin sodassa olevaan maahan pelottaisi mennä.
Vielä ei tiedetä, selviääkö se ressukka edes hengissä :( Mutta jos selviää, niin todennäköisesti haku olisi joskus syyskuun alussa. Eilen aamulla näin kuvia siitä verisestä koirasta ja tänään näin kuvia, kun se on jo eläinlääkärin hoidossa. Ja joo, joku voisi toki sanoa, että noi tollaset on vaan huijausta, mutta mun suomalainen ystäväni käy siellä tarhalla muutaman kuukauden välein ja luotan 150%:sti tähän ystävääni.
Mua ei oikeasti edes pelota mennä Ukrainaan. Olen jo kerran kätellyt Kuolemaa. Joko selviän tai sitten en.
Hyvä uutinen Lammas! Milloin on suunniteltu koiran hakua? Toivon onnea matkaan! Joskin sodassa olevaan maahan pelottaisi mennä.