Onneksi naiset eivät tiedä tätä miehistä
Olen havahtunut sekä omaan että ylipäätään miesten tapaan pikaskannata nainen tavatessa. Eikä tarvitse edes varsinaisesti tavata ja jutella vaan näkeminen vaikka kadulla riittää. Hyvin nopeasti mies tekee arvion, minkä ikäinen nainen on, millainen vartalo naisella on, onko nainen seksuaalisesti kiinnostava ja potentiaalinen lisääntymiskumppani. Tämä tapahtuu hyvin nopeasti, huomaamatta ja alitajuisesti. Jos nainen on esimerkiksi selvästi liian nuori tai vanha, ainakin itselläni skannaus loppuu siihen. Jos hän on sopivaa ikää ja kiinnostava, voi arviointi jatkua tietoisella tasolla.
Olen naisia kunnioittava ja tasa-arvoon pyrkivä mies, ja silti huomaan syyllistyväni tuohon itsekin. En tietenkään jää tuijottelemaan vaan kaikki tapahtuu silmänräpäyksessä. Tunnen jopa pientä syyllisyyttä asiasta, mutta luulen, että tämä on vahvasti biologian sanelemaa. Varmaan naisetkin tekevät samaa, mutta eivät ehkä yhtä paljon.
Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.
M37
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole mies. Varmaan hankalaa elämä kun mielessä on vain yksi asia.
Ei se ole hankalaa vaan todella nautinnollista.
On se hyvinkin hankalaa jos sitä pillua ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvinkin hankalaa jos sitä pillua ei saa.
Näin ei ole aidon nussijahenkilön kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei koko aikaa. Välillä täytyy myös käydä kalassa tai hirvijahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki parinmuodostuminen ala siitä, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä siihen, mitä näkevät
Amen. Mutta sitten on se porukka, joka hakee paria deittisovelluksissa, mutta ei uskalla laittaa kuvaansa näkyviin. Eikö se ole vähän oman oksan sahaamista?
Palveluntarjoajat kiittävät matkalla pankkiin.
Miehethän tuota sniikkailua tekevät, naisten ilmoitukset ovat pääsääntöisesti täydellisiä.
Ap, onko sinulla tähän jostain Henryn kiemuroista opittua käyttäytymismallia?
Jos viittaat tällä Henry Laasasen tasoteoriaan, niin ei sotketa sitä tähän. Tämä soppa on muutenkin riittävän sakea. Aloita siitä oma ketju. Ap
En mä mitenkään erityisesti skannaa, vaan haluttava tyyppi säteilee sitä karismaansa viiden kilometrin päähän ilman että ehtii edes ajatella onko ko. tyyppi kiinnostava. Hassua, miten jostain ihmisestä pelkkä puheääni, nauru tms saa aikaan sen et sydän sulaa ja on ihan myytyä naista 😂
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki parinmuodostuminen ala siitä, että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä siihen, mitä näkevät
Amen. Mutta sitten on se porukka, joka hakee paria deittisovelluksissa, mutta ei uskalla laittaa kuvaansa näkyviin. Eikö se ole vähän oman oksan sahaamista?
Palveluntarjoajat kiittävät matkalla pankkiin.
Miehethän tuota sniikkailua tekevät, naisten ilmoitukset ovat pääsääntöisesti täydellisiä.
Ap, onko sinulla tähän jostain Henryn kiemuroista opittua käyttäytymismallia?Jos viittaat tällä Henry Laasasen tasoteoriaan, niin ei sotketa sitä tähän. Tämä soppa on muutenkin riittävän sakea. Aloita siitä oma ketju. Ap
Sinä tässä sakea olet 😘
Vierailija kirjoitti:
Ap, ketään ei kiinnosta sinun skannaukset. Ihanko kuvittelet, että naiset olisivat täällä miettimässä, että mitä joku random mies heistä ajattelee ja haluaako.
Miehenä oleminen on kuvauksesi perusteella säälittävää ja alempiarvoista.
Sinun kannattaisi paneutua siihen, että miten surullisen paljon olet sukupuolesi edustajana kiinni biologiassa, vähän kuin eläin. Laskeudu puusta hyvä ihminen ja sivisty.
Ei minun skannausten tarvitse kiinnostaakaan, mutta kommenttien määrän perusteella itse asia kiinnostaa ja herättää tunteita. Valtaosa kommentoineista naisista sanoo, että he skannailevat siinä kuin miehetkin. Pari naiskommentoijaa puolestaan sanoo, etteivät skannaile. Tämä on kiinnostava ristiriita.
Se on selvää ja ikävää, että naiset joutuvat kohtaamaan häiritsevää tuijottelua läpi elämänsä. Se ei varmaan jää huomaamatta. Häirintä olisi kuitenkin aihe, johon kannattaisi syventyä omassa ketjussaan.
Minun ajattelussani miehet eivät ole ylempi- tai alempiarvoisia kuin naiset vaan tasa-arvoisia. Lopussa osut ytimeen: koko keskustelun pihvi on siinä, kuinka paljon olemme kiinni biologiassa, vaikka olemmekin ns. sivistyneitä. Niin miehet kuin naiset. Ap
Mielestäni ap aloitus oli ihan kiva ja kommentointi asiallista. Outoa, että niin monet naiset kokevat tarvetta kivittää ap tästä aloituksesta. Itse en ainakaan ole tätä asiaa sen kummemmin aiemmin pohtinut enkä huomannut miesten skannailevan minua. Voi olla, että se johtuu siitä, että olen ihan tavallisen näköinen ja varattu.
Tunnistan kyllä ketjussa mainitun vaarallisuus skannauksen. Miehiä en ole tajunnut skannailevani, vaikka tottakai valioyksilöt kiinnittävät huomion. Väittäisin kuitenkin, että fyysisiä ominaisuuksia enemmän huomaan rennon ja aurinkoisen olemuksen ja hymyilevät katseet.
Ja miksi on onni, etteivät naiset tätä tiedä? Se lisäisi vain turhaan heidän ulkonäköpaineitaan ja sosiaalisia paineitaan. Nimittäin tämä skannaus ei vaikuta siihen, miten mies naiseen suhtautuu vaikka työkaverina, ystävänä tms. Sen funktio on ainoastaan mahdollisessa pariutumisessa.
Ei lisää. Nimittäin suurin osa vastaan tulevista miehistä ei ole millään tapaa kiinnostavia miehiä, eli ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä ne on minun ulkonäöstä, saati ottaa jotain paineita asiasta :D
Ja mistä tiedän tuon, ettei juuri kukaan ulkona näkyvä mies ole sellainen jonka mielipide kiinnostaisi? No koska skannaan tietysti ympäristöäni ja huomaan kyllä, jos näkökenttään tulee kiinnostavan oloinen/kuuma/komea/sielukas mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei lisää. Nimittäin suurin osa vastaan tulevista miehistä ei ole millään tapaa kiinnostavia miehiä, eli ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mieltä ne on minun ulkonäöstä, saati ottaa jotain paineita asiasta :D
Ja mistä tiedän tuon, ettei juuri kukaan ulkona näkyvä mies ole sellainen jonka mielipide kiinnostaisi? No koska skannaan tietysti ympäristöäni ja huomaan kyllä, jos näkökenttään tulee kiinnostavan oloinen/kuuma/komea/sielukas mies.
Olen samaa mieltä tästä. Olin ketjun ekalla sivulla jo samaa mieltä, mutta en kirjoittanut sitä auki eli ainoa syy miksi tuo voisi häiritä on se, että ällöttää, jos joku tuntematon mies ajattelee minua "niin". Joten parempi, ettei osaa lukea ajatuksiani. En skannaile miehiä, koska he eivät minua kiinnosta seksuaalisessa mielessä kuin äärimmäisen harva.
Miehet ilmeisesti luulevat, että naiset ajattelevat samoin kuin he, että kenen tahansa mielipide heistä olisi merkittävä. Ei varmaan kaikille miehillekään ole kenen tahansa naisen mielipide merkittävä, mutta väittäisin, että valtaosalle naisista valtaosa miehistä on seksuaalisessa mielessä yhdentekeviä. Ja heihin voi suhtautua neutraalin ystävällisesti, jos he pitävät ajatuksensa minusta omana tietonaan ja omaavat käytöstavat, ettei skannailua huomaa.
Ja minun skannailuni on ainakin sellaista, jos sitä on, että en pane merkille mitään ulkonäön yksityiskohtia pituutta huolimatta. Pidän hyvin pitkistä ja raamikkaista miehistä. Sellaisen skannaan siltä kannalta, vaikuttaako hän muuten miellyttävältä. Useimmat eivät vaikuta tai sitten he ovat kulkeneet jo ohitse enkä ajattele heitä enää. Panen merkille vain pitkät ja raamikkaat miehet. Muut ovat seksuaalisessa mielessä yhdentekeviä, jos kyse on tuntemattomasta miehestä. Ei auta sekään, vaikka mies olisi jotenkin merkittävässä asemassa. En arvioi heitä seksuaalisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, naisille kelpaa pelkästään ulkonäön perusteella vain 0,1% miehistä ja sen jälkeen karsitaan vielä muiden ominaisuuksien perusteella. Minulle todella moni vastaan tuleva nainen on kiinnostava.
Tylsä keskustelu, ei mitään uutta. Onneksi tosielämässä asiat ovat monimutkaisempia ja monivivahteisimpia. Huoh.
"Niinpä, naisille kelpaa pelkästään ulkonäön perusteella vain 0,1% miehistä ja sen jälkeen karsitaan vielä muiden ominaisuuksien perusteella. Minulle todella moni vastaan tuleva nainen on kiinnostava."
Olen eri, mutta kyllä niitä miehiä enemmän on kuin 0,1 prosenttia.
Koska itse pidän huomattavasti keskivertoa pitemmistä miehistä, niin potentiaalisia on vähemmän kuin muilla naisilla. Omalla kohdalla prosentti on ehkä kahdesta viiteen riippuen siitä missä ollaan. Suomessa on aika pitkiä ja raamikkaita miehiä, mutta Italiassa tai Espanjassa prosentti on lähellä 0,1 prosenttia (siellä kaikki ovat todella lyhyitä ja heiveröisiä), Saksassa taas prosentti on lähellä viittä, joskus ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä keskustelu, ei mitään uutta. Onneksi tosielämässä asiat ovat monimutkaisempia ja monivivahteisimpia. Huoh.
Onhan sinulla mahdollisuus kohottaa keskustelun tasoa ja tuoda uusia näkökulmia sekä monivivahteisuutta asiaan. Voit aloittaa vaikka omasta mielipiteestäsi aiheeseen. Itse vastasin siksi, koska minä en skannaa miehiä (enkä kyllä oikeasti usko, että kaikki miehetkään skannaisivat, hekin skannaavat vain potentiaaliset).
Kyllä tämä skannaus huomataan, vaikka mies ei sitä ehkä yleensä tajua. Sen huomaa erittäin hyvin esim silloin, kun vastaan kävelee mies. Mies skannaa aina kroppan aluksi, ja sitten lopuksi, vähän ennen ohitusta, katsoo kasvoihin ja silmiin. Tässä vaiheessa kun itse katsoo vain eteenpäin, niin miehet ei tajua, että tämä skannaus huomataan.
Ja naiset todellakin yleensä katsovat muualle ja teeskentelevät, etteivät huomaa. Nimittäin jos katsoo takaisin mieheen, hän usein tulkitsee sen kiinnostukseksi. Siitä tulee vuosien mittaan oikein automaattinen reaktio, että välttää katsekontaktia.
Jos miestä katsoo tahallaan silmiin samalla hetkellä, kun hän katsoo, seuraa ihan mielenkiintoisia reaktioita. Monet kääntyvät jotenkin hämmästyneen näköisenä perään katsomaan.
