Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä

Vierailija
16.08.2024 |

Olen havahtunut sekä omaan että ylipäätään miesten tapaan pikaskannata nainen tavatessa. Eikä tarvitse edes varsinaisesti tavata ja jutella vaan näkeminen vaikka kadulla riittää. Hyvin nopeasti mies tekee arvion, minkä ikäinen nainen on, millainen vartalo naisella on, onko nainen seksuaalisesti kiinnostava ja potentiaalinen lisääntymiskumppani. Tämä tapahtuu hyvin nopeasti, huomaamatta ja alitajuisesti. Jos nainen on esimerkiksi selvästi liian nuori tai vanha, ainakin itselläni skannaus loppuu siihen. Jos hän on sopivaa ikää ja kiinnostava, voi arviointi jatkua tietoisella tasolla.

Olen naisia kunnioittava ja tasa-arvoon pyrkivä mies, ja silti huomaan syyllistyväni tuohon itsekin. En tietenkään jää tuijottelemaan vaan kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Tunnen jopa pientä syyllisyyttä asiasta, mutta luulen, että tämä on vahvasti biologian sanelemaa. Varmaan naisetkin tekevät samaa, mutta eivät ehkä yhtä paljon.

Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.

M37

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuota tekee. Hatustako tempaisit tuon että miehet tekee enemmän? Nainen vaan onnistuu useimmiten tekemään sen niin ettei mies huomaa.

Vierailija
2/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että naiset voivat tätä tehdä paljon julkeammin kuin miehet. Tuntuu että välillä naiset katsovat ja skannaavat niin pitkään että syntyy katsekontakti. Ja tätä tekevät naiset siviilisäätyyn katsomatta ja välillä jopa miestensä kainalosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuota tekee. Hatustako tempaisit tuon että miehet tekee enemmän? Nainen vaan onnistuu useimmiten tekemään sen niin ettei mies huomaa.

Hatusta tempaisin siinä mielessä, ettei minulla ole mitään tutkimusta tähän linkata. Kiinnostava kuulla naisten kokemuksia. Ap

Vierailija
4/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut, että jotku miehet julkeasti ja röyhkeästi tarkastelevat ja arvioivat vastaantulevaa naista.

Vierailija
5/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan yleisesti tiedetty asia. Turha siitä on mitään huonoa omaatuntoa potea.

Vierailija
6/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolista. Just tässä taannoin oli tilanne jossa päädyin sänkyyn yhden työhommissa tapaamani miehen kanssa. Aamulla jälkeenpäin puhuttiin, että molemmat ole ajatellut ensimmäisestä tapaamishetkestä lähtien että panisin! Eka katsekontakti ja kättely oli tiivis ja miellyttävä. Koko työpäivä oltiin asialllisen kohteliaita ja ystävällisiä, mutta illanvietto päättyi kiihkeästi samaan sänkyyn.

Vierailija
7/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut, että jotku miehet julkeasti ja röyhkeästi tarkastelevat ja arvioivat vastaantulevaa naista.

Onpa ikävää. Tuo lähentelee jo häirintää tai on ainakin häiritsevää. Minä taas olen kiinnittänyt huomiota vaivihkaisempaan ja piilotetumpaan arviointiin. Olen esim. havainnut, että useimmat miehet tekevät silmillään pikaisen kokovartaloskannauksen, kun esittelen vaimoni heille. Osa peittää sen paremmin, osa huonommin. Ja itsekin teen sitä, vaikka olen onnellisesti parisuhteessa enkä etsi uutta kumppania. Kuten totesin, se on kuin biologinen automaatiotoiminto, johon on vaikea vaikuttaa tietoisesti. Ap

Vierailija
8/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole ihan yleisesti tiedetty asia. Turha siitä on mitään huonoa omaatuntoa potea.

Joo, biologiaa ja havaintopsykologiaahan se on. Sikäli turha potea huonoa omaatuntoa. Turhalta se kuitenkin tuntuu, kun itsekin olen parisuhteessa enkä etsi kumppania. Ap

Vierailija
9/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävää. Tuo lähentelee jo häirintää tai on ainakin häiritsevää. Minä taas olen kiinnittänyt huomiota vaivihkaisempaan ja piilotetumpaan arviointiin. Olen esim. havainnut, että useimmat miehet tekevät silmillään pikaisen kokovartaloskannauksen, kun esittelen vaimoni heille. Osa peittää sen paremmin, osa huonommin. Ja itsekin teen sitä, vaikka olen onnellisesti parisuhteessa enkä etsi uutta kumppania. Kuten totesin, se on kuin biologinen automaatiotoiminto, johon on vaikea vaikuttaa tietoisesti. Ap

Tunsin erään pankin johtajan, oli bälillä pääjohtajakin, joka skannasi niin että huomasi. Ei kiva. Ei ollut herraamiehen hommia. Herrasmies katsoo silmiin tai ainakin kasvoihin. En minäkään tuijottelee housujen etumusta. Sellaiset asiat tulevat kyllä tajuntaan matkan päästä tai sivusilmällä. Mieheni on juuri tällainen silmiin rehdisti katsova joka ei koskaan skannaile - mutta tietää aina jälkeenkin päin miten toinen on pukeutunut vaikkei itse räteistä perustakaan. Kysyttäessä myönsi myös tietävänsä aika tarkkaan työtoverien ja mm minun kaverieni ruumiinrakenteen

