Tyypillinen Tinder-keskustelu (esimerkki)
Minä: Hei! Sinulla onkin kivanoloinen profiiliteksti ja hienoja kuvia! Sä kyllä erotut eduksesi täällä Tinder-massassa 👍
Onko tuo kuvassa oleva koira sinun oma? Onko se sheltti?
Mies: joo on oma sheltti. Nipsu.
Minä: ilmeisesti nimi tullut Muumeista? 😃
Mies: joo. Muumeja oli koko pentue.
Minä: Hauska idea kasvattajalta nimetä kaikki pennut Muumien mukaan!
Mies: Kyllä.
Siinä kaikki. Ja kyseessä oli hyvässä työssä oleva nelikymppinen mies. Tiedän ammatin varmasti, sillä sattumalta mies on mun naispuolisen kaverin entinen työkaveri.
No hän ei ilmeisesti edes etsi treffiseuraa tosissaan. Mutta hyvä esimerkki siitä, että suoraan sanottuna Tinderin on paljon tällaisia tyyppejä, jotka ovat vain "ikkunaostoksilla"
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä väkisin yrittämään keskustelua, jos se toinen osapuoli ei ole pätkääkään kiinnostunut. Tinder toimii harvoin. Se on tehty sellaiseksi ihan tarkoituksella. Pitkäaikaista kumppania sieltä on ihan turha etsimällä etsiä. Tuurilla voi tulla vastaan.
Kyllä toimii. Ei toimi sinulla, eikä kaltaisillasi jurpomiehillä.
Olen nainen, että siinä mielessä meni metsään. Kovin jurpo en mielestäni ole, realisti enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä väkisin yrittämään keskustelua, jos se toinen osapuoli ei ole pätkääkään kiinnostunut. Tinder toimii harvoin. Se on tehty sellaiseksi ihan tarkoituksella. Pitkäaikaista kumppania sieltä on ihan turha etsimällä etsiä. Tuurilla voi tulla vastaan.
Olen nainen, että siinä mielessä meni metsään. Kovin jurpo en mielestäni ole, realisti enemmänkin.
Ohis, mutta omassa kaveripiirissäni valtaosa on löytänyt kumppaninsa Tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku väitti tosissaan, että vain korkeakoulutettu mies kelpaa, koska "korkea koulutus kertoo kriittisestä ajattelusta ja älykkyydestä".
Oon huolissani, että joku oikeasti uskoo näin.
Ei muuten kerro. Yliopistossa opiskelee aivan järkyttävän tyhmiä ihmisiä. Eihän nykyään jakseta edes lukea saati keskustella.
Kyllä se on kiinni ihan luonteesta ketä kiinnostaa analyyttinen ajattelu ja syvällinen keskustelu. Ei tutkinnosta.
Itse opiskelen toista korkeakoulututkintoa. On ollu suhteita miesten kanssa, joilla on hyvin vaihtelevia taustoja. Koulutus on yllättävän vähän kertonut miehen älystä ja ajattelukyvystä.
Juuri näin! Kun katsoo vaikka politiikkaa, niin ei voi kyllä mitenkään sanoa, että korkeakoulutus takaisi edes älykkyyttä, saati sitten viisautta tai sydämen sivistystä! Empatiaa, kulttuurin janoa, uteliaisuutta...todellisia _arvoja_. Koulutuksella keuliminen on keskimäärin yhtä puoleensavetävää kuin yllätyskikkelikuva.
Vierailija kirjoitti:
"Sitä vain en ymmärrä, miksi näille menee niin pahasti ihon alle, jos joku random Tinder match lopettaa viestittelyn. Tämähän pitäisi olla normi. Tutustuminen lopetetaan, kun kiinnostus ei herää. Ilmisesi itsetunto ei vain kestä sitä, että se on mies, jonka kiinnostus lopahtaa."
Totta kai kumpi tahansa saa lopettaa viestittelyn, kun kiinnostus ei herää. Ei vain kannata ihmetellä ja syytellä muita, jos se ei yksitavuisista vastauksista herää oikein kenelläkään.
Ei tietenkään. Mutta koko ketjuhan lähti liikkeelle siitä, että tyypit valittaa, kun keskustelu ei etene. Eivätkä ymmärrä omaa osuttaan siinä. Sitten tämä on mennyt niin tunteisiin, että on tultu tänne haukkumaan parin viestin keskustelun toinen osapuoli. Toki vertaistukea on löytynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta omassa kaveripiirissäni valtaosa on löytänyt kumppaninsa Tinderistä.
Tinder toimii taatusti paremmin nuoremmilla ihmisillä. Mutta esim. keski-ikäisten kohdalla joku muu parinhakupaikka on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai on jokin syy, miksi on juuri sen ihmisen swaipannut oikealle?
Miten tuo eroaa kohtaamisita vaikka baarissa? Ulkonäkö on se ensimmäinen. Sen peruteella mennään juttelemaan. Ei siellä baarissakaan taistaselvityksiä etukäteen tehdä.
Mutta kun Tinderissä olisi mahdollisuus tietää enemmänkin. Se, että henkilöllä ei ole profiilitekstiä, kertoo jo jotain - hän ei ole kokenut tekstiä olennaiseksi, koska joko haluaa pelkkään ulkonäköön perustuvia matcheja tai ei edes etsi mitään henkistä kohtaavuutta - tai sitten hän on niin tylsä, ettei osaa kertoa itsestään mitään tai ei ole mitään kerrottavaa. Ja itse en just sen takia kiinnostu kenestäkään baarissa, että en kiinnostu pelkästä ulkonäöstä. Ja toisaalta kun Tinderissä on niitäkin, joilla on hyvä profiili, niin miksi käyttää aikaa niihin, joilla on huono profiili? Todennäköisyys siih
Hyvin sanottu! ja tosiaan kaikkien ajan ja mielipahan säästämiseksi kaikki isot, tärkeät asiat siihen tekstiin selvien, ajantasaisten kasvo/kokovartalokuvien lisäksi! Kuten lapset onko/haluaako, missä asuu, elämäntilanne, mahdolliset isot rajoitukset itsellä/toisille ja ennenkaikkea nykyään se tärkein eli ne ARVOT!!! Itse en halua tuhlata yhtään aikaa mihinkään oikeistopopulisteihin ja rokotekriitikoihin sun muihin, enkä ole oikeaa seuraa heille. win-win.
Nämä "kysymällä selviää" ja kuvissa aurinkolasit päässä kaljatuopin kanssa, eipä ihme kun koetaan naiset ylpeiksi ja vaativiksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder toimii taatusti paremmin nuoremmilla ihmisillä. Mutta esim. keski-ikäisten kohdalla joku muu parinhakupaikka on parempi.
Minä olin Tinderissä kaksi viikkoa, nyt vuosi hyvässä sutheessa yli vuoden. Ikää lähemmäksi 50. Itse taas näen, että appit on tässä vaiheessa ainoa järkevä vaihtoehto. Minulla on työt ja kaksi teiniä kotona. Aikaa ja jaksamista notkua baareissa ei ole ja normielämässä en ala arvailemaan, kuka ehkä olisi seruaa vailla. Suurin osa ikäluokastani on myöskin parisuhteessa eli vaikka tapaan ihmisiä työssä ja vapaa-ajalla, niin ei niissä kohtaamisissa kipinät leisku.
Nuorena taas pyöri koko ajan eri sekaporukoissa, kävi viihteellä jne. eli niille kohtaamisille oli huomattavasti enemmän aikaa ja tilaa. Myöskin huomattavasti suurempi osa oli liikkeellä myös parinhakumielessä.
Joo okei eli enemmän koulutusta = miehen luonne ja persoona muuttuu aina vaan paremmaksi
Tällaisilla kommenteilla ei ainakaan osoita olevansa mukava persoona, koulutuksesta riippumatta.
No jos nyt pitäisi etsiä potentiaalinen puoliso joko aikuiskoulutuskeskuksen tai yliopiston opiskelijoista, todennäköisemmin jälkimmäisestä löytyisi joku vähemmän herkkähipiäinen, impulsiivinen äksyilijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo eroaa kohtaamisita vaikka baarissa? Ulkonäkö on se ensimmäinen. Sen peruteella mennään juttelemaan. Ei siellä baarissakaan taistaselvityksiä etukäteen tehdä.
Kyllä se on omissa baarikohtaamisissa aina ollut myös käytös, minkä perusteella tuttavuutta alan edes harkita. Yksin tuopin ääressä naisia sillä silmällä kyttäävä ja selvästi jonkun mukaansa tahtova ei ole ollenkaan yhtä kiinnostava kuin kavereiden kanssa hauskaa pitävä mies. Aloitusrepliikki merkitsee sielläkin jne.