Toinen helppo paikka, missä tämän miesten tavan huomaa, on kun katsoo miten miehet katsoo muita naisia. Jos on vaikka kadulla tai kahvilassa tms ja paikalle tulee nainen, miehet skannaavat heidät aina, varsinkin yksin ollessaan hyvin selvästi.
Naiset skannaa miehiä myös. Mutta ei jatkuvasti, ja muutenkin usein hienovaraisemmin. Ja varsinkin naiset ei tee sitä ollenkaan, tai kovin selvästi, jos ovat miehen seurassa. Miehet taas tsekkailevat naisia usein näkyvästi, vaikka kulkisivat naisensa kanssa.
Monisuhteisilla ei ole tuotakaan ongelmaa ^
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä skannaus huomataan, vaikka mies ei sitä ehkä yleensä tajua. Sen huomaa erittäin hyvin esim silloin, kun vastaan kävelee mies. Mies skannaa aina kroppan aluksi, ja sitten lopuksi, vähän ennen ohitusta, katsoo kasvoihin ja silmiin. Tässä vaiheessa kun itse katsoo vain eteenpäin, niin miehet ei tajua, että tämä skannaus huomataan.
Ja naiset todellakin yleensä katsovat muualle ja teeskentelevät, etteivät huomaa. Nimittäin jos katsoo takaisin mieheen, hän usein tulkitsee sen kiinnostukseksi. Siitä tulee vuosien mittaan oikein automaattinen reaktio, että välttää katsekontaktia.
Jos miestä katsoo tahallaan silmiin samalla hetkellä, kun hän katsoo, seuraa ihan mielenkiintoisia reaktioita. Monet kääntyvät jotenkin hämmästyneen näköisenä perään katsomaan.
Toinen helppo paikka, missä tämän miesten tavan huomaa, on kun katsoo miten miehet katsoo muita naisia. Jos on vaikka kadulla tai kahvilassa tms ja paikalle t
Jaa. Minä olen aina katsonut vastaantulevaa miestä silmiin ja välillä hymyillytkin eikä siitä ole mitään seurannut. Tai ehkä se johtuu sitten siitä, että aika usein mulle tullaan juttelemaan ja sanotaan kohteliaisuuksia, mutta näin toimivat naisetkin. Otan kontaktia muihin ja he minuun eikä siinä ole mitään skannausta minun puoleltani ainakaan. Olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen helppo paikka, missä tämän miesten tavan huomaa, on kun katsoo miten miehet katsoo muita naisia. Jos on vaikka kadulla tai kahvilassa tms ja paikalle t
Itselläni on tapana vilkaista vastaan kävelevän kasvoja olipa tämä nainen tai mies. Tämä siksi, että keskikokoisessa kaupungissa vastaantulija voi olla vähintään puolituttu, jota sitten tervehdin.
Sen olen huomannut, etteivät naiset yleensä katso takaisin kuvailemastasi syystä: he eivät halua antaa väärää signaalia. Minusta on surullista, että käyttäytymistään joutuu rajoittamaan noin. Tämä on se osa naisten kokemusmaailmaa, josta monella miehellä on vain aavistus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen helppo paikka, missä tämän miesten tavan huomaa, on kun katsoo miten miehet katsoo muita naisia. Jo
Ap, olen eri mutta eihän kaikki liity seksiin. Emme elä missään burkha-maissa missä ei uskaltaisi katsoa miestä silmiin. Minusta on vähän itsekeskeistä olettaa, että kaikki miehet olisivat perässäni. He voivat katsoa vaikka sitä tuntevatko minut, asuani tai miettiä ihan muita asioita. Kaikki ei liity minuun, ei varsinakaan se, jos jotakuta kiinnostaisikin.
Harva alue Suomessa myöskään on niin turvaton ettei sen takia uskaltaisi katsoa, ettei vastaantulija ryöstä tai seuraa. Silloin ei voi katsoa ketäään jos alue on turvaton.