Vierailija
10/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kovin suurta salaisuutta onnistunut paljastamaan. Mutta asiaan: tyttö/nainen joutuu olemaan miesten arvioivien katseiden kohteena viimeistään murrosiästä eteenpäin. Hyvä että sinäkin olet asian tajunnut, kun ikää on nimimerkin perusteella melkein 40 vuotta. N43

Vierailija
11/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ole tuota ymmärtänyt. Itse en skannaa miehiä lainkaan tai se on hyvin hyvin harvinaista. En juuri milloinkaan näe seksuaalisessa mielessä kiinnostavia miehiä. Suhtaudun miehiin ystävinä ja ystävällisesti kuin he olisivat veljiä. Johtuneeko sitten siitä, että olen onnellisesti naimisissa tai sitten miesmaustani.

Vierailija
12/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki noin hyvin selvästi, kun tapasi siskoni. Tämän jälkeen tuijotti minua tisseihin. Noloa. 

Myös flirttaili siskolleni.

Tarvitsisin enempi miehen joka on kiinnostunut musta.

Vierailija
13/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä etten ole tuota ymmärtänyt. Itse en skannaa miehiä lainkaan tai se on hyvin hyvin harvinaista. En juuri milloinkaan näe seksuaalisessa mielessä kiinnostavia miehiä. Suhtaudun miehiin ystävinä ja ystävällisesti kuin he olisivat veljiä. Johtuneeko sitten siitä, että olen onnellisesti naimisissa tai sitten miesmaustani.

Arvasin, etteivät kaikki naiset ole tulleet tätä ajatelleeksi saati toimi itse samoin. Mutta ei tämä varmaan sinun elämääsi hetkauta mitenkään. Ap

Vierailija
14/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä ja perään kerrotaan asia jonka ylivoimaisesti suurin osa naisista tietää.

Vierailija
15/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä ja perään kerrotaan asia jonka ylivoimaisesti suurin osa naisista tietää.

Ja nekin harvat jotka eivät ehkä tienneet, tietävät nyt.

Vierailija
16/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo ei tiedäkään 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
17/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jätti paljastamatta, että sama pikaskannaus tapahtuu myös miesten kohdalla, erityisesti jos ollaan alasti kuten uimahallin pesutiloissa tms.

Ap varmaan on ihan hyvää tarkoittava ja kiva kaveri, mutta miten mulle syntyy mielikuva maripaitamiehestä, joka pyytelee anteeksi vastaantulevilta naisilta mieheksi syntymistään. Kenties vielä miettii mielessään, että isäni vika se oli kun mieheksi synnyin, ylisukupolvinen ja perinnöllinen perisynti.

Mitäs jos annettaisiin sovinnolla itsemme, miesten ja naisten, olla eläimiä juuri sen verran kun ollaan, eikä murehtia siitä katseesta joka välähtää ennen kuin tietoinen ajattelu edes on herännyt? Ihmisiksi meidät sitten tekee se, kun osaamme pitää pärstän peruslukemilla ja turpamme kiinni näkemästämme riippumatta.

Vierailija
18/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nekin harvat jotka eivät ehkä tienneet, tietävät nyt.

Myönnän, että otsikko on tarkoituksella tehty herättämään huomiota ja vähän provosoimaankin. Väitän kuitenkin edelleen, että moni nainen ei tule ajatelleeksi, että miehet skannailevat heitä ihan arkisissakin tilanteissa. Se ei rajoitu baareihin tms. ympäristöihin, joissa tyypillisesti haetaan seuraa. Yhtä lailla sitä tapahtuu kadulla, kassajonossa jne. Ap

Vierailija
19/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tekevät ihan samaa. Oletko nyt järkyttynyt, ap?

Vierailija
20/105 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jätti paljastamatta, että sama pikaskannaus tapahtuu myös miesten kohdalla, erityisesti jos ollaan alasti kuten uimahallin pesutiloissa tms.

Ap varmaan on ihan hyvää tarkoittava ja kiva kaveri, mutta miten mulle syntyy mielikuva maripaitamiehestä, joka pyytelee anteeksi vastaantulevilta naisilta mieheksi syntymistään. Kenties vielä miettii mielessään, että isäni vika se oli kun mieheksi synnyin, ylisukupolvinen ja perinnöllinen perisynti.

Mitäs jos annettaisiin sovinnolla itsemme, miesten ja naisten, olla eläimiä juuri sen verran kun ollaan, eikä murehtia siitä katseesta joka välähtää ennen kuin tietoinen ajattelu edes on herännyt? Ihmisiksi meidät sitten tekee se, kun osaamme pitää pärstän peruslukemilla ja turpamme kiinni näkemästämme riippumatta.

Maripaitoja minulla ei ole, enkä pyytele anteeksi mieheyttäni 😄 Olen kyllä ottanut vakavasti me too -liikkeen opetukset ja tasa-arvon, joten ehkä olen henkisesti "maripaitamies". Tismalleen samaa mieltä olen siitä, että pärstä pitää osata pitää peruslukemilla ja turpa kiinni, vaikka biologia yrittää viedä. Kaikilta se ei onnistu. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä