Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole koskaan kiinnostunut kenestäkään pelkän ulkonäön perusteella, en ikinä. Baarissa katson käytöstä ja olemusta. Katson miten suhtautuu muihin ihmisiin ja kuinka mieluista seuraa ihminen vaikuttaa olevan. Usein tutustuminen tapahtuu jonkun tutuntutun kautta, tai sitten iloisen tanssin pyörteisiin heittäytyen, tuikkivien silmien kohdatessa tms. Ei se baarimaisema ole mikään kaksiulotteinen kuva, josta näkee vain ihmisten ulkonäön ja sen perusteella päättää lähestyä. Siksi yksin baaritiskillä jurottava ja naisia skannaileva ventovieras tyyppi ei ole koskaan herättänyt kiinnostusta. Ihan sama mikä hunks olisi ollut, en olisi asiaa edes noteerannut.
Siksi myös Tinderiä olisi ihan vieras ajatus pitää jonain kuvakatalogina, josta swaippaillaan vain sen mukaan. Muu tieto profiilissa on paljon oleellisempaa. Ja vielä sitäkin oleellisempi on tunne, mikä välittyy henkilökohtaisista viesteistä. Itse olen kyllä huomannut, että mon
"kuinka mieluista seuraa ihminen vaikuttaa olevan". Niin, tähän perustuu se alfojen ja pelimiesten suosio. Kun muutkin näyttää tykkäävän, niin täytyyhän minunkin tykätä tuosta miehestä.
Cheerleader effect -teorian mukaan ihminen on ryhmässä puoleensa vetävämpi kuin yksinään ihan sukupuolesta riippumatta.
Niin tai näin, jos on liikkeellä kivassa porukassa, jossa on hauskaa ja nauretaan, on huomattavasti helpompi tehdä hyvä vaikutus kuin yksin. Kukapa ei haluaisi olla ilmiselvästi mukavassa seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei vaan ollut niin kiinnostunut. Mitä tuota sen enempää miettimään. Plenty of fish.
Tinderissä on tarkoitus laittaa oikealle ne, kenestä on kiinnostunut. Eli käytännössä jos mätsi tulee, on valmis viemään suhdetta eteenpäin. Miten te sitä oikein käytätte?
Mua ei vähempää kiinnostaa viedä mitään suhdetta mihinkään. Enemmän kiinnostaa, minkälaiset ihmiset ovat minusta kiinnostuneita.
N22
Miksi? Oletko epävarma itsestäsi?
""kuinka mieluista seuraa ihminen vaikuttaa olevan". Niin, tähän perustuu se alfojen ja pelimiesten suosio. Kun muutkin näyttää tykkäävän, niin täytyyhän minunkin tykätä tuosta miehestä."
Ihan tavalliset miehet pitää baarissa hauskaa kavereidensa kanssa, eivät ne kaikki voi olla jotain lentäjäalfoja. Monesti se baarissa suosituin ei edes ole porukan komein, vaan vähän vatsakas hymyilevä kaveri joka saa kanssaihmiset viihtymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt luettelit vaatimukset kuin jostain verkkokaupan sivulta. Eli mielestäsi olet tullut shoppailemaan ihmisen täydellisillä kriteereillä. Ominaisuudet täytyy kaikki olla ladeltu ja kuvat joka suunnasta tarkasti, ettei mikään jää epäselväksi. Näin saat shoppailtua itsellesi vaivattomasti juuri sen matchin, jonka haluat. Ainoa ongelma, että se toinen ei ehkä viehäty sinusta ja unohdit, että siellä toisella puolella onkin ihminen, jonka täytyy kiinnostua myös sinusta tosielämässä."
Niin. Se on vähän niinkuin Se Juttu siinä parinvalinnassa, että etsitään joku jonka kanssa arvot ja tavoitteet täsmää ja sitten vielä tarvitaan se molemminpuolinen viehättyminen. Eikö nuo arvot ja tavoitteet kannata käydä heti kättelyssä läpi?
Niitä "juttuja" voi parinvalinnassa olla miljoona. Mutta tietysti kannattaisi olla sitten sellainen sovellus, jossa on pakko valita vaihtoeht
Tää olis hyvä eli olis pakko vastata onko niitä lapsia vai ei ja pakko olla tuoreet kuvat jne. Itse poistin koko Tinderin, kun ärsyynnyin miesten tiedon pimittämiseen ja valehteluun. Heterona en tiedä miten naiset siellä toimii. Ärsyttää tuollainen toisten ajan tuhlaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai on jokin syy, miksi on juuri sen ihmisen swaipannut oikealle?
Miten tuo eroaa kohtaamisita vaikka baarissa? Ulkonäkö on se ensimmäinen. Sen peruteella mennään juttelemaan. Ei siellä baarissakaan taistaselvityksiä etukäteen tehdä.
Mutta kun Tinderissä olisi mahdollisuus tietää enemmänkin. Se, että henkilöllä ei ole profiilitekstiä, kertoo jo jotain - hän ei ole kokenut tekstiä olennaiseksi, koska joko haluaa pelkkään ulkonäköön perustuvia matcheja tai ei edes etsi mitään henkistä kohtaavuutta - tai sitten hän on niin tylsä, ettei osaa kertoa itsestään mitään tai ei ole mitään kerrottavaa.
Itselleni oli herättävä tekijä, kun yritin kirjoittaa deittisovellukseen profiilitekstiä. En tiennyt mitå kirjoittaa, siis minkälainen olen ja mistä pidän.
Se oli hetki, kun jätin deittiprofiilin tekemisen siihen ja totesin, että nyt olisi aika tutustua ihan vaan itseeni.
Tyypillinen keskustelu :
mies kertoo elämästään ja kysyy naiselta jotain .
nainen :
Itselleni oli herättävä tekijä, kun yritin kirjoittaa deittisovellukseen profiilitekstiä. En tiennyt mitå kirjoittaa, siis minkälainen olen ja mistä pidän.
Se oli hetki, kun jätin deittiprofiilin tekemisen siihen ja totesin, että nyt olisi aika tutustua ihan vaan itseeni.
Tämä. Niin tämä. Minulla on ollut ihan sama tilanne. Helposti lähdin mukaan pitämään asioista, mistä kiinnostava ihminen pitää. Ajattelin, ettei minussa ole mitään kerrottavaa tai kiinnostavaa. Olen vaan "tämmönen ihan tavallinen".
Ja vastaavanlaisia miehiä tuntuu edelleen olevan paljon naisseuraa etsimässä. Heidän puolestaan harmittaa, koska voisivat olla kiinnostavia ensin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
Mikä siinä ärsyttää? Eikös tuo ole ihan tavallinen kysymys?
Ymmärtääkseni mies lukee sen niin että nainen on vaan rahan perässä. Don't shoot the messenger.
Mikä oikeus naisilla on sanella, mistä miehet saa loukkaantua, kun eihän homma toimi toisinpäinkään? Ei naisia kiinnosta miesten mielipide, jos jokin heitä triggeröi. Miehillä on varmaan ikäviä kokemuksia siitä, että työpaikan kertomisesta on seurannut jotain negatiivista. Sama kun naiset sanoo, ettei pituudella ole naisille merkitystä ja miesten oma kokemus käytännössä sanoo toista. Ei ole ok mitätöidä toisen kokemuksia. Ollaan reiluja.
Miehillä on varmaan ikäviä kokemuksia siitä, että työpaikan kertomisesta on seurannut jotain negatiivista. Sama kun naiset sanoo, ettei pituudella ole naisille merkitystä ja miesten oma kokemus käytännössä sanoo toista. Ei ole ok mitätöidä toisen kokemuksia.
Juu miehillä on ikäviä kokemuksia, kun taaskaan nainen ei kiinnostunut. Tulkitsevat sen johtuvan jostakin ominaisuudesta, mille eivät voi mitään. Taas olisi pitänyt olla pitkä, rikas, kuuluisa tai ainakin lentäjä. Koska olisi turhan rasittavaa yrittää petrata vuorovaikutustaitojaan, laittaa puhtaat ja ehjät vaatteet sekä käydä suihkussa ja parturissa.
Jos AP olisi mennyt treffeille kyseisen miehen kanssa, niin varmasti olisi tullut aika hiljaiset treffit. AP olisi ollut ainoa, joka pitää keskustelua yllä.
Eipä se monilla nausillakaan kummoista ole vaan tasoa "joo, haha, emmä tiiä, pizzaa, merkonomiksi meinasin, *sometilin nimi*".
Surkea tuuri kai itellä.
Miksi AP sit mtvhin hänen kanssaan? Oliko leveät hartiat vaiko jyhkeä leuka? Get my point;-)
Miten te toimistotyössä naiset yleensä karsitte nämä duunarit heti pois, päättelettekö pelkän teksti tai kuvien perusteella että kyseessä on duunari ja sitten vaan sivulle heti??
ja onko niin että jos duunarimies kirjottelee niin ette vaan vastaile mitään?
M43
Vierailija kirjoitti:
Miten te toimistotyössä naiset yleensä karsitte nämä duunarit heti pois, päättelettekö pelkän teksti tai kuvien perusteella että kyseessä on duunari ja sitten vaan sivulle heti??
M43
Sanotaan niin, että jos miehellä on jokin ongelma oman ammattinsa (tai minkä tahansa) kanssa, niin se epävarmuus ja huono itsetunto tulee yleensä esille jo ensimmäisessä yhteydenotossa. Mitä luulet, onko se ongelma sun ammatti vai se, että huono itsetunto on todella epäviehättävää ja rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Sanotaan niin, että jos miehellä on jokin ongelma oman ammattinsa (tai minkä tahansa) kanssa, niin se epävarmuus ja huono itsetunto tulee yleensä esille jo ensimmäisessä yhteydenotossa. Mitä luulet, onko se ongelma sun ammatti vai se, että huono itsetunto on todella epäviehättävää ja rasittavaa.
et vastannut ihan kunnolla kysymykseeni, onko niin että te toimistonaiset itse karsitte näillä perusteilla sivuun heti?? mä ymmärsin vastauksen muuten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
M43
No itse en ole toimistotyössä, vaan teen näyttöpäätteellä töitä kotoa käsin, mutta itse en edes tietoisesti tai tarkoituksella karsi duunareita. Mutta usein he karsiutuvat muiden kriteerien perusteella. Etsin samanhenkistä ihmistä, jolla olisi samantyyppisiä kiinnostuksenkohteita, ja miehet, jotka näitä tuovat profiilissaan esiin, eivät sitten ilmeisesti ole duunareita. Myös kanssani samanhenkiseltä vaikuttavat miehet eivät oleensä ole duunareita. Jos duunarimies kirjoittelee, vastaan kyllä, jos hän on kertonut itsestään ja vaikuttaa samanhenkiseltä, ja jos hänen tekstinsä on sujuvaa, kielellisesti ja muutenkin. Asioita, joiden vuoksi laitan vasemmalle, on enemmän duunareilla, esim. tupakanpolttoa, kaljatölkkikuvia, metsästys/kalastuskuvia, tatuointeja, moottoriajoneuvokuvia, jne.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
et vastannut ihan kunnolla kysymykseeni, onko niin että te toimistonaiset itse karsitte näillä perusteilla sivuun heti?? mä ymmärsin vastauksen muuten kyllä.
Olen eri, mutta ihan on sallittua karsia vaikka ammatin perusteella. Jos tuntuu, että on erittäin epätodennäköistä, että duunariammatissa oleva olisi samalla aaltopituudella, eikä profiilissa mitään sellaista tule ilmi, niin ajan säästämiseksi melkein fiksumpaa laittaa suoraan vasemmalle eikä lähteä kokeilemaan epätodennäköistä arpaa.
Niitä "juttuja" voi parinvalinnassa olla miljoona. Mutta tietysti kannattaisi olla sitten sellainen sovellus, jossa on pakko valita vaihtoehto esim. 30 kysymykseen. Kuten ikä, pituus, paino, lasten lukumäärä, minkälaista suhdetta etsii, missä asuu, millä alalla töissä vai työtön, haluaako naimisiin, haluaako lapsia, mitä harrastaa, luonteeltaan introvertti vai ekstrovertti jne. Vähintään kolme kuvaa, joista yksi kasvokuva ja yksi kokovartalokuva. Korkeintaan kuukauden vanhoja kuvia.
Ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin vastata kaikkiin noihin, jotta saisi profiilin luotua.