Nyt sä siirtelet maalitolppia, kun asia ei ollutkaan kuten väitit. Sä puhuit aluksi, että kai sille on syynsä miksi on swaipannut oikealle. Sen jälkeenhän ne aloitusrepliikit vasta sanotaan. Se swaippaus on tehty ulkonäön perustella. Ihan kuten baarissa se, että kenen kanssa ne aloitusrepliikit heitetään. Se romanttisessa mielessä epäkelvon näköinen ei ole se kenen kanssa juttua koitetaan edes aloittaa. Ulkonäkö on aina se ensimmäinen asia mikä puolisokandidaatista tsekataan. Ja näin on biologisestikin, sillä miehen ja naisen ajaa yhteen seksuaalinen voima. Sun pitää haluta siis olla toisen lähellä, tai sitten sä joudut itsesi siihen pakottamaan. Jotkut niin kyllä tekevät, mutta se ei liene kuitenkaan lähtökohta. Seksuaalinen vetovoima pidemmässä juoksuss rakentuu muullekin kuin ulkonäölle, mutta jos toista ei tiedä ja tunne, niin se on ainoa minkä näet. Sen perusteella tehdään siis nopea swaippaus livenä tai appissa, että haluanko mä ylipäänsä kuulla niitä avausrepliikkejä vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on omissa baarikohtaamisissa aina ollut myös käytös, minkä perusteella tuttavuutta alan edes harkita. Yksin tuopin ääressä naisia sillä silmällä kyttäävä ja selvästi jonkun mukaansa tahtova ei ole ollenkaan yhtä kiinnostava kuin kavereiden kanssa hauskaa pitävä mies. Aloitusrepliikki merkitsee sielläkin jne.
Nyt sä siirtelet maalitolppia, kun asia ei ollutkaan kuten väitit. Sä puhuit aluksi, että kai sille on syynsä miksi on swaipannut oikealle. Sen jälkeenhän ne aloitusrepliikit vasta sanotaan. Se swaippaus on tehty ulkonäön perustell
Minä olen se, joka kysyi alunperin, että miksi oli swaipattu oikealle, mutta tuo viesti, johon vastasit, ei ollut minun kirjoittamani. (Eli en siis siirrellyt mitään maalitolppia.) Ja itse en swaippaa ikinä ulkonäön perusteella. Swaippaan oikealle vain, jos toinen vaikuttaa samanhenkiseltä kuin minä, ja silloin tämä vaikutelma pitää tulla profiilitestistä. Ulkonäkö voi toki johtaa siihen, että swaipataan vasemmalle, mutta pelkkien kuvien perusteella en koskaan laita ketään oikealle. Samasta syystä en koskaan ole kiinnostunut kenestäkään baarissa, koska en vaan kiinnostu kenestäkään pelkän ulkoisen olemuksen perusteella. Se ei tarkoita sitäkään, etteikö ulkonäöllä olisi merkitystä, mutta pelkkä ulkonäkö ei vaan riitä. Ja sitten tässä on just se, mitä sanoin, että koska Tinderissä on mahdollisuus kertoa itsestä jotain, niin tekstittömyys on valinta - ja sekin kertoo jotain. Itseäni ärsyttää, jos toinen ei vaivaudu sitä profiilitekstiä kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Tinderissä olisi mahdollisuus tietää enemmänkin. Se, että henkilöllä ei ole profiilitekstiä, kertoo jo jotain - hän ei ole kokenut tekstiä olennaiseksi, koska joko haluaa pelkkään ulkonäköön perustuvia matcheja tai ei edes etsi mitään henkistä kohtaavuutta - tai sitten hän on niin tylsä, ettei osaa kertoa itsestään mitään tai ei ole mitään kerrottavaa. Ja itse en just sen takia kiinnostu kenestäkään baarissa, että en kiinnostu pelkästä ulkonäöstä. Ja toisaalta kun Tinderissä on niitäkin, joilla on hyvä profiili, niin miksi käyttää aikaa nii
Hyvin sanottu! ja tosiaan kaikkien ajan ja mielipahan säästämiseksi kaikki isot, tärkeät asiat siihen tekstiin selvien, ajantasaisten kasvo/kokovartalokuvien lisäksi! Kuten lapset onko/haluaako, missä asuu, elämäntilanne, mahdolliset isot rajoitukset itsellä/toisille ja ennenkaikkea nykyään se tärkein eli ne ARVOT!!! Itse en halua tuhlata yhtään aikaa mihinkään oikeistopopulisteihin ja rokotekriitikoihin sun muihin, enkä ole oikeaa seuraa heille. win-win.
Nämä "kysymällä selviää" ja kuvissa aurinkolasit päässä kaljatuopin kanssa, eipä ihme kun koetaan naiset ylpeiksi ja vaativiksi. :)
Nyt luettelit vaatimukset kuin jostain verkkokaupan sivulta. Eli mielestäsi olet tullut shoppailemaan ihmisen täydellisillä kriteereillä. Ominaisuudet täytyy kaikki olla ladeltu ja kuvat joka suunnasta tarkasti, ettei mikään jää epäselväksi. Näin saat shoppailtua itsellesi vaivattomasti juuri sen matchin, jonka haluat. Ainoa ongelma, että se toinen ei ehkä viehäty sinusta ja unohdit, että siellä toisella puolella onkin ihminen, jonka täytyy kiinnostua myös sinusta tosielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt luettelit vaatimukset kuin jostain verkkokaupan sivulta. Eli mielestäsi olet tullut shoppailemaan ihmisen täydellisillä kriteereillä. Ominaisuudet täytyy kaikki olla ladeltu ja kuvat joka suunnasta tarkasti, ettei mikään jää epäselväksi. Näin saat shoppailtua itsellesi vaivattomasti juuri sen matchin, jonka haluat. Ainoa ongelma, että se toinen ei ehkä viehäty sinusta ja unohdit, että siellä toisella puolella onkin ihminen, jonka täytyy kiinnostua myös sinusta tosielämässä.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta ihan asiaahan hän puhui. Eikä tuossa ollut kyse siitä, että ladellaan vaatimuksia toiselle, vaan kerrotaan ITSESTÄ olennaisia asioita. Vastapuoli sitten voi niiden perusteella päättää, swaippaako oikealle vai vasemmalle. Ainakin oma kokemukseni on ollut se, että ne, jotka kertovat itsestään asioita Tinderissä, hakevat todennäköisemmin itselle sopivaa kumppania ja toimivaa suhdetta. Ne, joille käy kaikki, ovat kevyemmällä asenteella liikenteessä, hakevat joko pelkkää seksisuhdetta tai yhden illan juttua, tai sitten heillä ei ole suhteelle juuri muunlaisia toiveita kuin että olisi "joku vaan", jonka kanssa säännöllistä seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta ihan asiaahan hän puhui. Eikä tuossa ollut kyse siitä, että ladellaan vaatimuksia toiselle, vaan kerrotaan ITSESTÄ olennaisia asioita. Vastapuoli sitten voi niiden perusteella päättää, swaippaako oikealle vai vasemmalle. Ainakin oma kokemukseni on ollut se, että ne, jotka kertovat itsestään asioita Tinderissä, hakevat todennäköisemmin itselle sopivaa kumppania ja toimivaa suhdetta. Ne, joille käy kaikki, ovat kevyemmällä asenteella liikenteessä, hakevat joko pelkkää seksisuhdetta tai yhden illan juttua, tai sitten heillä ei ole suhteelle juuri muunlaisia toiveita kuin että olisi "joku vaan", jonka kanssa säännöllistä seksiä.
No joo, ymmärrän tuon, että jotain täytyy itsestään kertoa ja oleelliset asiat hyvä olla esillä. Usein näissä kuitenkin paistaa läpi se, että ollaan väsytty siihen tutustumiseen, joka muuten on ainakin itselleni todella raskasta. Haluttaisiin vaivattomasti löytää katalogista se match ja aloittaa suhde. Silti se vaatii aina ne alkujaarittelut, jutustelut, tapaamiset, yllättymiset, kun omat oletukset eivät ihan osuneetkaan oikeaan, taas uudet puheenaiheet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies: Mitäs sun iltaan?
Minä: Salilla kävin ja nyt tässä sohvalla. Kerropa itsestäsi vähän lisää, kun sun profiilissa ei paljoa ole. Lapsia? Harrastuksia? Entä mitäs teet työksesi? (Mulla nuo mainittu profiilissa)
Mies: -
Tuo työn kysyminen ensimmäisenä on yksi isoimmista ärsytyksen aiheista miehille. Tältä palstalta opittua.
Niin, ei minkä luonteinen vaan kuinka hyödyllinen.
Kyllä se ihmisestä kertoo aika paljon onko hän teurastaja vai lähihoitaja. Älä esitä tyhmempää kuin oletkaan.
Mitäs vikaa nyt teurastajissa on? Pikku kultamussukathan nääntyy koulussa nälkään jos kukaan ei päästä päiviltä niitä viattomia eläinparkoja jotka niihin lihapulliin jauhetaan. Tarkemmin ajateltuna luokkaretki teurastamolle voisi tehdä terää siinä teini-iän kynnyksellä, maistuu hyönteisproteiinikin paremmin kun tietää kuinka lihapullat ovat saaneet alkunsa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, ymmärrän tuon, että jotain täytyy itsestään kertoa ja oleelliset asiat hyvä olla esillä. Usein näissä kuitenkin paistaa läpi se, että ollaan väsytty siihen tutustumiseen, joka muuten on ainakin itselleni todella raskasta. Haluttaisiin vaivattomasti löytää katalogista se match ja aloittaa suhde. Silti se vaatii aina ne alkujaarittelut, jutustelut, tapaamiset, yllättymiset, kun omat oletukset eivät ihan osuneetkaan oikeaan, taas uudet puheenaiheet jne.
Ehkä ollaan väsytty vääränlaisiin ihmisiin tutustumiseen. Miksi on huono asia yrittää mahdollisimman vaivattomasti löytää oikeanlainen match? Kyllä se ainakin minusta miellyttävämmältä kuulostaa kuin se, että tulisi lukuisia matcheja, joista pitäisi sitten isolla vaivalla alkaa seuloa niitä potentiaalisia. Tuskin kukaan ajattelee, että match = suhde. Aina se tutustumisvaihe tulee, mutta se on paljon mukavampaa silloin, jos match on oikeasti sopiva.
Mielestäni näissä tavalla tai toisella epäonnistuneissa keskusteluyrityksissä on yhteisenä nimittäjänä "liian paljon, liian nopesti" piirre. Esim. jos puhutaan toisen mökistä, luultavasti parempi kysymys on että "Mikä on mielestäsi parasta mökillä?" kuin "Missä sun mökkis on?". Jos kutsu mökille koskaan tulee niin osoite kyllä kerrotaan tai perile löydetään yhdessä aivan varmasti, eikä mökin sijainnista keskustelu palvele sitä ensisijaista tarkoitusta että selvitetään että ollaanko edes sen verran samalla aaltopituudella että kannattaa kasvotusten tavata.
Itse miehenä en mieluusti puhu töistä tai rahasta ylipäätään kenenkään kanssa, vaikka kummallakaan saralla ei ole vikaa. Elämässä on niin paljon muuta, ja paljon tärkeämpää kuin nuo kaksi aihealuetta. Toki jos toisella tai molemmilla osa-alueilla on ongelmia niin ne pitää laittaa kuntoon, kun on kuitenkin syötävä ja jossain asuttava.
Joku voi olla väliaikaisesti vaikeassa paikassa, mutta tietyt ominaisuudet ja luonteenlaatu pitkälti määrittelevät sen että kuinka vaikeuksista selvitään. Esim. vuorovaikutustaidot, positiviinen yleisasenne, huoliteltu ulkonäkö, poikkitieteellinen ja tunneälykkyys jne. antavat osviittaa siitä että elämässä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Silti se vaatii aina ne alkujaarittelut, jutustelut, tapaamiset, yllättymiset, kun omat oletukset eivät ihan osuneetkaan oikeaan, taas uudet puheenaiheet jne.
Jep. Kutsun tätä "pidätkö kissoista vai koirista?"-ilmiöksi.
Tulee vaihe, jossa uusi match ei ole ilonaihe, vaan enemmän rasittava muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti se vaatii aina ne alkujaarittelut, jutustelut, tapaamiset, yllättymiset, kun omat oletukset eivät ihan osuneetkaan oikeaan, taas uudet puheenaiheet jne.
Jep. Kutsun tätä "pidätkö kissoista vai koirista?"-ilmiöksi.
Tulee vaihe, jossa uusi match ei ole ilonaihe, vaan enemmän rasittava muutos.
Sen takia oma taktiikkani on swaipata oikealle vain mahdollisimman vähän ihmisiä. Eli vain ne, joiden profiili oikeasti vaikuttaa todella kiinnostavalta ja henilö vaikuttaa todella potentiaaliselta. Ei mitään "ihan kivoja" oikealle, ja vasemmalle laitan pienestäkin sellaisesta asiasta, mikä ei ole niin toivottavaa, kuten lemmikit tai pienet lapset.
Ap:n esimerkki on malliesimerkki siitä, mitä tapahtuu kun profiilissa ei oikeasti ole mittään kiinnostavaa ja yrittää keksiä keskustelua tyhjästä.